15 399 19

Първи тест на новото Renault Koleos

Френският шик се възражда в новата генерация на Koleos

Венцислав Михайлов

Париж, Франция. Наш екип от мястото на събитието.

В началото на ХХ в. думата шик от френския език става синоним на новаторство и стил. Един век по-късно Renault дава ярка и ясна заявка, че думата шик може да се използва в автомобилостроенето. Това става с второто издание на Renault Koleos. В този модел на френската компания се преплитат както най-добрите традиции на концерна, така и френският талант да се погледне в бъдещето. Резултатът може да се опише с една дума – шик, но с твърде много значения като новаторство, експресивност, сигурност, визионалност и традиция. Нито едно от тези определения не е за сметка за другото, но по един неповторим начин дават заявка, че поне за криза в автомобилостроенето от Renault не могат да говорят.

Екипът ни беше част от международното представяне на модела във Франция. В България моделът се очаква в началото на 2017 г.

Новият Koleos е построен върху архитектурата CMF-C/D на Алианса, която се споделя от няколко автомобила, включително Renault Espace, Talisman и Kadjar, X-Trail/Rogue и Qashqai на Nissan. Общата архитектура свидетелства за опита на Алианса в конструирането на седани, кросоувъри и SUV модели.

Приликите в дизайна с Talisman – новият голям седан на Renault – са видими от пръв поглед, а това не е случайно. Екстериорите на тези два автомобила са проектирани паралелно.

В резултат на това, новият Koleos е моментално разпознаваем като флагман в моделната гама на Renault, благодарение най-вече на дизайна на предната си част, в който изпъква голямото лого на Renault, разположено в средата на широката хромирана решетка.

Стегнатите линии на капака на двигателя допринасят за мощния дизайн на автомобила, впечатление, което се подсилва от присъствието на няколко хромирани декорации, включително ивици, които започват от фаровете и минават през цялата дължина на калниците, за да удължат визуално предната част на автомобила, излъчвайки впечатление за динамика и елегантност. Дългото 2705 мм междуосие – при обща дължина на модела от 4673 мм – се нарежда сред най-дългите в класа и позволява на новия Koleos да предложи рекордно пространство в интериора, позиционирайки се като SUV от сегмент D.

Отзад, превърналият се в запазена марка дизайн отново е ясно откроим. Широките, хоризонтални стопове усилват впечатлението за широчина и привличат окото към логото на Renault върху вратата на багажника. Хромираните акценти в долната част на задната броня приемат формата на двоен ауспух, детайл, който допълва цялостния екстериорен дизайн на новия Koleos.

Фаровете Full LED Pure Vision, които са 20% по-мощни спрямо халогенните фарове, подобряват видимостта през нощта.  Дневните светлини (DRL) осигуряват уникален, пронизващ поглед. Постоянно светещите задни LED светлини разчитат на технологията Edge Light, която генерира ясен и ярък 3D ефект.

Въпреки че новият модел ще пристигне в България в началото на следващата година, то отсега е известно, че за родината ни моделът ще се предлага само с дизелов двигател.

Изборът ще е между 1,6-литров и 2,0-литров дизелов двигател.

Двата дизелови двигателя отговарят на еко стандарта Euro6 и са оборудвани със Stop & Start, NOx катализатор и филтър за твърди частици.

Дизеловият 1,6 dCi двигател е натрупал репутация с удоволствието от шофирането, което носи, и своята ефективност. Максималната му мощност от 130 к.с. (96kW) идва при 4000 об./мин, докато въртящият момент от 320 Нм е наличен от 1750 до 2250 об./мин. Неговият особено ефективен дизайн (квадратна архитектура, намален работен обем, принудително пълнене) е плодът от опита, който Renault изкова в света на моторните спортове, особено във Формула 1.

Дизеловият 2,0-литров двигател е най-мощният в гамата на новия Koleos. Той е оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия, впръскване на горивото под налягане от 1600 бара и пиезо-електрически инжектори. Максималната му мощност е 175 к.с. (127kW) идва при 3750 об./мин, докато въртящият момент от 380 Нм е наличен от 2000 до 3000 об./мин. Tози двигател гарантира динамична реакция в средния оборотен диапазон, благодарение на наличието на максималния въртящ момент в широки оборотни граници. Този двигател може да се свърже само с автоматична трансмисия X-Tronic.

Но какво е автоматичната трансмисия X-Tronic

Автоматичната трансмисия X-Tronic беше проектирана за повишаване на удоволствието от шофирането и намаляване на разхода на гориво в сравнение с конвенционалната автоматична трансмисия. Тя е малко по-бавна от стандартен автоматик, но пък наистина намалява разхода на гориво.

За разлика от предишните трансмисии CVT, трансмисията X-Tronic на новия Koleos работи повече като автоматична трансмисия с различни предавателни числа, когато водачът се нуждае от рязко ускорение. Въпреки това, тази безстепенна трансмисия гарантира безпроблемна смяна на предавките при ускорение, предлагайки безкраен брой предавки. Те гарантират, че оборотите на двигателя и натоварването се оптимизират постоянно, за да се подобри разходът на гориво, комфортът и нивата на шум, когато се движите с постоянна скорост.

Водачът има възможността да избере 7-степенен секвенциален режим, за да се възползва от двигателната спирачка. Трансмисията X-Tronic предлага всички ползи на конвенционалната трансмисия, без нейните недостатъци.

4х4 технология, едно добро наследство

Трансмисията ALL MODE 4x4-i, предлагана за новия Koleos, разчита на технология, която се е доказала в милиони автомобила на Алианса по целия свят. Системата е много лесна за използване, чрез контролер, разположен от лявата страна на волана, тя позволява избор на три режима: 2WD, 4WD AUTO или 4WD LOCK.

В режим 2WD, новият Koleos се задвижва от предните колела, без значение на условията.

В режим 4WD auto, системата ALL MODE 4x4-i постоянна анализира условията и нивата на сцепление, използвайки тази информация, предоставена й от сензорите, за да изчислява идеалното разпределение на въртящия момент между предната и задната ос. Ако се налага, до 50% от въртящия момент може да бъде прехвърлян към задните колела.

Когато се движите извън пътя, или в условия, при които сцеплението е на лимита си, като в сняг, кал, пръст или пясък, режимът 4WD LOCK позволява на водача да включи перманентно задвижване на четирите колела при скорост под 40 км/м, за да разпредели наличния въртящ момент по равно между предната и задната ос (50/50). Този режим се изключва автоматично при скорост около и над 40 км/ч, или когато двигателят бъде рестартиран.

Освен подсилване на офроуд способностите на новия Koleos, системата ALL MODE 4x4-i предлага още по-динамично представяне, плюс по-висока стабилност и повишена безопасност.

Всички тези качества бяха показани на тестовата писта Серам край Париж. Движението във фин пясък, качването по наклон или спускането разкриваха, че инженерите от Renault усърдно са се старали да покажат, че Koleos-ът е отличен 4x4. Ако не си запален любител на офроуда, то зад волана на второто поколение на Koleos-a е невъзможно да устоиш на изкушението.

Вторият ден от теста от Renault разкриха магията както да се шофира в натоварения трафик на Париж, така и сред дискретния чар на френската провинция. С две думи новият Koleos e за семейства, изкушени от пътешествията.  

Новият Koleos се възползва от богатия опит на Renault

в сферата на пасивната безопасност и се е прицелил към постигане на отлични оценки в тестовете на независимата организация NCAP. Всички предпазни колани са снабдени с предобтегачи и ограничители на теглото.

Освен това има две адаптивни въздушни възглавници отпред, които се раздуват в съответствие с вида на сблъсъка и позицията на пътника в автомобила. Не трябва да се забравят и двете странични въздушни възглавници за гръдния кош за пътниците отпред, така и предни и задни подглавници, предотвратяващи камшичен ефект.

В същото време, използването на много високо еластична стомана за рамата на двигателя и закалена стомана за пътническата клетка е с цел защита на кабината в случай на силен сблъсък.

Когато стане въпрос за активна безопасност, новият Koleos предлага стандартно последното поколение Електронен контрол на стабилността (ESP), контрол на сцеплението (тракшън контрол), Спирачен асистент, Електронно разпределение на спирачното усилие и Асистент за потегляне по наклон. Водачите могат да разчитат на активен авариен спирачен асистент (AEBS),система за сигнализация при пресичане на осевата линия, (LDW), Система за предупреждение за наличие на обект в „сляпата“ точка на автомобила (BSW), Система за разпознаване на умората (UTA), така и система за подпомагане на паркирането.

С 289 мм пространство в областта на коленете, новият Koleos не само превъзхожда конкурентите си, но също така предлага на пътниците отзад щедро пространство в областта на главата, раменете и лактите. Седалките на втория ред могат да се отопляват, има избор от две температурни настройки.

SUV гените на новия Koleos са също толкова откроими и в интериора.

Навяващ мисли за комфорт, качество и здравина, неговият елегантен, защитен интериор се намира в перфектна хармония с екстериорните линии на модела.

Повдигната шофьорска позиция предлага отлична видимост. В сравнение с традиционен седан, шофьорската позиция на новия Koleos е разположена 150 мм по-високо.

Високото, широко арматурно табло е предназначено да даде на водача и пътника до него усещане за сигурност и защита. Ръкохватките от двете страни на централната конзола отразяват света на оф-роуд шофирането, като в същото време насищат интериора със спортно усещане.

Достъпът до Koleos е улеснен от широкия ъгъл на отваряне на вратите, които се отварят под ъгъл 70 и 77 градуса съответно отпред и отзад.

Дизайнът на вратите предпазва праговете от замърсяване и минимизира широчината им, за да се улесни още повече влизането в интериора.

Електрическата врата на багажника позволява отварянето й без докосване, само чрез движение с крак под задната броня.

Традиция и съвременност – само във френския шик на Renault Koleos.

 

Франция


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • мм84
    Отговор
    1 10:50  03.08.16
    Доста симпатично предложение от Рено. Колеоса изглежда много добре. Цената ще е сравнително достъпна и би трябвало да пожъне успех.
  • Миро
    Отговор
    2 10:59  03.08.16
    За разлика от предишния, който е мега грозен, този ми ахресва.
  • xD xD xD
    Отговор
    3 12:01  03.08.16
    xD РЕНО И СУВ МИ ЗВУЧИ КАТО МАГАРЕ И КОСМОС. ФРЕНСКИТЕ НЕ СТАВАТ ДОРИ ЗА СКРАП ,ЗАЩОТО В ТЯХ НЯМА ЖЕЛЯЗО.

    Коментиран от #4, #9

  • Иван
    Отговор
    4 13:08  03.08.16

    До коментар #3 от "xD xD xD":

    Не е точно така. Не гледай само старите Рена, които гният. Старите Пежа и Ситроени имат много здрави ламарини.

  • с крак под задната броня
    Отговор
    5 13:23  03.08.16
    Гледам снимките и не вярвам на очите си! Ренде да мине по такъв наклон?! Знам, че е ренде и се чудя как може да ме кефи??!! Вътре си е стандарт - нищо особено, отвън даже има прилики с туарег, обаче като цяло си е приятна количка. Браво!
  • ренде фиен
    Отговор
    6 13:30  03.08.16
    Предишния Колеос бива ли го, че съм си харесал един, дизелов?
  • аааа
    Отговор
    7 13:36  03.08.16
    Виж пред-пред-последната снимка - Santa Fe отвсякъде.
  • Краси
    Отговор
    8 14:16  03.08.16
    Това ще е малко по-голямо от Каджара, т.е. следващия клас, така ли? В статията пише, че двигателите ще са 1.6 и 2.0, а на снимката на двигателя пише "Renault 2.5" :D:D:D
  • Ники
    Отговор
    9 15:47  03.08.16

    До коментар #3 от "xD xD xD":

    Имам сравнително актуално Рено и жена която се научи на него ;-). Така че по отношение на здравина е добре, а обработката на ламарините е впечатляваща. За ръжда и дума не може да става. Боята уви си е тънка, но е такава на всички "по-народни" коли. Само две забележки мога да отправя: 1. Огромния екран на радио конзолата с нищо не допринася за по-добро и безопасно шофиране. 2. Рено поне според мен все още имат сериозни проблеми с елекрическите системи, а все повече ги вграждат за какво ли не. Където и за каквото се сетиш. Пример сгъването на седалките ;-). При мен единственото нещо което се повреди в рамките на първите 3 години са датчиците на всички колани на задния ред. Непригодни за ремонт - подменяш цялата закопчалка, а сега да им доверя и сгъването на облегалките да е електрическо, задната врата (е тя и сега е електрическа) ... Мен ме привичат не точно SUV, така че впечатленията са ми от "по-градските" модели, но извода ми според мен е правилен: В Рено в момента властват дизайнерите, не инженерите! Типичната практичност на тези коли уви е вече история.
  • Mmm
    Отговор
    10 15:56  03.08.16
    Мисля, че има грешка в името - Написано е Рено Колеос, а трябва да е Дърво Колеос :) !
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    11 18:04  03.08.16
    Мин**ата на капака още по-голяма са я направили!
  • Honda 1912
    Отговор
    12 20:16  03.08.16
    Прилича на Санта фе , когато дявола си нямал работа си ..... децата . Сегмента е толкова претъпкан от предложения , че тези се навират яко между шамарите , имали традиции , но не и при Суфовете , Ситроен също се вряха и бързо , бързо им угаснаха мераците . Този *джип* трябва да се справи и с лошото представяне на първото поколение . По-скоро ми се струва , че ще са рядкост в нашето ежедневие , иначе е красив ........

    Коментиран от #17

  • Край
    Отговор
    13 22:03  03.08.16
    При тия пари - големите ауспуси отзад са ви нарисувани. Като дадете още толко и си вземете истинска немска машина ауспусите ви ще са истински. Нещо такова са казали дизайнерите с това решение. Имитациите не продават.

    Коментиран от #15, #16

  • Autofan
    Отговор
    14 01:09  04.08.16
    То пък щото на немския премиум не са фалшиви ауспусите - нали: http://www.skodacommunity.de/attachments/20130814-172844-large-jpg.35870/ И Mercedes GLC дизел, и VW Passat TDI... ;)
  • Десислав Попов
    Отговор
    15 07:46  04.08.16

    До коментар #13 от "Край":

    Ооффф,"истинска немска машина"-голЕм смЕх

  • Десислав Попов
    Отговор
    16 13:22  04.08.16

    До коментар #13 от "Край":

    Да,бе,защото пък на Пасат-ора не са нарисувани.Ама пишете глупости...
  • кроко
    Отговор
    17 16:31  04.08.16

    До коментар #12 от "Honda 1912":

    Като оставим на страна колите, купени от чисто практична гледна точка - някой си харесал нещо и не му мисли много-много; забелязъл съм че френските коли имат доста почитатели сред една особенна част от обществото - млади типчета, изглеждащи интелигентос с ризките и блузките върху якичките, с прилични доходи да могат да си позволят нова или що-годе нова колица и каращи като 75-годишни пенсионери! Предполагам че енещо като болест и като остареят пак продължават да си купуват само френско. Та и на това разчитат франсетата - имат си утвърдена клиентела, дето държи да е френско, пък че не разбира и кара к'вото дойде е друг въпрос.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    18 20:38  04.08.16

    До коментар #17 от "кроко":

    Щом хората могат да си позволят да си купят нова кола, и то не бюджетна, значи имат право да си я карат. Аз също карам Рено и честно казано нямам намерение да карам друго. Първата ми кола бе Лагуна, минах през японски и немски, но пак се върнах на Лагуна и не съжалявам и за миг. За цената на Рено си купуваш здрава, красива и приятна за каране кола, която има комфорт на добро ниво, не е бърза, но е икономична. Проблемните им детайли са известни, отстраняват се евтино, основните агрегати са масивни и здрави, купето не ръждясва, окачването е здраво, лукса е на ниво и в ниските нива на оборудване. Отвратих се за какви боклуци хората си дават парите, 8-10х. лв за голф 5 който няма здрава част по него, но щом е голф, ауди, мерцедес или бмв всички недъзи се премълчават, да си не проличи, че собственика се е прецакал. Точно новите пасати, голфове и тигуани са едни от най-ненадеждните. Едно е да ти откаже парктроника или ел.стъкло, друго е да ти спука глава, да ти гори литър насло на хиляда км, или да ти влиза в сервизен режим поне два пъти в годината. И аз съм се насочил към ново Рено, сигурно според повечето коментатори съм тъп, прост, компексар или гей, но като порастнат ще разберат защо е така.
  • Никола
    Отговор
    19 20:23  06.08.16
    Добре е , че в в БГ територията битува мнението като на този по-долу @кроко , за да мога да си купувам на ниска цена френски автомобили ! Нито съм "младо типче ", нито карам "като 75 годишен" , но винаги си купувам френски автомобили втора употреба и никога не съм оставал разочарован . Френските коли са удобни , евтини за поддръжка , никога не гният , имат страшно здрави двигатели , задължително са по-красиви от немските (за японските да не говорим колко са грозни) , резервните части са най- евтините ,дори и оригиналните и още и още ... Е да имал съм проблеми , но забележете най-вече от електрониката с марка БОШ !

Напиши коментар:


Публикувай