Новото поколение на RS3 Sportback стана най-мощният компактен хечбек в света, измествайки досегашния първенец в категорията Mercedes-Benz A 45 AMG. 2.5-литровият петцилиндров мотор на малкото Audi развива 367 к.с. и 465 Нм срещу 360-те коня, които щутгартският конкурент изцежда от двулитров четирицилиндров двигател.
Новата RS-тройка тежи 1 520 кг, с 55 по-малко от досегашния модел с 340 коня. Силовият агрегат е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic, която ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, с три десети по-бързо от A 45 AMG. Изкуственият таван на скоростта е 250 км/ч, но по желание на купувача електронният ограничител може да бъде пренастроен на отметката 280.
Напомпаната версия на Audi A3 се различава от стандартната по занижения с 25 мм клиренс и разширената колея. Следата отпред е увеличена с 24 мм до 1 559 мм, а отзад - с осем (до 1 514 мм).
Двойното предаване quattro има междуосева многодискова муфа с електронно управление, разположена отзад за по-добро разпределение на масата. Със същата цел там е преместен и акумулаторът. При необходимост към задните колела могат да бъдат разпределени до 50% от въртящия момент. В спортен режим (Dynamic) и напълно изключена стабилизираща програма тягата се предава по-бързо към задния мост.
Срещу допълнително заплащане RS3 може да се поръча с въглеродно-керамични спирачки отпред и адаптивно окачване с магнитореологични амортисьори. Техните характеристики се променят с помощта на системата Audi drive select, включена в базовото оборудване. Тя управлява работния алгоритъм на волана и отзивчивостта на мотора при подаване на газ. Разполага с три предварително програмирани режима и един с индивидуални настройки.
Британското сп. Autocar твърди, че публичният дебют на новото Audi RS3 ще се състои на салона в Женева напролет, а продажбите ще стартират през лятото. Предполагаемата цена на стероидния хечбек в Англия е 39 950 паунда (над 99 хил. лева).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 German cars
Коментиран от #2
10:53 12.12.2014
2 Shmeker
До коментар #1 от "German cars":
Е да ама за сега аудито е по-мощно. Иначе мерцедеса също става за каране, макар да е доста по-скученКоментиран от #3
11:07 12.12.2014
3 German cars
До коментар #2 от "Shmeker":
Е то Мерцедеса бе най-мощен сигурно 1 година......11:14 12.12.2014
4 Ивайло Желев
Коментиран от #8
11:56 12.12.2014
5 tralala
Коментиран от #12
12:00 12.12.2014
6 Радой Мянков
12:10 12.12.2014
7 Japoneze
Коментиран от #9, #11
12:19 12.12.2014
8 Shmeker
До коментар #4 от "Ивайло Желев":
Бъди сигурен че могат повече. Колата ще има заводски нива на ъпгрейд12:32 12.12.2014
9 Shmeker
До коментар #7 от "Japoneze":
Формулата е нагласена. Винаги променят правилата в полза на някой. Що не гледаш в ДТМ кой е по-по-най?12:36 12.12.2014
10 W222
Коментиран от #13
12:38 12.12.2014
11 Shmeker
До коментар #7 от "Japoneze":
Хонда пък кво направиха? Подвиха си опашките и се махнахаКоментиран от #14
12:48 12.12.2014
12 Shmeker
До коментар #5 от "tralala":
Ми много просто: след като мерцедес направи 410 коня, от Ауди ще направят 420. И така още 10 години ще се хранят взаимно.Вие само ще се чудите кой е по-велик.
12:51 12.12.2014
13 Радой Мянков
До коментар #10 от "W222":
То в България всяко второ бНв е М и всеки Мерцедес е АМГ, а навсякъде е пълно с S и RS... :D12:56 12.12.2014
14 Japoneze
До коментар #11 от "Shmeker":
Хонда ли,а"нищо"- само 4-ри световни титли с техните двигатели в Лотус и Макларън,включително най-бляскавите победи на АЕРТОН СЕНА!Коментиран от #20, #36, #37
13:04 12.12.2014
15 ВАГ
13:20 12.12.2014
16 ВАГ
13:28 12.12.2014
17 ххх
13:58 12.12.2014
18 CarPro
14:03 12.12.2014
19 Vasik Atanasova
14:45 12.12.2014
20 Shmeker
До коментар #14 от "Japoneze":
Това беше в ерата, когато ползваха сателитна връзка до Япония и следяха и променяха параметрите на двигателя. През последното им няколко годишно появяване бяха кръгла нула.16:16 12.12.2014
21 Кобрата
16:25 12.12.2014
22 John Gottin
Коментиран от #23
17:36 12.12.2014
23 Shmeker
До коментар #22 от "John Gottin":
То за RS3 и TTRS може да дойде нещо такова18:20 12.12.2014
24 десс79
Коментиран от #25
20:06 12.12.2014
25 ИВан
До коментар #24 от "десс79":
Забрави за най-великото откритие в автомобилната икономичност-Старт-Стопа:)))Той сваля поне 2-3л./100км.:)))))20:09 12.12.2014
26 гост
Коментиран от #29
21:46 12.12.2014
27 Дошо
Коментиран от #32
22:02 12.12.2014
28 антихейтър
22:08 12.12.2014
29 205 GTI
До коментар #26 от "гост":
А бе брато ти кога напусна сараите на 4-ти километър ,че ще говориш за двигатели на хонда.Явно си в 6-7клас и си говорите за скутери . На 20 годишна Хонда няма къде да си изцапаш ръцете,никога повече не говори глупости!22:09 12.12.2014
30 Shmeker
23:36 12.12.2014
31 mediator37
"Хонда е шестият по големина производител на автомобили в света и втори в Япония след „Тойота“, заемайки тази позиция през 2001 г., когато изпреварва Нисан. Също така компанията е най-големият в света производител на мотоциклети, както и на двигатели с вътрешно горене, с производство от над 14 милиона двигатели годишно."
Тук правя едно уточнение, че в тази бройка от 14 млн. се включват и много малки ДВГ. Хонда правят от ДВГ за косачки - до ДВГ за камиони и кораби. Ако им възложат , вероятно ще направят и ДВГ за кафемелачка.
Който го може го може.
07:05 13.12.2014
32 Autohouse Randm
До коментар #27 от "Дошо":
Audi i zdravina sa dve nesavmestimi neshta.Коментиран от #33, #34, #35, #40
08:49 13.12.2014
33 гост 1
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
Да вземеш да покараш и ти една ли...? че после пак да си поговорим ли...?! Тъй само с голи приказки, чел не дочел, чул не дочул от тук от там по форуми....не става майна! Просто Ауди са си най-добрите в автомобилостроенето на този му етап в развитието....най-уравновесени автомобили и с най-добра политика на фирмата в момента, всичко останало е глупост!12:25 13.12.2014
34 CRAC
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
Ела го кажи това на 24 годишното ми Ауди!12:27 13.12.2014
35 гост 1
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
Нито една фирма, производител на автомобили не рекламира и никога не е рекламирама някой от моделите си като..."най-здрав" защото всички са наясно... и клиентите и производителите че, това не е възможно !!! Всеки знае какви процеси протичат и какво се случва, вътре по време на работата на един двигател....всичко и по всяко време може и е възможно да се случи, било от слюда в някой елемент, дефектна част, дори от едно болтче може да се стигне до голям проблем! Всеки производител предлага и рекламира... нова технология и иновативност защото клиента търси това...!!! И всяка марка има не добре работещи и дефектиращи елементи във всеки един от моделите си...дори и в прехвалената 123-а на Мерцедес !!! Така че, престанете с това "най-здравата" защото такъв термин в автомобилостроенето...няма и е относително.....!!!!!!12:50 13.12.2014
36 CRAC
До коментар #14 от "Japoneze":
Като говориме за титли 6 световни титли в Група Б (клас за най-мощните рали автомобили до сега) на Рали шампионата с революцията през 80-те Audi Quattro, 13 победи в 24 часа на Льо Ман с дизелово Audi Quattro, още няколко световни титли в WEC и DTM. Нищо против но Ф1 не е единственото автомобилно състезание.Коментиран от #38
12:50 13.12.2014
37 ярослав станчев
До коментар #14 от "Japoneze":
Всъщност титлите на Хонда като доставчик на двигатели за Ф1 са 5.1 с Уилямс и 4 с Макларън.Като самостоятелен отбор са участвали 2 пъти и не постигат резултати.През 2000-2005 г отново участват като доставчици на двигатели във Ф1 и пак нищо.Като цяло са в топ 5 на класацията за двигатели във Ф1.Пред тях са само 4 фирми-Ферари-15 титли,Форд-13,Рено-11 и Мерцедес-7.
Никой не отрича успехите на Хонда във Формула 1,но разбира се има доста по-успешни отбори и двигатели в това състезание.Е,за съжаление Ауди не е от тях,но никога не е късно.Някой ден може би ще са част и от това състезание.
14:41 13.12.2014
38 шшшшшшшшшш
До коментар #36 от "CRAC":
Не е единственото , но там се сверяват часовниците . Всички нови глупости по колите ни , първо минават от там . И надявам се не говориш сериозно за DTM . Това е немски шампионат . В който освен немски коли друго не съм виждал . Това е като да сравняваш SUPER GT в Япония и да кажеш , че еди коя си марка е номер едно . Въпреки , че там се състезават и други марки автомобили , освен японските .Коментиран от #39
14:48 13.12.2014
39 ярослав станчев
До коментар #38 от "шшшшшшшшшш":
По-скоро се сверяваха часовниците по Формула 1,преди 10 години.Сега се сверяват само банковите сметки на дядо Барни.Половината отбори се чудят как да закърпят сезона,а другата половина се маят дали изобщо да участват догодина.Заради малоумните правила и безкрайни промени,кои от кои по-идиотски,това състезание се превърна в един печалбарски мечкадарски керван.Обикаля от континент на континент,само за да изкара дъртака Барни някой милиард,за да си поддържа новите компаньонки.И състезанието загуби блясъка си от преди 10-15 години.Спонсорите бягат,зрителите също.То какво ли да гледат хората,как 20 косачки си джиткат по 2 часа и как накрая изумения дъртак и алчната ФИА си делят печалбата.Направо идилия.Затова и не гледам от години Ф1,а както е тръгнало няма и да гледам.15:41 13.12.2014
40 БУМЕР КАМОР
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
pozdravi za komntara picht. i az kazvam che mrecedes i ladata sa nai dobriКоментиран от #41
17:00 13.12.2014
41 бончук
До коментар #40 от "БУМЕР КАМОР":
Ти си маслар брат.Коментиран от #42, #43
19:08 13.12.2014
42 БУМЕР КАМОР
До коментар #41 от "бончук":
karai golfa i si trai22:00 13.12.2014
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Wow
13:23 15.12.2014
45 Japoneze
23:25 16.12.2014