1 Юли, 2015 12:55 17 110 39

Тест на най-икономичното Peugeot

  • peugeot-
  • 208-
  • bluehdi-
  • s&s-
  • тест
Тест на най-икономичното Peugeot - 1

Автомобилите на Peugeot от серията 200 са може би най-успешният проект на марката в новата автомобилна история на PSA. От момента на тяхната поява през 1983 година до днес са реализирани над 15.5 млн "Лъвчета" от серия 2. Последният модел от тази генерация 208 дебютира през 2012 г. и благодарение на този модел продажбите на Peugeot спряха своето стремглаво падане надолу. Сега, три години по-късно, франсетата направиха фейслифт на този важен за тях модел.

От различните версии избрахме за тест доста любопитна модификация. Казваме любопитна, защото само преди броени дни същото Peugeot, обозначено като 1.6 BlueHDi 100 S&S, постави забележителен рекорд за нисък разход на гориво. Експериментът се проведе под наблюдението на френската организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите), а с колата бяха изминати 2 152 километра с 43 литра дизелово гориво.

След прецизни измервания и изчисления беше установен среден разход от 2.0 л/100 км. Рекордьорът естествено е леко доработен, но въпреки това модификацията вече се смята за една от най-икономичните субкомпактни коли. Именно това Peugeut 208 1.6 BlueHDi 100 S&S вече се продава и на нашия пазар, а ние решихме да проверим колко харчи колата в реални пътни условия. Както може би се досещате, не успяхме да постигнем разход от 2 литра на 100 километра пробег.

За тридневния тест драйв, по време на който карахме автомобила и в градски условия, и на извънградско, борд компютърът отчете среден разход от 4.9 литра на 100 км. Четирицилиндровият дизел с работен обем 1.6 литра и мощност 100 конски сили се оказа съвсем нелош вариант за сравнително лекото купе. Динамиката на колата е много добра, а пътното поведение може да се определи като отлично. Возията е по-скоро мека за подобен тип автомобили, но това не се отразява на стабилността в завои.

Иначе промените по екстериора и интериора са минимални, но благодарение на тях колата изглежда по-модерна. Отвън впечатление правят променената радиаторна решетка и новите задни светлини, които имат т.нар. 3D ефект. Вътре материалите са качествени, а сглобката - много добра. Скърцания и паразитни шумове в купето няма. Седалките са доста по-меки от тези на немските и японски алтернативи, а най-отличителната особеност се крие в приборния панел.

За разлика от всички останали автомобили той е изнесен над волана. За целта кормилото е разположено малко по-ниско и диаметърът му е по-малък от стандартните кормила. Това обаче съвсем не е предпоставка за дискомфорт - просто поредното авангардно решение на французите. Като цяло колата е идеален вариант за малък градски автомобил - компактен, маневрен, икономичен и достатъчно динамичен. Базовата цена от 21 420 лв с ДДС е добра, но допълнителното оборудване е малко скъпичко.

Скъпичко, защото въпреки доста богатото оборудване на тестовия автомобил (екземплярът от снимките Peugeot 208 5P ALLURE 1.6 e-HDI 100 BVM5 S&S) крайната сума нараства значително спрямо базовата цена. Наточената версия, която управлявахме, се предлага на нашия пазар за 35 240 лв с ДДС - висока цена предвид родните пазарни особености и субкомпактния сегмент, в който се позиционира Peugeot 208. Според желанията обаче има и доста по-евтини комплектации на 208 в диапазона 20 000 - 25 000 лв с ДДС.

Подробни технически характеристики за модификациите на Пежо 208 - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kenef

    1 1 Отговор
    Каквото и да го правят - кенефа си остава КЕНЕФ!!!!!!

    Коментиран от #3

  • 2 Митака

    2 0 Отговор
    Много добра кола за градски условия. Само дето екстрите верно са и малко скъпички

    Коментиран от #28

  • 3 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Kenef":

    Радвам се,че си осъзнал истината за себе си.
  • 4 Пичага

    2 0 Отговор
    Кенеф си остава 20 годишния ти барутарник :)
    Не мога да разбера, как може да кажеш кенеф на чисто нова кола, била тя Пежо,Рено,Ситроен,Киа и тн.

    Коментиран от #5

  • 5 Румен Янев

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пичага":

    А бе ти не можеш ли да вденеш че от повече от 10 години коли не се правят а еднодневки които едвам избутват гаранцията!!!Като е нова та била хубава!!!Е те на такива като теб разчитат ... само дето не можеш да си позволиш да я сменяш през 3-4 години а искаш нещо надеждно!!!А че от форд фиат и пежо са икономични си е безспорен факт...Като падне снега през декември та чак да края на март икономисваш здраво
  • 6 реалист

    0 1 Отговор
    АХАХААХАХАХАХ 20-30К за тая барака ли ?!?!? И само като я изкарат от сервиза -50% надолу веднага от пазарната и стойност и до година две е станала не повече от 10-15к лева :О

    Коментиран от #9

  • 7 антикомплексар

    0 1 Отговор
    Много ми е интересно, след като от 10 години вече не правят свестни коли (широко разпространена заблуда) ТИ КАКВО КАРАШ? нова не харесваш, ако караш стара под 10 г. тя по твоите думи вече е направо ковчег и накрая излиза, че може би търкаляш нещо 20 годишно, за което всеки ден си повтаряш, че е страхотно добре и вечно направено. Така сигурно накой ден ще си и повярваш.
    А истината е проста. Производителите правят коли по-добри или по-лоши според това на кого и за колко пари смятат за ги продават. А вторият голям фактор е собственикът, който полага или не полага нужните грижи за колата. В резултат на това колата става или не става еднодневка. Толкоз. Аз съм парлапанин и не полагам необходимите грижи, нямам възможност да си купувам нови коли, затова карам такива на по 8-10 г., докато се предадат и после търся друга, която да ми пасва по размер и цена. Така съм минал през 6 различни марки и не мога да кажа за която и да е, че произвежда САМО БОКЛУЦИ или прави САМО СУПЕР КОЛИ.
    Карал съм и БМВ и докато беше здраво ми харесваше, но после си купих друга кола и пак не беше зле, затова не разбирам тези дето карат стари и прастари баварки (но не олдтаймери, а просто изтъркани от употреба) и си мислят, че са върха на сладоледа.
    Животът не е състезание на писта и аз не съм съгладен някой такъв комплексар да ме претрепе на пътя.
  • 8 Нови коли

    1 3 Отговор
    До всички, които смятат чисто новите коли за супер - ДА, ТАКА Е, но само ако са от следните марки: Mercedes Benz, BMW, Audi, Jaguar. Всички останали чисто нови коли са КЕНЕФИ!!!!!!!
    P.S. - Френските засега са НАЙ-ЗЛЕ!!!

    Коментиран от #12, #13

  • 9 Петър

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "реалист":

    По твоята логика от момента, в който излезеш от магазина, през следващите година - две колата не губи стойност. Това, или пък математиката въобще не ти се отдава.
  • 10 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Формулата за избор на надежден автомобил е лесна!Гледаш фирма със най-малко изцепки като модели и върнати за гаранционно сервизно обслужване!Гледаш тази фирма с времето да не се мъчила я с този я с онзи само и само за да оцелее!!!Отделно преценяваш че през зимата на въже или с вдигнат капак на магистрала не си виждал това към което си се насочил!Всяка кола има слабости и затова преди да я закупиш се запознаваш по-обстойно с тях и гледаш да не са прикрити!!!Горе-долу е това и следва-пей сърце!!!!Та за този дето много живо се интересува какво карам ще му кажа-колата ми не е от магазина но си я избрах па този начин и не бих я сменил за чисто новото пластмасова изчадие от статията!!!
  • 11 Миро У😁я

    0 0 Отговор
    Мога да си я купя, мога да си купя и немалко други автомобили с много по-висока цена. Хубавото е, че са в гаранция и човек кара и почти не полага грижи. Само че ... Аз и за настоящото БМВ пак почти не полагам грижи. Евтина затсраховка, харчи сравнително малко като за БМВ и твърдия ми крак (агресивното ми каране). Не си ангажирам парите във вещ, която след година ще слезе с 30% надолу като цена. Не се занимавам с фирмвни гаранционни сервизи. В гаража си имам стенд и крик с две колони, така че всичко си сменям сам, също и уред за диагностика.

    Пак ще ревнете - ей го и тоя, дъртото БМВ - връх на сладоледа. Еми, харесва ми, поддържам го, евтино ми идва да си купувам частите и консумативите - амортисьори, масла, антифриз, крушки. Живея в европейска държава (не България) и дъртото ми БМВ излиза от строгия технически преглед без нито една забележка (15-годишна кола).

    И човек си вика - за какво да си сменям колата с два пъти по-скъпото Пежо или друга нова кола, щом старата си върви, поддържана е с малко разходи, почти не дава дефекти и още работи?! Защо?! Защото Пежото при фантастични условия ще ми даде 2/100 разход на бензин?! А знаете ли колко са 25 000 лева, превърнати в бензин или газ?!😁😁😁😁😁😁😁

    Коментиран от #27

  • 12 гостта

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Нови коли":

    Над 90% от продажбите по света не са от тези марки и една ли някой го интересува какво мислиш ти за другите марки че да го научаваш ако с това че нова кола от тези е в пъти по-скъпа от другите марки ги прави избраните за теб марки а не кенефи няма нужда да казваш на хората какво да купуват същото по размери ауди А1 тръгва от 35-40хил. лева а това пежо тръгва от 20-25 хил.лева а едва ли има кой знае какви характеристики аудито за които да дадеш 15 бона отгоре ако някоя от 4те марки започне да произвежда евтини коли за същите пари като пежо съм почти сигурен че пежо ще ги минава по всички критерии макар че ако някоя от избраните некенефи от теб ако направи кола за същите пари най-вероятно за теб вече ще е кенеф
  • 13 Препратка

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Нови коли":

    Заболяването се дължи предимно на комплекси, индивидът изпитва смътно чувство за нереалност и е склонен да възприема определени елементи от заобикалящият го свят или дори кинопродукции като част от собственият си живот. Щадящо за пациентите лечение са дълги преходи сред природата, като за тежките форми поради степента на превъзбуда е препоръчителна хоспитализация и частична медикаментоза.
  • 14 ALEXAUTO

    0 0 Отговор
    SEGA haide edni i sushti deto sa karali samo na pra dqdo jigulito i ladata 1500s makar che tiq s 1500s sa palni barovci da sprete da pishete mnenie otnosno avtomobilite!!!!!nito nqkoga shte si kupite Peougeot nito puk oshte po malko BMW,BENZ,AUDI taka che dostatuchno!!!az sum10 smenil pone 40 avtomobila za 8-10godini karal sum vsichko koeto se predlaga na pazara v evropa i nqkoi amerikanski marki po hubava kola ot chisto novata ne sashtestvuva!!!!!

    Коментиран от #15

  • 15 Румен Янев

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ALEXAUTO":

    А бе алексауто комплексарино !!!Научи се първо да пишеш с БЪЛГАРСКИ букви бе и ако не ти изнася кирилицата отивай си в Индия приятел!!!!Карал бил коли!!!!Дрън-дрън...карал си на дядо си балканчето за 85 лева!!!!БМВ БЕНЦ и АЛУДИ били най-яките...направо си за преглед при психиатър!!!!!Това че тъпотията в държавата дето си избра Боко за пореден път тачи тези коли изобщо не е критерий в автомобилостроенето ....ама като си тъп то си е проблем!!!!Лошото е че сте болшинство драги ALEXAUTO

    Коментиран от #16

  • 16 само селяните карат рено

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Румен Янев":

    румене смешен си бмв,мерцедес и ауди са най-предпочитаните марки и не само това те са се доказали лошото че тук доста хора без пари карат текива втора ръка без да имат пари за трабант даже и си скапват от неподръжка или от некъдърното поставяне на агу в неквалифицирани сервизи такаче не говори смешки марката си е марка ако искаш работяшка кола фолксвагена е за това пежо,рено,ситроен,нисан,и разни други там "марки" не струват меко казано дане говорим за издънката дачия

    Коментиран от #19

  • 17 селски гъзаре

    1 0 Отговор
    и с какво бмв,мерцедес ауди и фв са по-добри от другите само мрънкате такива като теб кое било добро и кое лошо без никакви доказателства щом казваш ти г-н градски гъзар със скъпа кола ко искаш да кажеш че ако не караш фв си прост а ако караш фв бмв,мерцедес и ауди караш доказана в кавички и си минал метър пред хората които карат други марки
  • 18 кккака

    1 0 Отговор
    Голфаджията с дападжийски манталитет знае само едно, от немското по-добро няма ....комплексирани чобани с немски каруци!
  • 19 селски гъзаре

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "само селяните карат рено":

    ХАХАХА селските коли-кенефи и другите там марки от тойота ползват 5 години гаранция от пежо 5 години гаранция от форд 5 години волво 5 години лексус 5 години нисан 5 години а работяшкия фв има само 2 години както и бмв с 2 години и мерцедес 2 години и ауди има 2 години как така всички селски евтини марки-кенефи имат по-голяма някои с над 2 пъти гаранция от доказалите се най-предпочитани марки у нас дори мазда и киа са с по 3 години гаранция а най-евтината селска дачия е с 3 години което е повече от ДОКАЗАЛИТЕ СЕ бмв,мерцедес и ауди което ме кара да мисля е всъщност тези скъпи марки са плюс фв са доказали се чупливи коли от които трябва да се бяга а не да се слушат разбирачи които без никакво мислене пишат кое било доказано кое било работяшко кое издънка кое не струва и т.н.
  • 20 практик

    0 0 Отговор
    Карал съл Голф общо 9 години - Голф 2 - 5 г. и Голф 4 - 4 години. Не се чупят прекалено много, двигателите на нито един от дваата не дадоха дефект, но като цяло не ми харесват - нямат никакъв конфорт, 4-та е толкова ниска отпред, че няколко пъти сменях картера....
  • 21 Голфа

    0 2 Отговор
    По-калпави коли от франсетата правят само англетата!

    Коментиран от #29

  • 22 peugeot

    2 0 Отговор
    когато си купите пежо и го карате,тогава коментирайте дали било кенеф или не,аз мойто не го сменям за всички немски премиумки дет ги фалят някои тук.лека вечер на всички
  • 23 Лудия Макс

    1 0 Отговор
    Има една поговорка - "Циганин с пежо няма, макар пежото да е пълна цигания"
  • 24 onq s konq

    0 0 Отговор
    "Пеугеот" мацки не лови"-народна мъдрост.

    Коментиран от #26

  • 25 Никола

    1 0 Отговор
    Автора на статията е във фактолгическа грешка серията 200 на Пежо започва не от 1983 , а от далечната 1929г с модела 201 , следват моделите 202 от 1938 , 203 от 1948г. , 204 от 1965г. и чак тогава 205 от 1983г. ...!
  • 26 onq bez пеугеот

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "onq s konq":

    Мацките се ловят на голям у..Ти като нямаш пеугеот се вози на онова другото да не ходиш пеш.
  • 27 не излиза сметката

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Миро У😁я":

    Нещо послъгваш май.Имаш крик в гаража,уред за диагностика и то само защото колата ти е здрава!!!Та викаш евтини консумативи.Антифриз,масло,крушки.Защо мислиш,че на другите коли тези неща са по-скъпи?Освен ако не сипваш М10Д и не ползваш ЛНЖ вместо Н4 или Н7.В коя държава викаш е евтино да караш старакола?Виж колко е данъка на стара кола и колко е на нова в белите държави.То в Need for speed няма данъци как ще знаеш.Я ми кажи как примерно тая твойта кола ще мине TUV в Германия?Дори и купето ще трябва да смениш.
  • 28 Бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Митака":

