29 651 42

Кои коли имат най-добри фарове?

Кои коли имат най-добри фарове?

Отговор на този въпрос даде институтът по пътна безопасност на САЩ (IIHS), който за първи път проведе изпитания на автомобилните фарове. Тестът се проведе по тъмно, като в него взеха участие 31 модела. Всеки от тях е представен с всички предлагани варианти на основни светлини, зависещи от нивото на оборудване на модела. По този начин специалистите от IIHS успяват да оценят 82 варианта на фарове.

Кои коли имат най-добри фарове?

На полигона екипът от IIHS имитира пет пътни ситуации - движение на право, плавен ляв и десен завой, а така също и рязък ляв и десен завой. Оценката засяга, както късите, така и дългите светлини на автомобила. Автомобилите се тестват в състоянието, в което клиентите ги получават от дилъра.

След щателно измерване със специална техника те получават информация, въз основа на която дават оценка на дадените светлини. Оценките са "отлични", "добри", "задоволителни" и "незадоволителни". Интересното е, че от всички изпитани модели и модификации само върховото ниво на оборудване на Toyota Prius е оценено с оценка "отлични". Ето и резултатите от всички 31 модела, взели участие в теста.

Отлични Добри Удовлетворителни Неудовлетворителни
Toyota Prius v Audi A3 Acura TLX Buick Verano
  Honda Accord Audi A4 Cadillac ATS
  Infiniti Q50 BMW 2er Chevrolet Malibu
  Lexus ES BMW 3er Chevrolet Malibu Limited
  Lexus IS Chrysler 200 Hyundai Sonata
  Mazda6 Ford Fusion Kia Optima
  Nissan Maxima Lincoln MKZ Mercedes-Benz C-Class
  Subaru Outback Subaru Legacy Mercedes-Benz CLA
  Volkswagen CC Toyota Camry Nissan Altima
  Volkswagen Jetta   Volkswagen Passat
  Volvo S60    

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 ххх

    4 0 Отговор
    Чудесна статийка, само че 75% от тестваните автомобили не се продават у нас. Освен това фаровете на автомобилите в САЩ имат различно светоразпределение от тези в Европа, така че се обезсмисля класацията и за останалите 25%. Добра работа, браво.........
  • 2 коки

    2 2 Отговор
    БМВ имат асистент за дълги светлини от преди 15 години ако не и повече (автоматичното пускане и спиране).

    Коментиран от #23

  • 3 Martin

    2 1 Отговор
    така наречения High Beam Assist е първо въведен при фейслифта на Мерцедес S-Class W221 през 2009 година. Кое е това изърбушено BMW, което през 2000 година следи трафика с камера и детектира движещи се насреща автомобили, за да реши кога да превключи автоматично между къси и дълги? Това че тази система в последствие е изкопирана от БМВ вече си е отделна тема.
  • 4 123

    0 1 Отговор
    Каква е резликата в 'светоразпределението' ?
  • 5 Симфони

    1 2 Отговор
    Кой модел?Май си голям мечтател!
  • 6 LISAN

    0 3 Отговор
    ей голема работа тия бмв-та и мерцедеси ще взема да си купя по една такава та да си светкам

  • 7 mediator37

    1 2 Отговор
    Тези асистенти за дълги следят ли стоповете на колите отпред в моята посока или само насрещни фарове детектират. Заслепяване отзад в оголедалото също е гадно.
  • 8 гостенче

    3 0 Отговор
    А на мен ми се струва, че се сравняват фарове, които са в доста различен клас едни от други. Тези фарове, които са снимани да речем на БМВ (въпреки че ги мразя като марка) далеч не са най доброто което предлагат за разлика да речем от тези на Тойотата..... примерно.
  • 9 Баце

    0 0 Отговор
    До mediator37: Асистента следи стоповете на колата пред теб и сваля светлинния сноп точно под стопа. Следи разбира се и за насрещно движение, но там е малко по-различно, зависи с каква скорост караш и какви са ти фаровете.
  • 10 onq s konq

    1 0 Отговор
    Не се споменава дали става дума за халоген или ксенон.Нищо не се казва и за лазерните фарове,които вече присъстват във доста модели.Верно че това е класация за нови коли,но никак не е маловажно да се направи статистика за ИЗДРЪЖЛИВОСТТА НА ФАРОВЕТЕ в годините,което на практика вълнува повечето хора по света.И понеже тоя месец тотално си "обнових" фаровете на БМВ-3ка,ще спомена проблемите-слюдата поставена вместо стъкло потъмнява,надрасква се отвън и се "опича" отвътре,като удачното е да се псмени с нова,а не да се шлайфа.Лупите за къси/биксенон" бяха с поразен рефлектор от температурата и буквално майстора ги извади на парчета,а като сложих нови,трябваше да сменя и крушките на дългите,които пък бяха "халоген"..Което в крайна сметка ми излезе по-скъпо от нови фарове комплект.

    Коментиран от #13, #20

  • 11 Yep

    1 0 Отговор
    Искам само да ви вметна, че има два вида High Beam Assist-ти, пасивни, които сменят от къси на дълги и активни, които управляват снопа на лъчите на фаровете ( за сега доста малко коли го предлагат).
  • 12 vuw

    3 1 Отговор
    Точно така. Карам чисто ново БМВ 3-ка с LED адаптивни фарове. Това на снимката няма нищо общо, защото е халоген. И да, превключва на къси и когато настигаш кола в твоята посока на движение. Такива фарове вече има на много коли, включително новата Астра. Високия клас не го коментирам, там ги има от години. Ето и едно кратко видео, ако някой се интересува: https://www.youtube.com/watch?v=-dvPZ3H1Vm4 На живо работят 1:1. А това кой коя марка харесва или не си е чисто субективно. Истината е , че колите са идни бездънни касички...
  • 13 Хари

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    Моята КИА няма такива проблеми
  • 14 Тето

    1 1 Отговор
    Трябва да забранят ЛЕД светлините със закон. Пречат на насрещодвижещите се ППС.

    Коментиран от #15

  • 15 vuw

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Тето":

    На насрещодвижещите се ППС пречат ксеноните от Китай по 100 лв. Както и масово неизправните и нерегулирани правилно фарове. При адаптивните, твоята кола е в "сянка". Без значение дали са зад теб или срещу теб.

    Коментиран от #17

  • 16 Страти Алексиев

    2 0 Отговор
    Като говорим за светлини, има една добре наложена маркетингова стратегия относно това "другите да те виждат". Сульо и Пульо се чуди какви по-ярки дразнители да сложи на колата си "за да го виждат другите по-добре" и да изпъкне от масата. Не е достатъчно да имаш светодиоден гирлянд за "дневни светлини", далеч по-гъзарско е да изпържиш късите (ксенон или китайско менте) и да добавиш още светлините за мъгла. Тогава разцепваш слънцето и си по-голяма звезда на пътя от всички останали. Тенденцията е тази, а е дълбоко сбъркана изначало. Производителите трябва да работят в посока по-малко светлинно замърсяване, а законодателите да въвеждат нужните ограничения откъм яркост и насоченост на светлинния сноп.

    Коментиран от #26

  • 17 onq s konq

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "vuw":

    Е КАК ДА ЗАБРАНЯТ КИТАЙСКИЯ КСЕНОН?-ми аз точно от него сложих!Лупите за къси ми са "би-ксенон" и като включа на дълги,започват да светят като дълги-35 вата са,колкото са и 99% от крушките..За дългите обаче сложих 55вата,като в описанието пише че дават 300/?!/ процента повече светлина.Та отивам по обед да си взема колата и майстора ми я демонстрира:Времето е "ярко слънчево" и само докато гледах фаровете от 5 метра 20 секунди,започнаха да ми се привиждат цветни кръгове все едно съм гледал електрожен.ЧАК ТОГАВА майсторът ми казва,че не трябва да правя така.После взех да подреждам багажника и по едно време гледам майстора се втренчил във фаровете...после се хвана за очите и каза "е.. му м...та"...Абе викам му- ти нали на мене ми каза да не правя така?А той-е да ,ама ти що не ми каза същото!?
  • 18 до Martin

    0 2 Отговор
    Незнам от кога го има Automatic high beam при Мерцедес, но при лексус е от поне 11 години... Много хора си мислят, че всички нововъведения идват от Мерцедес, но това е заради медийната сянка на европейските медии, а колегата по-долу, който твърди че системата е от 2009та е доказателство за невежеството на европейският потребител... Системата Дистроник, която според Мерцедес е въведена от тях, се появява 2 години по-рано отново при Лексус... Хора информирайте се малко преди да пишете глупости
  • 19 до 11

    1 0 Отговор
    И както е споменал колегата има два вида High Beam Assist и са единици колите, които пренасочват светлинния сноп
  • 20 Румен Янев

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    На теб пък за какво са ти фарове?Нали цяла зима беенвието ти седи в гараж с подово отопление а нощем не го караш???

    Коментиран от #22

  • 21 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Измамна класация.
  • 22 onq s konq

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "Румен Янев":

    Хаха!Да беше ме попитал за "некои иновативни предложения" да си внедриш по колата и подходащите майстори и ЦЕНИ...пък ти ми задаваш въпроси-битовизми:)Похвално е че можеш да четеш и пишеш,ма що толко трудно схващаш?Писал съм ЧЕ НЕ КАРАМ НА СНЯГ,което няма нищо общо със "цялата зима".А това пък че не карам нощем...как ти хрумна?Както и да е-дано в "реала" си по-адекватен:)

    Коментиран от #24

  • 23 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "коки":

    някои като кажат БМВ мед им капе от устата те са си съвсем обиковенни но скъпи коли да имат и луксозни версии но около 1 % за справка BMW X7 ще има свръхлуксозна версия
  • 24 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "onq s konq":

    Кон с ксенон
  • 25 МоТо

    0 2 Отговор
    Mercedes - 2-каджии - смях!,В първите редици 11 японски коли - мерило за качество(не само на хартия),срещу 6 немски и само 2 щатски. Пак шамари по-"великата" немска инженерна мисъл!

    Коментиран от #27

  • 26 МоТо

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Страти Алексиев":

    Много точен коментар - откъдето и да го погледнеш,никакво регулиране от КАТ по-отношение на използваните ватове и крушки,пълно е със безсмислено синеещи идиоти!
  • 27 укиоп

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "МоТо":

    МОТОЯМГО е пак мнооого компетентен! Два облака и японците са най-добрите.

    Коментиран от #28

  • 28 МоТо

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "укиоп":

    Уки-опопа, Много те боли всеки път когато японското е по-добро,недай си боже някой да каже нещо хубаво за тях -ти имаш ли някаква японска техника у вас, с тази негативна нагласа към техните продукти,вместо да се правиш "на всяка манджа мерудия",кажи нещо да ме обориш, нарича се спор- не е нужно да бъркаш личните пристрастия/антипатии със коментирането на нещо,голубой !
  • 29 Професионалист

    0 1 Отговор
    Приус има LED .... от 7 години. И май е единствената кола от списъка с ЛЕД.
  • 30 CCCP

    1 0 Отговор
    LADA - 2104 със XENON :D
  • 31 Гост

    0 0 Отговор
    Естествено.че няма да се споменат новите лазерни светлини,че как иначе ще има класация то ще е само лазерни и всички останали 400 метра се виждало хаха лазерните осветяват 600+ на къси светлити просто тази тоъота нема да знае каде се намира хахаха
  • 32 Кобрата

    1 0 Отговор
    Да ви е.. и класацията, тва да не е реклама на Toyota Prius?

    Коментиран от #35

  • 33 Йори

    0 0 Отговор
    Е, няма толкова сакато проведен тест. С кой акъл ще ми сравняват LED светлини на Тойота с халогенни светлини на БМВ. У мен вече се затвърди мнението, че краварите зверски ги е страх, че икономиката им е пълен овъртолен в кредити ш.т, а Европа, начело с Германия, става реална заплаха и се почва с някакви зверски манипулирани кампании. От една страна финансират войни в близост до Европа, за да пращат вълни от бежанци, от друга ЦРУ пуска някакви измислени фанатици да правят атентати, уж джихадисти били, а накрая колите замърсявали, светели по-лошо и т.н. Защо не питат който и да е средностатистически американец, ако цената е една и съща какво ще предпочете - Тойота Приус или Мерцедес Ц клас да речем? Освен това можете да намерите същите подобни тестове, но направени с ЕДНАКЪВ клас и вид фарове от немския институт по стандартите TUV SUD и там Тойота ще я видите класирана далеч в долния край на класацията. Но "тъпите" немци сравняват по стандарт, а не като тия убавци тука, които са "преценили", че така трявба да мерят. На база на какво? Да не говорим пък за фабрична настройка на фарове на коли купени от дилъра. И тук всякакви немислещи хлапета като вземат да вярват сляпо на подобни PR статии. Това си е чиста проба манипулация. А в това краварите са много добри. Да не говорим пък, че предстои да се подпише т.нар. TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) между Европа и САЩ, с което американските корпорации искат да си набутат в Европа всичките боклуци, с които си убиват собствения народ. Те отдавна имат такова с Япония и затова японските неща са "готини". Краварите наистина вече осраха целия свят, ами да вземе да им изригва Йелоустоуна и да ги затрие генерално, че не се издържа.
  • 34 Йори

    0 0 Отговор
    Е, няма толкова сакато проведен тест. С кой акъл ще ми сравняват LED светлини на Тойота с халогенни светлини на БМВ. У мен вече се затвърди мнението, че краварите зверски ги е страх, че икономиката им е пълен овъртолен в кредити ш.т, а Европа, начело с Германия, става реална заплаха и се почва с някакви зверски манипулирани кампании. От една страна финансират войни в близост до Европа, за да пращат вълни от бежанци, от друга ЦРУ пуска някакви измислени фанатици да правят атентати, уж джихадисти били, а накрая колите замърсявали, светели по-лошо и т.н. Защо не питат който и да е средностатистически американец, ако цената е една и съща какво ще предпочете - Тойота Приус или Мерцедес Ц клас да речем? Освен това можете да намерите същите подобни тестове, но направени с ЕДНАКЪВ клас и вид фарове от немския институт по стандартите TUV SUD и там Тойота ще я видите класирана далеч в долния край на класацията. Но "тъпите" немци сравняват по стандарт, а не като тия убавци тука, които са "преценили", че така трявба да мерят. На база на какво? Да не говорим пък за фабрична настройка на фарове на коли купени от дилъра. И тук всякакви немислещи хлапета като вземат да вярват сляпо на подобни PR статии. Това си е чиста проба манипулация. А в това краварите са много добри. Да не говорим пък, че предстои да се подпише т.нар. TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership) между Европа и САЩ, с което американските корпорации искат да си набутат в Европа всичките боклуци, с които си убиват собствения народ. Те отдавна имат такова с Япония и затова японските неща са "готини". Краварите наистина вече осраха целия свят, ами да вземе да им изригва Йелоустоуна и да ги затрие генерално, че не се издържа.

  • 35 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Кобрата":

    Май на такова прелича.
  • 36 мъжкар

    0 0 Отговор
    Евала на коментара на Йори!!!!Всичко което казва е на сто процента вярно и аз много често се опитвам с прости думи на много хора и се радвам че все още има хора които да виждат по-далеч от носа си.Долу САЩ ЦРУ НАТО И ЕС!!!!!
  • 37 Коча

    0 0 Отговор
    За мен всички Японски коли са кенефи!

    Коментиран от #38

  • 38 Под кайсията на сянка

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Коча":

    Теб никой не те пита. Тя и свинята ,ако и дадеш кладенчова вода,ще каже че е помия,нали?
  • 39 Вълчо

    0 0 Отговор
    Да питам тука понеже ги разбирате работите.Ще си купувам БМВ искам да знам как се държи в завоите?

    Коментиран от #40

  • 40 Benz GL450

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Вълчо":

    Мноо зле е човече. Виж статистиката за катастрофите. Над 85% са с БЕМВЕ. Това говори за две неща. Или колите са им пълен боклук , или задкормилните устройства са такива. Марката е която ти дава сигурност , респект и висок статус е .................. Ти се сещаш нали. Да не правя реклами сега.
  • 41 Benz GL450

    0 1 Отговор
    За японските кашони дето ги рекламирате в статията искам да кажа само , че : TOYOTA LAND CRUISER 200 на осем години , започнаха да и гният(разрушават) джантите?????? Алуминия започна да се рони.Живея по морето и въздуха е солен и влажен, но това не е извинение за долнопробното качество. Джипът е купен от магазина чисто нов за 60000 евро.
  • 42 vuw

    0 0 Отговор
    Мога да ти кажа, че БМВ-то е цар на завоите, ако говорим за нови коли със заводски настройки. Моето даже е без адаптивно окачаване и е като ваденка. Цял живот съм карал коли с предно (Рено, Нисан, Опел, Тойота Ауди), но това е качествена разлика в пътното поведение. Няма зима, няма лято, защото е xdrive. Зимата утъпках паркинга пред блока, за да излязат тези с много проходимото предно предаване. Ако си само на задно, зимата си е по-кофти, но пък лятото си цар. Няма кола с предно, която да се опъне на управляемост спрямо кола със задно. Говорим за еднакви класове и мощности.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.