3 Март, 2015 07:30 33 178 47

И автомобил на годината в Европа е...

  • coty-
  • европа-
  • женева-
  • салон-
  • 2015-
  • volkswagen-
  • passat
Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
 
От три години насам, наградата за автомобил на годината в Европа се връчва точно преди началото на най-голямото автомобилно изложение на Стария континент. И тази година традицията беше спазена и в Женева, на специално организирана церемония, беше обявена колата на 2015-а. Тази година призът беше присъден на Volkswagen Passat. Седанът от Волфсбург спечели с голяма преднина пред Citroen C4 Cactus.
 
Passat събра 340 точки и изпревари C4 Cactus с почти 100 точки (248 т.) Третата позиция беше присъдена на Mercedes-Benz C-Klasse (223 т.). След тях се наредиха Ford Mondeo (203 т.), Nissan Qashqai (160 т.), BMW 2-er Active Tourer (154 т.) и Renault Twingo (120 т.). Седемте претенденти преминаха най-плътното сито, надделявайки в борбата в първоначалния списък с 31 кандидати, обявен през лятото.
 
Сред отпадналите модели бяха Audi TT, BMW 2-er, Porsche Macan, Smart ForTwo, Lexus RC, Jeep Renegade и т.н. Осмото поколение на Passat триумфира две години след също толкова убедителната победа на Volkswagen Golf 7. Автосалонът в Женева отваря врати за журналисти днес 3 март, а за широката публика най-значимото европейско изложение ще е достъпно от 5 до 15 март. Ето и победителите в конкурса "Кола на годината 2015 на Европа" от последните 10 години:
 
2014 - Peugeot 308
2013 - Volkswagen Golf
2012 - Opel Ampera
2011 - Nissan Leaf
2010 - Volkswagen Polo
2009 - Opel Insignia
2008 - Fiat 500
2007 - Ford S-Max
2006 - Renault Clio
2005 - Toyota Prius


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коки

    6 0 Отговор
    и нека плюенето по VAG започне сега:):):):)

    Коментиран от #5

  • 2 второкласника

    4 1 Отговор
    Passat събра 340 точки и изпревари C4 Cactus с почти 100 точки (348 т.) ?!?!

    Коментиран от #3

  • 3

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "второкласника":

    nai veroqtno e 248 :)
  • 4 некойси

    1 1 Отговор
    Citroen C4 Cactus може ли да се нарече кола?
    Изтрещяли са покрай тоя маркетинг.
  • 5 пенкилер

    5 5 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    Е що да плюем ваг-ина, тя сама се мокри, покажи и расов американски мъсъл кар и се подмокрила.Шъ и изтече масълцето.
  • 6 Shmeker

    2 1 Отговор
    Логично. Голяма и просторна кола, лесна за маневриране и управление, динамична, лека, сигурна и икономична колкото японски хибрид без да е хибрид.
  • 7 S Doichinov

    1 3 Отговор
    С тия предници много грозновати.Може и да е добър иначе.
  • 8 ВАГ

    6 2 Отговор
    Пассат-а е номер 1.А пък да питам на хейтърите що тогава Ц-класата не е кола на годината нали бяха по-добри?
  • 9 mediator37

    2 1 Отговор
    Хората още не са изтрезняли от новогодишните празници. От 2015г. са изминали два месеца, остават 10 месеца, а вече е избрана колата на годината- 2015. Кога е започнало пресяването на 01 януари ли, кога е игран финалният мач ? Значи са избирали коли излезли през 2014г.
  • 10 лимонад

    2 0 Отговор
    невероятен е пасата, само че за да заприлича на това на снимката , цената му литва до небето. И започваш да си мислиш - аз като давам пари като за БМВ 5 серия, защо за същите пари да си купя пасат ?
    ползвайте конфигуратора на сайта на VW. аз без проблем достигнах до 90к лв, което е прекалено за пасат. Най-малко излиза извън сегмента му вече.
  • 11 хм

    0 0 Отговор
    та, Кактус-а кола ли е, та чак претендент за приза?!
    драхтии и изчадието Боже, упс - френско..
  • 12 Tera

    4 0 Отговор
    Не излиза по никакъв начин от сегмента му. Това, че повечето глупаци хейтят защото била "народна" кола, си е лично техен проблем. Свикнете, че VW отдавна не е това с което още го свързвате. VAG групата е лидер на пазара и познавайки цифрите дълго ще остане такъв. Пасата е уникален, нямам какво повече да кажа за него.

