Дълго време се е считало, че “Великата френска революция” е станала в резултат на възмущението на народа против остарялата форма на монархическо управление. Но в резултат на изследванията на френските историци е установено, че френската революция е била организирана от масони. Сега обаче няма да си говорим за масонски ордени и толкова “велики” неща, но малко или много ще засегнем революционните тенденции на френското автомобилостроене и в частност “шлифования диамант” Renault. Символът, приличащ на ромб, всъщност изобразява диамант и за първи път е поставен на модела 40CV. От тогава до днес френската автомобилна революция продължава.
Темата на материала ни засяга един товаро-пътнически автомобил, който заедно със “сънародниците” си Berlingo и Partner е в основата на едно ново френско революционно предложение за улитарна и градска кола. Освен това симпатичните баничарки все повече се налагат като универсално семейно возило, удобно за ежедневно ползване в града, както и за дълги екскурзии. Предложението на Renault в това поприще се нарича Kangoo, а ние ще разгледаме неговото ново лице.
Екстериор
Френската формула на многофункционалните фургончета определено е едно от явленията на последните години. Тя създаде нова ниша, която все повече се разширява. Характерните белези за външния вид на тези возила и по-конкретно на Kangoo могат да се определят кратко и ясно: заоблени форми, големи предни светлини и ветруопорно стъкло и висок таван. Тези особености лишават автомобила от типичната за возила от други класове агресия. Това обаче едва ли се отразява на продажбите, тъй като този продукт е предназначен за практичните хора. Новата форма на фаровете, предният капак, хоризонталните линии на радиаторната решетка и централно разположеното лого допринасят не само за новата визия на автомобила, но придават на Kangoo идентичност, неприсъща за “братята” Berlingo и Partner. Моделът не може да бъде объркан с никой друг. Задните светлини са тесни и силно изнесени нагоре. Това решение, освен модерна визия, допринася и за пасивната безопасност на водача и пътниците. Стоп светлините могат да бъдат забелязани доста по-добре. Още модерни решения се откриват във фаровете.
Задължителното “кристално” покритие на многосекторните светлини ги обединява в общ блок, а интересните им биоформи показват фирмената индентичност на колата (Clio, Laguna, Megane и т.н.). Като цяло многофункционалното вагонче привлича погледа, не впечатлява с агресия, но екстравагантността му е присъща.
Интериор
Като стана дума за екстравагантност, която обаче не пречи на практичността, трябва да започнем разглеждането на салона от страничните задни плъзгащи се врати. Освен че са ефектни, те са и много функционални. Седалките пък са достатъчно големи, нормално твърди и с добра странична поддръжка. Водачът и пасажерите няма да се изморят дори и при по-дълги пътувания. Мястото за краката също е много голямо, а остъклената част от салона допълва усещането за простор и свобода. Едва ли има нужда да ви убеждаваме във функционалността на багажното пространство. При разгънат заден ред седалки то е предостатъчно. Ако обаче се наложи да превозвате обемисти товари, асиметрично делимата сгъваема задна седалка ще разреши всичките ви проблеми. Практичността на багажника се допълва от идеално равния под и липсата на заден борд, както е при коли от типа хечбек, например. Единственият недостатък по отношение на интериор е намалената обзорност в средното огледало за задно виждане. Тя обаче се компенсира от големите странични огледала. Уредите са почти изцяло аналогови, но недотам информативни. Цялото арматурно табло е малко в разрез с модерната концепция на автомобила. Кръглите отвори за въздух и прекалено традиционните бутони създават усещане за автомобил от началото на 90-те. Единствено дисплеят и ергономичният волан подсказват, че се касае за нов автомобил. Още един недостатък на арматурата е евтино изглеждащата пластмаса от която е изработена.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага с два дизелови и един бензинов агрегат. Единият от нафтовите мотори е доста поостарял, а другият е с недотам голям работен обем. Така че се спряхме на 1.6-литровият бензинов двигател, който е с мощност 94 к.с. Ускорението не е никак слабо (за кола от този клас), безшумен е и се характеризира с добър въртящ момент. Когато автомобилът е натоварен се усеща слабото доускорение на трета и четвърта предавки. Иначе петстепенната скоростна кутия работи леко и безпроблемно, спирачната система е на ниво, а стабилността в завои е прилична.
