Last news in Fakti

22 Юни, 2016 11:28 42 640 15

6 факта за Ferrari F40, които не знаете

  • ferrari-
  • f40
6 факта за Ferrari F40, които не знаете - 1
Днес, когато новото Ferrari 488 GTB с битурбо мотор се вихри по пътищата и пистите на Европа, Азия и Америка, не трябва да забравяме за още едно "Черно конче" с централноразположен битурбо двигател. Става дума за Ferrari F40 - един автомобил, разполагащ с 2.9-литров V-образен осмак и явяващ се приемник на модела 288 GTO. Но това най-вероятно го знаете, а сега ще ви разкажем за няколко интересни факта, които повечето от вас не са чували.6 факта за Ferrari F40, които не знаете
1. Мнозина считат, че всички екземпляри на Ferrari F40 са излезли от завода в традиционния за марката червен rossa corsa цвят. Това обаче не е така. 12 автомобила са с фабричен друг цвят, а първият от тях е предназначен специално за легендата Диего Марадона. Той е боядисан в черно и е поръчан за Марадона лично от президента на Наполи Корадо Ферлайно.6 факта за Ferrari F40, които не знаете
2. За да намалят максимално теглото на F40, инженерите от Ferrari стигат до крайности. Една такава е нанасянето на боята. За да бъде максимално олекотена колата за боядисването и са използвани по-малко от два литра боя. Това е и причината на някои от детайлите да личат карбон-кевларените оплетки, други по вътрешността въобще не са боядисани.6 факта за Ferrari F40, които не знаете
3. F40 се счита за първия автомобил, който преодолява границата от 320 км/ч. Конкуренцията от Porsche и Lamborghini (по онова време това са моделите 959 и Countach) достигат до 317 и 309 км/ч. съответно. А версията F40 LM е способна да развие рекордна скорост от 368 км/ч.6 факта за Ferrari F40, които не знаете
4. F40 разполага с два резервоара, разположени пред двете задни колесни арки. Интересното е, че при американските версии резервоарите са алуминиеви, а при европейските - гумени. Тези гумени съдове са със специална гъба вътре и задължително трябва да се сменят на всеки седем години.6 факта за Ferrari F40, които не знаете
5. През 1990 година цената на F40 е $339 150. Днес тези автомобили струват над милион долара, но по-интересно е колко струват резервните части и обслужването на F40. Ежегодната смяна на масло е $1 000, на всеки 10 години се препоръчва смяна на ремъци, горивопроводи и водни помпи - $15 000, гореспоменатите гумени резервоари струват $12 000, а комплект гуми - $2 000. Ветроупорното стъкло се предлага за $8 000, а комплект прагове - за умопомрачителните $26 000.6 факта за Ferrari F40, които не знаете

6. За участие в небезизвестната група "В" е било необходимо да се произведат не по-малко от 200 "цивилни" Ferrari-та. В момента на представянето от компанията обявяват тираж от 400 екземпляра, но в крайна сметка, поради силния интерес към автомобила, са произведени 1 311.

Технически характеристики за всички модели на Ferrari ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Той

    19 1 Отговор
    Спомени от картинките на Турбо и БИБИП !
  • 2 Шампиона

    26 0 Отговор
    Може би една от най-добрите спортни коли правени някога, ако не и най-добрата...Великолепен автомобил..!!!
  • 3 евтим

    15 0 Отговор
    невероятен жребец
  • 4 Тинки Уинки

    18 2 Отговор
    Истинска кола! Без излишна електроника! Без фълшиво чувство за стъбилност на пътя! Кола мечта за много от нас!
  • 5 Итало фен

    18 2 Отговор
    Тази кола е базата по която да се мерят останалите! ....и гледаи сега като започнат да търсят кусури ония момчета с голфовете и баварците...
  • 6 hellmaker

    16 2 Отговор
    Легендарен автомобил! Може би най-легендарното Ферари правено някога. С Countach бяха върховните автомобили на 80-те.
  • 7

    17 1 Отговор
    Последното Феррари одобрено лично от Енцо Феррари!
  • 8 olmo

    0 9 Отговор
    Музея на ферари вход 15еур, галерия Уфици Флоренция, хората чакат на опашка да пред нея, вход 12еур.
    Най-хубавото в автомобилния музей беше безплатния паркинг.
    Ферари за мен е като Редбул, върховно творение на маркетинга и PR.
  • 9 Евлампи

    6 10 Отговор
    McLaren F1 е най добрата кола.

    Коментиран от #13

  • 10 Разбирач

    5 6 Отговор
    Забравили са да вмъкнат, че няма парно...

    Коментиран от #14

  • 11 Йорданов

    4 0 Отговор
    Започвате да се повтаряте! Това е може би третия път в който виждам статията.
    П.с. Кола МЕЧТА!!!
  • 12 Ваньо

    2 0 Отговор
    Йорданов, прав си. Аз също виждам тази "новина" за трети път...
  • 13 Иво

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Евлампи":

    Къде бяха Макларън когато тази кола е направена
  • 14 Баш Разбирач

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Разбирач":

    Защо ти е парно? Къде ще я караш зимата?
  • 15 Ddd

    0 1 Отговор
    Тази кола не е за обичайния богат льольо, защото няма гейски системи за сигурност и една грешка ще ти струва или колата, или колата и живота.