През 70-те и 80-те години на миналия век няма по-изчерпателен синоним на понятия като "надеждност", "издръжливост" и "здравина" от дизелов Mercedes-Benz. Тогавашните нафтови модели от Щутгарт изумяват с рекордни пробези без ремонт, а много от тези автомобили все още се намират в добро здраве и продължават да радват притежателите си, навъртайки милиони километри.
В онази епоха германските инженери следват малко по-различен подход при проектирането на коли. Автомобилите се правят така, че да служат на няколко поколения собственици. Във всеки възел и агрегат се влага много по-сериозен ресурс от необходимото. Това, разбира се, важи в най-голяма степен за флагманските модели като W116 и W126.
За щастие на днешните колекционери по онова време далеч не всички купуват Mercedes-Benz, за да изпробват колко пъти може да се превърти километражът, без да се налага ремонт. Някои заможни почитатели на марката инвестират просто в гаражна играчка, на която да се любуват, обгрижват и изкарват за кратки разходки в слънчеви дни. Ветеранът на тези снимки е случил точно на такъв стопанин.
Канадецът Сам Мавани си поръчва този 300SD в цвят Champagne Metallic на 15 октомври 1981 г. от местния дилър Auto Sales Mercedes-Benz в провинция Албърта. Лимузината се изработва в съответствие с индивидуалните изисквания на клиента и по тази причина е доставена чак на 22 юни 1982-ра. От тогава насетне дизеловата S-Klasse се наслаждава на комфорта на топлия гараж, изминавайки едва 1 969 км за 32 години.
Като нов Benz-ът струва 45 755 канадски долара - цяло състояние в онези години. Оборудването включва кожена тапицерия в цвят Brasil Brown, подгряване на седалките и заводска система за предстартово подгряване на двигателя, тъй като зимите в Албърта са доста сурови.
Под предния капак на 300SD трака редови петцилиндров турбодизел OM617 с мощност 125 к.с. С него тежкият Mercedes вдига 175 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч отнема цяла вечност - 15.2 секунди.
Тогавашните дизели се отличават с всичко друго, но не и с тиха работа. Това обяснява защо немците са отделили толкова внимание на шумоизолацията на моторния отсек.
За непретенциозния и невероятно здрав OM617 се носят легенди.
Състоянието на шасито не се отличава особено от момента, в който автомобилът е напуснал завода. Някои компоненти от ходовата част все още са покрити с фабричната защита против корозия.
Съдбата на колата е проследена в специален дневник, в който първият собственик отбелязвал и най-незначителните подробности покрай обслужването на новичкия W126. Записани са всички смени на масло, зареждане на акумулатора и степента на износване на гумите.
Интериорът на "пурата" е образец на немския стил. След 33 години кожата изглежда непокътната.
Новият собственик на дизеловия Benz от слънчева Калифорния е решил да се раздели със скъпоценната си придобивка. Година след като сменя притежателя си, лимузината вече е навъртяла 2 510 км, а цената е $53 500.
Миналата година олдтаймерът е преминал успешно основна инспекция. Резервоарът е демонтиран и почистен, сменени са гумите, всички работни течности и филтри. Направена е ревизия на горивните и спирачни магистрали, а акумулаторът и термостатът са подменени с нови. Автомобилът е преминал технически преглед без никакви проблеми и въпреки 33-те си години е напълно готов да измине стотици хиляди километри.
Всички декоративни панели на арматурното табло, централната конзола и корите на вратите са изработени от истинско дърво.
Автомобилът се предлага с пълна документация. Запазени са оригиналният формуляр за поръчка, първата застрахователна полица от 22 юни 1982 г., първият регистрационен талон, заводската инструкция за експлоатация, сервизната книжка с всички прегледи и ръкописният дневник на първия собственик.
Касетофонът Becker Grand Prix има цифров дисплей. През 1982-ра това е върхът на озвучителните технологии. Оригиналното упътване, естествено, е запазено.
През 80-те всеки купувач на W126 в Канада получава с новата си кола видеокасета с филмче за Mercedes-Benz S-Klasse. То демонстрира преимуществата на немската лимузина и техническите особености на конструкцията.
Технически характеристики и разход на гориво за Mercedes-Benz S-klasse (W126 ) , всички модификации , ще намерите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dd124
10:13 18.03.2015
2 НикиД
10:21 18.03.2015
3 гост
10:24 18.03.2015
4 Никой
10:35 18.03.2015
5 Много странно
Ама на феновете им много им знаят устата, а на практика нищо и половина
Коментиран от #12, #19, #68
10:35 18.03.2015
6 Тит
10:54 18.03.2015
7 VWandMercedes
10:54 18.03.2015
8 Златко Тигъра от Люлин
Коментиран от #9
10:59 18.03.2015
9 БРАБУС АМГ
До коментар #8 от "Златко Тигъра от Люлин":
kolega sas sigurnost shte e ludnica.niama losha S klasa.neka umirat ot iad fenovete na klozeta audi11:00 18.03.2015
10 Люлин Камор
11:01 18.03.2015
11 wing
11:09 18.03.2015
12 330и
До коментар #5 от "Много странно":
7-ма серия по това време е около 2 пъти (30 717 DM) по ниска цена, а е същата (спестяваш от айрбега и дисплея на касетофона :) )Коментиран от #15, #16
11:14 18.03.2015
13 посетител
11:16 18.03.2015
14 Boni
11:23 18.03.2015
15 ВАГ
До коментар #12 от "330и":
По тая логика дай да спестим и от гуми и волан? Дисплей-а го приемам но айрбега си е ключов особено в купчина грозно желязо като въпросната 7ма серия.11:24 18.03.2015
16 Mercedes Benz
До коментар #12 от "330и":
Има се в предвид издръжливостта на мотора и колата като цяло, а не цената и.11:32 18.03.2015
17 librari
Това ,че днешните коли са кенефи е заради политиката на компаниите ,
но едно време са държали на качеството,евала за това !!!
БМВ-ТО е хубава кола но неможе да стигне мерцедеса от онова време ,да не говорим ,че единствения здрав автоматик и надежден е на мерцедес .
Коментиран от #106
11:51 18.03.2015
18 смотаняк
12:04 18.03.2015
19 бмв отка4алка
До коментар #5 от "Много странно":
добре ли си?а,7-ма серия?12:09 18.03.2015
20 ярослав станчев
Няма вече такива коли,няма и да има.
13:04 18.03.2015
21 Vasik Atanasova
13:08 18.03.2015
22 разбирач
добре де страхотен двигател, но гори много:) другото е зле! кола със задно не е кола! кола с автоматична трансмисия е за сакати:) купето си гние, а за това, че резервоарът е зад задната седалка хахахахахахахах думи нямам хахахахаха лек пламък при катастрофичка и тези вътре си пламват... ако е отдолу под колата е малко по-добре... швабише кенеф с две думи! ама карайте сси ги и си мислете, че сте голямата работа хахахахаха бмв, ауди, порше тоже в кюпа:) ама комплексарчета сте си, т'ва е!
Коментиран от #34, #35
13:10 18.03.2015
23 ники
13:17 18.03.2015
24 Boni
Коментиран от #29
13:23 18.03.2015
25 л5кг
Коментиран от #122
13:35 18.03.2015
26 Дядо Поп
към едно по оригиналната документация и технология.Това е
шедьовър на автомобилостроенето.
Това е повод за размисъл на китайците да ги произвеждат,много хора биха ги предпочели пред съвременния боклук с екстри.
Коментиран от #120
14:02 18.03.2015
27 Porsche
Иначе не е възможно по пода да няма ръжда 33 годишна кола от студена държава като Канада! Виждал съм много Кайени и МЛ-и от 2010 г. от Германия и Австрия гъмжашти от ръжда отдолу.....тази пура тук обаче ще има други проблеми...не е добре за една кола да стои само гаража немърдана по 10 години!!!
14:07 18.03.2015
28 Бре
14:13 18.03.2015
29 разбирач
До коментар #24 от "Boni":
е, а па не гние, а? айде стига хвалебствия хаха как да не гние бе:) има ли такава кола хахахаха да не е от алуминий, въглеродни нишки, неръждавейка? хахаха излагате се бе! виждал съм мно' такива талиги и са си ръждиви - спор няма! другото е инат и предубеждения:) оки и любов към колата и марката:) както казах кола със задно не е кола! стара технология и няма сигурност! ок става за драг:) спор няма! с автом. скорости са си за инвалиди:) голяма глупост е автоматиката измислена от явно мързелив българин:) яд ме е, че сега уж луксозните(то какво ли и им е луксозното) ги правят все с автоматики... ужас! но понеже не разбирате и нямате избор, та ги полюбвате, ама не са читави! дигат и разхода! нямате ПЪЛЕН контрол над возилото! факт е! относно резервоара в купето, ами пълно е с такива случаи! айде със здраве! карайте си ги, ама не се фукайте, че карате нещо кой знае какво:) не робувайте на коли и марки!14:56 18.03.2015
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Недоумяващ
15:00 18.03.2015
32 212
Имах такава и само наскоро бях ударен от млад драйвър повредите бяха непоправими и застрахователната компания трябваше да ми я изкупи всичко си беше в ред и колата изглеждаше като нова почти малко я бях карал тъй като на Манхатън кола не е необходима а изкарването и от гаража често ми е струвало главоболия... Затова я изкарвах само когато излизах извън ню йорк сити. През тези години мои приятели смениха много коли докато аз сменях само маслото. Струваше ми някъде там $45,000 - 1985г. и трябваше да я закупя от тогавашна западна Германия тогава марка/ долар беше много изгодна смяна съжалявам че не купих БМВ 6 класа оказа се че те са рядкос днес и цената им за добре запазена такава се изплаща много по добре от която и да е друга марка.
