6 286 0

Новата Mazda MX-5 може и с V8

Ангел Харизанов

Една от мечтите на феновете на малкия японски кабриолет MX-5, известен по цял свят е по-мощен двигател. Фабрично, това така и не стана възможно въпреки слуховете във времето. Това накара много от почитателите да търсят цели турбо китове за вграждане и дори ванкеловия двигател на RX-7/8.

Във Северна Америка, на почит са V8 двигателите и ние сме срещали автомобили от предишните поколения претърпяли подобна трасформация, но това е първата в най-новата MX-5 представена през есента. Заводският SkyActiv-G 2.0 е отстъпил мястото си на V8 LS3 от Corvette C6, а мощността е скочила от 155 коня на цели 525, като новия двигател е получил спотна изпускателна система.

Теглото не се е повишили значително - 110 килограма в плюс за общо тегло от 1179 с пълен резервоар. Това прави пропорцията от маса към мощност много близка до 2:1, а с такава малко автомобили могат да се похвалят. Разпределението също не се е променило или нарушило значително - 53:47. Двигателят е оборудван със скоростна кутия T56 Magnum. Електрическата хидравлика на волана е заменена с механична, поради ограниченото място, диференциалът е значително по-голям и контактува със скоростната кутия през нов кардан от въглеродни влакна.

Създателите от Flyin’ Miata са помислили и за сигурноста на малкия изстребител и са го оборудвали с нови спирачки с двукомпонентни дискове от Wilwood и са поставили и частична предпазна клетка зад седалките - нещо много важно за бърз кабриолет. Този автомобил, определено ще става за сериозни подигравки.
 



Напиши коментар:


Публикувай