Last news in Fakti

11 Юли, 2015 08:00 7 550 1

Тест на най-мощното Mini John Cooper Works

  • mini-
  • john cooper works-
  • jcw-
  • тест
Тест на най-мощното Mini John Cooper Works - 1
Ето го и новия флагман на Mini в лицето на модела John Cooper Works. Историята на този модел е много дълга и започва от далечната 1959 година, когато първото Mini се появява на бял свят и вдъхновява пилота Джон Нютън Купър, който по това време вече проектира болиди от Formula 1 и рали автомобили да бъде създадена негова спортна версия. Това става факт през 61-ва година и тогава излиза Mini Cooper, като главната идеята е да се пресъздаде усещането "като в картинг". С излизането на новата "по-голяма" генерация на модела подобренията първоначално се предлагат, като допълнителна "афтърмаркет" услуга. През 2008 се появява първото Mini със заводски John Cooper Works пакет, който променя тогавашния S вариант значително. Мощността на 1.6 литровия двигател достига 211 конски сили и 260Nm постигнати с ново турбо, нова изпускателна система и препрограмиран ECU блок. Освен тези подобрения и системата за контрол на стабилността също бива препрограмирана. Сега, новият модел разполага с напълно различен двулитров двигател с повече мощност и въртящ момент, като е работено много върху отзивчивостта му. Екипът ни направи обстоен тест драйв на новата модификация JCW. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
Новият модел разполага с много по-разграничаващи и агресивни предна и задна брони, като предната има много изнесена долна част, с която осигурява студен въздух за междинния охладител на турбокомпресора. Ауспухните накрайници са по-внушителни, а изпускателната система издава много приятни припуквания, които сме свикнали да чуваме по рали отсечките. В задната част на тавана е типичния за модела спойлер, който е повлиян от дизайна на бронята и е получил лека вдлъбнатина в средната част. Тестовият модел бе оборудван с 18 цолови джанти, които много ни допадат, но размера гуми 205/40 ще бъде много труден за намиране и най-вероятно няма да бъде на поносима цена. През джантите надничат внушителни четирибутални спирачки Brembo с дискове с размер 335 мм отпред, увеличени с 21 мм от предходния модел. Колата е оборудвана и с камера за обратно виждане.

Интериор
В него присъстват типичните неща за хотхеч - дълбоки спортни седалки, удобен спортен волан и скоростен лост с червени акценти. Седалките са с централна част от алкантара, което в топлите месеци е много по-комфортно от кожената тапицерия. Новата размяна тук е, че оборотомера и километража вече са при волана докато в средната част е инфо дисплея, а около него обикаля лед светлина, която също показва оборотите цветно. Вече има и HeadUp дисплей, а и уредите в централната конзола също са променени, но тези неща са стандартни и за S варианта. Тестовата кола бе оборудвана и с "гласовитата" аудио система Harman Cardon, която също допринася за по-класния вид на Mini JCW. Автоматичната скоростна кутия включва и възможност за смяна на предавките с пера от волана.

Двигател и ходови характеристики
Нов двулитров TwinPower турбо двигател с повече мощност и въртящ момент 231 конски сили и 320Nm, достъпни още на 1 250 оборота. При стария вариант пика на въртящия момент започва от 1 850 оборота и е само 260Nm. Окачването също е изцяло ново и има няколко режима - Sport, Comfort и EcoPro, както при BMW и е твърдо, но не натрапчиво. Шестстепенна трансмисия Steptronic Sport си заслужава инвестицията заради мигновената отзивчивост и по-ниския разход. Собственото тегло на автомобила е 1 290 килограма. Ускорението от 0 до 100 отнема 6.1 секунди при автоматичната скоростна кутия и 6.3 при ръчната, като при предишния модел то отнемаше 6.5 секунди. Недозавиването, което всеки автомобил с предно предаване и голяма мощност има, е контролируемо и не създава дискомфорт поради факта, че колата, като един подобаващ John Cooper Works е екипирана с електронно заключващ се диференциал. Но ако автомобила не бе екипиран с 18, а със 17 цоловите джанти най-вероятно ефекта щеше да бъде намален. Единственото нещо над което може да се поработи, е предавателното число на кормилната уредба - за толкова спортен модел би трябвало да е с много по-къс ход. Като цяло обаче новото Mini JCW е истинска расова резачка от субкомпактния клас. С новото MINI John Cooper Works се доближавате много близо до пистата, без да се налага да слагате каска и ръкавици.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Бегачка,макс.нм при 1250 оборота,супер но и тази няма как да си я позволя.