Last news in Fakti

16 Февруари, 2015 10:46 47 317 68

Вода в моторите на BMW

  • bmw-
  • m4-
  • вода-
  • motogp
Баварската компания представи обновения пейскар M4 за предстоящия сезон от сериите MotoGP. Това, което прави най-много впечатление в иновацията е нова система, която впръсква под налягане вода в двигателя. Според инженерите на BMW по този начин се подобрява производителността на мотора, като в същото време се намалява и разхода на гориво.
Водата се впръсква в смукателния колектор чрез дюза, като така се подобрява процеса на изгаряне на горивото и в същото време се снижава температурата на въздуха. Иновацията води и до по-стабилна работа на агрегата, както и до увеличаване на ресурса му. Необходимата вода се съхранява в специален петлитров резервоар, намиращ се в багажника на колата.
На база показания, идващи от датчиците, които от своя страна се контролират от електрониката на автомобила, се подава вода от резервоара към всмукателния колектор. Това става с помощта на помпа, която прави налягане на водата от 10 бара. Обемът на подаваната към двигателя вода зависи от въртенето на коляновия вал и от работната температура на агрегата.
При екстремно каране, каквото ще е необходимо на пейскара М4, резервоарът трябва да се зарежда почти на всяка обиколка. За нормална езда обаче пълненето на водния резервоар трябва да става на всеки пет пълнения на резервоара за гориво. Новата технология ще се използва и в серийни модели, но от компанията все още не уточняват кога ще стане това.
Подобно решение всъщност не е новост, защото такова е използвано още в средата на миналия век от някои авиационни компании. Що се отнася до автомобили, то сходна технология се използва при модела Saab 99 Turbo, но до широко разпространение на технологията така и не се стига. Иначе, самият пейскар BMW M4 е снабден с бензинов трилитров мотор с мощност 431 конски сили.

Научете повече за моделите на BMW  ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Михаил

    5 4 Отговор
    Колкото и да ми е неприятно да го отбележа, защото съм фен на Mercedes, напоследък BMW са тези, които интегрират изключителни технологии в автомобилите си. За момента това е най-технологичната компания, която рязко дръпна пред останалите, дори и пред Mercedes.

    Коментиран от #10, #38, #47

  • 2 Ime

    0 2 Отговор
    Добре де , знам ,че са го измислили както трябва , но зимата тази вода няма ли да замръзне ? Ако може някой да ми го обясни ?
  • 3 123

    0 1 Отговор
    Сега остава и да я направят изцяло на вода да върви и си взимам веднага
  • 4 MW50

    2 2 Отговор
    Иновация - дуки. Още по времето на ВСВ се полва MW-50 в самолетните двигатели със същата цел и ефект.
  • 5 Турбото

    1 1 Отговор
    Колега през зимата ще слагаш вода и метанол ( Течност за чистачки) . Това се използва много отдавна от хората които модифицират двигателите си . Постигат се по ниски темперетури на входящия въздух = по- малко детонации = по- високо налягане на турбината = повече аванс на искрата? Някакви Други въпроси?
  • 6 mxd

    11 2 Отговор
    иновация - дръжки! нашите бензиностанции са го измислили това... и не ти трябва отделен резервоар.

    Коментиран от #8

  • 7 пара

    2 4 Отговор
    BMW скоро ще се върнат към парния двигател.Какво друго да очакваш от тази марка
  • 8 hfij

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "mxd":

    ти изби рибата :))))))))))))))))))))))))))))))))))) не мога да спра да се смея :)))))))))))))))))
  • 9 Циан Лин

    1 1 Отговор
    mxd bravo xaxaxxaxaxxaxxaxaxax
  • 10 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Михаил":

    Да последните 30 години явно си ги проспал
  • 11 стига с идиотски испълнения

    2 3 Отговор
    Само една бензиностанция горивото е както трябва, без изменение от къде знам ли?
    Брат ми това работи коя е тази верига ами не е бг и е комшийска за северна България .
    БМВ ги карат само неграмотни шофьори.
  • 12 6666

    0 1 Отговор
    Ало, грамотния. Изпълнения се пише със ,,З". Сменяй колата!
  • 13 mercedes i bmw

    0 1 Отговор
    Искам да попитам, от техническа гледна точка, водата и маслото как ще ги разделят да не се смесват? Или както абривиятурата на BMW - бърка маслото с водата, -325,525тд. Шегувам се разбира се за бмв. Едва ли сегментите ще спрат смесването?????