Малко по-твърдата возия е следствие от усиленото задно окачване, но все пак това се води товаро-пътнически автомобил и да се желае комфортът на лимузина е немислимо.
Цена
Тя не е по-различна от тази на другите два бестселъра Berlingo и Partner. Немците от Opel и италианците от FIAT отдавна правят опити да се намесят в този сравнително нов сегмент, но засега изостават от франсетата. С други думи, автомобилът от този клас не е зле да е френски, а изборът между Renault и PSA оставяме във ваши ръце.
Renault Kangoo 1.6 Expression
|
Плюсове
|
1. Екстериорът е стилен, модерен, като най-характерното за него е индивидуалността. 2. Скоростната кутия работи леко и безпроблемно, динамиката е отлична, а спирачната система и стабилността са на ниво. |
Минуси
|
1. Цялото арматурно табло е малко в разрез с модерната концепция на автомобила. 2. Недостатък по отношение на интериор е намалената обзорност в средното огледало за задно виждане. |
Renault Kangoo 1.6 Expression
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 598 куб. см.
|
Максимална мощност
|
70 Kw/95 к.с. при 5 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
148 Нм при 3 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 035 1 672 1 800 |
Междуосие
|
2 605
|
Маса, кг
|
1 105
|
Допустимо натоварване, кг
|
625
|
Обем на багажника,л.
|
650 - 2 600
|
Вместимост на резервоара, л
|
50
|
Разход на гориво: |
9.8 л/100км
6.1 л/100км 7.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.7
|
Максимална скорост
|
170 км/ч.
|
Гуми
|
165/70R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 24 788 |
Базово оборудване
|
Въздушни възглавници за водача и пасажера до него, пиротехнически предпазни колани за предните две места с ограничител на натоварването SRP, триточкови предпазни колани за всички места отзад, система за закрепване на детска седалка ISOFIX, предни и задни подглавници регулируеми по височина, метална защита под двигателя, сервоусилител на волана, оборотомер, климатик, поленов филтър, атермично предно стъкло, дистанционно централно заключване, ел. предни стъкла, тонирани стъкла, осветление в багажника, регулируеми по височина фарове от мястото на водача, високо разположен трети стоп, делима задна седалка, усилено задно окачване, задни плъзгащи се врати, имобилайзер, радиокасетофон с RDS и др.
|
Допълнително оборудване
|
Боя металик ....................................... 456
Лети джанти ....................................... 504 Релси за багажник на покрива ........ 252 Ел. огледала ...................................... 162 Фарове за мъгла ................................ 222 |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Renault Kangoo 1.6 Expression
CITROЁN BERLINGO
Работен обем 1 587 см3
Мощност 80 кВт/109 к.с.
при об/мин 5 750
Макс. въртящ момент 147 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм 4137/1724/1810
Ускорение 12.7 сек
Максимална скорост 172 км/ч
Разход на гориво:
Градско 9.5 л/100 км
Извънградско 6.2 л/100 км
Цена на моделa с ДДС:
24 608 лв
Цени на някои екстри:
ABS 959
Еърбег заводача 349
Климатик 1 360
FIAT DOBLO
Работен обем 1 596 см3
Мощност 76 кВт/103 к.с.
при об/мин 5 750
Макс. въртящ момент 145 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм 4159/1714/1800
Ускорение 12.6 сек
Максимална скорост 168 км/ч
Разход на гориво:
Градско 11.1 л/100 км
Извънградско 7.2 л/100 км
Цена на моделa с ДДС:
23 833 лв
Цени на някои екстри:
ABS няма
Еърбег няма
Климатик няма
PEUGEOT PARTNER
Работен обем 1 587 см3
Мощност 80 кВт/109 к.с.
при об/мин 5 700
Макс. въртящ момент 147 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм 4137/1724/1810
Ускорение 13.1 сек
Максимална скорост 170 км/ч
Разход на гориво:
Градско 9.5 л/100 км
Извънградско 6.2 л/100 км
Цена на моделa с ДДС:
25 483 лв
Цени на някои екстри:
ABS няма
Еърбег няма
Климатик няма
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА