Last news in Fakti

31 Март, 2016 12:15 22 081 14

Тест на Opel Astra Sports Tourer

  • opel-
  • astra-
  • sports tourer-
  • тест-
  • комби
Тест на Opel Astra Sports Tourer - 1

Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Opel проведе първите тестове на Astra Sports Tourer или иначе казано - на комбито на новата Astra. Някои може би ще кажат, че това е същият автомобил, но с друго купе, но това въобще не е така. И още нещо. Словосъчетанието "спортно комби" съвсем не е случайно. В това се убеди наш екип, който изпробва качествата на новата Astra Sports Tourer.

ЕкстериорТест на Opel Astra Sports Tourer

Още след теста на хечбек версията, който направихме в края на миналата година, се видя, че новата Astra определено се цели много високо. Това го доказа и признанието "Автомобил на годината в Европа", която модела получи съвсем скоро. Сега на ход е комби версията, също впечатляваща с модерна и същевременно спортна визия.


При хечбек версията новата Astra се явява 11 поколение, но в случая, конретно за комбито това е 10 поколение на немския универсал. За родоначалник на Astra Sports Tourer се счита Opel Kadett Caravan от 1963 година.


И докато за останалите девет генерации думата "спорт" е немислима, то при новото комби на Astra, тя пасва идеално. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Новото комби на Astra е по-дълго с 4 мм (4702), но същевременно колата е по-лека с цели 190 килограма. Изцяло новата автомобилна архитектура играе огромна роля, както за новата визия, така и за понижаването на теглото. Като цяло можем да кажем, че атлетичната визия на Astra Sports Tourer е в пълен унисон с динамичното поведение на автомобила.

ИнтериорТест на Opel Astra Sports Tourer

Салонът на Astra Sports Tourer не поразява с някаква дизайнерска изисканост. Той обаче, типично по немски, е стегнат комфортен и в същото време - функционален. Интерес представляват предните седалки, които имат сертификат от асоциацията AGR Back Experts и са разработвани в продължение на пет години. Креслата са по-скоро твърди, но са изключително ергономични. Снабдени са с оптимална странична поддръжка, а регулировките им са повече от достатъчни (18 за седалката на водача). Налична е и функция за масаж - екстра, типична за автомобилите от по-горен клас. Като опция за задната седалка се предлага и отопление.


Що се отнася до уредите, те са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и с тях се борави изключително лесно. Един от минусите е свързан с навигационната система, която опреснява информацията малко по-бавно от необходимото. Това обаче е един от малкото недостатъци, който открихме в салона. Пространството за пасажерите отзад е увеличено с 28 мм, въпреки, че външните габарити, както вече споменахме, са нараснали едва с 4 мм. И това не е за сметка на багажника.


Неговият обем е по-голям с цели 80 литра в сравнение с предшественика. Общият обем на товарното пространство на Astra Sports Tourer може да достигне до впечатляващите 1 630 литра. Допълнителна функционалност открихме и в сгъването на задните седалки, което е в съотношение 40/20/40. Практичността е завършена от иновационната за Astra система Opel Sezam, която позволява отваряне и затваряне на петата врата само с подаване на крака под задната броня на автомобила. Като цяло салонът на комбито е практичен и удобен, а качеството на материалите и това на самата сглобка са на много прилично ниво.

Двигател и ходови характеристикиТест на Opel Astra Sports Tourer

Всички автомобили, които бяха доставени от компанията за първите тестове в Португалия бяха оборудвани с шестстепенни механични скоростни кутии и с новия двигател на марката. Това е 1.6-литровия битурбо дизел с мощност от 160 конски сили. Максималният му въртящ момент е цели 350 Нм и това ясно се отразява на отличната еластичност на мотора. Новият агрегат е по-динамичен и по-икономичен в сравнение със стария двулитров дизел. Освен това, заради двата турбо компресора, които работят както последователно така и едновременно (в зависимост от натоварването и оборотните режими) при новата Astra комби не се усеща т.нар. турбо дупка.


