15 213 18

Индийската Tata пуска глобален евтин SUV

Индийската компания Tata Motors, известна с производството на най-евтината нова кола Nano, се подготвя да пусне на пазара нов модел. Автомобилът ще е с повишена проходимост и според думите на експерти от компанията ще е глобален. Новото субкомпактно SUV ще се предлага на всички световни пазари и ще прилича в дизайнерско отношение на Land Rover Evoque. Информацията е на индийското подразделение на изданието Autocar, което цитира високопоставен анонимен източник от Tata.
От Tata заявяват още, че платформата Х1 ще бъде използвана и за модели от марките Jaguar и Land Rover, които са собственост на индийците. Новият автомобил с повишена проходимост на този етап е известен само с вътрешнозаводския си индекс Х104, но се знае, че ще бъде изграден върху въпросната платформа Х1. На тази база са направени и два от глобалните модели на марката - хечбека Bolt и седана Zest. От тях новият кросоувър ще заимства почти всички елементи от окачването и кормилното управление.
Що се отнася до двигателната гама, то очакванията са, че Х104 ще дебютира с 1.5-литров дизел с мощност 110 конски сили. Този агрегат ще работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия. Базовият бензинов мотор, който е собствена разработка на Tata, пък ще е трицилиндров с работен обем от 1.2 литра. Малкият бензинов агрегат ще е с мощност около 75 конски сили. Първият концептуален вариант на малкия индийски кросоувър е прототипа Nexon (на снимките), който беше представен миналата година в Ню Делхи.

 

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Гост

    3 0 Отговор
    Къде е тази женица "Vasik Atanasova" да напише някоя глупост с 3 правописни грешки по тема ,от която нищо НЕ РАЗБИРА!??????????
  • 2 Не е зле

    0 0 Отговор
    Абе не е толкова зле......
  • 3 тата

    2 0 Отговор
    Коя не е зле? Колата или Васик Атанасова?
  • 4 гражданин

    0 0 Отговор
    пак до гост васик атанасова не е жена а мъж бре колко пъти да повтарям.

    Коментиран от #14

  • 5 Симеон Тасев

    0 3 Отговор

    Коментиран от #10

  • 6 Стоян Стоянов

    1 2 Отговор
    това малкото ако го пуснат и у нас за 5-6 К. лв. ще има доста търсене. Едва ли някой ще си купи Дачия тогава!

    Коментиран от #8, #12


  • 7 Спас

    1 1 Отговор
    Симеоне, с твойте тъпизми под всеки коментар, ще ме принудиш да си направя регистрация само за да мога да ти давам минус!
  • 8 Даа

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "Стоян Стоянов":

    Дааа, така е, това по прилича на кола отколкото гнусното ренде наречено дачия.
  • 9 незнайко

    1 1 Отговор
    Много хора взеха да разбират, че колата се състои от двигател, купе, ходова част, трансмисия и кормилно управление. Всичко друго което е наблъскано в марковите коли е за пари. Може би по младите си имат друго мнение.
  • 10 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Симеон Тасев":

    Здрасти Монка, нахрани ли прасето, кокошките.....
  • 11 V12ПодКапака

    0 1 Отговор
    Прилича повече на Нисан Жук ли е там какво е, от колкото на Евок. Иначе ако е по-евтина от Дачията, може би тогава ще се търси повече от Дъстера.
  • 12 Румен Нешев

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Стоян Стоянов":

    Няма в момента в света производител, който да пусне подобен автомобил за 5-6 хиляди лева, който да отговаря на елементарни изисквания за безопасност, екология и да има поне някакво приемливо задвижване. Дори Тата, които с модела си Нано, анонсиран преди няколко години за $3000 в Индия (за Европа ще е много повече) базовия модел, отчитат постоянно намаляващо търсене поради куп недостатъци на своя автомобил. Имаше в България един автомобил, който видях да се предлага на Пловдивския панаир преди около 12-13 години, неговата цена за нов екземпляр беше 4150 лева без ДДС или малко под 5000 лева със ДДС (в онези години на същия този панаир нова Лада 2107 с инжекцион на Бош струваше 8000 лева). Взех си брошура за този автомобил, произведен от небезизвестните Автоваз, а именно Лада Ока. Та това подобие на кола беше нещо като Деу Тико като размер и визия, но само с три врати, с двуцилиндров бензинов мотор с работен обем 750 куб. см с карбуратор и максимална мощност 33 к. с. Абсолютно спартански, без каквито и да било екстри и удобства, всичко отвътре по подобие на някоя лада от 70-те години на миналия век, че и по-зле. Максимална скорост 130 км/ч, но впечатляващ беше разхода на гориво - 3.3 л/100 км при скорост 60 км/ч, 3.9 л/100 км при скорост 90 км/ч и 4.7 л/100 км градско, при това с възможност за монтаж на газова уредба! Не гори бензина, а само го мирише пишеше в брошурата. Гаранцията на чисто новия автомобил беше 1 година или 10 000 км, което настъпи първо. Та

    Коментиран от #13

  • 13 гошо прупрунков

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Румен Нешев":

    при тия данни на татата не ми казвай че не си я купил???
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор

  • 15 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Това чудо на техниката в дъждовно време не се ли кара?Нито отпред нито отзад чистачки?Да не е проектирано за Сахара?
  • 16 555

    0 0 Отговор
    Верно забравили да сложат кистачки,те сигурно са като допълнителна екстра 500$
  • 17 Василий

    0 0 Отговор
    Чистачките са скрити под капак за това не се виждат....и ще е народен автомобил също като костенурката - ама за нас не се знае колко ще ни удрусат дилърите - вносителите - търговците....
  • 18 gogo

    0 0 Отговор
    Коментар до 12 Карал съм Ока. Имам около 30 000 км на нея. Става само за пазарска кошница. Разходните норми са силно занижени. Частите са от Самара.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.