18 Септември, 2023 12:45 1 640 28

• кислород-
  • пробив

Засега то е достатъчно, за да може малко куче да диша в продължение на 10 часа

Огромен пробив: НАСА успешно генерира кислород на Марс - 1

Марсоходът на НАСА Perseverance направи немислимото. Или поне едно малко устройство на марсохода е направило това. Устройството, известно само като MOXIE, е успяло да докаже, че можем да генерираме кислород на Марс, използвайки атмосферата на планетата, концентрирана върху CO2, предаде BGR.

Тази технология е огромна придобивка и успехът на тази история може да помогне да се проправи път за бъдещо генериране на кислород на Червената планета - нещо, което би направило дългосрочното изследване на планетата много по-възможно.

Какъв би бил животът на Марс?

MOXIE, който всъщност е известен като Mars Oxygen In-Situ Resource Utilization Experiment, е показал, че може да генерира кислород на Марс 16 пъти подред, твърди докладът. Освен това НАСА твърди, че през последните две години, докато е била провеждана тази мисия, малкото устройство е генерирало достатъчно кислород, за да може едно малко куче да диша в продължение на 10 часа.

Макар че това не е достатъчен кислород, за да могат изследователите да започнат да тичат свободно по планетата, това е хубав напредък, който може да бъде разширен в бъдеще, за да се създадат по-ефективни системи за генериране на кислород на Червената планета, пише BG on air.

Възможността за генериране на кислород и дори на изкуствена гравитация би била от жизненоважно значение за дългосрочните мисии на планети като Марс. Този експеримент на MOXIE само доказва, че науката е готова да направи това и с малко късмет и много упорита работа може да видим пилотираната мисия на НАСА до Марс, предвидена за 2030 г., която действително ще се възползва от някои наистина страхотни технологии.

• 1 Соваж бейби

Колко пари са усвоили от данъкоплатеца и спонсори за този проект?Сега разбрах защо отричат че нямало НЛО . НАСА предлага сценарии за нов филм в Холивуд или наистина мислят че хората са наивни да им вярват?
  • 2 стоян георгиев

Ехеее, тия съвсем изтрещяха 😂 Те изгубиха цял фъ35 и не могат да го намерят, ама кислород на Марс правели 😂

• 3 Нийл Амстронг 🤡

А на луната кога?
  • 4 Данко пръча

А маскалите още не могат да се научат как Апарат да кацне на луната!
    Питайте Индия,Пакистан,Китай, и другите Космически нации- Вече го няма УКРАИНЕЦА- БАЩА НА СЪВЕТСКАТА КОСМОНАФТИКА

Коментиран от #5, #7, #16

Тва са тия де ходина на Луната през 69 година.
  • 7 Соваж бейби

До коментар #4 от "Данко пръча":

• 8 УКРАЙНА🇺🇦ха ха ха

А рашата какво прави убива невинни хора .

• 9 АБВ

До коментар #2 от "стоян георгиев":

Простотията няма граници
  • 10 !!!?

Еврика ! Браво на НАСА !!!?

• 13 Опорка

Разделяне на CO2 на C и O2. Страхото постижение, феноменално.

• 15 факт

Марс е мъртва планета.Цялото драпане е за ресурсите му от полезни изкопаеми.Алчността няма граници.
  • 16 стоян георгиев

До коментар #4 от "Данко пръча":

Призрака от кииф ли визираш, ма той умрел ма!
  • 17 Зеленскi

А на нас едни фъ16 нещете да дадете, ние кислород щяхме да ви дадем,бе!

• 19 ганю

Бащата на космонавтиката е Циолковский
    а не украинец някакъв си

• 20 !!!?

А Роскосмос откри, че Месечината е твърда !!!?
  • 21 Голем смех

А едни други хора в същото време крадат тоалетни...
  • 22 Сталинчо

До коментар #19 от "ганю":

Баща ,дядо да беше открил и изучил какво е тоалетна чиния, че ватниците още ходят по нужда като първобитните хора и не занаят какво е това душ
  • 23 а така

3асрахте земята сега 3асерете и марс
  • 24 А СТИГА БЕ

Не може НАСА да е постигнала такъв успех…сигурен съм, че руснаците са взели на заем от Иран нещо дето лети нощем, например Шахед… за да не го съборят украинците, долетели са с него до Марс, щото с техните технологии те до там не могат стигна и са произвели кислорода за ужас на целия западен свят!!!

• 26 химик

Искате да кажете,че устройството на марсохода е разделило въглеродния двуокис на въглерод и кислород ли?

Беля ще си докараме от тоя Марс. От известно време срещам "коколати пукалки", така ги наричам аз. Около 30-40 см са с електриково зелена полупрозрачна кожа под която се движат някакви мехури течност. Имат големи очи с многобройни черни и бели точки които вибрират. Очите ту се ококорват ту се скриват в черепа. Издават едно силно пук и отскачат на десетина метра. Ако хвърлиш към тях предмет много бързо преценяват дали ще ги улучи и не се местят иначе "пук" и са на няколко метра. Какво ядат не знам, засега само наблюдават.
  • 28 Ква е тая НАСА, бе,

аматьори някакви, произвели кислород на Марс, голям праз!
    А руснацит уцелиха Луната, бе, ей това е пробив в технологията, а не тия американски глупости!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