15:30 18.03.2015
33 Роман Ценов
16:02 18.03.2015
34 BENZ
До коментар #22 от "разбирач":
tolkova si i razbirach.Коментиран от #60, #61, #63, #65
16:09 18.03.2015
35 BENZ
До коментар #22 от "разбирач":
MERCEDES BENZ ONLY!!!!!!!Коментиран от #58, #59
16:14 18.03.2015
36 МИЛЕН
16:25 18.03.2015
37 УСА
Коментиран от #44, #75, #78
16:30 18.03.2015
38 озадачен
16:38 18.03.2015
39 КОМПЛЕКСАР
Коментиран от #42
16:40 18.03.2015
40 Петър Петров
16:43 18.03.2015
41 я съм от село
16:53 18.03.2015
42 така
До коментар #39 от "КОМПЛЕКСАР":
Правилно, колата си е супер за времето си, а сега като ретро/колекционерска... и пак правилно НЯМА нищо по-приятно от комфортна, мощна, НО СЪВРЕМЕННА лимузина!16:53 18.03.2015
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 миседниш накура
До коментар #37 от "УСА":
щом са в кръг винаги ще са по диагонал.и как разбра че е превъртан километража17:03 18.03.2015
45 Гейзо
17:17 18.03.2015
46 Гейзо
17:17 18.03.2015
47 аз
17:18 18.03.2015
48
17:21 18.03.2015
49 bmw
Коментиран от #74, #77, #80
17:37 18.03.2015
50 Роман Ценов
17:39 18.03.2015
51 КЪНЧО
17:43 18.03.2015
52 копеле
17:49 18.03.2015
53 гост
17:50 18.03.2015
54 Бъстър
17:54 18.03.2015
55 Дончо
18:13 18.03.2015
56 Dlaxo
18:23 18.03.2015
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Колю
20:07 18.03.2015
68 Никой
До коментар #5 от "Много странно":
е23, е32, е21, е28, е12... още да изброявам ли ?20:12 18.03.2015
69 Владо
20:20 18.03.2015
70 реалист
Коментиран от #71
20:25 18.03.2015
71 Колю
До коментар #70 от "реалист":
Здравейте.Защо бе човек ,тогава са били толко на пред сега би трябвало да са в космоса .Коментиран от #73
20:31 18.03.2015
72 Boni
Даже като съм сменял масла малсарите викат, че толкова здрав под и при новите коли не са виждали.
Със сребристата съм обиколил цяла Европа и то няколко пъти. Винаги и се кефят по бензиностанциите като зареждам...
Това е кола, която се отличава от общата унифицирана маса на съвременните коли. За разлика от много други тя има индивидуално излъчване. Разбира се, тя не е за хора, които са в масовката и не ги интересува индивидуалността...
Коментиран от #83
20:45 18.03.2015
73 Ros
До коментар #71 от "Колю":
sazdatelite na tezi clasiki na vremeto sega sa diadkite ot brabus21:35 18.03.2015
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 BENZ
До коментар #37 от "УСА":
ti seriozen li si?Коментиран от #87
21:39 18.03.2015
76 ford57
21:45 18.03.2015
77 БРАБУС АМГ
До коментар #49 от "bmw":
iaponskite gnilochi nikoi gi neshte21:47 18.03.2015
78 Златко Тигъра от Люлин
До коментар #37 от "УСА":
haha tova shega li e?21:50 18.03.2015
79 Георги
22:08 18.03.2015
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Bomber
Това ме устройва напълно.Моля читатели под 40 г. възраст да не пишат коментари и да си играят на фунийки.
Коментиран от #82
22:32 18.03.2015
82 Бай Бай
До коментар #81 от "Bomber":
39 годишните и те ли да си играят ли да ти дадат по една фуниика в ..... Аз лично харесвам повече това: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11402918470754791&slink=95en2b23:01 18.03.2015
83 Мурджо
До коментар #72 от "Boni":
Браво пич! Искрено ти завиждам за тези красавици! Дето вика един приятел - истинската кола трябва да е със стъклени фарове, т.е. след 2000 г. повечето са еднодневки. Пък който не харесва мерцедесите си е за негова сметка, на меннеми дреме.23:08 18.03.2015
84 Shmeker
Коментиран от #86
23:21 18.03.2015
85 БРАБУС АМГ
Коментиран от #105
23:24 18.03.2015
86 ЗЛАТКО КАМОР
До коментар #84 от "Shmeker":
shte si kajesh nai posle che karash Saxo.haha23:29 18.03.2015
87 Продава се дизелова пура
До коментар #75 от "BENZ":
BENZ човека ти го е казал, чети и тогава пиши, същото важи и за Златко Тигъра от Люлин.Коментиран от #89
23:36 18.03.2015
88 Bomber
00:57 19.03.2015
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 bmw
Коментиран от #93
08:54 19.03.2015
91 Мерцедес завинаги
09:06 19.03.2015
92 Лино
12:57 19.03.2015
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 miro
Коментиран от #95
16:42 19.03.2015
95 BENZ
До коментар #94 от "miro":
i kvo?17:07 19.03.2015
96 бай Иван
17:35 19.03.2015
97 BENZ
Коментиран от #102, #113
17:46 19.03.2015
98 Daimler
17:49 19.03.2015
99 CarPro
19:29 19.03.2015
100 CSKA McLaren
Станете Мирно, и му отдайте чест на тоя ветеран !!!
Коментиран от #103, #108
19:59 19.03.2015
101 Boni
20:39 19.03.2015
102 BENZ
До коментар #97 от "BENZ":
golfa varvi li?21:48 19.03.2015
103 BENZ
До коментар #100 от "CSKA McLaren":
21:49 19.03.2015
104 Boni
22:18 19.03.2015
105 AMG
До коментар #85 от "БРАБУС АМГ":
Пуснете я в www.mercedesfan.eu там поне ще се продаде, какви са тези глупости....03:06 20.03.2015
106 330и
До коментар #17 от "librari":
Че прословутия стар 6-к на БМВ да не би да е по-малко издръжлив, еле пък за тия пари в повече, ще си вземеш две 7-ци, вози малко по хубаво мерца и с това се изчерпва.Коментиран от #107
11:00 20.03.2015
107 BENZ
До коментар #106 от "330и":
starite 7ci veche sa v nadinКоментиран от #111, #114
13:12 20.03.2015
108 Shmeker
До коментар #100 от "CSKA McLaren":
Много си прав!А двигателят сериозно ли е сериен? Тва нещо е конструирано малко след войната
19:23 21.03.2015
109 BENZ
Коментиран от #110
10:51 22.03.2015
110 David Bolton
До коментар #109 от "BENZ":
дай да ти продам един фиат пунто15:49 22.03.2015
111 David Bolton
До коментар #107 от "BENZ":
прав си напълно15:50 22.03.2015
112 Graf Drakula
16:15 22.03.2015
113 David Bolton
До коментар #97 от "BENZ":
prav si16:17 22.03.2015
114 David Bolton Zlatistia
До коментар #107 от "BENZ":
107.109.110.111.112.11319:04 22.03.2015
115 David Bolton Zlatistia
19:06 22.03.2015
116 ДИМИТЪР
Коментиран от #118
23:56 03.02.2018
117 гощо
09:27 04.02.2018
118 Марони
До коментар #116 от "ДИМИТЪР":
Возеха се,комунягите и ни плашеха,колко лош е Запада,лъжеха,че едва ли не там ядат хора,докато Берлинската стена се преодоляваше със смелост и изобретателност от хората,жадуващи за по-добър живот!Тази кола,беше емблема на ФРГ-красота!
Сега,слава богу и аз се радвам на немска кола.
20:47 04.02.2018
119 Дядо Йоцо гледа
22:00 10.02.2018
120 Stefko88
До коментар #26 от "Дядо Поп":
Деу нали направиха Шарман по w14014:51 11.05.2018
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 BenzBest
До коментар #25 от "л5кг":
12 цилиндров модел на Мерцедес W126 не съществува.14:25 02.06.2018
123 W126 300SEl
20:21 02.06.2018