    Коментиран от #31

  • 13 лимона

    0 0 Отговор
    ваг е лидера
    и затова нали се сещате колко главици ще хвръкнат ако не е кола на годината http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/21587-adac-falshificiral-konkursa-avtomobil-na-godinata/
  • 14 Владислав Димитров

    1 1 Отговор
    Странна е тази награда, годината едва започна, а вече има автомобил на годината.
  • 15 лимонад

    0 0 Отговор
    Tera,
    не те знам какъв си и какъв поглед имаш на нещата, но карам предишния модел на пасат. харесвам си го, фен съм му, но знам какво съм плащал и какво заслужава. Отделно за 90 000 лв , знам какво друго мога да си купя за тези пари, което дори базов модел ще е с пъти повече неща от пасата и вероятно по-качествени.
    Колата като базова цена не е толкова скъпа, но като сложиш малко екстри, които ги има в доста базови други автомобили от по-високия сегмент и се оказва че се приближаваме твърде много до техните цени.
  • 16 гост

    2 0 Отговор
    Кактус е много по-подходящ за тази награда, защото е различен автомобил с ясна концепция и оригинален дизайн. Какво е новото на пасат,тривиален дизайн,тривиална техника на много висока цена. Френският претендент има действителен нисък разход за разлика от немското. Изказвам лично мнение, не с цел да оплювам колите, а прехвалването на една добра кола като пасат и издигането й на пиадестал, без да е показала нещо ново и различно.
  • 17 Гост

    1 0 Отговор
    Определено не е нещо ново и заслужаващо възхищение! Поредната маркетингова нарада...... с цел повече клиенти!
  • 18 бмв

    0 0 Отговор
    тия фалвета всичките са ми еднакви и цените им като на бмв и мерцедес не си заслужават парите по добре бмв или ауди поне са премиум марки
  • 19 БамБам

    0 0 Отговор
    То се знаеше,че ще е ВАГ пасат,то всяка година е фауве,изобщо не ми харесват тия новите модели,може би единствено Тоуарег,но след фейслифта и той не ме кефи.Предпочитам истинските премиум марки Мерцедес-Бенц или БМВ
  • 20 БамБам

    0 0 Отговор
    И още нещо нали фолксваген означава в превод колата на народа,аз това го разбирам като автомобил който всеки да може да си позволи,може така да е било през 40-те или 50-те години,но сега като един нов пасат е 100 000 , голф 60 000...Коли но за богат народ

    Коментиран от #21

  • 21 БамБам

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "БамБам":

    За мен истинската кола на народа е Опел,нищо,че не ми харесват
  • 22 Пламен

    1 0 Отговор
    Ето как Фау Ве-то са откраднали концепцията и дизайна на китайско-израелския автомобил "Куорос 3". Вижте клипчета от Женевския автосалон 2013г в "ЮТюб". Плагиатстват на воля, а "Крадеца вика - дръжте крадеца"! https://www.youtube.com/watch?v=vrBsHqn7y2E
    Китайски пасат!
  • 23 ИРАКЛИ

    0 0 Отговор
    V O L V O пикап......................!Това е!
  • 24 Пламен

    0 0 Отговор
    И понеже коментирате Кактуса, аз ходих на тест драйв във В. Т-во и впечатленията ми са за посредствен автомобил...Предимство бих дал дори на "Фиат Седичи", "Дайхатсу Териос" и други ВТОРА РЪКА! Няма смисъл да си давате паричките...
  • 25 Пламен

    0 0 Отговор
    Извинявам се за грешния адрес в поста ми по-долу. Правиялниат е:https://www.youtube.com/watch?v=C47028zMSNo; и още един (от Женева 2013) :https://www.youtube.com/watch?v=QxpX_HcJ1jk
  • 26 Пламен

    1 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=YIS1VuZPadI - какъв Кактус, какви 5 лева? На всички трябва да ни е ясно, че китайците "пристигат" и в автомобилостроенето...Европа едва ли ще си опази традиционните производители на челните места с псевдо конкурси...

    Коментиран от #35

  • 27 Пламен

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=R9Ulz4lv7r4
  • 28 ххх

    0 1 Отговор
    Passat събра 340 точки и изпревари C4 Cactus с почти 100 точки (348 т.) - според това изречение кола на годината е кактуса :)

    Коментиран от #44

  • 29 Иван

    0 0 Отговор
    колите за 2015-та година излизат през 2014-та. Сега вече представят моделите за 2016.
  • 30 Бай хой

    0 0 Отговор
    ВАГ са отново номер едно. Доколкото си спомням миналата година пежо спечели при отсъствието на модел на VW.
  • 31 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Tera":

    Що бе пак е народна кола, само че от 21-ви век. Това което става при VAG е стълбовидна структура на марките, естествено Шкода и Сеат няма как да са над VW и Audi
  • 32 Бате Гойко

    0 0 Отговор
    Пластмасов боклук за 5-6години,на 7-та година като му прокапе радиатора на парното и трябва да свалиш сигурно и задния спойлер
    за да го смениш,трябва или да я продадеш на някой зажаднял за мо-
    дерна кола кола сиромах или на части.
  • 33 Хаххх

    0 0 Отговор
    Кви са тия ч...и марки на годината тва са боклуци на годината фиат опел голф лелеле
  • 34 Гошо

    0 0 Отговор
    То е ясно,че VAG са винаги на върха.
    Няма други с такъв дизайн и качество като автомобилите на Volkswagen AG
  • 35 Maurice

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Пламен":

    Най-големия пазар за немската премиум тройка е Китай. Китай е най-големия пазар и за всички европейски и японски марки. На второ място преди санкциите и обезценяването на рублата беше Россия. Това означава, че Китайското и Руското автомобилостроене SUCKS! Докато дойдат Китайците и успеят да се наложат, ще стане трета световна война и всичко ще се обърне с главата надолу. Да не говорим, че не правят нищо, за да пробият на европазарите. Дори Great Wall не инвестират нищо за развитието на завода край Ловеч, а Гришу Мецената купува правата върху някви стари модели на китайците и се чуди как да продаде някоя друга бройка в повече, в очакване на по-добро бъдеще. Да не говорим, че китайците нямат собствен двигател и ползват патент на японски производители от преди 10 години. С б..довете е същото положение, но при тях Рено си хвърля парите на вятъра. Те не разбират, че руснаците са свикнали да живеят като скотове и за иновация приемат само нова технология за дестилация на водка.

    Коментиран от #36, #39

  • 36 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Maurice":

    Ми нормално, китайците разбират. Не им пука за японско, японците също предпочитат европейските коли, но когато не живеят в япония
  • 37 Обективен

    2 0 Отговор
    Знаем ги Ваг как печелят конкурси...... Особено след скандала с ADAC от миналата година!
  • 38 аз

    0 1 Отговор
    Абе кой слага изобщо в класациите тая свръх грозотия и тъпотия Кактуса?!?!?!?!?
  • 39 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Maurice":

    Между другото относно GW много ми е странно всичко там. Не знам защо спряха нормалните коли, трябваше да има едно нормално дизелово комби и всичко щеше да им върви по мед и масло. Останаха някакви пикапи и джипки, които горят много за да са хубави за пазара.

    Коментиран от #41

  • 40 Nuki80 Fdyzi

    0 0 Отговор
    ARE KATO SI GO KUPITE I POKARATE POSLE DA PISETE KOLKO BIL I KAKVO BIL PASSATA V SWETSIYA E KOLANA GODINATA
  • 41 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Shmeker":

    Завода в Ловеч в момента работи на минимално натоварване, няма никакво търсене на тези автомобили. Направих тест драйв на Н6, и имаше с какво да впечатли, качеството е по-високо от очакваното. Но на неговата цена има и други конкуренти които предлагат по-добър автомобил като цяло. При китайските има недомислици, които са отдавна забравени сред производителите на европейски автомобили. Спирачките не се чувстват добре, скоростите трудно се включват и педала на газта похлопва, съмнявам се, че някой би си я купил с такива дискомфорти. Няма начин да пробият с тази техника и със сравнително лош маркетинг. Нито за държавни поръчки се борят, нито развойна дейност правят, за дапечелят клиенти.
  • 42 Моргот

    0 0 Отговор
    Днес го карах, останах с добро впечатление. Визията му е малко дървена, но пък оборудването му е добро.
    Поиграх си и с конфигуратора им и казано честно не е толкова скъп колкото очаквах - на нивото на Мазда 6 е. За да докараш на едно БМВ 3 или Ауди 4 нормално количество екстри ти трябват два пъти повече пари над базата.

    Коментиран от #46

  • 43 асдфгххх

    1 0 Отговор
    Всяка година я бъркат тази класация...
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 bocho

    0 0 Отговор
    Незнам изобщо що за сравнение може да се прави между тези коли Порше Лексус, БМВ,Мерцедес с Нисан,Рено , Форд!!

    Коментиран от #47

  • 46 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Моргот":

    Това показва, че е истински пасат.
  • 47 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "bocho":

    Някак си всяка тези марки може да бъде един нов пасат. За това и се харесва с поколения