Въпреки немалките габарити на автомобила и по-големите преден и заден надвеси, новото комби се управлява учудващо леко. Оборотите на волана от единия край до другия са 2 и ¾, а самото кормило е директно и много информативно. Заедно с новото окачване се получава една уверена езда, без сериозен крен дори и в по-остри завои. Динамиката се подсилва и от трансмисията, благодарение на която изпреварванията се осъществяват с лекота.


По магистрала Astra Sports Tourer спокойно се движи със 170 км/ч, а скоростта в салона не се усеща. Единствено по-силните аеродинамични шумове в купето при скорост над 130 км/ч. могат да бъдат определени като недостатък. В заключение можем да кажем, че новия агрегат предлага отлична динамика, тяга в целия оборотен диапазон и не на последно място много приличен разход. По време на теста борд компютърът отчете среден разход на гориво под 6 литра на 100 километра пробег.

ЦенаТест на Opel Astra Sports Tourer
Цената на тестваната от нас битурбо дизелова Astra е 43 420 лв с ДДС, но това е върховото изпълнение на модела. Иначе цените на новото комби стартират от 28 945 лв с ДДС. За тези пари получавате истински немски универсал, който по отношение на практичност, динамика и икономичност ще ви изненада приятно. А що се отнася до опции като адаптивни LED светлини и още една камара електронни помощници, новото комби определено е доста близо до определението премиум. Ето и пълната ценова листа на новия Opel Astra Sports Tourer.Тест на Opel Astra Sports Tourer
Тест на Opel Astra Sports Tourer


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицака

    1 0 Отговор
    Наистина е спортно изглеждаща. Много ми харесва.
  • 2 Григоров

    1 0 Отговор
    Страхотно е комбито. Най-сетне от инсигния насам и опел започна да прави красиви коли.

    Коментиран от #3, #10

  • 3 Симфони

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Григоров":

    Много е добра колата!
    ауди ще загуби клиенти, зареди цената!
  • 4 МаКаТа

    1 0 Отговор
    Високите нива на оборудване са малко скъпи, но пък то и оборудването не е малко, но за под 30К да си купиш такова коле си е супер.
  • 5 Peet76

    2 0 Отговор
    Астрата е много красива и ако получавахме малко по-високи заплати определено бих си я купил ! Но за сега ще изчакам 5-6 годинки за нея
  • 6 BG-Jivko87

    0 0 Отговор
    С тия 1.4 1.6 моторчета максимум 200 000 - 250 000 км. и мотора е за ремонт,което е добре за завода пройзводител,но зле за нас,защото чисто нови с тези ниски заплати малко хора могат да си я позволят.
  • 7 Toni

    2 0 Отговор
    200 000-250 000км са повече от достатъчно. Българина средно върти около 15000, макс до 20 000 на година, което прави 12-15 години да експлоатираш автомобила......90% от хората в останалите пазари си сменят закупения нов автомобил на 7-8 години. Само тука някой може да го въргаля 15 години. Тей че голям праз.
  • 8 Иван

    2 1 Отговор
    Супер е колата. Цените и също.
  • 9 Ваня Попова

    0 0 Отговор
    Единствено можеше да се предлага автоматик за повече двигатели...
  • 10

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Григоров":

    Опел винаги са правили по-добре изглеждащи коли VW, но сега нивото е вдигнато много високо за този ценови клас.
  • 11 VW AUDI

    0 2 Отговор
    Ти си ял гъби май,а и кто си я купиш някога да не забравиш да е дизел,много е икономичен,а и майсторите от него се хранят!
  • 12 Хикса

    2 0 Отговор
    Много по хубава е от голф вариант
  • 13 TDI

    0 2 Отговор
    Abe ti vijdal li si go vuob6te noviq golf??? :@
  • 14 mediator37

    2 0 Отговор
    Голям почитател съм на марката от личен опит. Обаче ми прави впечатление порастването на модела. Карах Вектра -седан дължина 4,46м. Сега Астрата стана по-дълга от Вектрата, а Корсата, по- дълга от предишната Астра.
    Докато пиша видях справка за дължината на джипа ми 4,57м, а Астрата с 4,70м. се явява доста як крокодил, по-дълъг от много джипки.
    Единствено продължавам да храня резерви към тази повсеместна нова мода- малки двигателчета подпомагани от сложни и скъпи турбини.