Last news in Fakti

5 Март, 2015 11:06, обновена 6 Март, 2015 11:37 7 671 13

България ще има собствен отбор в европейските GT4 серии

  • sin-
  • r1-
  • sincars-
  • sofia car motorsport-
  • gt4

Около година след създаването на първия български суперспортен автомобил SIN R1, в който основно участие има състезателят Росен Даскалов, изцяло български отбор ще участва в Европейските GT4 серии с него. Тестовете бяха проведени през месец януари на пистата в Серес, Гърция, като участие взеха много от известните български рали и картинг пилоти от различни шампионати.

На официална пресконференция бяха представени имената на пилотите - Ивайло Цонев, Мирослав Ангелов и Григор Григоров. Цонев дълги години се занимава с картинг и притежава две шампионски титли. Носител е на „Купата на България“ и печели 3-то място в кръг от Източноевропейския шампионат. През 2003 г. прави тестове в Англия с Formula 1 Tyrrell McLaren и е член на Formula One Drivers Club.

Мирослав Ангелов започва кариерата си с картинга през периода 2002-2004 година. През 2012 дебютира в автомобилните спортове, като в годишното класиране заема 2-ро място в група А до 1 600 куб. см. През 2014 взима участие в рали „България”, където става 2-ри при автомобили с един двигателен мост и 7-ми в генералното класиране.

Григор Григоров е една от младите надежди на българския моторспорт, а талантът му е открит от Владо Илиев. Започва да се занимава с картинг през 2011 година и провежда тестове на болид Formula GP3, а през 2012 вече е републикански шампион в планинския шампионат на обединена група А&N. През 2013 също печели шампионата, а през 2014 е победител във V1 Challenge Sofia 2014 и приз за най-бърза обиколка.

Мениджър на отбора Sofia Car Motorsport ще бъде небезизвестният Владо Илиев. Планът им е да вземат участие във всичките 12 кръга на GT4 шампионата, който започва на 3 април в Ногаро, Франция. Дългосрочната цел на отбора е да участва на най-престижното автомобилно състезание „24 часа на Льо Ман”. Дано това доведе и до създаването на подобна на пистата в Серес у нас.

 
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TODOR STOYANOV

    4 0 Отговор
    ЕХАА!МНОГО СЕ РАДВАМ ЗА ВАС ПИЧОВЕ!УСПЕХ ВИ ЖЕЛАЯ, ДОСТОЙНО ПРЕДСТАВЯНЕ И БЕЗ АВАРИИ!!!
  • 2 Крум Янкулов

    4 0 Отговор
    УСПЕХ НА МОМЧЕТАТА
  • 3 БЪЛГАРИ

    3 0 Отговор
    Успех Ви желая и от мен, но от кога ще започнат продажбите на това чудо Р1?

    Коментиран от #5

  • 4 ярослав станчев

    2 0 Отговор
    Доживяхме.Успех на лудите глави.
  • 5 Maurice

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "БЪЛГАРИ":

    Това чудо си има име. То е "Сбирщайн" от Лотус Ексидж и двигател от Корвет. Освен това ще се сглобява в Ънглия. Похвално е, че българи се опитват да пряват нещо, но това е всичко друго, но не и български автомобил. Ако аз изработя сам емблема за моята кола и я сложа на мястото на оригинала, да не би да съм създал българска кола? НЕ! Не се изхвърляйте...

    Коментиран от #6, #9, #13

  • 6 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Maurice":

    Ми хади де.Направи тогава чисто наша кола и тогава критикувай.
  • 7 onq s konq

    0 0 Отговор
    Често се практикува ат някои фирми да происвеждат колите си с чужда рама или двигател.Эа пример бих посочил фирмата "Висман"-едно страхотно бижу,която обаче полэва двигател на БМВ Х-6.Но чак пък всичко до последния болт да е эакупено от чужди фирми...
  • 8 гошо прупрунков

    0 0 Отговор
    всичко да е откраднато ,не ми пука стига да се прави тук и да бие немците по пистите (май по добре да не се прави тук)
  • 9 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Maurice":

    Човекът си го каз, тук в България може да пренесат производството на различни компоненти, но я няма високотехнологичната база, за да се конструира на местно ниво. В Англия има фирми за абсолютно всичко, а не е и по-маловажен факта, че е мека на редките състезателни автомобили.
    Това е голяма отдаденост и само факта, че създателя държи да се нарича българска и се подготвя отбор от българи е достатъчен да се наведем с дълбок поклон пред него. Малцина са българите с идеали като неговите, само добро заслужава, а колата му е страхотна.
  • 10 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    Респект и уважение към авторите на проекта !
  • 11 един с вас

    1 0 Отговор
    Браво на екипа и успех в начинанията.Напред....
  • 12 Shmeker

    1 0 Отговор
    Браво и от мен. На всичкото отгоре колата не е лоша и като дизайн.
  • 13 таралежа

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Maurice":

    много си прав с коментара за 'сбирщайна' този така наречен "пилот" така излагаше русенци с едно БМВ 5та серия приличащо повече на комбаина от колкото на спортна кола (то между другото си беше негов дизайн) съжалявам, че нямям снимка, та и вие да се посмеете. Добре, че му отнеха състезателните права та да се спре тоя цирк.