    Коментиран от #14

  • 14 Диньо турбото

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "mercedes i bmw":

    Колега, водата няма да тече като от лейка в цилиндрите. При това налягане от десет бара ще е достатъчно фин аерозол за да се изпари веднага от работната температура в цилиндрите. А и колегата mxd по-надолу го е казал, досега като си карал с вода в бензина, да не би маслото ти да е станало на боза.
    А това за Бърка Маслото с Водата ме разсмя здраво, не го бях чувал. Без лоши чувства към феновете на марката.
    Дотук сте изключително духовити стига да не се намесят хейтърите и да опи*аят темата.
  • 15 Не трябва разделяне

    1 1 Отговор
    В работния такт при високата температура в цилиндъра водата се разгражда на водород и кислород. Водорода е допълнително гориво, а кислорода подобрява изгарянето на горивната смес. И не е ново. Още през 70-те год. на миналия век имаше опити с монтиране на водни инжектори. Резултата беше само икономия на гориво.

    Коментиран от #35

  • 16 BMW

    0 2 Отговор
    Не случайно хората са казали - Бърка Вода и Масло
  • 17 БВМ

    0 1 Отговор
    Бъркаш БМВ с БВМ ...
  • 18 BMW FEN

    0 3 Отговор
    Ае ей шматки ко плюете е БМВ Е КОЛАТА Е
  • 19 Кюр

    1 2 Отговор
    А аз пръскам с пулверизатор в отвора на филтъра...Абе мани, сички технологии ги пускат, когато вече нема накъде и са изтискали до шушка потребителя със стари техники. Ако бехме нормални, вече да сме в космоса! Ама не...в старата технология има още хлеб на пазара, що да пускаме новото!
  • 20 гост

    1 2 Отговор
    Браво на БМВ, откиха технология, която всеки тунинг запалянко познава много добре, струва 500 долара, а те ще поискат навярно 10пъти повече.
    Нищо ново при турбо двигателите.
  • 21 гост

    4 0 Отговор
    Всеки който е карал турбо мотор знае как му омекват капачките в жегата през лятото, дори и с голям кулер. Системата освен че спомага за по-добро изгаряне на горивото работи като интер кулер, намалява температурата на гориво въздушната смес, а като се намали тампературата обема и се свива и в цилиндъра влиза повече от нея. Така се стабилизира мощността на мотора при голямо натоварване. А иначе за новото не е нова, помня още на Макрий субарото имаше такава и гореше по 10 или 20 литра вода на отсечка

    Коментиран от #37

  • 22 вода

    1 3 Отговор
    какво гори BMW- бензин масло и вода :D
  • 23 аз

    0 0 Отговор
    А един приятел си беше вързал пръскачки на кулера отпред и лятото като се напече пръскаше и то свисти,едни пушеци...Ма каза,че имало ефект(предполагам само визуален)
  • 24 гого

    0 1 Отговор
    Не знам колко е ново,но един мой приятел има такова чудо на Опел 1,7 дизел,от преди 4-5 години.
  • 25 Mercedes baluci

    0 2 Отговор
    O Boje , BMW pak izprevariha vsi4ki i purvi po4naha da vurvqt s voda :D:D:D:D: xoxoxoxoxoxoxzxaxaxaxaxax , Samo4e nezaqt 4e bg bmw v gz , otdavna imat voda v dvigatelite axaxaxaxaxaxax . Ei tezi vinagi mi davat povodi za smqh :D:D:D
  • 26 Рашо

    1 0 Отговор
    Момчета .Не се яжете.Това съм го правил преди 30 год.с водата.Ефекта е икономия ,Но и колата сякаш ставаше по-пъргава.и като постои една седмица без да се пали колата,ръждясват цилиндрите.Е сега може да има нова технология.Някога имах полски фиат.И на колекторните тръби сложих медно казанче с вода.И около тръбите навих медна тръбичка,във вид на спирала,чийто край влизаше в смукателните тръби.И когато завреше водата от колекторите,влизаше във вид на пара в смукателите...И ефекта е готов...Това е много старо изобретение.

    Коментиран от #28, #46

  • 27 Гост

    2 0 Отговор
    Това не е нова технология. През годините съм чувал за няколко опита да се внедри. Знам за два основни проблема.
    1. Смесването с горивото. Тук са го решили с дюза и впръскване.
    2. Ръждясване на цилиндрите.

    Изникват и други въпроси, като:

    3. Зимата е рисковано да се държи вода в казанче в автомобил. Ще замръзне и маркучите и помпата, което може да доведе до сериозни повреди.
    4. Какво става, ако някой датчик откаже и се предозира горивната камера с вода - няма ли да се получи хидравличен удар?

    Коментиран от #33

  • 28 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Рашо":

    Много точно си го описал. Наистина нищо ново. Може би новите материали в двигателите не ръждясват, но едва ли.
  • 29 Колоездач

    1 2 Отговор
    Да ви .......... БЕЕМВЕТО!! Аз отдавна карам само с вода!
  • 30 Stoich

    0 1 Отговор
    Това въобще не е нещо ново. Системата за краткотрайно впръскване на вода в цилиндрите MW-50 е монтирана на всички двигатели Mercedes-Benz V12 с висящи цилиндри, монтирани на не безизвестните изтребители от Втората Световна Война Me 109 на по-късните серии. Ефектът е страхотно ускорение за кратко време и естествено пълен срив на атаката на противника във въздуха. Представям си как са зяпали недоумяващо американските и английските пилоти. Просто сега вадят технологии от старите чекмеджета...
  • 31 Бхд БхД

    2 1 Отговор
    БМВ никога не експериментира със неизпитани технологии затова тези които знаят много и са професионалисти да си траят ,че стават мноого смешни.Добре ,че от БМВ не знаят за тези разбирачи тука

    Коментиран от #36

  • 32 Шопе

    1 0 Отговор
    Че пресушим Искъро
  • 33 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    +1 от мен. Има и още един момент - калцирането, трябва само с дестилирана вода да караш. Колкото до ръждясването - цилиндрите са с покритие Alsil, а блоковете са от магнезиева или алуминиева сплав.. не знам дали ще ръждяса нещо при това положение.
  • 34 некойси

    2 1 Отговор
    Ами то си ясно от едно време ... БМВ - Бърка Масло с Вода.
    Просто са усъвършенствали технологията :)
  • 35 history

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Не трябва разделяне":

    Не 70 те а още 50 те руснаците имат такива разработки.Ефекта е доказан,но в СССР гориво бол няма нужда от икономии.
  • 36 Бай Манчо

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Бхд БхД":

    Прав си. БМВ винаги копира нещо направено от някой друг
  • 37 WRX Sti

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Колата на Макрий беше много яка. Субару къртеха тогава конкуренцията с лудия шотландец.
  • 38 питанка

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Михаил":

    И какви чудни технологии е измислило БМВ можеш ли да ни кажеш?
  • 39 жоро1

    0 0 Отговор
    В клуб москвич са го правили доста отдавна ,като са подавали водата чрез засмукване в колектора , защото още не са знаели за инжекциона.За целта са слагали малък резервоар с вода в моторния отсек свързан с маркуче завършващо с медицинска игла вкарана през тясна дупка в колектора.....

    Коментиран от #42

  • 40 Име:

    1 1 Отговор
    Не стига че старите бъркаха маслото и водата, а сега ще бъркат и бензина с водата... С нашата вода се препоръчва ползване на дестилирана или може калгон да слагате, че котления камък ще им е*е *а*ата...
    за неразбралите - шегичка е това :D

    Коментиран от #51

  • 41 MSux

    0 1 Отговор
    BMW от кога правят перални?
  • 42 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "жоро1":

    Е тфа си е инжекция в бодливия смисъл на думата.
  • 43 SUBSRU the pro

    1 1 Отговор
    Много интересно как са решили проблема с отрицателните температури? Може би няма да се кара през зимата, като предшествениците си:))

    Коментиран от #49

  • 44 fff

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=MNIUJn5KPA4
  • 45 водно метанолова инжекцция

    0 0 Отговор
    Този който е писа статията е пропуснал да спомене че във водата има 50% метанол.Всичко останало е пълна глупост!
  • 46 сн2222

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Рашо":

    Точно така е.Спомням си Лада 1500 с руско приспособление за пулверизация на вода над дросела на карбуратора.И без всякакви впръсквания може да се усети по равномерна и по силна тяга на двигателя при дъжд или мъгла..Особено при 50-60 к.с. с карбуратор.
  • 47

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Михаил":

    От техните технологии бая пара наравиха сервизите.
  • 48 Румен Янев

    0 0 Отговор
    А през зимата с антифриз ли ???
  • 49 vassseto .

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "SUBSRU the pro ":

    То една зима, сняг няма и всеки само за нея мисли. През останалото време от годината, като си карате варелите много сигурни ли се чувствате?
  • 50 Bavarian Money Waster

    1 0 Отговор
    BMW зимата е в гаража така,че няма да има проблем със замръзването.Проблема ще е лятото защото и без това трошливите им двигатели ще имат още един източник на неприятности.

    Коментиран от #52

  • 51 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Име:":

    Абе с японските кошници не се шегуваш така.

    Коментиран от #58

  • 52 vassseto .

