Last news in Fakti

16 Юни, 2015 10:40 33 982 22

Пустинен тест на Renault Kadjar

  • renault-
  • kadjar-
  • тест
Пустинен тест на Renault Kadjar - 1
Навара, Испания - наш екип от мястото на събитието
 
Французите от Renault започнаха сериозно обновяване на моделната си гама, като заложиха основно на променена визия, по-качествени материали и изпитани технологии. За първото основна заслуга има главният дизайнер на "Режията" Лорънс ван дер Акер, който след субкомпактното бижу Clio се постара да направи и сходни форми на новия компактен кросоувър на марката.

Това предложение при малките SUV-та се нарича Kadjar. Идеята е Kadjar да замести не толкова добре приетия Koleos, въпреки че реално се позиционира едно стъпало под него. От Renault Kadjar се очаква също да се изправи срещу бестселъри като Tiguan, Sportage и компания, както и срещу "брат" си Qashqai.
От Renault представиха статично модела през март в Женева, а сега проведоха първия му тест. Той се състоя в пустинната местност Барденас Реалес в Испания - едно особено подходящо място за Kadjar. Наш екип бе на мястото на събитието и сега ще ви разкажем първоначалните си впечатления от Kadjar, след като изпитахме качествата му, както на асфалт, така и в пресечена местност.

Екстериор

Вече споменахме, че доста от основните черти на Kadjar са стилистично наследени от новото Clio. Въпреки това компактния кросоувър притежава собствено лице, доста по-агресивен е и в същото време спортен. Във външността не липсва и нужната доза стил за подобни автомобили.
Всъщност моделът споделя доста възли и агрегати с Nissan Qasqai, габаритите му са сходни, но визията е различна. Именно на това разчитат французите, за да бъде избегнат т.нар. "канибализъм". Всъщност и двата автомобила са направени на модулната платформа CMF (Common Modular Family), която позволява различни габарити.
Kadjar е със 72 мм по-дълъг (4449 мм) и с 30 мм по-широк (1836 мм) от Qashqai, но междуосието е едно и също - 2646 мм. Променената визия и различните габарити се отразяват добре на "французина". Иначе отвън основно интерес предизвикват задните светлини, които не са с равна повърхност и идеята е да се създаде т.нар. 3D ефект. Отпред на очи се набиват ефектните С-образни LED светлини. Като цяло Kadjar впечатлява със своя издължен и атлетичен външен вид.

Интериор
Тук ще започнем от това, което ни впечатли най-много - значително по-качествените материали и сглобка. Въпреки неравния пустинен терен, по който основно се движехме, в салона не се чуваха никакви паразитни шумове. Седалките са удобни, сравнително твърди, но ергономични и със силно изразена странична поддръжка.
Уредите са изцяло дигитални и заедно с R-link мултимедията дават отлична информативност на водача. Спортното усещане в салона е пресъздадено от малки детайли, като скосения в долната си част волан. За повече пространство между предните седалки, ръчната спирачка не е стандартна, а е електромеханична.
Отзад също е широко, но минусът, който открихме е, че задните седалки са разположени по-ниско от предните - факт, който донякъде пречи на пасажерите отзад. Багажникът се характеризира с равен под и сравнително добър обем - 472 литра. При свалени седалки той може да нарасне тройно до 1478 литра.

Двигател и ходови характеристики
Renault Kadjar се предлага във версии с две или с четири задвижващи колела, като някои версии са оборудвани и със системата ExtendedGrip. Клиренсът на колата е 200 мм, а заедно с ъглите на атака от 18 и 28 градуса, съответно отпред и отзад, правят Kadjar доста удачен автомобил и за умерена пресечена местност. Двигателите са един бензинов и два дизелови, като според нас най-удачният агрегат е 1.6-литровият дизел със 130 коня, комбиниран с 4х4 задвижване.
Той е идеалната комбинация от икономичен и същевременно достатъчно мощен двигател. 4WD версията на Kadjar разчита на системата ETC (ElectronicTractionControl).Тя контролира диференциала в реално време, за да гарантира, че към задните колела се прехвърля оптималното количество въртящ момент, съобразно скоростта на движение и нивото на сцепление.
Трансмисията е свързана с въртящ се контролер, даващ достъп до три различни режима - Lock (системата електронно блокира трансмисията в 4х4 режим и прехвърля 50% от въртящия момент към задните колела). Използването му е удачно при движение по груби и неравни повърхности или когато сцеплението е ниско - върху сняг, кал или пясък. Lock режимът работи до 40 км/ч.
Вторият режим е Auto (въртящият момент се разпределя автоматично между предната и задната ос, в зависимост от нивото на сцепление, а в нормални условия се предава само на предните колела). В режим 2WD, трансмисията е свързана само с предните колела. Именно поради тези особености версията 4WD е оптимална, но тя е и по-скъпа. Така, че 2WD вариантите също не са за пренебрегване.
Auto режимът е оптимален, за да се чувства човек сигурен във всяка една ситуация. Возията е по-скоро твърда, но дори и при продължителни неравности, дискомфорт не се усеща. Комбинацията от доказани технологии и иновации в Kadjar прави управлението надеждно и просто, като именно това е изискването на целевата аудитория на модела.

Цена
Що се отнася до цените, то в базовите версии те са с една идея по-ниски от тези на Qashqai. Като цяло са конкурентни на пазара и предвид немалкото достойнства на модела, могат да се определят като атрактивни. Не трябва да пропускаме и значителния брой системи за пасивна и активна безопасност. Ето и пълната ценова листа на Kadjar - едно SUV, предназначено за млади хора с активен начин на живот.

 

Подробни технически характеристики за Renault Kadjar  -  ВИЖ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 MetalicA

    7 0 Отговор
    Много красиво джипче, а и с 4х4 на нисан направо избива рибата. Цените му също са ОК.

    Коментиран от #4

  • 2 Skier

    7 0 Отговор
    Наистина прилича на клио. СУВчето е един път. Браво на франсетата
  • 3 страхо

    6 0 Отговор
    Страхотно им се е получило на французите.
  • 4 Metallica

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "MetalicA":

    Бива, докато е новичко бих си го взел! Втора употреба предпочитам Нисан-а!
    Евтинко е, но затова е рено и с един свестен дизел (ако е свестен) мога да го жуля до ламарините 3-4 години.
  • 5 медицинское страхование у тебя нет

    0 6 Отговор
    Става, ама по-добре Лада/Шевролет Нива или като краен вариант Джийп Гранд Командър...

    Коментиран от #11

  • 6 mediator37

    1 8 Отговор
    Цената на "джипчетата", имам пред вид само моделите 4х4 , почва от 45 и свършва на 55 хил. лв. Хич биля не е йовтино. За активен начин на живот може да се говори, само когато е 4х4. От 12 модела само 3 са 4х4.
    Ако за 4 допълнителни тонколони Бозе трябва да дам горница 3000лв., хайде мерси.
    В заключение- Дачия Дъстър е къде, къде по-красива и евтина.
  • 7 гост

    0 0 Отговор
    този сув е доста по-голям от Дъстър, който по размери и двигатели е по-близо до Каптур и е на сходна платформа като по-малката кола.
    Добра кола е, поне на пръв поглед като интериор основно.
    Дъстър е доста бюджетен вариант и не може да се сравнява с тази кола, хората са си писали кои са преките му конкуренти.
    Въпреки че е клонинг на Кашкай, Реното е доста по-добре като стил и визия, отколкото Нисана.
    Лично бих се спрял на Каптур, но не ми допадат двигателите и съчетаните скоростни кутии. Ако предложат каптур с 1,5 дци и 6ст. ръчна скоростна кутия, тогава вече ще е добър избор.
  • 8 Следващата публикация

    1 12 Отговор
    Колеги,
    моля вижте следващата публикация за Maybach Brabus и моля, престанете да гледате и коментирате това недоразумение на рено!!!!!
  • 9 svt

    7 2 Отговор
    Дачиа дъстър била по красива ;д;д;д;д;;д Карай си чупения' кошник и не изказвай мнения по добре ;)
  • 10 Каджар

    0 4 Отговор
    като Колеос. ...при 55 000 лв -> Продажби=0

    .........

    другото са празни приказки
  • 11 Владислав Димитров

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "медицинское страхование у тебя нет ":

    Коя Шавроле -Нива, оная с полуживите, полуумрялите 80 коня ли ? Аре няма нужда !
  • 12 трам

    2 1 Отговор
    тва червеното е . . . мале
  • 13 само селяните карат РЕНО

    0 10 Отговор
    поредната еднодневка от рено поне да е ново поло ок ама тея рена са мани
  • 14 жалко

    8 0 Отговор
    Обръщам се към всички ВАС разбиратели, вместо да говорите само ГЛУПОСТИ и да се правите на много ВЕЛИКИ ,защо не направите нещо хубаво или знаете само да ПЛЮИТЕ.
  • 15 Селяндур

    9 0 Отговор
    Поредният който си избива комплексите по интернет статиите.
    ПС:
    Кат не ти харесва марката Рено, недей да четеш за него!
    Чети си БМВ-тата и Голфовете?
  • 16 и гражданите голфселяче

    3 0 Отговор
    Хубаво е че от Рено са ви платили воаяжа до Испания но по скромно с лъжите.Една идея по евтин от кашкая не значи с 2000лв. по скъп.Нисана със същия 1.2Турбо мотор е 32990лв.Там конете са 115 но става дума за един и същи двигател на Рено.Тези цени всички знаем че са изкуственилвсеки който кара кола от магазина а не от Горубляне като 90% от вас драги ми разбирачи ,знае че 90% от колите се копуват на промоции,намалиния, и т.н. Още зимата Каджар ще може да се вземе за 30 бона и за разлика от журналята които се опитват да ни убедят че 4х4 е истината 90% от продажбите ще са 1.5 дци защото това просто е най-доброто нещо което Рено е създавало и признат за най-добрия малък дизел в Европа.Не случайно и Мерседес започнаха да го слагат на А класата!
  • 17 Като кост

    0 6 Отговор
    Като го гледам все ми се струва, че това си е Дачия Дъстер в нова опаковка и на по-висока цена.

    Коментиран от #18

  • 18 Миро

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Като кост":

    Не гледай, а прочети материала и ще разбереш, че това е нисан кашкай, но на пи-ниска цена. Аман от лаици в коментарите.
  • 19 ФАН

    0 5 Отговор
    Това е по скоро по скъпа версия на Дъстър с малко повече екстри и малко по хубава опаковка.. На такава кола ме интересува динамика и багажник, за съжаление Каджар не предлага почти нищо в плюс в сравненение с Дъстъра...
  • 20 Хахахах

    0 5 Отговор
    и кво ще направиш с тея 130 умрели коне?! 5 човека лятото на климатроник до морето ли ще закараш?! За какво ти е това слабо творение?! Бабите с колетата за Витоша да те изпреварват?! 2015 г. са несериозни тези коне, ако не са за служебна баничарка!

    Коментиран от #21

  • 21 qwerty

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Хахахах":

    не пиши за служебни баничарки, че днес ми се такова ..... по самоковските баири с някакво сандеро МЪКА-а-а-а-а.

    Коментиран от #22

  • 22 ФАН

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "qwerty":

    Мога да ти гарантирам от личен тест че Дъстър с 1.5 дизела дето е 110 коня по самоковските баири а и не само там се представя повече от задоволително... това как се кара колата зависи най-вече от задкормилното устройство...