Last news in Fakti

15 Юли, 2016 05:31 16 246 13

Електрически бус срази Tesla и Ferrari

  • atieva-
  • tesla-
  • ferrari-
  • edna-
  • model s-
  • california-
  • mitsui-
  • baic
Електрически бус срази Tesla и Ferrari - 1

Новосъздаденият калифорнийски производител на електромобили Atieva публикува видео от драг състезание, в което прототипът му Edna печели срещу Tesla Model S и Ferrari California с ускорение от 0 до 96 км/ч за 3.08 сек. Новината надали щеше да предизвика кой знае какъв интерес, ако експерименталният автомобил не бе построен на базата на бус Mercedes-Benz Vito.

Edna има два електромотора с обща мощност 900 к.с. Всеки от тях е съчетан със собствена скоростна кутия и силов електронен блок. За захранването се грижат акумулатори с капацитет 87 кВтч.

Тестовото муле на Atieva е построено с цел да бъдат изпробвани различни настройки на агрегатите, управляващата електроника, системата за рекуперация и охлаждането, от които впоследствие да бъде избран оптималната комбинация. Тя ще бъде използвана в първия сериен електромобил на компанията, който ще влезе в пряк сблъсък с Tesla Model S.

Електрически бус срази Tesla и Ferrari

Производството на луксозния седан трябва да започне през 2018 г., а на по-късен етап гамата ще бъде разширена с два кросоувъра. Електромобилите ще се сглобяват в нова фабрика с капацитет 20 000 екземпляра годишно.

Atieva е основана през 2007 г. от бившия член на борда на директорите на Tesla Бърнард Це и главния инженер на Model S Питър Роулинсън. Инвеститори в компанията са японската Mitsui и китайският автопроизводител BAIC.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    4 1 Отговор
    Напъждат от Тесла един мениджър и един инженер, пачкосани азиатски хиени надушват това ... и хоп- ражда се нова конкурентна фирма, която още с първия си модел натиква фирмата -майка на кучето в ауспуха.
    Красив е животът на Запад. И бърз и динамичен. Докато се усмихнеш и се озъбваш.

    Коментиран от #3

  • 2 незнайко

    3 4 Отговор
    Интересно защо е тази борба за скорост и мощност? До 100 коня са достатъчни. Плюс това електрическите 100 коня са налични веднага. С акумулатор с капацитет 87 кВтч. електромобила ще е супер. Щом китайците са в играта, електромобила ще го бъде.

    Коментиран от #6

  • 3 айде де

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    къде може да се купи този бус?
    климатик има ли?
    наистина ли в тва състезание буса разполага с тази тежичка батерия 87квтч?
    абе то и аз мога да бия ферари и Тесла с някой москвич, но ако съперниците ми не подават много мощност

    Коментиран от #8

  • 4 Electric

    0 0 Отговор
    за да е по лек буса може и да ползва 6кВтч батерия която може да подаде нужната мощност. няма гаранция в случая
  • 5 БГг

    1 1 Отговор
    ЗАЩО ТОЗИ КОЙТО Е СФОРМИРАЛ ФИРМАТА РАБОТИЛА ПО БУСА НЕ Е БИВШ ИНЖЕНЕР ОТ АУДИ, БМВ, ПОРШЕ, VW ИЛИ МЕРЦЕДЕС???
  • 6 Morgoth

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Защото колите са във високия сегмент. Като платиш над 100к за нея ще ти се изсмеят, ако си със 100 коня. И също защото с електрическия двигател е сравнително лесно да се докарат конете. Раликата в цената между 100 и 400 коня при ДВГ е огромна, докато при електрическите е малка.
  • 7 TeslaFan

    2 1 Отговор
    Знаете ли защо е бус? Защото батерията и агрегата са огромни и тежки и не могат да ги смалят, щото не им е толкова напред технологията. И тесла могат да напраскат един бус, дето ще изпревари всички коли, ама то не е целта прототип да бие нещо - целта е фабричен автомобил да го направи.
  • 8 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "айде де":

    Буса е използван поради простата причина , че е с най-много място и лесен достъп за монтаж и настройки на агрегатите , оголено купе от Вито тежи 500-600 кг. , така че барабар с батерията и моторите тежи по-малко от Тесла , а няма да се учудя ако е по-лек и от Калифорнията , което заредено е над 1800 кг. Хората са написали , че серийния модел ще е седан от класа на Тесла С , само че май са се объркали с тия две скоростни кутии , не вярвам главен инженер от Тесла да направи такава глупост . Най-вероятно са объркали превода и става въпрос за едностепенните редуктори , които просто дават нужните обороти до колелата и ги има и в Тесла естествено един или два в зависимост с колко мотора е модела , а за електромоторите освен че по-лесно се вади мощност , това не увеличава а намалява разхода на енергия за разлика от "великия" ДВГ

    Коментиран от #9

  • 9 Electric

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ти в коя част на България си, да се видим и побъбрим за електромобили?

    Коментиран от #11

  • 10 MERCEDES FOREVER

    0 1 Отговор
    Бусът е страшен, много ясно, че ще ги наказва всичките, нали е Mercedes! Кво да говорим повече? Кажи си му, че е Mercedes и тва е достатъчно.
  • 11 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Electric":

    Вие двамата що не се ожените?
    Писна ми през 2-3 статии за Тесла или електромобили, да го питаш къде живее?
    Това да не ви е сайт за запознанства?

    Коментиран от #12

  • 12 Electric

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Ти май ревнуваш? Стига ве човек честно ли никой не те иска?
    Аз просто искам да науча неща които са ми интересни, не съм като теб който си мисли че всичко знае.
    Не ти ли писна да коментираш по статии за електромобили с батерии след като ги мразиш?

    Коментиран от #13

  • 13 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Electric":

    Мен още преди 5 години ме поискаха, така че споко :)))
    Пък това, че мразя електромобилите, не е вярно.
    Мразя проповедническото тръбене, че едва ли не, това е някаква панацея.
    Естествено, че бих си купил електромобил ако мога, но това няма да се случи скоро, защото технологията не е това за което я представят.