Last news in Fakti

12 Декември, 2014 10:38, обновена 13 Декември, 2014 11:19 12 486 45

Audi RS3 отне титлата на Mercedes-Benz A 45 AMG

  • audi-
  • a3-
  • rs3-
  • женева 2015

Новото поколение на RS3 Sportback стана най-мощният компактен хечбек в света, измествайки досегашния първенец в категорията Mercedes-Benz A 45 AMG. 2.5-литровият петцилиндров мотор на малкото Audi развива 367 к.с. и 465 Нм срещу 360-те коня, които щутгартският конкурент изцежда от двулитров четирицилиндров двигател.



Новата RS-тройка тежи 1 520 кг, с 55 по-малко от досегашния модел с 340 коня. Силовият агрегат е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic, която ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, с три десети по-бързо от A 45 AMG. Изкуственият таван на скоростта е 250 км/ч, но по желание на купувача електронният ограничител може да бъде пренастроен на отметката 280.



Напомпаната версия на Audi A3 се различава от стандартната по занижения с 25 мм клиренс и разширената колея. Следата отпред е увеличена с 24 мм до 1 559 мм, а отзад - с осем (до 1 514 мм).



Двойното предаване quattro има междуосева многодискова муфа с електронно управление, разположена отзад за по-добро разпределение на масата. Със същата цел там е преместен и акумулаторът. При необходимост към задните колела могат да бъдат разпределени до 50% от въртящия момент. В спортен режим (Dynamic) и напълно изключена стабилизираща програма тягата се предава по-бързо към задния мост.



Срещу допълнително заплащане RS3 може да се поръча с въглеродно-керамични спирачки отпред и адаптивно окачване с магнитореологични амортисьори. Техните характеристики се променят с помощта на системата Audi drive select, включена в базовото оборудване. Тя управлява работния алгоритъм на волана и отзивчивостта на мотора при подаване на газ. Разполага с три предварително програмирани режима и един с индивидуални настройки.



Британското сп. Autocar твърди, че публичният дебют на новото Audi RS3 ще се състои на салона в Женева напролет, а продажбите ще стартират през лятото. Предполагаемата цена на стероидния хечбек в Англия е 39 950 паунда (над 99 хил. лева).

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 German cars

    2 2 Отговор
    В предвид, че от AMG съвсем скоро ще пуснат версия на А classe с 410 коня......, май някой пак не са в час!

    Коментиран от #2

  • 2 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "German cars":

    Е да ама за сега аудито е по-мощно. Иначе мерцедеса също става за каране, макар да е доста по-скучен

    Коментиран от #3

  • 3 German cars

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Е то Мерцедеса бе най-мощен сигурно 1 година......
  • 4 Ивайло Желев

    3 2 Отговор
    WOW "великите" инженери от VAG изкарали 367 коня от 2.5 литров 5 цилиндров двигател. Като се има предвид , че Benz е с 4 цилиндров и с 500 кубика по-малък двигател тези 7 коня са смешни...

    Коментиран от #8

  • 5 tralala

    3 2 Отговор
    А45/CLA 45/GLA 45 имат най-мощният четирицилиндров мотор.Как точно считате за постижение представянето на петцилиндров с 7 к.с повече?

    Коментиран от #12

  • 6 Радой Мянков

    3 0 Отговор
    Какво значение има коя колко коня е? В крайна сметка хората пак ще купят тази, която им допада повече. Това започва да изглежда като мерене на п..ки в детската градина...
  • 7 Japoneze

    6 3 Отговор
    Голяма работа са ,като стане въпрос за ускорения,мощност -поглеждаш Ф1 и там бързо разбираш кой ги умее тия технологии най-добре!Мерцедес засега са №1, а останалите два двигателя са : Рено и Ферари - все имена с много победи!Аутоунион в далечните предвоенни години са поспорили за малко със МЕРЦЕДЕС и от тогава не им стиска на ВАГ да се върнат във Ф1(уж щяха,ама дупе се иска).Виж една марка-също големи шампиони-Хонда се връщат в играта догодина!А иначе ги видяхме БМВ и Пежо докъде го докараха във Ф1,станаха смешни!Като видя болид с Ауди двигател на подиума,тогава ги признавам!Засега,Хооооооооондааааааааааа!

    Коментиран от #9, #11

  • 8 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ивайло Желев":

    Бъди сигурен че могат повече. Колата ще има заводски нива на ъпгрейд
  • 9 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Japoneze":

    Формулата е нагласена. Винаги променят правилата в полза на някой. Що не гледаш в ДТМ кой е по-по-най?
  • 10 W222

    4 2 Отговор
    МЕРЦЕДЕСА Е СЪС 500 КУБИКА ПО МАЛКО И 1 ЦИЛИНДЪР ПО МАЛКО АПАК Е СЪС САМО 7 КОНЯ ПО МАЛКО.И МЕРЦЕДЕСА ГО ИМА ВЕЧЕ ОТ 2 ГОДИНИ,ДОРИ И ВЪВ БЪЛГАРИЯ СЪМ ВИЖДЪЛ ЧЕРЕН СЪС ЧЕРВЕНИ ЛЕНТИ

    Коментиран от #13

  • 11 Shmeker

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Japoneze":

    Хонда пък кво направиха? Подвиха си опашките и се махнаха

    Коментиран от #14

  • 12 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "tralala":

    Ми много просто: след като мерцедес направи 410 коня, от Ауди ще направят 420. И така още 10 години ще се хранят взаимно.
    Вие само ще се чудите кой е по-велик.
  • 13 Радой Мянков

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "W222":

    То в България всяко второ бНв е М и всеки Мерцедес е АМГ, а навсякъде е пълно с S и RS... :D
  • 14 Japoneze

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    Хонда ли,а"нищо"- само 4-ри световни титли с техните двигатели в Лотус и Макларън,включително най-бляскавите победи на АЕРТОН СЕНА!

    Коментиран от #20, #36, #37

  • 15 ВАГ

    3 1 Отговор
    Да с 7к.с повече , но 5 цилиндъра си е друго ! и аз се учудих защо с 7к.с повече + 1 цилиндър повече и по-голям двигател . Мерседеса ако направят 410к.с после идва Голфа 420к.с , но всъщност това не е добре какво става след 4-5 години ? И кога ще се спрат ?
  • 16 ВАГ

    1 1 Отговор
    След 12-15 години в България с газов инжекцион :Д
  • 17 ххх

    0 0 Отговор
    Само да не беше червено...
  • 18 CarPro

    0 4 Отговор
    Da si doidem na dumata Audi I BMW SAMO TIQ KOLI PRIZNAVAM Bravo na redaktorite
  • 19 Vasik Atanasova

    1 3 Отговор
    ЯКО
  • 20 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Japoneze":

    Това беше в ерата, когато ползваха сателитна връзка до Япония и следяха и променяха параметрите на двигателя. През последното им няколко годишно появяване бяха кръгла нула.
  • 21 Кобрата

    0 2 Отговор
    Съжалявам за Mercedes, но и A3 си го бива и е един от малкото ми любими модели на Audi.
  • 22 John Gottin

    0 3 Отговор
    За всички хейтъри на VAG - много не му мислете идва GOLF R - 2.0 420 кс

    Коментиран от #23

  • 23 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "John Gottin":

    То за RS3 и TTRS може да дойде нещо такова
  • 24 десс79

    3 0 Отговор
    Едно време правеха двигателите да издържат по 300-400хил. км.,а сега ги правят явно за максимум 50хил.км.Какви са тия мощности,какво е това нещо?!?Иначе,ако ги питаш тия умници от Ауди колата гори сигурно 5,5л. градско заради даунсайзинга:)

    Коментиран от #25

  • 25 ИВан

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "десс79":

    Забрави за най-великото откритие в автомобилната икономичност-Старт-Стопа:)))Той сваля поне 2-3л./100км.:)))))
  • 26 гост

    2 2 Отговор
    Относно хвалбите за хонда- някой производители трябва да се научат че всеки трябва да прави това което умее-в случая извънбордови двигатели за лодки,генератори,мотоциклети.Ама хонда и автомобил ...да не ставаме смешни

    Коментиран от #29

  • 27 Дошо

    0 3 Отговор
    Ауди е колата пичове,прекрасен дизайн и уникална здравина.Много ми е мерак да се метна на едно Ауди,супер са

    Коментиран от #32

  • 28 антихейтър

    1 1 Отговор
    Абе не се карайте... Нека ги правят с големи двигатели, с големи турбини и с по 150 коня та да можем и ние данъците да им плащаме пък сите си знаем какво става с кола на ваг+турбо бензин+чип
  • 29 205 GTI

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    А бе брато ти кога напусна сараите на 4-ти километър ,че ще говориш за двигатели на хонда.Явно си в 6-7клас и си говорите за скутери . На 20 годишна Хонда няма къде да си изцапаш ръцете,никога повече не говори глупости!
  • 30 Shmeker

    3 2 Отговор
    Ква 20 годишна хонда ве? то няма живи
  • 31 mediator37

    3 1 Отговор
    Давам скромен принос в спаменето на темата. Понеже от много години като се каже ДВГ Хонда са №1 производител в света, само пускам едно цитатче от уикито:

    "Хонда е шестият по големина производител на автомобили в света и втори в Япония след „Тойота“, заемайки тази позиция през 2001 г., когато изпреварва Нисан. Също така компанията е най-големият в света производител на мотоциклети, както и на двигатели с вътрешно горене, с производство от над 14 милиона двигатели годишно."

    Тук правя едно уточнение, че в тази бройка от 14 млн. се включват и много малки ДВГ. Хонда правят от ДВГ за косачки - до ДВГ за камиони и кораби. Ако им възложат , вероятно ще направят и ДВГ за кафемелачка.
    Който го може го може.
  • 32 Autohouse Randm

    1 3 Отговор

    До коментар #27 от "Дошо":

    Audi i zdravina sa dve nesavmestimi neshta.

