26 Август, 2015 11:16 134 231 55

10 уникални возила от комунистическата епоха

  • комунизъм-
  • автомобили
10 уникални возила от комунистическата епоха - 1
Пред вас са десет от най-култовите превозни средства от комунистическата епоха, които бяха имплантирани в живота на цели поколения и по които много от нас все още изпитват носталгия.
Урал
Първоначалната идея на мотоциклетите Урал е да отговарят на лошите пътни условия в бившия СССР, но с течение на времето те се превръщат в култови превозни средства дори и зад Океана. С този мотоциклет можете да преминете почти навсякъде.
Skoda 130LR
Skoda 130 беше много повече от стандартно превозно средство. Този автомобил от бившия соц. лагер впечатлява със задноразположен двигател и може да служи едновременно и като семеен автомобил, и като рали автомобил.
МАЗ 537
Този четириосов "ураган" превозва изключително тежка военна техника вече 50 години. Дванайсетцилиндровият дизелов двигател на МАЗ 537 е почти същия, като този, който се монтира на танка Т-34. Масата му пък, е точно 21.6 тона, а теглото на прицепа - 65 тона.
ГАЗ ГЛ-1
Въпросният автомобил се появява на бял свят още в края на 30-те години на миналия век и на практика е първият състезателен съветски автомобил. По време на тестовете достига максимална скорост от 162 км/ч, което за СССР и предвид времето си е рекордно постижение.
ЗИЛ 41047
Това е идеалният автомобил за един истински комунистически лидер. За бившите соц. величия беше въпрос на чест да се возят точно в такъв автомобил, а не в Jaguar, Rolls-Royce или Mercedes, например. Въпреки недостатъците си ЗИЛ 41047 предлага не по-лош комфорт от западните аналози.
Trabant
Това беше най-разпространения автомобил на изток от Берлинската стена. У нас също много често се срещаха Trabant-чета, но вече са на изчезване. Днес картоненото возило има много почитатели, които се разделят на две течения - едното е с последователи на класическите Trabant-и, а другото е посветено на всевъзможните тунинг доработки.
Ikarus 286
Определян е едновременно като най-добрият и най-лошият автобус. Широки врати, централно разположен двигател, самозавиваща ос в задната секция.... Но по отношение на надеждност... Почти 1/3 от автобусния парк от Ikarus-и в определен регион, непрекъснато е в ремонтните работилници.
Lada Niva
Широко разпространено превозно средство в бившия соц. лагер и по-конкретно в по-труднодостъпните региони. Днес тази машина е символ и на СССР, и на Русия, но същевременно с това е една от любимите машини на немските фермери.
Tatra 603
Безусловно това е най-красивият комунистически автомобил. Освен това той не е традиционен, а впечатлява с още много особености. Освен външния вид и многото фарове, най-забележителната такава е задноразположения V8 двигател с въздушно охлаждане.
БелАЗ10 уникални возила от комунистическата епоха

Това е единственият бранд от бившия Съветски Съюз, свързан с транспорта, който все още се държи, при това е на върха в своята област. Всеки трети кариерен самосвал в света е с марка БелАЗ. Най-големият кариерен самосвал в света е също с марка БелАЗ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коста

    18 10 Отговор
    нивата и икаруса са си действащи...А и много КПД имат.
  • 2 Дошо

    16 29 Отговор
    А тази поличка над коленете и това потниче мацката с Трабанката щяха да я пратят в концлагер през комунизЪма.

    Коментиран от #19

  • 3 Бай

    16 30 Отговор
    "Уникални"....уникално изкопирани и откраднати дизайни, да не казвам направо 1:1. Само дето качеството е занижено...поне да бяхте посочили моделите, откъдето е крадено, да видят всички, колко са "съветски"...ама иначе сега говорят, че китайците плагиАтствали...смешни истории...все едно сега да направите статия с 10 уникални китайски коли и покажете точно тези с откраднат дизайн...

    Коментиран от #17, #50

  • 4 Илия

    26 1 Отговор
    Къде е Волгата?
  • 5 старейшина

    19 1 Отговор
    Къде са москвичите, ладите, волгите и най-вече автомобила на 20-ти век ВАЗ 2101- Жигули.

    Коментиран от #13

  • 6 Хараламби

    9 5 Отговор
    А къде е моя Запорожец с двигател от купола на танк Т-34???
    Той трябва да се запази като блестящ пример за анти кола.

