27 Декември, 2015 09:30 28 327 18

Най-мощният бензинов мотор за Nissan Qashqai е вече у нас

  • nissan-
  • qashqai-
  • 1.6 dig-t-
  • двигател-
  • бензин
Най-мощният бензинов мотор за Nissan Qashqai е вече у нас - 1

При новото поколение на Nissan Qashqai се забелязва още една тенденция от световното автомобилостроене - по-голяма каросерия и по-малки двигатели. Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Предлаганите двигатели за четири - два бензинови и два дизелови. Всички мотори са снабдени с турбокомпресори, а обемът им варира от 1.2 до 1.6 литра.

Особен интерес представлява най-мощния бензинов двигател в гамата на Qashqai, който вече се предлага и на българския пазар. Става дума за мотора 1.6 DIG-T, разполагащ с мощност от 163 конски сили. Екипът ни изпробва динамиката на този нов агрегат, като предварителните ни впечатления са, че въпреки сравнително малкия работен обем, 1.6-литровото моторче се справя безпроблемно с купето на Qashqai, общото тегло на което е под тон и половина.

Най-мощният бензинов мотор за Nissan Qashqai е вече у нас

Новият бензинов мотор съчетава много добра динамика с ниски емисии и забележителна ефективност при разхода на гориво. Настроен специално за Qashqai, моторът разполага с доразвита технология за принудително пълнене, както и с пакет от допълнителни функции, предназначени за постигане на максимална динамика и икономичност.

Благодарение на всичко това, както и на максималния му въртящ момент от 240 Нм 1,6 DIG-T впечатлява с прилична динамика и с отличен разход на гориво. По паспортни данни този мотор харчи 5,6 л/100 км, но на практика при сериозно "настъпване" в извънградски условия и каране в натоварения трафик на столицата, новият бензинов мотор отчете среден реален разход 6.7 литра на 100 километра пробег.

Най-мощният бензинов мотор за Nissan Qashqai е вече у нас

Единственият му недостатък е по-слабото доускорение при скорост над 100 км/ч. Като цяло обаче и предвид типа автомобил, можем да заключим, че новия 1.6-литров мотор е отлична алтернатива на дизеловите агрегати, като предлага впечатляваща ефективност, отлично ускорение и в същото време много добър разход на гориво. Базовата цена на Qashqai с новия най-мощен за модела бензинов мотор е 41 590 лв с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    6 3 Отговор
    За тази кола подобен мотор е абсолютно достатъчен.
  • 2 опсмопсус

    3 5 Отговор
    Ама, молим не публикувайте статии с такива японски коли, че феновете на ваг-.ни, бмв и порше не могат да спят.Как не ви е срам, да произвеждате 163к.с. коли със 7/100 разход!
  • 3 Караман

    7 0 Отговор
    Благодарение на колаборацията между Рено и Нисан и по-конкретно френски мотори и японско окачване и 4х4, кашкай се получава една отлична машинка в този клас. А сега и с този двигател - хем прилично мощен, хем икономичен, хем бензинов и респективно по-евтин за обслужване и по-приятен за каране. Бравос

    Коментиран от #5

  • 4 тошибиян

    5 2 Отговор
    Базовата цена на Qashqai с новия най-мощен за модела бензинов мотор е 41 590 лв с ДДС.

    посмъртно няма да дам 50 000лв с екстри за тоз дарак...за тез пари хората продават къщи и апартаменти а тука ламарина
  • 5 Hunter Killer

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Караман":

    Хич не съм съгласен, че модерните бензинови мотори ще са по-икономични за обслужване от съвременния дизел! Ами те вече ги правят като дизела - накипрени с електроники, бъкани с чаркалъци, турбини, една камара радиатори, а и най-важното: газова уредба = полов член!
  • 6 1122334455

    1 4 Отговор
    Работата е там че ресурса на двигателя е доста по-къс. Малък двигател набухан с турбини и висока мощност няма как да изкара дълго без проблеми. Иначе Нисанчето е доста симпатично.

    Коментиран от #10

  • 7 Vasik Atanasova

    3 6 Отговор
    ЕГАТИ СМЕХОРИЯТА
    И АЗ СИ МИСЛЕХ КОЙ ЗНАЕ КАКЪВ МОТОР ЩЕ Е
    ЩЕ ГО ИЗЯМ С ДРЕХИТЕ ТОЗ
  • 8 dhcp

    1 2 Отговор
    Абе то от времето на жигулите до сега доста са се променили сплавите та да се притесняваме за живота на мотора. На мен друго ми прави недобро впечатление... 1.6 литрова въшка, а под капака липсата на място е също толкова колкото на моята V6 турбо бангия. Та тоо нисан съм го баал, по-добре да се правя на човека ластик под капака на моята бангия отколкото на тоя нисан!
  • 9 гост

    5 0 Отговор
    Всички големи разбирачи.
    Влезте в немските борси и вижте 1,5дци на рено, на 3-4 годишни коли са с навъртяни 250-300х.км. После тези коли идват тук с пробег под 100х.км и хрората си мислят, че не могат да изкарат 200х.км, а те са двойно или тройно повече. Когато купите такава кола и навъртите 300х.км тогава можете да кажете имало ли е проблеми, какви са били и колко е надежден новия двигател.
    Много по-добри са от всеобщото мнение.
  • 10 опсмопсус

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "1122334455":

    Това с малкия(къс) ресурс е мит създаден от гаражните майстори преди 40г.Малките двигатели имат не по-малък ресурс от големите!Сплавите отдавна са такива, че всеки двигател с правилна поддръжка да изкара над 500 000км!
  • 11

    1 8 Отговор
    Прекрасна си е машинката предпочитам я пред немските прехвалени и скъпи котури, сигурен съм че е по-надеждна кола от тях.
  • 12

    0 4 Отговор
    Vasik, излагаш се очаквах повече минуси да ми сложиш.....

    Коментиран от #14

  • 13 Българин

    0 0 Отговор
    Прочетох тук-там. Карах френски дизели. Който се изкаже против тях, значи не е подготвен по темата. Качвах се в Кашкай: ами извинете, но това е паркетен джип. На мен ми беше тесен отпред - ако отпред си направя мястото за мен не зная как ще седят отзед зад мен. Тесен в лактите също. Аз съм 183см. В момента съм на Опел Зафира 05 - 2007г. Много се радвам, че си купих тази машина. С италианския 1,9 - 120 к.с. Сега вие кажете, кое е френското, кое японското, кое немското и в крайна сметка се намесва италианското. Стига с тези глупости: френско, японско, по немско. Гедайте автомобила, който ви харесва. Ако нямате пари за някой модел и си плюете така, по инерция, това е друг въпрос.
  • 14 Vasik Atanasova

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от " ":

    ЕЙ МИТАК ЩЕ МЕ СКЪСАШ ОТ СМЯХ ВЕ
    НЕ СЪМ АЗ
    АКО СЪМ ЧЕСТЕН СЛОЖИХ НО НЕ 15
    ПРИЗНАВАМ СИ
    Е ЗА КОЛИТЕ СЕ РАЗМИНАВАМЕ
    НО МИ ХАРЕСА КОМЕНТАРА ТИ ЗА КАФЕНЦИТО И БОЙКО
    ТАМ ТИ СЛОЖИХ ПЛЮС

    Коментиран от #17

  • 15 Vasik Atanasova

    3 1 Отговор
    МНОГО ХОРА ХАРЕСВАТ НЕМСКИТЕ
    АВТОМОБИЛИ
    АУДИ МЕРЦЕДЕС И БМВ
  • 16 Vasik Atanasova

    3 0 Отговор
    АЗ СЪЩО СМЯТАМ ЧЕ НА ТОВА ДЖИПЧЕ МУ СТИГАТ 163 КОНЯ
    ТО Е ГРАДСКО ИЗПЪЛНЕНИЕ
    НО АКО НЯКОЙ ТЪРСИ МОЩНО ЩЕ ВЗЕМЕ НИСАН МУРАНО
  • 17

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Vasik Atanasova":

  • 18 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    Стига му тази мощност на този suv