    Коментиран от #33, #34, #35, #40

  • 33 гост 1

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    Да вземеш да покараш и ти една ли...? че после пак да си поговорим ли...?! Тъй само с голи приказки, чел не дочел, чул не дочул от тук от там по форуми....не става майна! Просто Ауди са си най-добрите в автомобилостроенето на този му етап в развитието....най-уравновесени автомобили и с най-добра политика на фирмата в момента, всичко останало е глупост!
  • 34 CRAC

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    Ела го кажи това на 24 годишното ми Ауди!
  • 35 гост 1

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    Нито една фирма, производител на автомобили не рекламира и никога не е рекламирама някой от моделите си като..."най-здрав" защото всички са наясно... и клиентите и производителите че, това не е възможно !!! Всеки знае какви процеси протичат и какво се случва, вътре по време на работата на един двигател....всичко и по всяко време може и е възможно да се случи, било от слюда в някой елемент, дефектна част, дори от едно болтче може да се стигне до голям проблем! Всеки производител предлага и рекламира... нова технология и иновативност защото клиента търси това...!!! И всяка марка има не добре работещи и дефектиращи елементи във всеки един от моделите си...дори и в прехвалената 123-а на Мерцедес !!! Така че, престанете с това "най-здравата" защото такъв термин в автомобилостроенето...няма и е относително.....!!!!!!
  • 36 CRAC

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Japoneze":

    Като говориме за титли 6 световни титли в Група Б (клас за най-мощните рали автомобили до сега) на Рали шампионата с революцията през 80-те Audi Quattro, 13 победи в 24 часа на Льо Ман с дизелово Audi Quattro, още няколко световни титли в WEC и DTM. Нищо против но Ф1 не е единственото автомобилно състезание.

    Коментиран от #38

  • 37 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Japoneze":

    Всъщност титлите на Хонда като доставчик на двигатели за Ф1 са 5.1 с Уилямс и 4 с Макларън.Като самостоятелен отбор са участвали 2 пъти и не постигат резултати.През 2000-2005 г отново участват като доставчици на двигатели във Ф1 и пак нищо.
    Като цяло са в топ 5 на класацията за двигатели във Ф1.Пред тях са само 4 фирми-Ферари-15 титли,Форд-13,Рено-11 и Мерцедес-7.
    Никой не отрича успехите на Хонда във Формула 1,но разбира се има доста по-успешни отбори и двигатели в това състезание.Е,за съжаление Ауди не е от тях,но никога не е късно.Някой ден може би ще са част и от това състезание.
  • 38 шшшшшшшшшш

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "CRAC":

    Не е единственото , но там се сверяват часовниците . Всички нови глупости по колите ни , първо минават от там . И надявам се не говориш сериозно за DTM . Това е немски шампионат . В който освен немски коли друго не съм виждал . Това е като да сравняваш SUPER GT в Япония и да кажеш , че еди коя си марка е номер едно . Въпреки , че там се състезават и други марки автомобили , освен японските .

    Коментиран от #39

  • 39 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "шшшшшшшшшш":

    По-скоро се сверяваха часовниците по Формула 1,преди 10 години.Сега се сверяват само банковите сметки на дядо Барни.Половината отбори се чудят как да закърпят сезона,а другата половина се маят дали изобщо да участват догодина.Заради малоумните правила и безкрайни промени,кои от кои по-идиотски,това състезание се превърна в един печалбарски мечкадарски керван.Обикаля от континент на континент,само за да изкара дъртака Барни някой милиард,за да си поддържа новите компаньонки.И състезанието загуби блясъка си от преди 10-15 години.Спонсорите бягат,зрителите също.То какво ли да гледат хората,как 20 косачки си джиткат по 2 часа и как накрая изумения дъртак и алчната ФИА си делят печалбата.Направо идилия.Затова и не гледам от години Ф1,а както е тръгнало няма и да гледам.
  • 40 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    pozdravi za komntara picht. i az kazvam che mrecedes i ladata sa nai dobri

    Коментиран от #41

  • 41 бончук

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "БУМЕР КАМОР":

    Ти си маслар брат.

    Коментиран от #42, #43

  • 42 БУМЕР КАМОР

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "бончук":

    karai golfa i si trai
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Wow

    0 1 Отговор
    Любимото ми Ауди заедно с новото RS6! Браво на Ауди!
  • 45 Japoneze

    0 0 Отговор
    Вярно,пропуснах Нелсон Пикет -5 са победите!Ауди-24 Льо Ман-победите - да ,забележете -сами го казахте -с дизел,за съжаление Ф1 дизел версия не са пуснали още!Не са царе на високите обороти-имат да папат още,да достигнат 20000-те оборота на Форд Косуорт,или на Рено,или на Хонда на стенда,като ги чуеш-направо мехлем за душата!