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Bavarian Money Waster":

    На мен и зима и лято ми е еднакво кеф да си го карам вече 8 години. Ти си карай голфа и продължавай да си злобееш
  • 53 БМВ сервиз

    0 2 Отговор
    Давайте давайте нови технологии,че ремонт ме чака на къщата.Докато я има фирмата БМВ от глад няма да умрем.
  • 54 Vesel 4ovek

    0 1 Отговор
    Izob6to ne mi puka za bMv :DD oba4e mnogo me kefi da 4eta kak im se podigravat vsi4ki :D haresa mi 6egata za peralnqta i su6to kogato kazaha 4e qponskite koli bili ko6ove phahahaha :D:D:D nemoje 4ovek s nemski taralqsnik da kaje na drug 4ovek 4e kara ko6 :D

    Коментиран от #55

  • 55 vassseto .

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Vesel 4ovek ":

    Божеее една статия какви коментари поражда. Какви дребни човечета има само
  • 56 koko

    0 1 Отговор
    От боклук по боклук
  • 57 Човек

    0 1 Отговор
    Водата се разделя на Водород и Кислород
    водорода се впръсква заедно с горивната смес
    с две думи глупавите човечета от Германия най-накрая признават че горивната клетка HHO е решение на разхода и повишава мощността

    Коментиран от #66

  • 58 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "триста итридесети":

    Много рядко съм казвал лоши неща за БМВ, виж за беемвистите в България съм писал достатъчно.

    Да видиш хубаво ли е? Не че нещо ама има .аси смешния спойлер между другото!
  • 59 BMW X5

    1 0 Отговор
    Да кажа на всички разбирачи на бмв покараите малко и после пак ми говорете.А те сервизите от другите коли не са направили пари,нееееее хич даже с голфове и разни подобия на коли :Д

    Коментиран от #64

  • 60 Slavcho

    1 2 Отговор
    Хаха егати иновацията на повече от век може би, използвано е в самолетостроенето и някой двигатели от Ф1
    Статията е писана от нетехнически запознато лице...
  • 61 NO DMG

    0 0 Отговор
    "При екстремно каране, каквото ще е необходимо на пейскара М4, резервоарът трябва да се зарежда почти на всяка обиколка." 5 литра вода за няколко километра ли да гори тоя двигател?!
  • 62 ala bala

    1 1 Отговор
    така озаглавена статията помислих ,че е за кривите глави на марката
    пък то к'во било
    преди тази 'новация' за да вкарат вода в цилиндрите чакаха кой 2-3 години кой 200000-300000 хил. км. а сега направо стандартна екстра:)
  • 63 дженев

    1 0 Отговор
    Eeee..... аре стига с това замръзване на водата,то и без това БМВ не се кара зимата.
    Това беше шега.Сега сериозно.....много от пишещите тук са скарани с четенето.Никъде в статията не се твърди,че са внедрили нова технология,а нова система в автомобилите си.И другото което ще трябва да се признае на БМВ е,че възнамеряват да я монтират и в някои серийни модели.Тук явно ще са първите,стига да е сполучлива. И аз съм от старата генерация и съм правил консервени кутии с маркучета,но тук става въпрос за интелигентна разработка и заводско внедряване.Не съм фен на марката,но за това браво.
  • 64 M kolet

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "BMW X5":

    Bate aide stiga s tezi tupotii 4e ve4e e banalno ... bmw sa obiknovenni koli i s ni6to ne sa po specialni ot ostanlite marki na pazara , i az moga da te popitam dali si karal Renault RS ili Honda type R ,,Peugeot RC ama 6te mrunka6 !!!
  • 65 ala bala

    1 1 Отговор
    ако това се превърне в тенденция ще стане еко катастрофа .
    Тия маниаци за скорост ще източат реките.
    и наред с удоволствието да караш автомобил ще получиш и още един бирник ВиК
  • 66 mediator37

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Човек":

    Между откритието и неговата технологична приложимост има 90% разлика, което се доказва с това, че откривателят получава само10% - нищо, че си мисли, че е голямата работа, а заводът гуши 90% от печалбата.
    Демек- горивните клетки с водород- добре. Но Баварските моторни заводи са наясно с технологичната им непригодност. Като че ли харчи много платина този горивен процес, а платината кът и скъпа . И ето че са решили този водород да му дадат друго комсомолско поръчение.
  • 67 удар

    0 0 Отговор
    От анимцията виждам един недостатъчно добър интеркулер май.И компенсацията е воднометанолова инжекция, само с вода ще има катастрофални резултати, особенно ако се спука нещо и водата дойде в повече.
  • 68 роман ценов

    1 0 Отговор
    поздравления за бмв