Автомобили, регистрирани преди 1997 г., ще могат да се движат по улиците на Париж само в почивните дни. Забраната важи и за мотоциклети, при това в още по-строга форма, тъй като възрастовият праг за тях е 1 юни 1999 г.
Новите ограничения са пореден опит на управата на града да се справи със замърсяванията на въздуха. Париж вече забрани движението на автобуси, камиони и други тежкотоварни автомобили, регистрирани за първи път преди 1 октомври 2001 г.
Забраната на автомобили на възраст над 20 г. през работните дни влиза в сила на 1 юли. Според Le Monde ограничението ще засегне около 10% от колите с парижка регистрация.
Шофьорите, които не спазват забраната, ще бъдат глобявани. При рецидив санкциите ще се увеличават в пъти. Подобни мерки в момента разглеждат и други френски градове като Гренобъл, Бордо и Страсбург.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Electric
12:23 01.06.2016
2 гост
Коментиран от #10
13:11 01.06.2016
3 goni
13:13 01.06.2016
4 Брутален нерез
13:20 01.06.2016
5 Бате Цецо
13:47 01.06.2016
6 Каруцата и Коня
Ние можем да им противодействаме. Да се откажем от коли след 2010 примерно?!
Коментиран от #7
14:04 01.06.2016
7 гост
До коментар #6 от "Каруцата и Коня":
Във всички останали държави в ЕС , включително в България от 2025 г. 50% от новите коли трябва да са с нулеви емисии (разбирай без ДВГ) , това е гласувано и записано , но дотогава най-вероятно ще има още по-голям процент .14:25 01.06.2016
8 гост
14:58 01.06.2016
9 onq s konq
15:10 01.06.2016
10 Dimo
До коментар #2 от "гост":
За старата кола, която беше 10-годишна плащах около 800 евро данък, за новата (като я взех беше на 2 години) плащах 120 евро, сега е вдигнат на 170 евро, че вече е на 5 години.15:14 01.06.2016
11
Коментиран от #18
15:15 01.06.2016
12 гост
В интерес на истината старите коли са с друг лиценз, други номера за спорадично използване.
Замърсяването не е по-високо отколкото при нас, просто тук се крие и данните не са реални, не може да пресичаш зад облак от смрад на автобус и да наричаш това чисто?!? Аз не съм видял един немски автобус да изпуши, не съм усетил да ме стяга гърлото и да ме задушава вървейки по тротоара нито да е запрашено или да е накапано с масло пред магазините. Като добавиш зимата и печките на твърдо гориво и става мила картинка, а у Германия идваха да замерват емисиите на газовия бойлер в квартирата и техника взима 35евро на час за услугата и акредитацията.
16:18 01.06.2016
13 iii
Коментиран от #24
16:32 01.06.2016
14 и някой кара колело
от филма Селянинът с колелото - 1976г.
https://www.youtube.com/watch?v=FxsV2RWty3k
"...ще ме заплашват те мене, срокове ще ми поставят, санкции, глоби. айде де..."
:)))
16:42 01.06.2016
15 Кобрата
Само ми е интересно защо през почивните дни не важи забраната? Да не би само през работните дни да се замърсява въздуха, а през почивните дни не Глупаци
16:45 01.06.2016
16 До коня
16:53 01.06.2016
17 гост
17:13 01.06.2016
18
До коментар #11 от " ":
Аз като минавам преглед чичката ми вика само спирачки ако нямаш няма да те пусна, и друго нищо не проверява, а това че може да ми се откачи някое колело явно не е толкова важно. Като отида в МОЛ-а целия паркинг е омазан с локви масло, аз винаги съм карал стари коли, но колата ми никога не оставяла локви масло под себе си......Коментиран от #19
17:18 01.06.2016
19
До коментар #18 от " ":
....до номер 12 ми беше коментара, грешка....17:20 01.06.2016
20 гост
Има смисъл да е в делнични дни, все пак тогава града е пълен с хора, докато уикенда се изпразва и е по-спокойно. Идеята е да стимулират хората да не използват старите си коли, макар че повечето така или инак не карат над 20г, след 10-15г колата отива на Изток и към Африка, за да влезе като почти нова, много запазена или карана от един човек. С печалба от минимум 1000лв на бройка, това си е лукративен бизнес и противно на убежденията българина може да си позволи нова кола, поне в големите градове. Щом има за цигари, кафета, алкохол и барове трябва да има и за здрава кола. Никой не иска да се направи така, не че не може. Хората ще пътуват повече с обществен транспорт, щом има търсене ще се пуснат повече автобуси и трамваи, ще пътуват колеги по 3,4 в кола, а не всеки с неговата. Като позлваш 5 пъти в годината кола, не е ли по-евтино да си вземеш такси или да си наемеш кола? Колко са съседите които я са изкарали стоящата кола веднъж в месеца, я не. Това е защото са евтини за покупка и такси, не защото са хубави колите. И не на последно място са лизинг условията: как може едно Рено в Гермиания да е с 2000лв стартова вноска и 320лв месечна, а в България стартовата е 8000лв с месечна 500лв? Една и съща, но в Германия колата струва няколко хиляди повече.
С две думи системата работи против новите коли в България под предтекст, че ще се ощети бедния човек, но защо бедния човек трябва да има на всяка цена кола никой не счита за нормално да попита?
17:21 01.06.2016
21 Румен Янев
18:04 01.06.2016
22 Румен Янев
Та значи имаш си го това бижу но то е над 20 години и ти се налага през седмицата да се мъчиш с нови рендета и сутиени ли ????Накъде отива този свят ???
Коментиран от #23, #33, #36, #49
18:29 01.06.2016
23 всички
До коментар #22 от "Румен Янев":
стари кочини да се скрият - не сме милионери да колекционираме класикиКоментиран от #25
18:48 01.06.2016
24 Някой
До коментар #13 от "iii":
Добре че си ти бе мозък. вземи се информирай малков западните държави данъка се определя и от емисиите на километър които са пропорционални на разхода на автомобила
Ти като не си излизал от БГ и си мислиш че останлия свят е със същите закони и норми
19:06 01.06.2016
25 я па тоа
До коментар #23 от "всички":
Карай си тогава китайската конфекция и само гледай по светофарите, как "милионерите" с класики сгъват погледите ...хахаЕййй някои хора никога не могат да се научат да живеят, а също и че за да се радваш на живота парите не са най-важното!
Само едно въпросче с какво предпочиташ да поджиткаш с някоя мацка с тая "класика- кочина" мерц Sl cabrio или с новичката си "конфекция" - Ама честно?
Освен, ако не те влекат и мацки де ;)
Коментиран от #28
19:15 01.06.2016
26 shakespeare
19:33 01.06.2016
27 БМВ
19:57 01.06.2016
28 слез си прибери версиите
До коментар #25 от "я па тоа":
мацки не ме влекат,но на сгодна жена не отказвам...а и да ти отговоря предпочитам конфекцията и през 5 години нова ;)Коментиран от #29
19:57 01.06.2016
29 я па тоа
До коментар #28 от "слез си прибери версиите":
Ееее ми, че ти си мечтания бот за всяка корпорация и правителство!Всеки сам си избира, как да живее де ;)
А как ви връзват тия "сгодни женици" направо не знам ;)))
20:04 01.06.2016
30 Никой
20:14 01.06.2016
31 Васил
20:17 01.06.2016
32 гост
20:28 01.06.2016
33 гост
До коментар #22 от "Румен Янев":
Сигурно ще си много изненадан , но за повечето хора "това" е мнооого далече от бижуКоментиран от #38
20:57 01.06.2016
34 СДФГ
21:46 01.06.2016
35 СДФГ
21:50 01.06.2016
36 hellmaker
До коментар #22 от "Румен Янев":
Браво! СТРАХОТЕН автомобил!!22:23 01.06.2016
37 Fake
23:09 01.06.2016
38 Никой
До коментар #33 от "гост":
Хората за които говориш значи не са авто фенове, каквито са повечето от нас. На нормалните хора, дай им чисто нова Дачия и ще се радват. Като не ти се отдават автомобилите, ходи да се изказваш за модата, по-ще ти ходи. Ние феновете не оценяваме колите по това, колко са нови, и колко малолитражни. Истинските фенове ставаме все по-притискани от хора, ламтящи за пари, които не оценяват страстта на другите, защото това, което се случва тук, си е пълно обиране. Прави новите си продукти калпави, скъпи и ненадеждни, и накарай хората да ти ги купуват. Ако не си притежавал стар Мерцедес, или стара кола като цяло, и ако не си истински фен - тогава няма как да ме разбереш. Мислите си, че избиваме комплекси със тези "стари немски кочини", докато гледате завистливо от пластмасовия си кенеф, в който стъклата се свалят с ръчки (ама е 2016та все пак, нова кола - яката работа).Коментиран от #39, #40
23:39 01.06.2016
39 гост
До коментар #38 от "Никой":
Много си умен, няма на къде. Всеки си има право на избор, хората са въвели еко норми които засягат въпросните години на производство. Това че там засягат само 10%, а тук ще засегнат 90% е съвсем друг въпрос, въпрос на мислене и закони. Старите коли са много по-опасни отколкото новите, замърсяват много повече отколкото новите, било то и да са пластмасови както казваш. Поради това, че са пластмасови волана няма да ти влезе в гръдния кош или ск. кутия да ти откъсне краката. Щом са седнали и са решили това значи има смисъл, проблем е, че нашите само седят и нищо не измислят. Бих се съгласил и тук да е така, но не защото някой бизнесмен така е решил, а защото е логично обосновано с аргументи в полза на обществото. И да, старите коли си имат чар, никой не ги забранява, само ограничават замърсяването, което у нас пък прикриват. До кога всеки един ще може да си кара дрънголника за 500лв, който е пред разпад вдига целия блок като пали? Ти ако харесваш анархията, аз не я харесвам, защото у нас е пълна анархия.Коментиран от #41
08:51 02.06.2016
40 гост
До коментар #38 от "Никой":
За твое съжаление кола с ръчки не съм карал от 1990 г. , а и мисля че доста ще се озориш да намериш такава нова , дори сред китайските и Дачиите . А да си автофен изобщо не значи да навираш смърдящото си и виещо "бижу" в очите и носовете на другите . Ако пък ще ми говориш за "скорости" и "динамика" , още повече не си познал , да не говорим ,че всичките "автофенове" веднагически бихте скочили в нови мерцедеси и беенвета , ако имаше как и веднага бихте забравили старите си "бижута" . Само че света отива в друга посока , ако не си чул Uber ( кошмара на българската копърка) вече струва 65 милиарда долара и продължава да расте с 15-20% годишно . За сведение любимите ти Мерседес и БМВ в момента струват по около 40-42 милиарда и периодически се сриват . А главната цел на Uber е преминаване към споделени безпилотни електромобили , особено в градски условия , така че познай какво предстоиКоментиран от #42
09:58 02.06.2016
41 Никой
До коментар #39 от "гост":
Нека всеки да кара това, което харесва, а не да се обиждаме заради избора си. Това, което се опитах да ти кажа, е че колите не се характеризират само с години. Една С класа от 95та е много по-безопасна от Daewoo от 00. Разликата е в класа на колата. Да не говорим, че колко нови коли има, които замърсяват повече от по-стари. Ако беше по критерий "емисии" щях да го разбера. Но това ми прилича на чисто стимулиране да правиш пари на производителите. А старите коли много лесно се следят дали са изправни. Всичко което ти трябва е компетентен годишен техн преглед. Вече че в България няма такъв, е друг въпроса.11:12 02.06.2016
42 Никой
До коментар #40 от "гост":
Като не ти се кара кола, направо си вземай такси.И в момемента доста нови коли от производители като Ситроен идват с ръчки на вратите, без климатик и с 1 еърбег, не дай си боже да се возят повече от 1 човек вътре. И висчко това за уникална цена от типа на 20бона.
Коментиран от #43, #44
11:15 02.06.2016
43 я пак
До коментар #42 от "Никой":
Такъв ситроен освен баничарка няма.Дори и при баниците вече можеш и нави да си поръчаш.На ситроен още от ксара 97год.идват базово с ел.стъкла отпред,минимум климатик и мин.два еърбега.15:27 02.06.2016
44 гост
До коментар #42 от "Никой":
Какво ми се кара или не няма никакво значение за другите хора , а цял свят разбра ,че за да няма смърт по пътищата трябва "шофьорите" да изчезнат от тях и да идат на места където могат да трошат само собствените си глави , ако си мислиш,че всички "производители" се надпреварват за някаква си екстра , не си познал , просто знаят ,че след 5-7 години ще е задължителнаКоментиран от #45
00:56 03.06.2016
45 Никой
До коментар #44 от "гост":
Eлектрониката хич не е безпогрешна. Не мога да си представя какво ще направи колата при екстремна ситуация - да прегази пешеходците или да те блъсне в камион. И после кой ще е виновен? Те и самолетите имат автопилот ама си падат, и не само от пилотска грешка. Решението е 2-3 години шоф. курсове, както е в Швеция. Да разберат хората как да карат, и че не трябва да си цъкат на телефоните и вградените в днешно време големи екрани в колите. Автопилота е удобство за хора, които очевидно не се интересуват от автомобили и каране и се чудят да къв са си купили кола изобщо. Съгласен съм с теб, че я има опасността това да е задължително. Заради повечето хора, за които шофирането не е нищо повече от досадно неудобство. Според мен за такива хора най-подходящи са автобусите.Коментиран от #46
10:45 03.06.2016
46 гост
До коментар #45 от "Никой":
Никой няма да седне да разследва кой какъв шофьор е а и най-добрите шофьори имат човешките качества да се уморяват , разсейват и да изпитват емоции , което е изключено при робот , а за всички автопилоти първата реакция при неясна ситуация е да спрат на място и изобщо приказките , че хората са по-сигурни от машините е отдавна доказано невярна , така че автопилота не е удобство , а единствената логична стъпка в развитието на транспорта , да не говорим , че в града е единственото решение на задръстванията и липсата на места за паркиране11:34 03.06.2016
47 някой си
Коментиран от #48
14:23 03.06.2016
48 Георги
До коментар #47 от "някой си":
Мити кво караш бе орел сигурно ракета за директен полет за на май...ти стаята !!19:20 04.06.2016
49 Роман Ценов
До коментар #22 от "Румен Янев":
Браво Румене!19:11 07.06.2016