Last news in Fakti

12 Ноември, 2005 17:47 7 316 0

Land Rover Range Rover Sport Supercharged

  • land rover-
  • range rover sport-
  • land rover range rover sport supercharged

Погледнеш ли го право в “очите”, в първия миг те побиват тръпки. Като се осъзнаеш, си казваш: “Да. Това е класическият Range Rover”. Позагледаш ли го още малко, започваш да се съмняваш. Все пак има разлики, но на пръв поглед те са като да сравняваш еднояйчни близнаци. Всъщност разликите са малко повече. Може би разбрахте, че темата ни третира супер скъп спортен всъдеход от висшия клас. Марката е Land Rover, а моделът Range Rover Sport. Изпълнението, което доста силно почувства екипът ни, е оборудвано с V-образен осмак с мощност 400 к.с. и се нарича Supercharged. Това всъщност е един съвсем нов модел, независимо от факта, че по външност доста прилича на флагмана на компанията Range Rover. Въпреки че доста обстойно се запознахме с това “чудовище”, недостатъци на подобен автомобил се откриват трудно. Дори и в ценово отношение Range Rover Sport Supercharged е атрактивен (сравнен с алтернативите, разбира се). Иначе съвсем не е по джоба на средностатистическия българин, но определено няма да остане незабелязан от финансово симпатичните господа с афинитет към високопроходими и едновременно спортни автомобили и много скоро ще го видим по родните ни пътища. Но преди това ето и впечатленията ни.

Екстериор

Вече споменахме, че модификацията Sport е различна в много отношения от класическия Range Rover. Във външността различията се изразяват в доста по-скосенато предно стъкло, линията на покрива е по-ниска и по-полегата, монтажът на стъклото е скрит, характерните за Range Rover назъбвания на предния капак са изгладени и автомобилът като цяло стои по-ниско. Основните светлини също са различни, като промяната не е подминала и радиаторната решетка. Всички тези иновации имат за цел да придадат на автомобила подчертан спортен облик. Иначе, подобно на останалите модели на марката, грубоватите форми по екстериора са налице, но този път те контрастират отлично със атлетичните тенденции, загатнати във основните линии на външния вид. ”Страшната муцуна” на този брутален и същевременно спортен всъдеход е “намазала” най-много от промените. 20-цоловите лети джанти, обути в нископрофилни гуми, както и хромираните странични въздухозаборници и радиаторна решетка, освен спорт, внасят и необходимата доза лукс.

Интериор

За разлика от донора си, салонът на модификацията Sport не е толкова просторен. Това е направено с точно определена цел. Идеята е водачът да се чувства като в кокпит на спортен автомобил. Това решение е постигнато основно чрез повдигането на хоризонталната част на централната конзола. Иначе решенията в салона много точно следват външния вид на автомобила. На пръв поглед всичко изглежда грубо и масивно, но много бързо се усеща изтънченият стил, функционалността и луксът, който струи отвсякъде. Пластмаса и некачествена сглобка няма да откриете. Салонът е изцяло тапициран с кожа, която е ефектно гарнирана с елементи от естествено дърво. Интерес представлява средният цветен сензорен дисплей, който много ясно показва режимите на работа на автомобила при различните електронни настройки на окачването.

Той се контролира от водача само с докосване в различни точки на екранната площ. Седалките са удобни, снабдени са с всички необходими регулировки, като са с доста силно изразена странична поддръжка. Багажникът е функционален, а петата врата е с възможност за отваряне на две части - само стъклото с рамката и цялата врата.

Двигател и ходови характеристики

За специалистите е известен фактът, че V-образните осмаци имат неподражаем звук. При Range Rover Sport Supercharged инженерите определено са наблегнали на звука и той е просто музика за ушите. Динамиката на това чудовище е отлична, като един от малкото минуси е по-високият разход на гориво.

Независимото окачване на четирите колела разполага с пневматична система, регулираща клиренса, както и далеч по-усъвършенствана електронна система за предаване на въртящия момент в различни режими. Съчетанието на тези елементи гарантира наистина впечатляващ комфорт. За преодоляването на различни препятствия, по които се движите, се грижи специална система, позволяваща на водача да избира много точно настройките за съответния терен. Последните са пет на брой и включват движение по сух асфалт, в сняг, в кал, в пясък и по камъни. Всичко това става само със завъртане на един бутон, интегриран в задната хоризонтална част на средната конзола. В зависимост от режима на движение водачът може да изменя клиренса на автомобила. Още едно интересно решение се крие в т.нар. система Dynamic Response. Това е система, която се задейства електронно при положение, че страничните сили надхвърлят 0.4 G.

Тогава окачването започва да се втърдява, като в зависимост от страничното натоварване може да “стегне” каросерията почти неподвижно към рамата и колелата. Това решение представлява оптимален вариант за стабилност при движение с висока скорост в завои. Спирачките Brembo пък са в състояние за отрицателно време да приведат близо тритонната машина в покой. Други интересни, но познати ни от останалите модели на компанията решения, са жълтият бутон, включващ системата Hill Descent Control (HDC), която позволява уверено спускане по силни наклони с автоматично ограничена на 9 км/ч скорост. Ръчната спирачка е електро-механична, а автоматичната скоростна кутия има и ръчен режим за смяна на предавките.

Цена

След всичко изписано дотук едва ли някой си мисли, че тези екстри, лукс и качество струват малко. Цената е доста висока, но пък сравнена с конкурентите е атрактивна. Все пак говорим за тежкоатлет, способен на рекорди.

Land Rover Range Rover Sport Supercharged
Технически характеристики
Двигател
V-образен осемцилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
4 197 куб. см.
Максимална мощност
294 Kw/400 к.с. при 5 750 об./мин.
Максимален въртящ момент
560 Нм при 3 500 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
9.1:1
Маса на единица мощност
6.4 кг/к.с. (8.7 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 788
1 983
1 812
Междуосие
2 742
Маса, кг

2 572

Допустимо натоварване, кг
553
Обем на багажника,л.
960 - 2 015
Вместимост на резервоара, л
88

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

22.8 л/100км
11.9 л/100км
15.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
7.2
Максимална скорост
225 км/ч.
Гуми
275/45 R20
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 187 201

 

Базово оборудване
8 въздушни възглавници, активна система против преобръщане, периметър на алармена система, ел. регулируеми и отопляеми странични огледала, контрол на спускането на преден и заден ход, борд компютър, динамичен контрол на стабилността, ел. предни и задни стъкла, круиз контрол, двузонален климатроник, електронно контролирано пневматично окачване, ел. заключващ централен диференциал, ел. ръчна спирачка, аудио система + CD + 8 високоговорителя и субуфер с усилвател, асиметрично делима задна седалка, централно заключване с дистанционно управление, адаптивна светлинна система с Bi-xenon, орнаменти от естествено дърво, паркинг контрол, кожен салон, автоматично затъмняващо се централно огледало, сензор за дъжд на чистачките, умиватели на фаровете, прибиращи се странични огледала, TV навигационна система с 7 инчов чувствителен на допир екран, ел. настройки на седалките, хромирани странични въздухозаборници, педали с полиран алуминий, спирачна система Brembo, лети джанти, поставки за чаши, оборотомер, сервоусилител на волана, регулируем волан, свалящо се стъкло на петата врата и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Subaru B9 Tribeca 3.0 WL
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW X5 4.8i
Работен обем
4 799 см3
Мощност

265 кВт/360 к.с.
при об/мин 6 200

Максимален въртящ момент
500Нм при об/мин 3 500
Габарити, мм
4666/1925/1707
Ускорение
7.0 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

18.7 л/100 км
10.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
197 700 лв.
Цени на някои екстри:

 

Пневмо окачване
серийно

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES-BENZ ML 500
Работен обем
4 966 см3
Мощност

225 кВт/306 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
460Нм при об/мин 2 700 - 4 750
Габарити, мм
4788/1911/1815
Ускорение
6.9 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

18.6 л/100 км
10.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
151 979 лв.
Цени на някои екстри:

 

Пневмо окачване
опция

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно
PORSCHE CAYENNE TURBO
Работен обем
4 511 см3
Мощност

331 кВт/450 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
620Нм при об/мин 2 250 - 4 750
Габарити, мм
4786/1928/1699
Ускорение
5.6 сек
Максимална скорост
266 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

21.9 л/100 км
11.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
232 941 лв.
Цени на някои екстри:

 

Пневмо окачване
серийно

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА