Last news in Fakti

16 Март, 2016 12:29 20 041 27

Тест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

  • тест-
  • nissan-
  • navara-
  • np300
Тест на високопроходимия Nissan NP300 Navara - 1

Преди няколко месеца, Nissan показа статично новата Navara, а от януари тази година започна поетапното лансиране на модела на пазарите в Европа. Този изцяло нов пикап вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на Nissan NP300 Navara Double Cab, голяма част от който премина в тежка пресечена местност. Ето и впечатленията ни.

ЕкстериорТест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

Американците определят подобен род автомобили като SUT, което означава Sport Utility Truck или в превод спортно-практичен камион. И докато досегашната Navara отговаряше изцяло на това определение, то новата е малко по-различна. Тя се предлага в две версии King Cab и Double Cab, като първата ще започне да се лансира по-късно. Във визията на новата Navara ясно личат елементи, заимствани от кросоувърите на марката Qashqai, X-Trail и Juke. Пикапът обаче си има свое, собствено лице, което най-вероятно ще се хареса на претенциозния и специфичен европейски вкус, защото пикапът има подчертана SUV-визия.
Моделът е проектиран специално за Европа и се произвежда в завода на марката в Барселона. Спортният и мускулест външен облик се допълва от микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, от характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и от ефектните под формата на бумеранг LED дневни светлини. Заоблените форми на модела, освен визуална функция, допринасят и за по-добрата аеродинамика на пикапа. Коефициентът на въздушно съпротивление е с 3.6% по-нисък от този на предшественика. Иначе габаритите са почти същите. Новата navara е по-дълга с едва 34 мм.

ИнтериорТест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

Интериорът на Navara е много близък до този на X-Trail. Вътрешността на пикапа въобще не прилича на салон на работен автомобил. Седалките са удобни, като предните са разработени по специална технология на NASA. Отзад облегалката не е толкова изправена, както при предишното поколение, а мястото за краката е оптимално, дори и за ръстови пасажери. Екстри като навигационна система, круиз контрол, bluethooth свързване и четири камери за 360-градусов обзор при паркиране са все опции, които значително улесняват водача.
Що се отнася до товарното пространство, то както е видно от снимките, е огромно. Габаритите му са снабдени с евростандартите, като интерес представляват и допълнителните аксесоари. Те могат да затворят т.нар. "леген" по няколко начина. Хардтопът превръща Navara в нещо като нов Pathfinder, а халф топ вариантите могат да бъдат твърди или ролетни. Какъвто и вариант да изберете визията остава отлична. Един от малкото минуси е свързан с материалите, от които е изработено арматурното табло. Те изглеждат добре, но са твърди на допир и са предпоставка за поява на паразитни шумове впоследствие. Като цяло обаче комфортът не отстъпва на този, познат ни от високия клас на кросоувърите.

Двигател и ходови характеристикиТест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

За комфортната и същевременно стабилна возия главна роля играе новото окачване. И докато при King Cab версията то остава ресорно отзад, при тестваният от нас вариант Double Cab окачването вече е многораменно. Именно новото окачване прави возията комфортна, като това не променя товароносимостта. Полезният товар на новата Navara е над тон, като в зависимост то версията варира от 1047 до 1 203 килограма.
Моделът се предлага със задвижване на 2 или 4 колела и възможност за избор между стандартната шестстепенна механична скоростна кутия или седемстепенна автоматична трансмисия. Двигателят е само един - дизелов с обем 2.3 литра. Новият агрегат обаче има две версии - с един турбо компресор и с два. Първият е с мощност 160 конски сили, а битурбо моторът е с мощ 190 коня. И двата са икономични и предлагат отлична динамика. Автомобилът се държи много добре на магистрала с висока скорост, но истинската му сила и това, с което превъзхожда болшинството кросоувъри, са неговите офроуд възможности.
Системата се включва и изключва по електронно чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление, шофьорите могат да изберат режим 2WD за движение по асфалта. В офроуд условия те могат да превключат в режим 4HI, докато се движат със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности на Navara се подчертават от възможността да превключите в режим на ниски предавки. Проектирана да помогне на автомобила да атакува стръмни и хлъзгави изкачвания, настройката 4LO отдава по-голям въртящ момент към колелата. В най-трудните офроуд условия може да разчитате на механично заключване на диференциала. Системата Hill Descent Control (HDC) завършва перфектната офроуд екипировка. Така оборудвана новата Navara се представя отлично в тежка пресечена местност, като единствено по-дългото междуосие може да се окаже проблем в някои ситуации. Иначе ъглите на атака, както отзад, така и отпред са отлични. С други думи с Navara можете да минете почти отвсякъде.

ЦенаТест на високопроходимия Nissan NP300 Navara
Базовата версия с двойна кабина се предлага у нас 58 300 лв с ДДС. Цената е една идея по-висока от тази на компактните кросоувъри, но пък за тези пари получавате по-голям автомобил, с огромно товарно пространство и с превъзходни офроуд възможности. Това е може би най-добрия автомобил, който е подходящ, както за работа, така и за свободното време. Ето и пълната ценова листа на новия Nissan NP300 Navara.Тест на високопроходимия Nissan NP300 Navara
Тест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

Подробни технически характеристики за генерациите на Navara , вижте  ТУК

Сравнете различни марки и модели  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мирослав Тодоров

    3 0 Отговор
    Както пише в статията "Това е най-добрия автомобил, който е подходящ, както за работа, така и за свободното време." Поздравления за Нисан.
  • 2 LEXUS RX 400 2006

    1 0 Отговор
    УАУ! Много красив фейс! Уникат! И вътре е красиво!
    Може би най-красивият работнически-товарен автомобил със всички съвременни луксове.

    Зашеметен съм и от таблото. Няма големи - грозни пластмасови врътки като Хувър Н6...Стиййд 5...Форд рейнджър.
  • 3 ЖФВА

    0 1 Отговор
    Защо ги слагат тези френски двигатели?Ниссан са толкова добри.

    Коментиран от #5

  • 4 КОЛЯНОВИЯ ВАЛ

    1 0 Отговор
    НЕ ЗНАМ ТОЗИ МОТОР ДАЛИ Е ФРЕНСКИ АБЕ НОВА КОЛА Е АКО ЩЕ ДА Е ЦИГАНСКИ
  • 5 ФАН

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "ЖФВА":

    Тия френски двигатели освен Нисан ги слага и Мерцедес...
  • 6 Хммм

    0 2 Отговор
    На предпоследната снимка виждам как се опитват да послъжат, защото всъщност спускат назад!

    Коментиран от #7

  • 7 Манол

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хммм":

    Кой да послъжат бе, това е тест за журналисти, нали всички те са там. И как аджеба разбра, че колата се движи назад. Ти да не си някой супернейчърълс.

    Коментиран от #9

  • 8 ДМПР

    0 1 Отговор
    Много крадатт от Тойота Хайлукс

    Коментиран от #10

  • 9 Хммм

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Манол":

    Маноле, ако се вгледаш по-внимателно в снимката, ще видиш, че зад задната гума няма следи!
    Другото е, че шофьора гледа в огледалото!
    И третото е, ами в тая кал трудно би издрапал тоя тулуб!

    Коментиран от #11

  • 10 опсмопсус

    0 4 Отговор

    До коментар #8 от "ДМПР":

    A мерцедес копира навара!
  • 11 МаКаТа

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Хммм":

    При такъв наклон не виждаш нищо напред, така че е нормално да се ориентираш по пътя назад, а освен това навара може да изкачи и много по-стръмни наклони, както пише и в статията единственият и недостатък е, че е доста дълго междуосието, но пък все пак, нали трябва да има пространство и за пътниците и за товар. А за следите, не виждаш ли, че се движат в колона няколко навари. Всички ли са пускали назад, аматьор.
  • 12 onq s konq

    1 3 Отговор
    Само БМВ Х5 е за уважение в оффроуда!!Тея навари са пълни буклуци!Едно искачване на баир и айде в сервиза!Японски каруци!

    Коментиран от #13, #26

  • 13 хирохито

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    няма нищо японско тук чисто РЕНДЕ майка

    Коментиран от #24

  • 14 йордан иванов

    1 1 Отговор
    Не съм сигурен че Бмв Х5 е по здраво от която и да е японска жипка
  • 15 lisan

    1 0 Отговор
    Да бе само Х никой не смее да го изкара извън пътя щото всичко приключва в миг ,Някой да е виждал Х на офрод? Най обикновена пикня
  • 16 Бангеев

    1 0 Отговор
    Вие луди ли сте бе? Да ми сравняват навара с Х5. Наварата си е истински цивилен офроудър, а бмв-то е паркетно лъвче.
  • 17 Груьо

    0 1 Отговор
    Айде, дайте видео от теста да видим изкачила ли е наклона Наварата или се спуска назад!
    Кво ми качвате 5 снимки?
  • 18 Румен Янев

    1 0 Отговор
    Миналата година на Приморско-по точно ММЦ един "безсмъртен"с Х5 беше решил да покаже колко му е пораснала пи****ката и беше нагазил плажната ивица!!!Измъкнаха го с трактора който снабдява крайбрежните заведения!!!!Този през цялото време гледаше много лошо
  • 19 lisan

    1 0 Отговор
    Когато бях в Дубай на видях да се карат Х - ове ама Нисани колкото щеш дане би богатите амуджи да са глупави щом имат толкова пари!
  • 20 mediator37

    0 0 Отговор
    Няма как да е икономичен двигателят. За тежка 2,5 тона кола с по две педи широки гуми какъвто и двигател да й сложиш , енергията необходима за преместване от точка А до точка Б е една и съща. Пунта мара с 15 турбини с рахитично двигателче. И като ти изпуши турбина ела та виж. Всичката икономия - в автосервиза.
    А Х3-те и Х5- те са паркетници, мене питайте, потвърждавам го. Ама са готини. То и без друго гумите правят оффроуда, не толкова МПС-то отгоре им.
  • 21 LISAN

    1 0 Отговор
    Кой търси икономия на офрод,Това са несъвместими неща,
  • 22 Fake

    1 1 Отговор
    БМВ и офроуд ХАХАХА най голямата смешка която съм чувал скоро , по лесно ще кача баир с Клио 1-ка и това е реален случай на които съм присъствал БМВ-цето Х6 беше, се дръпна да мине Клиото а Бмв то остана в калта . А тръгнали да го сравняват с истински джипове...
  • 23 Васко Атанасофф

    0 1 Отговор
    Васик Атанасова лани покара такава жипка 200 метра ама ич не и ареса!Друго си е ауди ку 7!Върви като змей!
  • 24 DARABARA

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "хирохито":

    АБЕ МА ТИ ЛУД ЛИ СИ :д :д :д :д :д :д ОЩЕ ЕДИН ЗАБЛУДЕН БМВИСТТТ :ддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддДДД
  • 25 DARABARA

    1 0 Отговор
    ГРЕШКА :д ДО КОМЕНТАР 12
    DARABARA
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 оаоао

    0 0 Отговор
    За по-хадкор пазарите си оставиха 2.5-литровия от старата Навара, а на нас европейците ни пробутват сложни и едва ли толкова надеждни двигатели. Ех, емисии, какво да се прави.
    С едни Mud Terrain гуми, съм сигурен, че Навара ще е доста проходима.