Баварската компания представи обновения пейскар M4 за предстоящия сезон от сериите MotoGP. Това, което прави най-много впечатление в иновацията е нова система, която впръсква под налягане вода в двигателя. Според инженерите на BMW по този начин се подобрява производителността на мотора, като в същото време се намалява и разхода на гориво.
Водата се впръсква в смукателния колектор чрез дюза, като така се подобрява процеса на изгаряне на горивото и в същото време се снижава температурата на въздуха. Иновацията води и до по-стабилна работа на агрегата, както и до увеличаване на ресурса му. Необходимата вода се съхранява в специален петлитров резервоар, намиращ се в багажника на колата.
На база показания, идващи от датчиците, които от своя страна се контролират от електрониката на автомобила, се подава вода от резервоара към всмукателния колектор. Това става с помощта на помпа, която прави налягане на водата от 10 бара. Обемът на подаваната към двигателя вода зависи от въртенето на коляновия вал и от работната температура на агрегата.
При екстремно каране, каквото ще е необходимо на пейскара М4, резервоарът трябва да се зарежда почти на всяка обиколка. За нормална езда обаче пълненето на водния резервоар трябва да става на всеки пет пълнения на резервоара за гориво. Новата технология ще се използва и в серийни модели, но от компанията все още не уточняват кога ще стане това.
Подобно решение всъщност не е новост, защото такова е използвано още в средата на миналия век от някои авиационни компании. Що се отнася до автомобили, то сходна технология се използва при модела Saab 99 Turbo, но до широко разпространение на технологията така и не се стига. Иначе, самият пейскар BMW M4 е снабден с бензинов трилитров мотор с мощност 431 конски сили.
Научете повече за моделите на BMW ТУК
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Михаил
Коментиран от #10, #38, #47
10:54 16.02.2015
2 Ime
11:08 16.02.2015
3 123
11:13 16.02.2015
4 MW50
11:22 16.02.2015
5 Турбото
11:29 16.02.2015
6 mxd
Коментиран от #8
11:43 16.02.2015
7 пара
12:11 16.02.2015
8 hfij
До коментар #6 от "mxd":
ти изби рибата :))))))))))))))))))))))))))))))))))) не мога да спра да се смея :)))))))))))))))))12:14 16.02.2015
9 Циан Лин
12:17 16.02.2015
10 Shmeker
До коментар #1 от "Михаил":
Да последните 30 години явно си ги проспал12:26 16.02.2015
11 стига с идиотски испълнения
Брат ми това работи коя е тази верига ами не е бг и е комшийска за северна България .
БМВ ги карат само неграмотни шофьори.
12:42 16.02.2015
12 6666
13:06 16.02.2015
13 mercedes i bmw
Коментиран от #14
13:20 16.02.2015
14 Диньо турбото
До коментар #13 от "mercedes i bmw":
Колега, водата няма да тече като от лейка в цилиндрите. При това налягане от десет бара ще е достатъчно фин аерозол за да се изпари веднага от работната температура в цилиндрите. А и колегата mxd по-надолу го е казал, досега като си карал с вода в бензина, да не би маслото ти да е станало на боза.А това за Бърка Маслото с Водата ме разсмя здраво, не го бях чувал. Без лоши чувства към феновете на марката.
Дотук сте изключително духовити стига да не се намесят хейтърите и да опи*аят темата.
14:07 16.02.2015
15 Не трябва разделяне
Коментиран от #35
14:08 16.02.2015
16 BMW
14:47 16.02.2015
17 БВМ
14:54 16.02.2015
18 BMW FEN
15:11 16.02.2015
19 Кюр
15:11 16.02.2015
20 гост
Нищо ново при турбо двигателите.
15:15 16.02.2015
21 гост
Коментиран от #37
16:01 16.02.2015
22 вода
16:20 16.02.2015
23 аз
16:21 16.02.2015
24 гого
16:32 16.02.2015
25 Mercedes baluci
16:40 16.02.2015
26 Рашо
Коментиран от #28, #46
16:56 16.02.2015
27 Гост
1. Смесването с горивото. Тук са го решили с дюза и впръскване.
2. Ръждясване на цилиндрите.
Изникват и други въпроси, като:
3. Зимата е рисковано да се държи вода в казанче в автомобил. Ще замръзне и маркучите и помпата, което може да доведе до сериозни повреди.
4. Какво става, ако някой датчик откаже и се предозира горивната камера с вода - няма ли да се получи хидравличен удар?
Коментиран от #33
17:09 16.02.2015
28 незнайко
До коментар #26 от "Рашо":
Много точно си го описал. Наистина нищо ново. Може би новите материали в двигателите не ръждясват, но едва ли.17:23 16.02.2015
29 Колоездач
17:27 16.02.2015
30 Stoich
17:31 16.02.2015
31 Бхд БхД
Коментиран от #36
18:08 16.02.2015
32 Шопе
18:11 16.02.2015
33 Shmeker
До коментар #27 от "Гост":
+1 от мен. Има и още един момент - калцирането, трябва само с дестилирана вода да караш. Колкото до ръждясването - цилиндрите са с покритие Alsil, а блоковете са от магнезиева или алуминиева сплав.. не знам дали ще ръждяса нещо при това положение.18:48 16.02.2015
34 некойси
Просто са усъвършенствали технологията :)
19:28 16.02.2015
35 history
До коментар #15 от "Не трябва разделяне":
Не 70 те а още 50 те руснаците имат такива разработки.Ефекта е доказан,но в СССР гориво бол няма нужда от икономии.19:44 16.02.2015
36 Бай Манчо
До коментар #31 от "Бхд БхД":
Прав си. БМВ винаги копира нещо направено от някой друг19:46 16.02.2015
37 WRX Sti
До коментар #21 от "гост":
Колата на Макрий беше много яка. Субару къртеха тогава конкуренцията с лудия шотландец.19:50 16.02.2015
38 питанка
До коментар #1 от "Михаил":
И какви чудни технологии е измислило БМВ можеш ли да ни кажеш?19:54 16.02.2015
39 жоро1
Коментиран от #42
20:14 16.02.2015
40 Име:
за неразбралите - шегичка е това :D
Коментиран от #51
20:17 16.02.2015
41 MSux
20:22 16.02.2015
42 Име:
До коментар #39 от "жоро1":
Е тфа си е инжекция в бодливия смисъл на думата.20:25 16.02.2015
43 SUBSRU the pro
Коментиран от #49
22:26 16.02.2015
44 fff
00:29 17.02.2015
45 водно метанолова инжекцция
00:41 17.02.2015
46 сн2222
До коментар #26 от "Рашо":
Точно така е.Спомням си Лада 1500 с руско приспособление за пулверизация на вода над дросела на карбуратора.И без всякакви впръсквания може да се усети по равномерна и по силна тяга на двигателя при дъжд или мъгла..Особено при 50-60 к.с. с карбуратор.01:14 17.02.2015
47
До коментар #1 от "Михаил":
От техните технологии бая пара наравиха сервизите.03:38 17.02.2015
48 Румен Янев
09:12 17.02.2015
49 vassseto .
До коментар #43 от "SUBSRU the pro ":
То една зима, сняг няма и всеки само за нея мисли. През останалото време от годината, като си карате варелите много сигурни ли се чувствате?10:18 17.02.2015
50 Bavarian Money Waster
Коментиран от #52
10:56 17.02.2015
51 триста итридесети
До коментар #40 от "Име:":
Абе с японските кошници не се шегуваш така.Коментиран от #58
11:14 17.02.2015
52 vassseto .
До коментар #50 от "Bavarian Money Waster":
На мен и зима и лято ми е еднакво кеф да си го карам вече 8 години. Ти си карай голфа и продължавай да си злобееш12:25 17.02.2015
53 БМВ сервиз
13:55 17.02.2015
54 Vesel 4ovek
Коментиран от #55
15:52 17.02.2015
55 vassseto .
До коментар #54 от "Vesel 4ovek ":
Божеее една статия какви коментари поражда. Какви дребни човечета има само16:34 17.02.2015
56 koko
19:29 17.02.2015
57 Човек
водорода се впръсква заедно с горивната смес
с две думи глупавите човечета от Германия най-накрая признават че горивната клетка HHO е решение на разхода и повишава мощността
Коментиран от #66
19:31 17.02.2015
58 Име:
До коментар #51 от "триста итридесети":
Много рядко съм казвал лоши неща за БМВ, виж за беемвистите в България съм писал достатъчно.Да видиш хубаво ли е? Не че нещо ама има .аси смешния спойлер между другото!
20:12 17.02.2015
59 BMW X5
Коментиран от #64
20:21 17.02.2015
60 Slavcho
Статията е писана от нетехнически запознато лице...
21:15 17.02.2015
61 NO DMG
23:02 17.02.2015
62 ala bala
пък то к'во било
преди тази 'новация' за да вкарат вода в цилиндрите чакаха кой 2-3 години кой 200000-300000 хил. км. а сега направо стандартна екстра:)
23:25 17.02.2015
63 дженев
Това беше шега.Сега сериозно.....много от пишещите тук са скарани с четенето.Никъде в статията не се твърди,че са внедрили нова технология,а нова система в автомобилите си.И другото което ще трябва да се признае на БМВ е,че възнамеряват да я монтират и в някои серийни модели.Тук явно ще са първите,стига да е сполучлива. И аз съм от старата генерация и съм правил консервени кутии с маркучета,но тук става въпрос за интелигентна разработка и заводско внедряване.Не съм фен на марката,но за това браво.
00:04 18.02.2015
64 M kolet
До коментар #59 от "BMW X5":
Bate aide stiga s tezi tupotii 4e ve4e e banalno ... bmw sa obiknovenni koli i s ni6to ne sa po specialni ot ostanlite marki na pazara , i az moga da te popitam dali si karal Renault RS ili Honda type R ,,Peugeot RC ama 6te mrunka6 !!!00:21 18.02.2015
65 ala bala
Тия маниаци за скорост ще източат реките.
и наред с удоволствието да караш автомобил ще получиш и още един бирник ВиК
10:34 18.02.2015
66 mediator37
До коментар #57 от "Човек":
Между откритието и неговата технологична приложимост има 90% разлика, което се доказва с това, че откривателят получава само10% - нищо, че си мисли, че е голямата работа, а заводът гуши 90% от печалбата.Демек- горивните клетки с водород- добре. Но Баварските моторни заводи са наясно с технологичната им непригодност. Като че ли харчи много платина този горивен процес, а платината кът и скъпа . И ето че са решили този водород да му дадат друго комсомолско поръчение.
09:35 19.02.2015
67 удар
19:36 19.02.2015
68 роман ценов
18:09 22.02.2015