Пред вас са десет от най-култовите превозни средства от комунистическата епоха, които бяха имплантирани в живота на цели поколения и по които много от нас все още изпитват носталгия.
Урал
Първоначалната идея на мотоциклетите Урал е да отговарят на лошите пътни условия в бившия СССР, но с течение на времето те се превръщат в култови превозни средства дори и зад Океана. С този мотоциклет можете да преминете почти навсякъде.
Skoda 130LR
Skoda 130 беше много повече от стандартно превозно средство. Този автомобил от бившия соц. лагер впечатлява със задноразположен двигател и може да служи едновременно и като семеен автомобил, и като рали автомобил.
МАЗ 537
Този четириосов "ураган" превозва изключително тежка военна техника вече 50 години. Дванайсетцилиндровият дизелов двигател на МАЗ 537 е почти същия, като този, който се монтира на танка Т-34. Масата му пък, е точно 21.6 тона, а теглото на прицепа - 65 тона.
ГАЗ ГЛ-1
Въпросният автомобил се появява на бял свят още в края на 30-те години на миналия век и на практика е първият състезателен съветски автомобил. По време на тестовете достига максимална скорост от 162 км/ч, което за СССР и предвид времето си е рекордно постижение.
ЗИЛ 41047
Това е идеалният автомобил за един истински комунистически лидер. За бившите соц. величия беше въпрос на чест да се возят точно в такъв автомобил, а не в Jaguar, Rolls-Royce или Mercedes, например. Въпреки недостатъците си ЗИЛ 41047 предлага не по-лош комфорт от западните аналози.
Trabant
Това беше най-разпространения автомобил на изток от Берлинската стена. У нас също много често се срещаха Trabant-чета, но вече са на изчезване. Днес картоненото возило има много почитатели, които се разделят на две течения - едното е с последователи на класическите Trabant-и, а другото е посветено на всевъзможните тунинг доработки.
Ikarus 286
Определян е едновременно като най-добрият и най-лошият автобус. Широки врати, централно разположен двигател, самозавиваща ос в задната секция.... Но по отношение на надеждност... Почти 1/3 от автобусния парк от Ikarus-и в определен регион, непрекъснато е в ремонтните работилници.
Lada Niva
Широко разпространено превозно средство в бившия соц. лагер и по-конкретно в по-труднодостъпните региони. Днес тази машина е символ и на СССР, и на Русия, но същевременно с това е една от любимите машини на немските фермери.
Tatra 603
Безусловно това е най-красивият комунистически автомобил. Освен това той не е традиционен, а впечатлява с още много особености. Освен външния вид и многото фарове, най-забележителната такава е задноразположения V8 двигател с въздушно охлаждане.
БелАЗ
Това е единственият бранд от бившия Съветски Съюз, свързан с транспорта, който все още се държи, при това е на върха в своята област. Всеки трети кариерен самосвал в света е с марка БелАЗ. Най-големият кариерен самосвал в света е също с марка БелАЗ.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коста
11:47 26.08.2015
2 Дошо
Коментиран от #19
11:47 26.08.2015
3 Бай
Коментиран от #17, #50
11:57 26.08.2015
4 Илия
11:58 26.08.2015
5 старейшина
Коментиран от #13
13:09 26.08.2015
6 Хараламби
Той трябва да се запази като блестящ пример за анти кола.
Коментиран от #55
13:22 26.08.2015
7 Спас
13:31 26.08.2015
8 шофьорът
Коментиран от #25
13:38 26.08.2015
9 Румен Янев
14:33 26.08.2015
10 дедо с
14:41 26.08.2015
11 Киро
15:00 26.08.2015
12 onq s konq
Коментиран от #14, #31
15:18 26.08.2015
13 Стоян Стоянов
До коментар #5 от "старейшина":
Жигулито (Ваз 2101) не е нищо повече от копиран Фиат в общи линии, но наистина си беше като символ на онова време, поне в България. Би трябвало да е в класацията.Коментиран от #23, #54
15:22 26.08.2015
14 НикиД
До коментар #12 от "onq s konq":
Разбирам, чувството ти за хумор, обаче Чайката харчи между 25 и 30 литра на 100, а със сигурност не върви като БМВ.17:34 26.08.2015
15 Стар Трабантджия
17:47 26.08.2015
16 Vasik Atanasova
ВЪРНАХ СЕ В ДЕТСТВОТО СИ
ОСОБЕНО ПРИ ВИДА НА ИКАРУСА
Коментиран от #18
18:31 26.08.2015
17
До коментар #3 от "Бай":
Белаз, Маз, Нивата като изключим, че двигателя е на Фиат от къде са копирани според теб.......19:03 26.08.2015
18 Румен Янев
До коментар #16 от "Vasik Atanasova":
Що не млъкнеш накрая???И си напиши името на БЪЛГАРСКИ ако изобщо си БЪЛГАРИН а не някакъв дето си няма работа и само вика колко велико било аудито !!!!19:05 26.08.2015
19 Old Man
До коментар #2 от "Дошо":
Дошко, Дошко, пак не си в час. Я разрови старите снимки на родителите си и ще видиш, че майка ти също е била с къса пола и потниче. Ти да не мислиш, че ние, които ергенувахме през 60-те и 70-те години на 20-ти век виждахме женски крака и гърди чак през първата брачна нощ?Жените винаги са намирали начин да покажат това, което искат да покажат, а мъжете винаги са точели лиги по тях.
Ти редовно работиш върху себе си след прочита на някоя от статиите на Роската в раздел "ШОУ", така че и първата снимка току-виж ти свършила работа.
19:09 26.08.2015
20 туту
20:01 26.08.2015
21 Маурчи IV
Икаруса е Z86 а не 286!
Коментиран от #38
20:55 26.08.2015
22
20:56 26.08.2015
23 Иван от Нахичеван
До коментар #13 от "Стоян Стоянов":
Имаше съществени разлики - например намален ход на буталата в цилиндъра, но увеличен диаметър на буталото. Иначе, почти същата машина, но трябва да се познават спецификите. Много бяха "побългаряванията" на Жигули-то, в смисъл, че съветските конструктори изменяха съществено Фиат 124, въпреки че външно изглеждаше почти същия.Обаче Жигули бе много издръжлив автомобил, доста добре преценен, замислен, изпълнен и за условията в Съветския съюз, където промените бяха бавни и несъществени, направо перфектен.
20:56 26.08.2015
24 chopar62
21:04 26.08.2015
25 Иван от Нахичеван
До коментар #8 от "шофьорът":
Погледнато реално, лесен за ремонт определено не е! На много съвременни двигатели и по-лесни ремонти се правят, а и време се пести. Просто човек е склонен да забрави колко време е ровичкал покрай двигателя, колко му е коствало да се справи с ризите и буталата - трябваше да се разстържат на ремонтен размер; и колко се е чудил как е възможно да хвърли сегменти и бутала на 20 хил. километра. Имаше ги виетнамска направа - 15-20 хил. километра и основен ремонт.Ето, двигател на БМВ от 2000 година - сваляне - 4 часа; един цилиндър за набиване на втулка (износен, с намалена компресия); набиване 1 час и 1 час разстъргване, 4 часа монтаж. Да не ме убедиш, че ш...ния Московец е по-лесен от това?!
Коментиран от #27, #43
21:04 26.08.2015
26 kiko
21:11 26.08.2015
27 Володя Путин
До коментар #25 от "Иван от Нахичеван":
Само си представи камарата кабели за датчици, бубини, релета, ЕКУ-та, захранващи кабели и т.н. Надали при Москвича е било за по-дълго с оглед на оборудването му.Коментиран от #29
21:13 26.08.2015
28 Гост
Коментиран от #34
21:39 26.08.2015
29 Иван от Нахичеван
До коментар #27 от "Володя Путин":
Ти не ме разбра! 9-10 часа ремонт на двигател М19Б2 май беше е поносимо. Това означава, че днес си оставяш колата и утре я вземаш, а са ти провели почти основен ремонт с набиването на втулка и подмяна на сегменти. На Москала няма да е много по-лесно, а с един-два часа по-малко заради електрониката, но се разстъргват 4 цилиндъра, не един, сменят се всички сегменти... Абе, даже не е ясно дали ще го направят по-бързо!21:40 26.08.2015
30 кАЛФА
21:41 26.08.2015
31 до оня с коня
До коментар #12 от "onq s konq":
Браво, браво, навсякъде трябва да се похвалиш че имаш 14-годишно БМВ дизел, което родителите ти са купили като са продали нивите. Кажи и за нивите, че ако не беше Великия Вожд Бойко, нямаше да ви ги върнат. Кажи и в Свищов какъв "тарикат" беше когато ползваше самостоятелно мазата на хазяйката ти и пиеше бяло вино от 6 лева бутилката. Кажи и за марковите ти мокасини и за белите чорапи, как настъпваш бмв-то с тях.. и летиш с 300.22:48 26.08.2015
32 6666
Коментиран от #33
23:08 26.08.2015
33 shit
До коментар #32 от "6666":
Некъв аеродинамичен фейс ли трябваше да има, като хамъра на американците ? Noobs. Обичам ви като се изказвате неподготвени. :)Коментиран от #35
02:11 27.08.2015
34 Гост
До коментар #28 от "Гост":
Затова предпочиташ да се возиш на 30 годишните автобуси Мерцедес, които също не си знаят годините, вместо на тия недоразумения. А за надеждност изобщо не искам да слушам, това са редки боклуци на повече ремонти отколкото пътници са превозили. Те дори шофьорите трябваше монтьори да стават заради тия недоразумения.10:33 27.08.2015
35 -_-
До коментар #33 от "shit":
Може би трябваше да има предница подобна на тази на Jaguar MK II , който, между другото, е по-добър във всяко отношение от абсолютно всички соц. автомобили правени някога.13:31 27.08.2015
36 011001
13:40 27.08.2015
37 old old old
13:50 27.08.2015
38 K0MEPCA
До коментар #21 от "Маурчи IV":
Що не вземеш да спреш да пишеш глупости? Предоставям ти 2 линка първия към Crown-Ikarus 286, втория към Ikarus 280.https://goo.gl/eJg0g7
https://goo.gl/vpByU4
Това, че заради избрания шрифт за моделния номер двойката прилича на Z не означава, че е z86.
18:00 27.08.2015
39 САМО СЕЛЯНИТЕ КАРАТ ХОНДА
Коментиран от #40
19:25 27.08.2015
40 ВВВ
До коментар #39 от "САМО СЕЛЯНИТЕ КАРАТ ХОНДА":
Извинявай за въпроса, но имаш ли 10 години ?07:58 28.08.2015
41 чичо Пешо
08:59 28.08.2015
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Хемус
До коментар #25 от "Иван от Нахичеван":
Сравняваш Нокиа 33 с Айфон 7!Всичко с времето си!От днешна гледна точка и уиндоус 95 нестава за нищо20:09 18.02.2017
44 кроко от роко
10:50 19.02.2017
45 Jack Bauer
20:59 11.03.2017
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 star wars
22:14 01.04.2017
48 доктора79
10:19 29.06.2017
49 Гость
21:11 06.02.2018
50 ГОШО
До коментар #3 от "Бай":
Умник я се поинтересувай Порше от кой копира костенурката???От Татра!21:41 06.02.2018
51 Някой
11:16 07.02.2018
52 Младен трабанта
14:02 23.02.2018
53 Бай Иван механика
00:36 03.06.2018
54 Георги Димитров
До коментар #13 от "Стоян Стоянов":
Жигули не е копиран, а купен патент на Фиат 124.02:54 03.06.2018
55 Един човек
До коментар #6 от "Хараламби":
Ако не знаеш, прототипът на запорожец е audi17:40 14.11.2018