Last news in Fakti

23 Юни, 2015 10:09 29 699 33

Тест на суперкупето BMW i8

  • bmw-
  • i8-
  • тест
Тест на суперкупето BMW i8 - 1

Още с появата си хибридното спортно купе BMW i8 предизвика фурор. Автомобилът винаги е в центъра на вниманието, но съответстват ли неговите възможности на тази ефектна външност? Това се опитахме да разберем, след като направихме обстоен тест драйв на първия Plug-in хибриден автомобил на BMW. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Едва ли има някой, който да отрече ефектната външност на i8. Естествено, на някои им харесва повече, на други - не, но определено това е автомобил, който още с вида си предизвиква емоция. В това се убедихме по време на снимките, които направихме на паркинг на една от търговските вериги в София. Само за 20-ина минути над 30 души снимаха колата паралелно с нас. Иначе визията се характеризира със сини лайстни над фирмените "бъбреци" и около емблемите, което е отличителна черта на баварската линия i.

Най-впечатляващи обаче са вратите. Те са от типа "гилотина" и се отварят нагоре. Футуристичните задни калници, огромните джанти и ефектните предни и задни светлини допълват уникалната визия. Като цяло екстериорът не се различава почти по нищо от концепцията EfficientDynamics - смело решение, което обаче е напълно оправдано.

Интериор

За разлика от изключително футуристичния екстериорен вид, салонът на BMW i8 е доста по-консервативен. След като човек влезе в купето, а това не е лесна задача заради високите прагове, които са част от пътническата клетка, изработена от CFRP, изведнъж придобива усещането, че се намира в почти стандартно BMW. Приборите са сходни, седалките са удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него - предостатъчно. Разликите се откриват в основния дисплей пред водача, в сините предпазни колани и в задната част на купето. Там се предвидени две места, но те биха били относително комфортни само за деца до десетгодишна възраст. На практика багажник няма. Задното стъкло се отваря и там открихме малка ниша, която може да събере багаж колкото две ученически раници, например. Липсата на функционалност в купето обаче едва ли учудва някой. Това е автомобил с подчертано спортна насоченост и хората, предпочитащи подобни коли, изобщо не се впечатляват от термини като функционалност и практичност. Иначе интериорът е много качествен, а материалите - скъпи. Принадлежността на i8 към марката се усеща в салона, но това не означава, че той не се отличава със свой собствен стил. Като цяло и тук нещата са се получили отлично.

Двигател и ходови характеристики

Идваме до най-странната част от конструкцията - структура на каросерията от CFRP и алуминий и комбинация между бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive под формата на хибриден синхронен електромотор. Още по-любопитното е, че двигателят с вътрешно горене е с работен обем от едва 1.5 литра, но е максимално форсиран и развива мощност 231 к.с. Максималният му въртящ момент е 320 Нм. Той предава мощността към задните колела през шестстепенна автоматична трансмисия. Електромоторът пък е с мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Тягата му се предава през двустепенна автоматична трансмисия към предните колела. Така комбинацията между технологиите BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive, както и интелигентното управление на енергията, осигуряват системна мощност от 362 к.с. и максимален въртящ момент 570 Нм.

Хибридният автомобил разполага с четири основни режима на работа: чисто електрическо шофиране с пробег до 35 км и максимална скорост 120 км/ч, режим Comfort с оптимален баланс между динамика и ефективност (общ пробег във всекидневието около 500 километра), режим Eco Pro - може да се ползва както при електрическо, така и при хибридно задвижване, и най-важният - режим Sport с особено интензивна функция Boost чрез електромотора. При него ускорението е впечатляващо, но не и невиждано. Напомня за някои от М-моделите на марката. Така и не успяхме да постигнем заявения разход от 2.5 литра на 100 км, а масата на карбоновото купе е съвсем малко под тази на М4, което е по-бързо, по-комфортно и по-практично, но не и толкова футуристично.

В заключение ще кажем, че i8 е уникално като дизайн, динамиката му е отлична, а стабилността в завои - превъзходна, но както вече стана ясно, с подобни характеристики впечатляват и някои от М-моделите на марката. Само че базовата цена на i8 е 126 000 евро! Не задължаваме никого с мнението ни, но ако това са автомобилите на бъдещето, по-добре да си останем в настоящето с уникалните редови шестаци на BMW и с удоволствието от шофирането на спортистите с индекс М.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BRABUS

    3 3 Отговор
    Или накратко -поредната недодялана безсмилица на ВЕ МЕ ЗЕ !

    Коментиран от #2

  • 2 ALPINA

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "BRABUS":

    Или накратко -поредния недодялан безмислен коментар

    Коментиран от #9

  • 3 Марио

    3 0 Отговор
    Според мен е точно така, както е описано в статията - с две думи увикален дизайн, но отвътре - нищо невиждано.
  • 4 ShAkAtA

    3 1 Отговор
    А бе уникална е колата, но не може да се мери със така наречените суперкари.
  • 5 Бате Цецо

    6 1 Отговор
    ако това са автомобилите на бъдещето, по-добре да си останем в настоящето
    --------------
  • 6 аь

    1 1 Отговор
    без завист моля
  • 7 гостенин

    1 0 Отговор
    Целта на БМВ с този автомобил не е суперкар! Това е автомобил със спортна ( футуристична визия ) за масовия потребител и фен на марката! При това, подходящ и за напълно ежедневна употреба с ниския си разход на гориво и двойното задвижване! А също и нормалния клиренс, за разлика от суперкарите подходящи само за управление на писта!
  • 8 xaxa

    3 0 Отговор
    Хубава е но цената е страшна..
  • 9 BRABUS

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "ALPINA":

    Ако си напривиш труда първо да прочетеш статията ,след това коментарите ,може и да разбереш....,но едва ли ! Пробвай,действа образователно и за правописа.
  • 10 ваг рулс

    2 2 Отговор
    Не ми харесва, все едно го е правил някой тунинг майстор. И с тва синичкото направо кърти. :)
    Може, като екстра да пуснат сменяеми лайстни в различни цветове. Дизайна е прекалено раздвижен, повече прилича на някоя корейска или италиянска кичня.
  • 11 mediator37

    2 1 Отговор
    Няма как да се махне електриково синьото, защото с това БМВ отличава електричките си. Идеята е като видиш двата бъбрека да разбереш, че е БМВ, като видиш сините лайсни да разбреш, че е с ел.двигател.
  • 12 Georgi Iliev

    0 3 Отговор
    Авторът на статията трябва повече да коментира по-обективно, а не да изказва личното си мнение, което могат да си го позволят само най-големите имена в автомобилната журналистика, каквито определено не са в случая.

    Коментиран от #16

  • 13 Мирослав

    0 0 Отговор
    Видяхме го и по Дупница вчера се разхождаше...
  • 14 bmw fen

    0 0 Отговор
    towa BMW e bebe...po mi dopada Аlpinа В7...ne me sydete strogo:)

    Коментиран от #15

  • 15 Maurice

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "bmw fen":

    Точно, защото ти допада Алпината, тя се предлага и те чака в магазина! Щом не ти харесва i8, отърви се от него. Ако всички коли бяха създадени да ни придвижат от А до Б, то щяхме да караме още Форд Т100. Разни хора, разни идеали.... Има си за всеки по нещо. Аз мога да си позволя да имам само 1 кола, което изключва i8, дори да струваше 10 пъти по-малко. Но има и такива, които си го взимат за да "крещят" на пътя.
  • 16 гешо

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Georgi Iliev":

    точно този автор е един от най добрите авто журналисти у нас. освен това е карал колата и изказва мнение, което всъщност е целта
  • 17 mediator37

    3 2 Отговор
    Противно на мнението на автора и аз да се изкихам. Вътре БМВ-то е доста по-различно от обичайните коли- таблото е с много повърхнини и има футуристичен дизайн. Ако преди 10 години се дивяхме на двуетажното арматурно табло на Хонда Сивик, сега БМВ предлага 4 етажно табло, плюс два полуетажа. Дали е хубаво или не всеки сам си решава, но е различно и тук Славчев (авторът), опредлено не е прав. Дизайнерска иновация е.
    Другото различно от останалите коли е натрапчивото обръщане на таблото към водача. Дори навигацията е безсрамно завъртяна към него, както и 3/4 от цялото табло, подчертано от ексцентрика на най-горния ръб. Друг въпрос е, че това е стил само на БМВ, но тук вече кокпитът е натрапчиво обграждащ водача, сякаш дясностоящ няма.
    Какво друго остава да е различно ? Ако човек вместо две ръце има една или хобот, воланът ще е джойстик, а не кръг. Ако човек има 4 двойки очи като паяка, ще има 4 навигации, вкл. на тавана. Ама няма.
    Новост е и вътре колата.

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Стоян Бангеев

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "mediator37":

    Имаш право на мнение, но аз лично се интересувам от това на автора, а не от твоето.
  • 20 Аз го казвам

    0 1 Отговор
    Изказа се горският, който не се е качвал в автомобил по - нов от 95г. насам :) Много обичам такива като теб
  • 21 S Doichinov

    2 0 Отговор
    Не е лош дизайна.Относно разхода-всички лъжат
  • 22 dhcp

    2 0 Отговор
    Абе като визия е много добро ама с тоя 1.5 литров еко кенеф който са сложили... Екологията разказа играта на автомобилостроенето!
  • 23 Калоян

    5 0 Отговор
    Статията е много точна. Поздравления за автора. У нас са малко тези, които казват нещата такива, каквито са.
  • 24 ква е тая пародия на БМВ

    1 3 Отговор
    това 1.5 "суперкупе" с моето Пежо 1.6 ще го направя смешно
  • 25 Роман (Маверика) Ценов

    2 1 Отговор
    Не ми харесва тази малка пластмасова количка. А и този малък двигател няма да може да ме изкачи мене и съседа Вальо от вход Г по нанагорнището
  • 26 BMW

    1 1 Отговор
    Да наистина има проблем с разхода и други собственици са се оплаквали. Наистина M серията е по-добра, но да не забравяме че това е първи модел кола. Следващите генерации ще са доста по-добри. И пак ако трябва да избирам между любимата М4 и това, заради дизайна му доста ще се замисля. Просто е уникална.
  • 27

    3 0 Отговор
    Чудят се вече как да измъкнат повече пари от хората с някви уж иновативни шатни отпреди десет години, наредиха ги от 1 до 17 серия......
  • 28 Иван Господинов

    4 1 Отговор
    126 000 евро ...... ???? за какво бе ? За тоя разкривен пластмасов кенеф ли ? Тия не са добре !
  • 29 Ituriel

    1 0 Отговор
    Нищо освен дизайна на този автомобил не ми допада. Нито мотора, нито тоталната липса на всякакво багажно пространство, нито динамичните характеристики, нищо! Браво на автора, доста добре е оценил автомобила. А относно подобен вид автомобили, макар, че не са в 1 клас (едната е хибрид, другата електричка), мисля, че Tesla Model S, е стотици пъти по-иновативна, интересна и практична машина.

    Коментиран от #30

  • 30 ннднд

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ituriel":

    Това не са го направили за да ходиш с жената и децата на море + 1/2 къща у багажното. Това са го направили, ако те бие парата, да излезеш да се повозиш, да се покефиш, да качиш някоя мацка... Хората имат по няколко коли. То и тая е за тези дето могат да си я позволят няма да е основна!!!
  • 31 БМВ

    1 0 Отговор
    А нали знаете че това са първите от серията i. Ще има и i5 за който иска багажник и т.н.
  • 32 Трифонов

    1 0 Отговор
    До коментар № 27 (от Димитър Колев): БМВ-то си е БМВ, няма какво да го коментираме... Това, малко по-малко от останалите, но то си е главно за рекламно-маркетингови стратегически цели по увеличаване на продажбите. Отделно, преди време, в една друга тема, с теб се заприказвахме за миналото, настоящето и бъдещето на Алфа Ромео. Тогава ти казах, че и аз съм фен, но за разлика от теб, съм и реалист. Е, от тази сутрин, буквално преди минути, изтекоха официалните снимки от пресконференцията на Серджо Маркионе по представянето на новата Джулия. Намери ги, моля те, и виж за какво твърдяха, че си струва да чакаме повече от 5 години. Това е определено най-несполучливата Алфа в този клас от 20 години насам. Не е иновативен дизайнът, не е екстравагантен, нищо не е!!! Просто "нищо особено с нъсъразмерно големи предни фарове и задница, която наподобява твърде много на КИА Оптима". Пълен провал!!! Тази кола няма да постигне никакви съществени продажби и по никакъв начин не би могла да застраши върховенството на БМВ, Мерцедес и Ауди в този клас!
  • 33 Японеца който наказва бмвета

    0 1 Отговор
    Трифка много си писал,пък нищо.Разбрахме,че си фен на немските автомобили и други не признаваш.Сигурно и жена ти е най-красивата на света,а всички други жени не струват.