Шест години след като BMW постави началото на сегмента Sport Activity Coupé (SAC), вечните конкуренти от Щутгарт са готови с отговора си. Mercedes-Benz не дочака салона в Детройт след месец, където ще се състои официалната премиера на GLE Coupe, и разкри новия си кросоувър. Моделът е построен на базата на бившата M-Klasse (вече GLE), а продажбите започват в началото на лятото.
GLE Coupe е дълго 4 900, широко 2 003 и високо 1 731 мм при междуосие от 2 915 милиметра. Това го прави с 9 мм по-късо, с 14 мм по-широко и с 29 мм по-високо от актуалната X-шестица. Базата на BMW-то е по-дълга с 18 мм.
От Mercedes-Benz са предвидили два бензинови и един дизелов двигател за дебюта на новия си модел. GLE 400 и GLE 450 AMG ще се екипират с шестцилиндрови битурбомотори с 333 и 367 к.с. (480 и 520 Нм). Турбодизеловият V6 на версията GLE 350 d развива 258 коня и 620 Нм, достъпни при 1 600 об/мин. Динамични характеристики засега не се съобщават.
GLE Coupe ще се екипира с деветстепенна автоматична трансмисия 9G-Tronic и четири задвижващи колела независимо от моторизацията. Двойното предаване обаче ще работи по различен начин. При модификациите GLE 400 и GLE 350 d въртящият момент ще се разпределя поравно между осите, докато при GLE 450 AMG към задния мост ще се подават 60% от тягата.
Стандартното оборудване на новия Benz предвижда традиционно пружинно окачване за версиите GLE 400 и GLE 350 d. Срещу допълнително заплащане ще се предлага пневматично Airmatic със системата ADS Plus. Тя променя твърдостта за всяко колело, отчитайки скоростта, ъгъла на волана и работния режим на управляващата електроника.
Модификацията GLE 450 AMG получава системата Dynamic Select. Тя може да задава пет работни режима на управляващата електроника - Individual, Comfort, Slippery, Sport и Sport+. Първият позволява индивидуални настройки на двигателя, окачването и кормилната уредба по желание на водача. Slippery е предвиден за мокри настилки, а Sport+ говори сам за себе си. В зависимост от режима се променят също алгоритъмът на работа на светодиодните фарове и звукът от ауспуха.
От дългия списък с опции си заслужават да бъдат споменати мултимедийната система Comand от последно поколение с осеминчов екран, тъчпад, DVD плейър и озвучаване Bang & Olufsen. За GLE Coupe ще могат да се поръчат и 22-цолови джанти. Стандартните колела на GLE 350 d и GLE 400 20-цолови, а GLE 450 AMG ще се предлага директно с 21-цолови.
Задължителната за такъв Benz наточена версия AMG ще се появи малко по-късно. Очаква се тя да получи 5.5-литров V8 с два турбокомпресора и мощност между 557 и 577 коня.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 a4kata
Коментиран от #3
10:42 10.12.2014
2 Mercedes Benz
10:43 10.12.2014
3 German cars
До коментар #1 от "a4kata":
Щото ти нали само нови БМВ-та караш, та ги разбираш и някои ден след твои 8 живота може и да си събереш за един такъв................10:45 10.12.2014
4 Тво
10:49 10.12.2014
5 Julio
10:54 10.12.2014
6 Julio
10:57 10.12.2014
7 samo nemsko
11:05 10.12.2014
8 ТЪПАК
Коментиран от #18
11:10 10.12.2014
9 мерцедес фен
11:21 10.12.2014
10 Ккк
11:31 10.12.2014
11 Just Гост
BMW-Founded-7 March 1916
Mercedes-Benz-Founded 1926
Образовай се и тогава говори!!!!!!!
Коментиран от #13
11:40 10.12.2014
12 Johny
11:43 10.12.2014
13 Име:
До коментар #11 от "Just Гост":
Fiat founded 1899Alfa Romeo founded 1910
Renault founded 1899
Peugeot founded 1882 (cars)
Daihatsu founded 1907
Така че аргументите ви са меко казани безсмислени! Освен това БМВ произвежда коли от 1938. А когато Митсубиши са правели коли, БМВ са били на 1 годинка. Детски спор с детска логика... И сега какво? Кой е по-по-най? Мерцедес или БМВ? Аз пък си мисля че това нещо отгоре на снимките и х6-цата са 2те най-грозни творения и на 2те марки за цялата им история...
12:33 10.12.2014
14 koroin1980
12:36 10.12.2014
15 Статист
А пък ти като се образоваш вниквай малко по-дълбоко и чети между редовете и земи прочети целите статии а не само да вадиш сухи цифри че и там издишаш.
