1 Юни, 2016 12:19 10 816 49

Париж забрани колите над 20 г.

  • париж-
  • франция-
  • забрана-
  • ограничение
Париж забрани колите над 20 г. - 1

Автомобили, регистрирани преди 1997 г., ще могат да се движат по улиците на Париж само в почивните дни. Забраната важи и за мотоциклети, при това в още по-строга форма, тъй като възрастовият праг за тях е 1 юни 1999 г.

Новите ограничения са пореден опит на управата на града да се справи със замърсяванията на въздуха. Париж вече забрани движението на автобуси, камиони и други тежкотоварни автомобили, регистрирани за първи път преди 1 октомври 2001 г.

Забраната на автомобили на възраст над 20 г. през работните дни влиза в сила на 1 юли. Според Le Monde ограничението ще засегне около 10% от колите с парижка регистрация.

Шофьорите, които не спазват забраната, ще бъдат глобявани. При рецидив санкциите ще се увеличават в пъти. Подобни мерки в момента разглеждат и други френски градове като Гренобъл, Бордо и Страсбург.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Electric

    4 0 Отговор
    Интересно
  • 2 гост

    8 1 Отговор
    Значи само 10% от колите им са над 20г, и това не означава, че не са в отлично техническо състояние. Никога няма да ги стигнем, а можем да го направим с големи скокове. На пук на всички пирамидата за данъците трябва да се обърне: старите коли да плащат най-много, новите нищо или съвсем малко. Ще се очудите колко много хора ще си купят нови коли, дилърите ще пропищят, а ако лизингите бъдат нагласени както е на Запад, то всеки 3,4 човек ще е с нова кола или почти нова. В България има огромно количество желаещи да карат ново, но ги спират безумиците на разпоредбите, кой нормален е измислил за нова кола да се плащат 800лв данък на година? На Запад се купуват нови понеже са евтини за каране, поддръжка и приятни, а тук новото е супер-скъпо, изкуствено нагласено от управниците, за да може да се пълни с коли от автоджамбазите, които естествено перат пари на мафията.

    Коментиран от #10

  • 3 goni

    5 2 Отговор
    Сега остава да забранят и движението на жени над 20г.! И всичко ще си дойде на мястото!
  • 4 Брутален нерез

    5 0 Отговор
    .а си тук ще си караме се втора ръка тропалки
  • 5 Бате Цецо

    2 0 Отговор
    За новите коли ни лъжат че са много екологични, но и за разход ни послъгват и за емисии също. Все пак има нещо положително. Нова кола дори с неверни данни за емисиите няма как да замърсява повече от 20+ годишен дизел.
  • 6 Каруцата и Коня

    2 0 Отговор
    Някой да ми припомни освен Норвегия и Холандия, кои държави решиха да се откажат от ДВГ коли до 2025, вместо 2050?

    Ние можем да им противодействаме. Да се откажем от коли след 2010 примерно?!

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Каруцата и Коня":

    Във всички останали държави в ЕС , включително в България от 2025 г. 50% от новите коли трябва да са с нулеви емисии (разбирай без ДВГ) , това е гласувано и записано , но дотогава най-вероятно ще има още по-голям процент .
  • 8 гост

    2 0 Отговор
    Много интересно дали ще глобяват класики на по 50 години за по няколко милиона, като някое реставрирано старо ферари например.
  • 9 onq s konq

    2 0 Отговор
    Нека бъдем точни-Западът /примерно Франция/ е 5 пъти по-напред със заплатите/не и по стандарт на живот/ от БГ,,но тя е и с толкова напред ОТ БЪЛГАРСКОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА В ГРАДОВЕТЕ!!!Така че техните проблеми няма нищо общо с българските и не случайно България продава някакви емисии в еко-отношение в рамките на ЕС.
  • 10 Dimo

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    За старата кола, която беше 10-годишна плащах около 800 евро данък, за новата (като я взех беше на 2 години) плащах 120 евро, сега е вдигнат на 170 евро, че вече е на 5 години.
  • 11

    2 0 Отговор
    Ако колите са по-стари, но са пригодени да отговарят на по-новите екологични стандарти......?!?!

    Коментиран от #18

  • 12 гост

    0 2 Отговор
    Нека хора, които имат или са имали коли в чужбина да споделят колко им струва като такси и данъци, и не на последно място е застраховката. Нека се види, че там не може да се мине метър с барутник през ГП, дори големите джанти се вписват в талона. КАТ ти замерва на място шума и направо може да ти спре колата или мотора, няма го варианта да бучиш, да не са останали калници или прагове по колата, тя да няма гуми, спирачки, фаровете да мъждукат, но да продължаваш да минаваш всички прегледи и никой да не те спира.
    В интерес на истината старите коли са с друг лиценз, други номера за спорадично използване.
    Замърсяването не е по-високо отколкото при нас, просто тук се крие и данните не са реални, не може да пресичаш зад облак от смрад на автобус и да наричаш това чисто?!? Аз не съм видял един немски автобус да изпуши, не съм усетил да ме стяга гърлото и да ме задушава вървейки по тротоара нито да е запрашено или да е накапано с масло пред магазините. Като добавиш зимата и печките на твърдо гориво и става мила картинка, а у Германия идваха да замерват емисиите на газовия бойлер в квартирата и техника взима 35евро на час за услугата и акредитацията.
  • 13 iii

    3 0 Отговор
    Франсетата за пореден път правят сериозен гаф. Кое според вас е по-екологично - 10 годишен Хамър или 30 годишен Ситроен АХ ?

    Коментиран от #24

  • 14 и някой кара колело

    1 0 Отговор
    "Прасета не може, а кучета и котки може "
    от филма Селянинът с колелото - 1976г.
    https://www.youtube.com/watch?v=FxsV2RWty3k

    "...ще ме заплашват те мене, срокове ще ми поставят, санкции, глоби. айде де..."
    :)))
  • 15 Кобрата

    2 0 Отговор
    Ако такава забрана се въведе в България 80% от автомобилите трябва да спрат да се движат
    Само ми е интересно защо през почивните дни не важи забраната? Да не би само през работните дни да се замърсява въздуха, а през почивните дни не Глупаци
  • 16 До коня

    0 1 Отговор
    Коня, спокойто можеш да пропуснеш "ония"... България продава въглеродни емисии, защото промишлеността ни не работи, съответно не "бълва" парникови газове и не стигаме квотата си. Това не е за радост...
  • 17 гост

    1 0 Отговор
    ами не е зле, само дето трябва да го сложат за френските курници...те и без това след 10-12-тата година за нищо не стават
  • 18

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от " ":

    Аз като минавам преглед чичката ми вика само спирачки ако нямаш няма да те пусна, и друго нищо не проверява, а това че може да ми се откачи някое колело явно не е толкова важно. Като отида в МОЛ-а целия паркинг е омазан с локви масло, аз винаги съм карал стари коли, но колата ми никога не оставяла локви масло под себе си......

    Коментиран от #19

  • 19

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от " ":

    ....до номер 12 ми беше коментара, грешка....
  • 20 гост

    2 0 Отговор
    И в Атина имаше такова ограничение, но на четни и нечетни.
    Има смисъл да е в делнични дни, все пак тогава града е пълен с хора, докато уикенда се изпразва и е по-спокойно. Идеята е да стимулират хората да не използват старите си коли, макар че повечето така или инак не карат над 20г, след 10-15г колата отива на Изток и към Африка, за да влезе като почти нова, много запазена или карана от един човек. С печалба от минимум 1000лв на бройка, това си е лукративен бизнес и противно на убежденията българина може да си позволи нова кола, поне в големите градове. Щом има за цигари, кафета, алкохол и барове трябва да има и за здрава кола. Никой не иска да се направи така, не че не може. Хората ще пътуват повече с обществен транспорт, щом има търсене ще се пуснат повече автобуси и трамваи, ще пътуват колеги по 3,4 в кола, а не всеки с неговата. Като позлваш 5 пъти в годината кола, не е ли по-евтино да си вземеш такси или да си наемеш кола? Колко са съседите които я са изкарали стоящата кола веднъж в месеца, я не. Това е защото са евтини за покупка и такси, не защото са хубави колите. И не на последно място са лизинг условията: как може едно Рено в Гермиания да е с 2000лв стартова вноска и 320лв месечна, а в България стартовата е 8000лв с месечна 500лв? Една и съща, но в Германия колата струва няколко хиляди повече.
    С две думи системата работи против новите коли в България под предтекст, че ще се ощети бедния човек, но защо бедния човек трябва да има на всяка цена кола никой не счита за нормално да попита?
  • 21 Румен Янев

    3 0 Отговор
    Това ако стане в София ще можеме да пресичаме булевард България без изобщо да се оглеждаме .... и където си искаме
  • 22 Румен Янев

    2 0 Отговор

    Та значи имаш си го това бижу но то е над 20 години и ти се налага през седмицата да се мъчиш с нови рендета и сутиени ли ????Накъде отива този свят ???

    Коментиран от #23, #33, #36, #49

  • 23 всички

    0 4 Отговор

    До коментар #22 от "Румен Янев":

    стари кочини да се скрият - не сме милионери да колекционираме класики

    Коментиран от #25

  • 24 Някой

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "iii":

    Добре че си ти бе мозък. вземи се информирай малко
    в западните държави данъка се определя и от емисиите на километър които са пропорционални на разхода на автомобила
    Ти като не си излизал от БГ и си мислиш че останлия свят е със същите закони и норми
  • 25 я па тоа

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "всички":

    Карай си тогава китайската конфекция и само гледай по светофарите, как "милионерите" с класики сгъват погледите ...хаха
    Еййй някои хора никога не могат да се научат да живеят, а също и че за да се радваш на живота парите не са най-важното!
    Само едно въпросче с какво предпочиташ да поджиткаш с някоя мацка с тая "класика- кочина" мерц Sl cabrio или с новичката си "конфекция" - Ама честно?
    Освен, ако не те влекат и мацки де ;)

    Коментиран от #28

  • 26 shakespeare

    0 1 Отговор
    Това е дискриминация ! не може така ! това е все едно да забраним жените над 30 г. да излизат на улицата !!! има много жени(коли) , за които няма възраст , както и има много мъртво родени ...
  • 27 БМВ

    0 1 Отговор
    КАРАМ СИ БУМЕРА БЕЗ ДПФ .КАТАЛИЗАТОР И ХИЧ НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ 350ЛВ ДАНЪК СИ ГО ПЛАЩАМ
  • 28 слез си прибери версиите

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "я па тоа":

    мацки не ме влекат,но на сгодна жена не отказвам...а и да ти отговоря предпочитам конфекцията и през 5 години нова ;)

    Коментиран от #29

  • 29 я па тоа

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "слез си прибери версиите":

    Ееее ми, че ти си мечтания бот за всяка корпорация и правителство!
    Всеки сам си избира, как да живее де ;)
    А как ви връзват тия "сгодни женици" направо не знам ;)))
  • 30 Никой

    0 0 Отговор
    "Новите ограничения са пореден опит на управата на града да се справи със замърсяванията на въздуха" - Очевидно това е другият начин да кажеш "Време е да си разкарате старите щайги и ще ви накараме да направите грешката на купите нова кола." Забележете, не са ограничени по емисии, а по години. Истината прозира отвсякъде.
  • 31 Васил

    0 0 Отговор
    Докато в България се крадат катализаторите на колите, подобна мярка не би дала резултат!
  • 32 гост

    0 0 Отговор
    Стига сте се карали за глупости , това е просто първа стъпка , след 5 години ще стане до 10 годишни коли , а след 10 ще кажат без ДВГ , нещата трябва да се поднасят на порциики и без това през месец има погроми
  • 33 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Румен Янев":