    Коментиран от #55

  • 7 Спас

    11 6 Отговор
    Единственото, което ми хареса е мацката в трабанчето!
  • 8 шофьорът

    8 1 Отговор
    Прословутата Лада за която се редяхме на опашка е копие на Фиат 124 но и днес все още се среща по пътищата. Москвич 412 двигател много приличащ на двигател на БМВ но надежден и лесен за ремонт.Сменяш ризите и буталата и си готов.А Харалампи е абсолютно прав къде му е Запорожеца...

    Коментиран от #25

  • 9 Румен Янев

    5 1 Отговор
    На барабанчето от първата снимка само как са му пръснали със спрей джантите та чак гумите са омазали .... иначе мацето кърти
  • 10 дедо с

    1 3 Отговор
    Ех, личи си старият трабанджият.....
  • 11 Киро

    11 3 Отговор
    Татра 603 е "безусловно най-красивият автомобил" ???? Че те всички соц автомобили са по-красиви от тази хлебарка
  • 12 onq s konq

    6 2 Отговор
    Еса да имах една "Чайка"...м..ната му на БМВ-то

    Коментиран от #14, #31

  • 13 Стоян Стоянов

    9 4 Отговор

    До коментар #5 от "старейшина":

    Жигулито (Ваз 2101) не е нищо повече от копиран Фиат в общи линии, но наистина си беше като символ на онова време, поне в България. Би трябвало да е в класацията.

    Коментиран от #23, #54

  • 14 НикиД

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Разбирам, чувството ти за хумор, обаче Чайката харчи между 25 и 30 литра на 100, а със сигурност не върви като БМВ.
  • 15 Стар Трабантджия

    1 0 Отговор
    Редактора май е стар Trabamtджия :|
  • 16 Vasik Atanasova

    16 2 Отговор
    БЯХА ХУБАВИ ЗА ВРЕМЕТО СИ
    ВЪРНАХ СЕ В ДЕТСТВОТО СИ
    ОСОБЕНО ПРИ ВИДА НА ИКАРУСА

    Коментиран от #18

  • 17

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бай":

    Белаз, Маз, Нивата като изключим, че двигателя е на Фиат от къде са копирани според теб.......
  • 18 Румен Янев

    3 10 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    Що не млъкнеш накрая???И си напиши името на БЪЛГАРСКИ ако изобщо си БЪЛГАРИН а не някакъв дето си няма работа и само вика колко велико било аудито !!!!
  • 19 Old Man

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Дошко, Дошко, пак не си в час. Я разрови старите снимки на родителите си и ще видиш, че майка ти също е била с къса пола и потниче. Ти да не мислиш, че ние, които ергенувахме през 60-те и 70-те години на 20-ти век виждахме женски крака и гърди чак през първата брачна нощ?
    Жените винаги са намирали начин да покажат това, което искат да покажат, а мъжете винаги са точели лиги по тях.
    Ти редовно работиш върху себе си след прочита на някоя от статиите на Роската в раздел "ШОУ", така че и първата снимка току-виж ти свършила работа.
  • 20 туту

    0 1 Отговор
    Много е прав,че мацката не е от онова време.Погледни само обувките
  • 21 Маурчи IV

    1 1 Отговор
    Що не вземете да си оправите статията?

    Икаруса е Z86 а не 286!

    Коментиран от #38

  • 22

    8 0 Отговор
    Обичах да заставам на колелото където беше чупката на Икаруса, бяха много шумни, но най ужасните автобуси бяха градските Чавдари, междуградските Сетри бяха върха за времето си.
  • 23 Иван от Нахичеван

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Стоян Стоянов":

    Имаше съществени разлики - например намален ход на буталата в цилиндъра, но увеличен диаметър на буталото. Иначе, почти същата машина, но трябва да се познават спецификите. Много бяха "побългаряванията" на Жигули-то, в смисъл, че съветските конструктори изменяха съществено Фиат 124, въпреки че външно изглеждаше почти същия.

