Известно е, че най-популярната в Европа английска автомобилна марка е Rover. Моделите на компанията се ползват с най-голям успех предимно на Острова, което не означава, че въпреки многобройните проблеми на фирмата, те не се продават добре и в останалата част на Европа, в това число и у нас. 80-те години не се отразиха особено здравословно на “Английският пациент”. Фирмата претърпя няколко финансови катастрофи, от които се измъкваше благодарение на други автомобилни компании. Първо, “самураите” от Honda подадоха ръка на “затъващия кораб”, като дадоха на англичаните няколко готови платформи върху които те да създадат нови модели. С течение на времето Rover премина през “ръцете” на British Aerospace и BMW, но им донесе само финансови загуби. Днес английската марка е в “божиите ръце”, но да се върнем към темата на материала, която разглежда серията 600.
Първият автомобил с индикационен номер 600 слиза от конвейера в края на 1993 година. Автомобилите от тази гама се произвеждат до 1999 година, когато на смяна идва Rover 75. Предшественикът на 75-ицата, на който ще спрем вниманието ви сега, не е много популярен у нас. Въпреки това на пазара втора ръка могат да се намерят доста запазени екземпляри, които в много отношения превъзхождат преките си конкуренти. Отнасящите се скептично към този модел могат само да загубят, защото той не отстъпва по качество на изработка и надеждност на именитите си германски аналози, като в същото време може да се намери на доста по-атрактивна цена. Вярно е, че моделът не е масов, което предполага и по-трудното намиране на резервни части, но е безспорен фактът, че автомобилът притежава чудесни качества, превръщащи го в отлична алтернатива в долния сегмент на средния клас.
Модификациите от серията 600 са построени на платформата на Honda Accord, което е още един факт, подсказващ за добрата надеждност на конкретния Rover. От дотук казаното може да се направи извода, че Rover 600 е здрава, функционална и прецизно изпипана машина. Естествено и този, като всеки друг автомобил, има недостатъци. И тъй като преимуществата вече са ясни, ще акцентираме върху възможните неисправности, които се появяват и следва да се имат предвид при покупката на всяка една от версиите на Rover 600.
Каросерия
Автомобилите от серия 600 имат типично британски, солиден външен вид, като единственият недостатък по отношение на визия е слабото лаково покритие при моделите произведени през периода 1993 - 1994 година. В резултат на това се появява лека ръжда по края на ламарината, контактуваща със стъклата. При екземплярите, слезли от конвейера през 1995 година се наблюдава лошо напасване на предните врати, водещо до недотам плавно и леко затваряне, както и до лек, неприятен шум при по-висока скорост. Отстраняването на този недъг обаче е лесно, и опитен майстор би могъл да го оправи в рамките на един час. Като цяло панелите са здрави и трудно поддатливи на корозия, освен това са доста подсилени и осигуряват сравнително добра защита, както при евентуален челен, така и при страничен удар.
Отвътре купето изглежда също толкова стилно. Салонът се характеризира с приятен вид и хармония от светли тонове. В екземплярите с по-богато базово оборудване има климатик, кожен салон и цялостен ел. пакет. Идеалният комфорт може да бъде нарушен в частни случаи, когато проблем създават ръчките за отваряне на стъклата, чува се лек шум от недобро смазване на кормилната колонка. При версиите с “чупещ” се волан изникват проблеми при движение на кормилото в посока нагоре-надолу. Причината е във възвратният механизъм, който в доста случаи отказва да работи, но този дефект е отстранен при моделите произведени след 1995 година. При отделни екземпляри (в много редки случаи) се чува неприятен скърцащ шум, причинен от лошото закрепване на декоративните панели, намиращи се от вътрешната страна на вратите.
Окачване и ходови характеристики
В повечето случаи автомобилът се държи отлично на пътя. След пробег 100 000 километра и при неравности по пътя обаче се чува доволно силен шум, идващ от предните лагери. Понякога се появяват и силни вибрации в предния мост. Този проблем се оправя с реглаж на моста, но ако и това не помогне трябва да се прибегне до неприятната операция - смяна на полуоси. Други недостатъци по окачването са недостатъчното фабрично смазване на шарнирните болтове, водещо до по-бързото им износване. Този съществен недъг изчезва при автомобилите, слезли от конвейера след 1996 година. Конструкцията на задното окачване също не е разчетена добре и периодично се чува неприятен шум, причинен от камъчета заклещени в т.нар. тунел на пружините. Това обаче се появява в редки случаи и не е болка за умиране. Серво усилителите на всички модификации са перфектни с изключение на варианта 620 Ti. При него ефектът на сервото почти не се усеща, когато се налага маневриране на място. Ако пък е включен и климатикът, ефектът е нулев.
Цена на употребяван автомобил ROVER 620 SI в сравнение с усреднената
стойност на 9 автомобила от същия клас
Спирачна система
Спирачките, с които са оборудвани всички версии на серията 600 са добри и си вършат работата перфектно. И при тях обаче се появяват недостатъци, като те са присъщи най-вече на екземплярите от преди 1995 година. Понякога още след 10 000 километра пробег започва изключително неприятно “биене” на предните дискове, което се оправя само след смяната им с нови. При моделите от 1994 година освен тази “болест” се усеща и шум, идващ от задните накладки. Както обаче стана ясно при автомобилите след 1995 година всички тези дефекти са отстранени.
Двигатели и трансмисии
Този раздел ще започнем със скоростните кутии. Каквито и да са те, трябва да сте сигурни, че няма да имате никакви проблеми - предавателните механизми просто не дефектират. За двигателите може да се твърди същото, но с едно изключение. Става дума за най-наточеното изпълнение от 1994 година, белязано с индекс 620 Ti. От моделният номер може би се досещате, че агрегатът, с мощност 200 к.с., е снабден с турбо компресор. Това е добре, стига нагнетателят да не даваше толкова дефекти. Проблемите са присъщи за почти всички турбо Rover-и и започват едва след 50 - 60 000 километра пробег. Първите признаци за неизправен компресор се появяват още след запалване на автомобила. Оборотите на празен ход са нестабилни и променливи. Ако не обърнете внимание на този “дребен” проблем, след още няколко хиляди километра турбото просто престава да работи. Друг, рядко срещан дефект се забелязва при модификацията 620i. След 20 000 километра, по време на зацепване се усеща краткотрайна вибрация в съединителя. Тази “болест” обаче е рядко срещана.
Статистиката сочи, че всички агрегати, без изключение са послушни, достатъчно мощни и осигуряват завидна динамика. Животът на възлите и агрегатите е изключително дълъг, което позволява безпроблемен пробег от 250 000 и повече километра. Така че вариантът Rover 600 не е за пренебрегване. Автомобилите са здрави, надеждни, а марката е изтънчено шикарска и ще бъде оценена предимно от разбирачи. Като се прибави към това и сравнително ниската цена,може да ви притеснява единствено непопулярността на автомобила у нас и по-точно по-трудното намиране на резервни части.
Димитър Димитров
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 paiaka
07:26 21.01.2010
2 graver
11:27 29.01.2010
3 milen
15:22 02.02.2010
4 paiaka
13:46 07.02.2010
5 Георгиев
19:53 09.03.2010
6 dedinski 4
12:20 20.07.2010
7 Анонимен
22:47 26.07.2010
8 korg
16:19 27.10.2010
9 Миро
13:40 25.05.2011
10 mitaka
13:12 27.07.2012