    Сигурно ще си много изненадан , но за повечето хора "това" е мнооого далече от бижу

    Коментиран от #38

  • 34 СДФГ

    2 0 Отговор
    Щом Париж е с мръсен въздух, то София е направо с канцерогенен.Траггедията е ,че мечтата на една голяма част от младото мъжко население у нас е Пасатче ТДИ на 12-14 години, да му гори 5 извън града, със светещи пръскалки на чистачките. И да му раздава газ по кръстовищата с 10 метра димна завеса след него. А пък най-големите патрони,кат се фанат на хубава работа,веднага теглят 10 000 лв от банката и скачат на 7-8 годишен пасатор-пичеловка. Дигат социалния статус яко.
  • 35 СДФГ

    1 0 Отговор
    Селенията и простотията са единствените безгранични неща у нас. Мое да ни е на 1300 год. държавата,ама населението е мого просто. То е видно и от коментарите. "Бижута" , секви други глупости...
  • 36 hellmaker

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Румен Янев":

    Браво! СТРАХОТЕН автомобил!!
  • 37 Fake

    0 2 Отговор
    След като прочетох статията и коментарите по долу стигнах до следния извод . Комплексираните бг мишоци с дърти немски таралясници няма да стигнат до Париж . Бих желал и тук да го направят така , ще се освободят много паркинг места ..
  • 38 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Хората за които говориш значи не са авто фенове, каквито са повечето от нас. На нормалните хора, дай им чисто нова Дачия и ще се радват. Като не ти се отдават автомобилите, ходи да се изказваш за модата, по-ще ти ходи. Ние феновете не оценяваме колите по това, колко са нови, и колко малолитражни. Истинските фенове ставаме все по-притискани от хора, ламтящи за пари, които не оценяват страстта на другите, защото това, което се случва тук, си е пълно обиране. Прави новите си продукти калпави, скъпи и ненадеждни, и накарай хората да ти ги купуват. Ако не си притежавал стар Мерцедес, или стара кола като цяло, и ако не си истински фен - тогава няма как да ме разбереш. Мислите си, че избиваме комплекси със тези "стари немски кочини", докато гледате завистливо от пластмасовия си кенеф, в който стъклата се свалят с ръчки (ама е 2016та все пак, нова кола - яката работа).

    Коментиран от #39, #40

  • 39 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Никой":

    Много си умен, няма на къде. Всеки си има право на избор, хората са въвели еко норми които засягат въпросните години на производство. Това че там засягат само 10%, а тук ще засегнат 90% е съвсем друг въпрос, въпрос на мислене и закони. Старите коли са много по-опасни отколкото новите, замърсяват много повече отколкото новите, било то и да са пластмасови както казваш. Поради това, че са пластмасови волана няма да ти влезе в гръдния кош или ск. кутия да ти откъсне краката. Щом са седнали и са решили това значи има смисъл, проблем е, че нашите само седят и нищо не измислят. Бих се съгласил и тук да е така, но не защото някой бизнесмен така е решил, а защото е логично обосновано с аргументи в полза на обществото. И да, старите коли си имат чар, никой не ги забранява, само ограничават замърсяването, което у нас пък прикриват. До кога всеки един ще може да си кара дрънголника за 500лв, който е пред разпад вдига целия блок като пали? Ти ако харесваш анархията, аз не я харесвам, защото у нас е пълна анархия.

