27 Юли, 2015 10:48 25 867 18

Тест на Renault Captur X-Mod

  • renault-
  • captur-
  • x-mod-
  • тест
Тест на Renault Captur X-Mod - 1
От Режията отдавна правят опити да пуснат конкурентоспособни кросоувъри на пазара, но опитите им с Koleos не пожънаха желаните резултати. Това най-сетне се случи с иновацията Kadjar, която си е типичен представител на т.нар. компактни кросоувъри. Пазарът на SUV-та обаче непрекъснато нараства, а по-малкото "паркетно" кросоувърче Captur бързо стана симпатично на голяма част от хората, търсещи т.нар. градски кросоувъри. Този автомобил обаче е само с предно предаване, което въпреки съвсем приличния клиренс, невинаги върши работа. Именно поради тази причина французите разработиха версията Captur X-Mod.
Екстериор и интериор
Външно Renault Captur X-Mod не се различава от стандартните версии, за които вече сме ви разказвали подробно. Captur е базиран на новото Clio, притежава фирмените черти на марката, но в същото време се отличава със свой собствен облик. Впечатляващият външен вид не е изненада за специалистите, защото той е разработен от един от корифеите в дизайна Лорънс ван ден Акер, когото французите успяха да привлекат след напускането му от Mazda. Дължината на Captur е 4.12 м, а междуосието - 2.6 метра. Всичко това води до сравнително просторен салон.
 
Интерес в купето представляват и подвижните задни кресла, благодарение на които иначе неголямото багажно пространство може да бъде увеличено значително. Самите седалки не са големи, но са ергономични и разполагат с добра странична поддръжка. Приятното усещане от функционалния салон се завършва от качествени материали, които не са скъпи, но сглобката им е на много високо ниво. Паразитни шумове и скърцания по време на движение няма, а по-високата позиция на водача дава отлична видимост.
Ходови характеристики
Последната новост, на която акцентираме сега е версията X-Mod. Тази интересна система е разработка на французите от преди две години. Именно през 2013-а тя прави своя дебют в Scеnic. Всъщност технологията се нарича Extended Grip и представлява електронна система за оптимизиране на сцеплението. Благодарение на усъвършенстван тракшън контрол колата, въпреки че е само с предно предаване, се държи много по-добре на сняг, лед, кал и пясък.
 
X-Mod има три режима на работа. Този, който е включен по подразбиране се нарича Road и е предназначен за сухи и гладки пътни настилки. Когато е необходимо, с контролер разположен в хоризонталната част на средната конзола се включва режим Loose Ground. Той влияе на въртящия момент на мотора и на спирачните апарати. Благодарение на него се получава контролирано превъртане на предните колела, като по този начин гумите се изчистват от кал и сняг, например и сцеплението се подобрява. Режимът Expert е предназначен за тежки терени, като спирането на автомобила се поема изцяло от електрониката на колата. Този режим е особено полезен при спускане по стръмен наклон с хлъзгава настилка.
Иначе при всяко стартиране на мотора системата Extended Grip се връща автоматично към режим Road, както и при превишаване на скорост от 40 км/ч. Впечатленията ни са, че системата не може да замести напълно 4х4 предаването, но е значително по-функционална в сравнение с автомобилите със стандартно предно предаване. Така че ако сте се ориентирали към компактен градски кросоувър, то задължително обърнете внимание на предложението Captur Xmod.

Повече подробности за Renault Captur , вижте ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    1 0 Отговор
    Отлично женско коле за града. Евала на французите.
  • 2 xxx

    0 1 Отговор
    В момента рено се произвежда в Турция

    Коментиран от #4

  • 3 опоп

    1 0 Отговор
    В Турция се произвеждат няколко модела. Основно Клио и Меган.
  • 4 Баце

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "xxx":

    Каптур се прави във Валядолид, Испания
  • 5 Стоян Стоянов

    0 0 Отговор
    тия харчат ли се - гледам, в България не ги карат много ;)
  • 6 Калоян

    1 0 Отговор
    Аз пък гледам, че доста ги карат (основно в София). А сега с тази х-мод система стават още по-добри кросоувърчета
  • 7 Еха

    1 1 Отговор
    Еха, нито едно оплюване до момента - когато има някоя публикация за Мерцедес БМВ и компания ще се скъсате да злобеете и да плюете (дизайна ви не харесвал, били коли за комплексари и.т.н.), а сега видяхте поредния евтинджос и урааа, колата е супер. Брей тоя Ганьо, бреййй!!!

    Коментиран от #8, #18

  • 8 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Еха":

    tazi statiq ne e za teb , i se zavii prez glava
  • 9 ддд

    0 0 Отговор
    буквата Х бмв я въведаха
    и от тогава навсякъде я слагат
    на модел на ямаха скутер
    на велосипеди я има
    и леки коли я слагат
    и щом е с Х значи и ние сме в играта:)))))
  • 10 само селяните карат рено

    0 0 Отговор
    в интерес на истината в София не съм виждал много такива не са много надежни и за това неги предпочитат много по-добре си е баварка х5 не някаква евтина кошничка меко казано
  • 11 колко си...

    0 0 Отговор
    BMW я въведоха в азбуката даже.
  • 12 алабала

    1 0 Отговор
    80 % от хората които карат 4х4 SUV , Само 5 % от времето реално е им е включено задвижването на всички колела (хипотетично казано).
    За много хора би бил разумен избора на подобен автомобил.
  • 13 нов българин

    0 1 Отговор
    друго си е лада нива
  • 14 реалното

    0 0 Отговор
    Поредната простотия от концерна нито глупав Нисан , нито смешна Дачия , нито нищо просто РеноЛ..но
  • 15 гост

    0 0 Отговор
    Колата си е много добра, просто я предлагаха досега с малки двигатели или ако е с по-големия, то пък е автоматик. конфигурацията й не беше съвсем добра.
    Сега се предлага с дизел и 6 скорости- вероятно ще й се увеличат продажбите. Дизайнът е чудесен, практична е и според тест драв-а не се различава същественно на пътно поведение от стандартното клио, но просвета е по-голям.
  • 16 BMW

    0 1 Отговор
    Renoto e BRUTAAALNOO , dneska go vidqh na jivo Unikalna kola e kzvam vi , zabravete za vsi4ki X6 ci audita mercove i izbo6to , tova e Klasa koqto moje da se kupi s pari ..
  • 17 гост

    0 0 Отговор
    Това е малка, и проста кола, не е лукс. Затова и струва 30х. лв, а не 130х.лв.
    Добра е като за нова, гаранционна и с всичко необходимо. Сега предлагат вече и 1,5дци със 110кс. и ръчна, 6ст. ск. кутия. Това е комбинация, на цена малко над 30х. лв, няма какво повече да се желае, проверете колко струва ГЛА със същия двигател преди да се присмивате на тази кола. Откъде мислите идват частите на А класите и после с една емблема се продава с много хиляди отгоре на такива заблудени хорица, които робуват на емблемата.
    Италианските и Френските марки съвсем скоро ще са много по-предпочитани от немски и японски, поради простата причина, че те са само един параван за печалба, без рекламираното покритие.
  • 18 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Еха":

    Е те, ти направи първото оплюване. Вече няма за какво да се кахъриш. Както е казал №8, завий се през глава и си спи спокойно!