Коментиран от #16
12:42 10.12.2014
16 Име:
До коментар #15 от "Статист":
БМВ произвежда коли от 1928- да моя грешка.. И все пак...Коментиран от #23
12:45 10.12.2014
17 mediator37
Първо, че толкова безсрамно копират БМВ и тяхната невероятна Х6, която междувпрочем преди 5 години беше абсолютна иновация като дизайн и визия. Поздравления за БМВ;
Второ, защото в срама си да не копират 1:1 от БМВ са възприели ужасяващи и грозни екестериорни решения:
- калниците над гумите са леко четвъртити, грозничко;
- липсват издутите арки, придаващи мускулестия вид на Х6- цата. Това прави мерцедеса да прилича доста на сандък;
- отпред торпедото е твърде, твърде издуто;
- сивата лайсна не в цвета на купето минаваща най-отдолу по купето и калниците прави общата визия да изглежда щръкнала и возилото прилича на бъги.
Срам, майка, срам.
Предстоят разсрели и уволнения в дизайнерския отдел на Мерцедес.
12:56 10.12.2014
18 mediator37
До коментар #8 от "ТЪПАК":
Понеже БМВ след Първата световна война произвеждат спирачни системи за влакови композиции, надявам се , че поне спирачните системи на БМВ-та ще признаеш.13:02 10.12.2014
19 W222
13:13 10.12.2014
20 guest
13:19 10.12.2014
21 пешо
Коментиран от #22
13:25 10.12.2014
22 W222
До коментар #21 от "пешо":
МНОГО ТОЧНО КАЗАНО.БЪЛГАРИНА ЗНАЕ САМО ДА ЗЛОБЕЕ,ДА НАПАДА И ДА ЗАВИЖДА.КОГАТО БЪЛГАРИЯ ПОЧНЕ ДА ПРОИЗВЕЖДА,АУДИ,БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС ТОГАВА МОЖЕ ДА КАЗВАТЕ КОЕ Е ГРОЗНО И КОЕ НЕКоментиран от #24
13:29 10.12.2014
23 mediator37
До коментар #16 от "Име:":
Точно това е интересното, че реално БМВ почват да правят коли в края на 50-те години и в рамките на по-малко от 40 години стават легенда и мит.Този единствен модел от 1928г., за който пишеш, айде да не е провал, ама е пълен майтап, за него никой не си спомня. Една от причините е програмата на Роберт Лай за работническа кола - Фолксваген-костенурка, на която се дава предимство за ширпотреба.
13:31 10.12.2014
24 Име:
До коментар #22 от "W222":
Баснята за лисицата и гроздето ли ще ни разкажеш? Ти изобщо погледна ли го това изчадие от снимките? Какво значение има кой какво произвежда, за да може да оцени дизайна на нещо? Така е вкусове всякакви има, но и от естетика не всеки разбира. Съжелявам че не мога да кажа на бялото черно, просто това и х6 за мен са най-грозните автомобили някога произвеждани от БМВ и Мерцедес.До Пешо:
Петре, не да ми го подаряват, милиардер да бях пак никога не бих карал тая грозотия.
13:45 10.12.2014
25 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
13:56 10.12.2014
26 Vasik Atanasova
НО АЗ ПРЕДПОЧИТАМ G КЛАС
14:19 10.12.2014
27 лрг
Без нито една победа в голям рали шампионат имат спортен имидж
Мерцедес са по консервативни
14:22 10.12.2014
28 mm84
14:33 10.12.2014
29 Хондата
14:47 10.12.2014
30 Дошо
Коментиран от #38
14:53 10.12.2014
31 Боб
Коментиран от #36, #55
15:18 10.12.2014
32 doTUPAK
15:24 10.12.2014
33 Бай
Коментиран от #35
16:01 10.12.2014
34 Autohouse Randm
16:16 10.12.2014
35 Autohouse Randm
До коментар #33 от "Бай":
neti haresva zashtoto nemojesh dago pritejavash.daciata deto karash po liti haresva?Коментиран от #37
16:17 10.12.2014
36 Autohouse Randm
До коментар #31 от "Боб":
Benza losh Bavareca losh mi kupi si chevrolet aveo be pich haha16:18 10.12.2014
37 Бай
До коментар #35 от "Autohouse Randm":
Нещо си се припознал, като си се гледал в огледалото. Да съм казал, че Дачията е хубава??? За разлика от теб имам лично мнение и вкус. И да Х6-цата ми харесва. А и да имам пари пак няма да си я купя. При теб нещата опират до пари и възможности, а при мен няма как да разбереш по начина, по който "разсъждаваш"16:33 10.12.2014
38 до Дошо
До коментар #30 от "Дошо":
Дошо, коя точно здравина и икономичност им признаваш на ВАГ?!VW Polo на 1500км ми гръмна двигателя на магистралата,
чисто ново Audi А6 на всеки 1000км доливам 1л. масло, Аudi Q7 3.0 градско ми гори 19....
Та кое пак питам, че не разбрах?!
Коментиран от #41, #52
17:05 10.12.2014
39 аз
17:08 10.12.2014
40 W222
Коментиран от #46, #75
17:17 10.12.2014
41 Виктор
До коментар #38 от "до Дошо":
От това което си казал стигам до извода че или си много тъп,че не си бил доволен от една кола на ВАГ че си повторил та и потретил с техни коли...или лъжешКоментиран от #64
17:29 10.12.2014
42 кхйх
17:34 10.12.2014
43 vwvw
17:42 10.12.2014
44 Едикой си
Външен вид -
17:45 10.12.2014
45 Име:
18:06 10.12.2014
46 John Gottin
До коментар #40 от "W222":
Абе xc90-to ми харчи 8,6-9,2 / 100 (градско) а е 2009-та със 140-160 на 6та пада на 8,2-8,4 (183к.с. дизел)Коментиран от #49
18:55 10.12.2014
47 John Gottin
19:04 10.12.2014
48 John Gottin
19:06 10.12.2014
49 W222
До коментар #46 от "John Gottin":
МЕЧТАЙ СИ ДА ТИ ХАРЧИ ДОЛКОВА ГРАДСКО.ПО КАТОЛОГ ГО ДАВАТ ДА ХАРЧИ СРЕДНО 9 А ГРАДСКО 12.НЯМА КОЛА КОЯТО ДА ХАРЧИ ПО МАЛКО ОТ КОЛКОТО Е ПИШЕ ПО КАТАЛОГ,ДОРИ ПОВЕЧЕТО КОЛИ ХАРЧЪТ +5,10% ОТГОРЕ А ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА МЕРЦЕДЕС КОЙТО ХАРЧИ С 40% ПОВЕЧЕ ,БМВ С 35% И АУДИ С 30% ПОВЕЧЕ,ЗА НОВИТЕ МОДЕЛИ СТАВА ВЪПРОСКоментиран от #54
19:47 10.12.2014
50 картинката КИРИЛИЦА
19:49 10.12.2014
51 мечока
Сигурно българските гъ.арчета си търкат ръцете от удоволствие, имайки предвид какъв им е вкуса !!
19:53 10.12.2014
52 мечока
До коментар #38 от "до Дошо":
VW имат само 2 добри модела - Голф 1ца и поло 2ка - изключителни малки градски автомобили ! А теа огромните пасати са точно кенефи !!! Имал съм неколко и вече ще хуля марката когат имам възмогност !!!Коментиран от #70
20:08 10.12.2014
53 хахаах
20:15 10.12.2014
54 John Gottin
До коментар #49 от "W222":
Харчи ми точнно 9-9,2 градско при нормално каране и без много дремане по сфетофарите. Иначе на баир и на стъпка отива 15+. А катаолжните данни се изчисляват при НЕРЕАЛНА градска СИМУЛАЦИЯ в която колата се ускорява 0-60-0 n-брой пъти за n-време и точно "n" дава възможност да се манипулират показанията (при стандартна кола и гориво). Benz, BMW, WV, Ford, и японците се ебават с електрониката за да изкарат по нисък разход. И в тоя смисъл на са малко колите от 90те които са с малък пробег (или качесвен основен), който дават по-нисък разход ГРАДСКО от колкото им дават по каталог. И тея измами идат предимно заради евро нормите и кой заблуждават тея че v8 5,5 с комп. ша покрива evro18.Коментиран от #56
20:48 10.12.2014
55 някой
До коментар #31 от "Боб":
Снимки ?20:57 10.12.2014
56 W222
До коментар #54 от "John Gottin":
ТО ЗАРАДИ ТОВА ТИ ДАВА ДОЛКОВА ЩОТ НЕ СЕДИШ НА ВСЕКИ СВЕТОФАР ПО 1,2,3 МИНУТИ,И КАТО НЕ Е НАСТЪПВАШ СЪЩО РАЗХОДА Е НИСЪК.АКО НА ВСЕКИ СВЕТОФАР СЕДИШ ПО 1,2,3 МИНУТИ И Я НАСТЪПВАШ КАТО ХОРАТА НИКАКЪВ ШАНС ДА ХАРЧИ ПОД 12-13.А ПРИ ЗАДРЪСТВАНЕ ДА НЕ ГОВОРИМ.ДЕТО СТАВАТ ТАКИВА ЗАДРЪСТВАНИЯ В СОФИЯ ДЕТО 4-5 КИЛОМЕТРА ГИ ЗИМАШ ЗА 30 МИНУТИ ТОГАВА РАЗХОДА ОТИВА НА 20 НА 100 С КОЛА ИЛИ ДЖИП НАД 200 КОНЯ21:05 10.12.2014
57 Japoneze
Коментиран от #58, #62
21:08 10.12.2014
58 W222
До коментар #57 от "Japoneze":
ЗА МЕН НАЙ ДОБРЕ Е ПОРШЕ КАИЕН.ВЯРНО Е ЧЕ ХАРЧИ МНОГО,НО МОЖЕШ ДА МУ СЛОЖИШ ГАЗОВО ИЛИ ДА СИ ЗЕМЕШ ДИЗЕЛОВАТА ВЕРСИЯ,СЪЩО И ПОДРЪЖКАТА Е СКЪПА НО ЗНАМ ЧЕ БИЛИ МНОГО ЗДРАВИ МАШИНИКоментиран от #60
21:12 10.12.2014
59 dess
21:23 10.12.2014
60 Guess
До коментар #58 от "W222":
Аз пък тъкмо навих един колега за Кайен и като разпита малко по сервизите и му казаха да бяга оттам, че било зле положението, трошали се доста и колегата ми се отказа.21:25 10.12.2014
61 триста итридесети
Ото освен че е измислил двигателя, ами и е основал БМВ, добре де - синът му, все тая.
21:26 10.12.2014
62 John Gottin
До коментар #57 от "Japoneze":
Туарега е по-добрия избор, се пак е WV. На xc90-то автомата е бъгав (не само при мене) и ремонта (вкл. пътните в 2те посоки) излезе по-евтино в Белгия- там 1600, тук 2800 до 3400. Иначе земай една Г-класа и ич не умувай, краен случай Lendcruser. Ако немаш асфалт до вилата забравай за CX7-цата22:46 10.12.2014
63 JAPAN POWER
01:22 11.12.2014
64 до Виктор
До коментар #41 от "Виктор":
Хахаха, няма защо да лъжа... Polo-то ми беше рент-а-кар в Германия, A6-та е служебна, а Q7-та лична.Колкото и да е неудобна истината, просто това са фактите!
02:42 11.12.2014
65 mediator37
- "Как боли!" (песен на Азис) и
-"Който си има брада си има и гребенче".
Нема начин да гледаш света отвисоко, да стигаш до плажа Кара дере, Сиврибурун и до Емона и да не плащаш. Тук говоря само за техническата поддръжка на джипа.
А има и юридическа поддръжка. Тя се заключава в това, че за да имаш право на 01 януари да седнеш и да завъртиш ключа вадиш средно едни 2500лв. : каско, ГО, техн. преглед, винетка и местен данък към общината.
Нафта, гуми, консумативи и ремонти - башка.
Така че всеки да си прави сметката дали му е по джоба да поддържа красива любовница. Това на снимките и да ми го подарят няма да го взема, защото баш такава любовница миришат ми краката.
Коментиран от #66
08:28 11.12.2014
66 German cars
До коментар #65 от "mediator37":
М даа, напълно си прав колега, проблемът, е че повечето хора пишешти в този форум нямат никаква финансова възможност да закупят джип от този калибър, но непрекъснато пишат безумия, колко е зле такъв джип и.т.н. Хайде първо да могат да си го позволят чисто нов, пък тогава да коментират какво е хубаво и какво не е!09:28 11.12.2014
67 hristov
но тук се коментира качество на немски коли и понеже имаме сервиз искам да ви кажа че масово колите са по на 500-600 хил.км и вие искате да коментирате качеството им имам двама клиенти и БМв и Мерцедес по на 900 хил.без ремонт и са желязни но Ауди е друг въпрос ние сме благодарни чи ги има :)
09:53 11.12.2014
68 йпой
11:13 11.12.2014
69 ооо не
13:08 11.12.2014
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 дас
Коментиран от #74
15:51 11.12.2014
72 марабу
22:49 11.12.2014
73 Niko
01:30 12.12.2014
74 Autohouse Randm
До коментар #71 от "дас":
ti imash po hubava08:53 13.12.2014
75 Toyota
До коментар #40 от "W222":
Land Cruiser-a ми (2007г.), си гори градско 10-11 нафта. И той е 7-8 годишен, двутонен, с 3литров мотор, така че явно това не е фактор :)12:04 13.12.2014
76 CarPro
Proporciite si prilichat tochno
21:27 13.12.2014