    Обаче Жигули бе много издръжлив автомобил, доста добре преценен, замислен, изпълнен и за условията в Съветския съюз, където промените бяха бавни и несъществени, направо перфектен.
  • 24 chopar62

    8 1 Отговор
    До,по-младите.Жигулито е по лиценз на фият 124.Но двигатела е руска разработка,нямат нищо общо двата двигатела.Двигатела на москвич 412,е лиценз БМВ дори на първите които се внасяха в БГ,под надписа Москвич на капака на клапаните пишеше лиценз БМВ.Първоначално беше копиран ,но след заведено дело от БМВ си платиха за лиценза.
  • 25 Иван от Нахичеван

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "шофьорът":

    Погледнато реално, лесен за ремонт определено не е! На много съвременни двигатели и по-лесни ремонти се правят, а и време се пести. Просто човек е склонен да забрави колко време е ровичкал покрай двигателя, колко му е коствало да се справи с ризите и буталата - трябваше да се разстържат на ремонтен размер; и колко се е чудил как е възможно да хвърли сегменти и бутала на 20 хил. километра. Имаше ги виетнамска направа - 15-20 хил. километра и основен ремонт.

    Ето, двигател на БМВ от 2000 година - сваляне - 4 часа; един цилиндър за набиване на втулка (износен, с намалена компресия); набиване 1 час и 1 час разстъргване, 4 часа монтаж. Да не ме убедиш, че ш...ния Московец е по-лесен от това?!

    Коментиран от #27, #43

  • 26 kiko

    4 0 Отговор
    всяко нещо с времето си.
  • 27 Володя Путин

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Иван от Нахичеван":

    Само си представи камарата кабели за датчици, бубини, релета, ЕКУ-та, захранващи кабели и т.н. Надали при Москвича е било за по-дълго с оглед на оборудването му.

    Коментиран от #29

  • 28 Гост

    0 2 Отговор
    Икарус 286 е за северна Америка, масовият е 280. Освен това каква надеждност от машини на 30 години, дето не си знаят километрите

    Коментиран от #34

  • 29 Иван от Нахичеван

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Володя Путин":

    Ти не ме разбра! 9-10 часа ремонт на двигател М19Б2 май беше е поносимо. Това означава, че днес си оставяш колата и утре я вземаш, а са ти провели почти основен ремонт с набиването на втулка и подмяна на сегменти. На Москала няма да е много по-лесно, а с един-два часа по-малко заради електрониката, но се разстъргват 4 цилиндъра, не един, сменят се всички сегменти... Абе, даже не е ясно дали ще го направят по-бързо!
  • 30 кАЛФА

    4 1 Отговор
    ГЛ-1 е направо "Хот род"
  • 31 до оня с коня

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Браво, браво, навсякъде трябва да се похвалиш че имаш 14-годишно БМВ дизел, което родителите ти са купили като са продали нивите. Кажи и за нивите, че ако не беше Великия Вожд Бойко, нямаше да ви ги върнат. Кажи и в Свищов какъв "тарикат" беше когато ползваше самостоятелно мазата на хазяйката ти и пиеше бяло вино от 6 лева бутилката. Кажи и за марковите ти мокасини и за белите чорапи, как настъпваш бмв-то с тях.. и летиш с 300.
  • 32 6666

    1 7 Отговор
    Вижте на четириосовият "ураган"маската и бронята."Дялани" с тесла,без "вкус" от пиян руснак.

    Коментиран от #33

  • 33 shit

    7 0 Отговор

    До коментар #32 от "6666":

    Некъв аеродинамичен фейс ли трябваше да има, като хамъра на американците ? Noobs. Обичам ви като се изказвате неподготвени. :)

    Коментиран от #35

  • 34 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Затова предпочиташ да се возиш на 30 годишните автобуси Мерцедес, които също не си знаят годините, вместо на тия недоразумения. А за надеждност изобщо не искам да слушам, това са редки боклуци на повече ремонти отколкото пътници са превозили. Те дори шофьорите трябваше монтьори да стават заради тия недоразумения.
  • 35 -_-

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "shit":

    Може би трябваше да има предница подобна на тази на Jaguar MK II , който, между другото, е по-добър във всяко отношение от абсолютно всички соц. автомобили правени някога.
  • 36 011001

    2 3 Отговор
    Hahaha kakvi tarataiki !!! :)
  • 37 old old old

    9 1 Отговор
    Ako не знаеш Икарусите за северна Америка по договор са доставяни без двигател и там са оборудвани с "Cummins". Само много малка част са идвали напълно готови. Ако не се лъжа договорът беше в сила до скоро, а може и още да е валиден. Ако тия автобуси се поддържаха както трябва нямаше сега да пишат за тях, че били чупливи. Влезте в саита на Икарус и вижте сега какво произвеждат, а ние пуснахме кепенците на всеки завод без да се опитаме да го развием и обновим ... Това обаче е друга тема ...
  • 38 K0MEPCA

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Маурчи IV":

    Що не вземеш да спреш да пишеш глупости? Предоставям ти 2 линка първия към Crown-Ikarus 286, втория към Ikarus 280.

    https://goo.gl/eJg0g7
    https://goo.gl/vpByU4

    Това, че заради избрания шрифт за моделния номер двойката прилича на Z не означава, че е z86.
  • 39 САМО СЕЛЯНИТЕ КАРАТ ХОНДА

    2 17 Отговор
    нивата е баш за към моргата за старо железо дане говорим за другите кофи начело с икаруса дето е шумен тромав смотан и нестава

    Коментиран от #40

  • 40 ВВВ

    8 0 Отговор

    До коментар #39 от "САМО СЕЛЯНИТЕ КАРАТ ХОНДА":

    Извинявай за въпроса, но имаш ли 10 години ?
  • 41 чичо Пешо

    1 2 Отговор
    еххх, спомням си...карам си московеца със 120 по магистралата и по някое време гледам един икарус минава покрай мен все едно съм спрял. Помня, че на задното стъкло имаше огромна карта на СССР. Опитах се да го настигна ама на 140 мохера почна да тресе яко и се отказах:)
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Хемус

    9 5 Отговор

    До коментар #25 от "Иван от Нахичеван":

    Сравняваш Нокиа 33 с Айфон 7!Всичко с времето си!От днешна гледна точка и уиндоус 95 нестава за нищо
  • 44 кроко от роко

    6 2 Отговор
    ей много разбирачи тука бе,пък на всички ръцете има наврени у г..а,хванете се и се научете да ковете пирони поне.
  • 45 Jack Bauer

    5 1 Отговор
    "10 уникални возила от комунистическата епоха" ... когато бензина беше 0.12 лв ... ееееххх носталгия ... ееееххх мечти.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 star wars

    19 5 Отговор
    В общи линии, Жигулито, Москвича и Запорозеца-големи коли, никаква подръжка, ужасно елементарен ремонт. Що все москвича, собственика му го ремонтирал. Без подръжка толкова. Така се караше. Никой автомобил от новите не би издържал на такава експлоатация дори на 1/3 от времето на тези руски зверове. Товариш москвича с 750 кила и през Шипка. Без да спре. Никаква грижа. Естествено че предпочитам комфорта на западните. но това е положението, времената бяха такива.
  • 48 доктора79

    4 3 Отговор
    Мисля,че в класацията трябва да се включи ВАЗ 2101-Жигули,или т.нар Копейка.Първата ми кола-доработена със 1500 см 3 мотор от 2103,къс карданен вал от 2102,седалки от 2107 и лети 14-ки от Фиат,двоен карбуратор Вебер с двойни камери и т.н.т.Уникално здрава и евтина за поддръжка кола.На магистрала 180-185 км/ч-разход до 8-8,5 /100 газ.Лека возия.Теглеше ремарке като кон......Сега такива коли няма!!!!!!!!
  • 49 Гость

    1 2 Отговор
    Само татрата и зила стават останалото польный автохлам
  • 50 ГОШО

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Бай":

    Умник я се поинтересувай Порше от кой копира костенурката???От Татра!
  • 51 Някой

    1 0 Отговор
    Лада Нива също все още се произвежда.
  • 52 Младен трабанта

    0 0 Отговор
    Аз още си карам жигулката и трабантчето лесни за поддръжка и ме кефят!
  • 53 Бай Иван механика

    0 0 Отговор
    Да поясня защо белаз е много ползван руски камион: 1. Двигателя е американски Cummins. 2.Електродвигателите и електрогенератора Siemens. И знаете ли какво остава руско? Гумите ,който карат 1/5 от живота на michelin и шасито с коша.... кошовете в дадена кариера се сменят както вие маслото на колата ви... щото постоянно се издънват и си има заварчици дето нонстоп заваряват..... та да-- наи-търсени кариерни камиони са ама не щото са руски, руска сглобка са а цената им е определяща ....
  • 54 Георги Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Стоян Стоянов":

    Жигули не е копиран, а купен патент на Фиат 124.
  • 55 Един човек

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хараламби":

    Ако не знаеш, прототипът на запорожец е audi