    2 литра на 100 км. ЯкИ ГЛУПОСТИ!!!!!!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Гост

    0 0 Отговор
    Всичко под 10л на 100км е икономия!
  • 31 Иванчу

    1 0 Отговор
    За тия пари ще си купя голф 5 ве ейййййййй затъмнение стъкла, лята джанта спарко, ксенон менон всичкооооо, ще бъда най-големия гъзар в града,или бмв 92 набор с газово , спортно окачване и пак ще бъда мега гъзарааааа и ще ми останат пари за музиката якооо на МАКС Фики и Тони Сторарооооо
    Кви са тия френски коли, аз съм селянин или голф и бмв 3 или нищо!!!!!!
    Мога да гледам и кокошки в голфа, и без това вози като барака
  • 32 гост

    1 0 Отговор
    Нека неразбиращите да си купуват и карат нови френски коли.
    А разбирачите да карат фв,мерцедес и бмв на по 134х, км.
    Френските коли са добри за цената си, няма спор и когато му дойде времето за нова кола, не бих се замислил да си взема френска кола. В момента карам френска, но 15г. и не виждам разлика от немските, само където я купуваш за по-малко пари и имаш повече комфорт и екстри.
    Хората вече бягат от боготворените немски заради високите цени и дефектите които дават. Французите ще продължат с покачването на продажбите си, предлагайки различни коли, а не скучната конфекция на немците.
  • 33 qwerty

    1 0 Отговор
    първо някак си е малко тъпичко като почнат да се правят сравнения на някоя от "икономичните" марки с водещите - все пак има разлика в класа на МПС-то.
    и все пак всяка марка има по-успешни и не чак толкова модели, при всяка марка има мн проблемни модели или модификации, които си страдат от техни си хронични проблеми, при положение, че става дума за нова кола и човек, който може да си я позволи разчита на 3-5 години гаранция и при положение, че през това време колата се поддържа добре и малкото години и колиметри, то изкарва следва да изкара още 3-5 години без сериозни проблеми и на възраст 6-10 години да бъде сменена с нова. Поне така правят в белите страни. Само в бг яко хейтваме някой като си вземе нова кола понеже: 1. от къде тез пари ве, 2. то за толкова кинти знаиш кво ауди/бмв и тн. щеше да вземеш.
    и да не съм съвсем оф - карал съм (стари разбира се) и немски и френски коли и всичко зависи от състоянието в което я вземаш , винаги е по-добре нещо на 200к от колкото милионерче
  • 34 немски шваба от германия

    0 0 Отговор
    Ооооооффф!! Пак ще се пълнят моргите. Кошара за 25 бона .....
  • 35 Голфа

    0 1 Отговор
    Да пежо са много икономични - в бокса при постоянното им сервизиране не харчат гориво, освен от спукан горивопровод, резервоар или др.

    Коментиран от #36

  • 36 Хансчо

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Голфа":

    НЕ мога да разбера защо има толкова комплексирани хора и все се бутат навсякъде. Като не ви харесват пежата, защо четете статиите за тях и си ги обсъждате? Пишете си в неграмотните форуми за немските талиги и не досаждайте на другите.

    Коментиран от #37

  • 37 само селяните карат опел

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Хансчо":

    не си прав не немските талиги а френските талиги французите не се научиха да прават коли и няма
  • 38 някой

    1 0 Отговор
    Две години карах голф, оставих го на бащата и си купих пежо. От както карам пежото съм се преродил, вози по-хубаво, спрях да давам грешни пари за ремонти, таблото на колата не свети като коледни лампички като при голфа и е много по стабилно на пътя. За комфорта французите са си майстори.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.