    Коментиран от #41

  • 40 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Никой":

    За твое съжаление кола с ръчки не съм карал от 1990 г. , а и мисля че доста ще се озориш да намериш такава нова , дори сред китайските и Дачиите . А да си автофен изобщо не значи да навираш смърдящото си и виещо "бижу" в очите и носовете на другите . Ако пък ще ми говориш за "скорости" и "динамика" , още повече не си познал , да не говорим ,че всичките "автофенове" веднагически бихте скочили в нови мерцедеси и беенвета , ако имаше как и веднага бихте забравили старите си "бижута" . Само че света отива в друга посока , ако не си чул Uber ( кошмара на българската копърка) вече струва 65 милиарда долара и продължава да расте с 15-20% годишно . За сведение любимите ти Мерседес и БМВ в момента струват по около 40-42 милиарда и периодически се сриват . А главната цел на Uber е преминаване към споделени безпилотни електромобили , особено в градски условия , така че познай какво предстои

    Коментиран от #42

  • 41 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Нека всеки да кара това, което харесва, а не да се обиждаме заради избора си. Това, което се опитах да ти кажа, е че колите не се характеризират само с години. Една С класа от 95та е много по-безопасна от Daewoo от 00. Разликата е в класа на колата. Да не говорим, че колко нови коли има, които замърсяват повече от по-стари. Ако беше по критерий "емисии" щях да го разбера. Но това ми прилича на чисто стимулиране да правиш пари на производителите. А старите коли много лесно се следят дали са изправни. Всичко което ти трябва е компетентен годишен техн преглед. Вече че в България няма такъв, е друг въпроса.
  • 42 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Като не ти се кара кола, направо си вземай такси.
    И в момемента доста нови коли от производители като Ситроен идват с ръчки на вратите, без климатик и с 1 еърбег, не дай си боже да се возят повече от 1 човек вътре. И висчко това за уникална цена от типа на 20бона.

    Коментиран от #43, #44

  • 43 я пак

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Никой":

    Такъв ситроен освен баничарка няма.Дори и при баниците вече можеш и нави да си поръчаш.На ситроен още от ксара 97год.идват базово с ел.стъкла отпред,минимум климатик и мин.два еърбега.
  • 44 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Никой":

    Какво ми се кара или не няма никакво значение за другите хора , а цял свят разбра ,че за да няма смърт по пътищата трябва "шофьорите" да изчезнат от тях и да идат на места където могат да трошат само собствените си глави , ако си мислиш,че всички "производители" се надпреварват за някаква си екстра , не си познал , просто знаят ,че след 5-7 години ще е задължителна

    Коментиран от #45

  • 45 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Eлектрониката хич не е безпогрешна. Не мога да си представя какво ще направи колата при екстремна ситуация - да прегази пешеходците или да те блъсне в камион. И после кой ще е виновен? Те и самолетите имат автопилот ама си падат, и не само от пилотска грешка. Решението е 2-3 години шоф. курсове, както е в Швеция. Да разберат хората как да карат, и че не трябва да си цъкат на телефоните и вградените в днешно време големи екрани в колите. Автопилота е удобство за хора, които очевидно не се интересуват от автомобили и каране и се чудят да къв са си купили кола изобщо. Съгласен съм с теб, че я има опасността това да е задължително. Заради повечето хора, за които шофирането не е нищо повече от досадно неудобство. Според мен за такива хора най-подходящи са автобусите.

    Коментиран от #46

  • 46 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Никой":

    Никой няма да седне да разследва кой какъв шофьор е а и най-добрите шофьори имат човешките качества да се уморяват , разсейват и да изпитват емоции , което е изключено при робот , а за всички автопилоти първата реакция при неясна ситуация е да спрат на място и изобщо приказките , че хората са по-сигурни от машините е отдавна доказано невярна , така че автопилота не е удобство , а единствената логична стъпка в развитието на транспорта , да не говорим , че в града е единственото решение на задръстванията и липсата на места за паркиране
  • 47 някой си

    1 1 Отговор
    екстра и тука да е така щеше да е 6 не некакви стари тараляснаци разни като рена,нисани,опели най-вече да троват въздуха

    Коментиран от #48

  • 48 Георги

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "някой си":

    Мити кво караш бе орел сигурно ракета за директен полет за на май...ти стаята !!
  • 49 Роман Ценов

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Румен Янев":

    Браво Румене!