Когато стане дума за марков коняк, например, обстановката би трябвало да е следната: пура, тиха камерна музика, пастелни тонове, натурално дърво и естествена кожа. Ако пък говорим за текила уместно е да си представим дискотека, ярки цветове, метал и всичко останало в стил техно. Смесването на тези два алкохола е немислимо, но нещо подобно се е получило при разработката на новия баварски "паркетен всъдеход", наречен Х3. При това возило, обаче авангардните и модерни течения са добре преплетени с традиционните форми. Истината е, че това мнение не е всеобщо. Според доста от поклонниците на синьо-белите това си е чиста гавра. Именно за малкия противоречив всъдеход ще си говорим сега. В нашето полезрение попадна версията, оборудвана с двулитров дизелов агрегат, който идеално подхожда на четириколесно от този клас.
Екстериор
Видите ли колата за първи път, няма как да се объркате. Това е BMW. Бъбрековидната радиаторна решетка и основните линии ясно подсказват за това. Агресивните, но нестандартни фарове, както и доста странните задни светлини обаче не са по вкуса на много от ценителите на марката. Като цяло Х3 следва основните линии на по-големия си брат Х5, но изглежда доста по-екстравагантно - факт, който се харесва предимно на младото поколение. Според дизайнера на баварците Крис Бенгъл времената се менят и сега е дошло времето на така наречения развлекателен дизайн. И ако външността за някои е меко казано странна, то рано или късно ще свикнат с нея. В обобщение може да се каже, че разделените на две странични задни огледала, съвършено новите предни и задни светлини, както и "позагладените линии" придават на новобранеца много по-авангардно излъчване, отколкото е то при актуалната Х5-ца. Алуминиевите джанти и масивната броня пък свидетелстват за недотам добронамерения характер на атлета. Дотук всичко е добре, но от другата страна на барикадата стоят традиционните интериорни решения, които са в рязък дисонанс с външния вид.
Интериор
Тук вече отново се пренасяме в атмосферата, предразполагаща към питието коняк. Салонът показва също толкова висока класа, но спокойно може да бъде определен като класика, въпреки наличието на нови дизайнерски решения. Там са застъпени елементи от новите 5-та, 7-ма серия и Z4. Допълването с нови качествени материали и цветове и гореизброените иновации обаче не намират сходство с екстериора. Интериорът си остава класически.
Седалките са удобни, снабдени с всички необходими регулировки. Пространството за краката на пасажерите, както и отпред, така и отзад е предостатъчно. По този показател Х3-ойката превъзхожда доста от алтернативите си. Уредите са стандартни, като впечатление прави липсата на борд компютър в базовото оборудване. Информативни са, като основните са аналогови. Отворите за въздух наподобяват класически модели на марката от 90-те, а комбинацията между топли цветове на тапицерията и псевдо дървени декорации определено ще привлече вниманието на улегнали господа.Що се отнася до функционалност и практичност всичко е наред. Голям товарен отсек с равен под и минимален борд, асиметрично делима задна седалка и голяма пета врата. За качеството на изработка на отделните детайли и тяхната сглобка е излишно да говорим - те са изпипани с типичната немска прецизност.
Двигател и ходови характеристики
Като основно преимущество при Х3 германците изтъкват новата системата за задвижване на четирите колела, наречена Xdrive. Именно тя позволява безстепенното и електронно регулируемо разпредление на въртящия момент между предния и задния мост. Системата мигновено разпознава промяната в движението и начина на управление на автомобила и сама намира оптималното съотношение на преразпределението на момента между колелата. За всъдеход от този клас Xdrive си върши работата перфектно, но прехвалването є е излишно, тъй като пътното поведение на колата не се различава много от това на алтернативите. Основната є функция е т.нар. променливо разпределение. За да достигне до колелата въртящият момент минава през шестстепенна механична скоростна кутия - факт, който също отдавна се използва от конкуренцията (Nissan X-trail).
Изборът на двигатели се свежда до два бензинови - 2.5- и 3-литров, както и на два дизела с обем 2- и 3-литра. Както вече споменахме в началото оптималният вариант за подобен род всъдеходи е двулитровият дизел. Той е доста мощен - показател, по който баварците превъзхождат голяма част от японските производители.
По-големият въртящ момент при ниски обороти е в основата на завидните динамични характеристики на този дизелов мотор. Останалите възли и агрегати са без забележки, като внимание трябва да се отдели на изключително добрия динамичен контрол на стабилността (DSC).
Цена
По-висока е от тази на алтернативите, но не много. Все пак имиджът си казва своето. Впечатление обаче правят значително по-скъпите опции, които са извън базовото обобрудване. Качеството е много добро, но не може да се каже, че превъзхожда много японските и корейски алтернативи. Все пак BMW е марка, която държи на качество и имидж, така че ако сте се ориентрали към "странния коктейл", определено няма да сбъркате.
BMW X3 2.0d
|
Плюсове
|
1. Перфектно качество на отделните елементи и тяхната сглобка. 2. Отлични динамични характеристики на двигателя. 3. Много добър комфорт и функционалност на салона. |
Минуси
|
1. Противоречиви чувства по отношение на дизайн. 2. Прекалено скъпо допълнително оборудване. |
BMW X3 2.0d
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 995 куб. см.
|
Максимална мощност
|
110 Kw/150 к.с. при 7 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
330 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
11.6 кг/к.с. (15.9 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 565 1 853 1 674 |
Междуосие
|
2 795
|
Маса, кг
|
1 745
|
Допустимо натоварване, кг
|
580
|
Обем на багажника,л.
|
480 - 1 560
|
Вместимост на резервоара, л
|
67
|
Разход на гориво: |
9.6 л/100км
5.9 л/100км 7.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.2
|
Максимална скорост
|
198 км/ч.
|
Гуми
|
215/60R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 62 900 |
Базово оборудване
|
ABS, DSC, динамичен сензор за нивото на маслото, акумулатор в багажното отделение, резервоар под задната седалка, пневматично усилване на спирачния механизъм, серво усилител на волана, датчик за износване на накладките, лети джанти, ел. отопляеми странични огледала, чистачки с променлив интервал, алуминиеви прагове, настройка на предните две седалки по височина, система за закрепяне на детски седалки, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, климатроник, тонирани термоустойчиви стъкла, ел. предни и задни стъкла, дистанционно управление на радиото, допълнителен извод 12V отзад, трета стоп светлина, регулиране на светлините от мястото на водача, индикатор за налягане на гумите, задна светлина за мъгла, въздушна възглавница за водача и пасажера до него, въздушни възглавници за глава отпред и отзад, странични въздушни възглавници, предни триточкови предпазни колани с пиротехнически механизъм, спиране на притока на гориво при удар, деформируеми зони отпред и отзад поемащи енергията при евентуален удар, имобилайзер, ключ с памет, централно заключване с дистанционно управление, дигитален часовник и др.
|
Допълнително оборудване
|
Ел. шибедах ...........................................................2 834
Аларма ......................................................................870 Контрол на дистанцията при паркиране ............1 417 Ксеновони светлини ............................................1 314 Борд компютър .........................................................263 Аудио CD система ...............................................1 113 Кожен салон ..........................................................3 338 Боя металик ..........................................................1 242 |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
BMW X3 2.0d
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
HYUNDAI SANTA FE
|
|
Работен обем
|
1 991 см3
|
Мощност
|
106 кВт/125 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
285 Нм
при об/мин 1 950 - 2 600 |
Габарити, мм
|
4500/1820/1675
|
Ускорение
|
13.0 сек
|
Максимална скорост
|
170 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 5.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
59 090 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN X-TRAIL
|
|
Работен обем
|
2 184 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4510/1765/1665
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
59 262
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA RAV 4
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
85 кВт/116 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
250 Нм
при об/мин 1 800 - 3 000 |
Габарити, мм
|
4265/1785/1715
|
Ускорение
|
12.1 сек
|
Максимална скорост
|
171 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.9 л/100 км 7.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
59 074
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА