3 Август, 2016 07:15 8 011 7

Бавария ще съди Volkswagen Group, по повод "Дизелгейт"

  • vw-
  • volkswagen-
  • group-
  • дизелгейт

Най-големият скандал в историята на автомобилостроенето изглежда няма да приключи скоро и нещата започват да се насочват към родината на компанията Volkswagen - Германия. Баварската област ще заведе иск за нанесени щети, като поводът е местният пенсионен фонд, който е един от многото акционери в компанията. 

Отговарящият за финансите на областа министър - Маркус Сьодер е споделил, че фондът е понесъл загуби от 700 хиляди евро от обезценяването на акциите на топ производителя и иска тези пари обратно. Ако това стане факт, е възможно и другите 15 германски области да пуснат искове, за да покрият загубите си и тогава сумата ще нарастне драстично.

Наскоро Южна Корея, спря продажбите на общо 32 модела на Volkswagen Group, които използват замесените в скандала дизелови 2.0-литрови и 3.0-литрови агрегати. Печалбата на собственика на мажоритарния дял акции от 31.5% - Porsche SE, е отбелязал спад в печалбата си от общо 41% за пърото полугодие на 2016-та година.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чавдар Войвода

    0 1 Отговор
    До 5-6 години VAG няма да съществува.

    Коментиран от #2

  • 2 некойси

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Чавдар Войвода":

    Ами ако до 5-6 години продължават да лансират "модерните дизели" защо не. Ако тесла реализират масовия модел ще има сериозно разместване на бизнес пластовете в автомобилния бранш.
  • 3 гост

    0 0 Отговор
    Май сте изтървали няколко нули в това 700 000 евро
  • 4 фИКИ

    1 0 Отговор
    Това няма как да мине, явно на гермаците им е мек мозъка.
  • 5 прецакаха се

    1 0 Отговор
    След тези всичките искове и плащания за милиарди някой все още вярва ли, че от колите занапред няма да се спестява за да "избият" и както се казва "отиде коня у ряката" в случая качеството, материали, изработка и пр. То спорно е колко е било добро и до сега, ама за в бъдеще па съвсем... Разсъждавам си, няма как да "избиеш" едни огромни пари, за да платиш глоби, а да купуваш и влагаш качествени материали при един и същ пазарен дял, че дори и намалял !?
    Няма да се учудя, ако до няколко години китайци вземат основния дял акции от фирмата. Дано немците успеят да си спасят поне Порше-то, то не заслужава таква съдба за разлика от VW - те !

    Коментиран от #6

  • 6 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "прецакаха се":

    Прав си относно материалите.Да вземем например т.нар. софт-лак.Той се изтрива на първата година и колата още нова,пък вътре прилича на г@з.Само даваш едни пари за немски "премиум"-ВАГ-ен,а не получаваш нищо.
  • 7 Роман Ценов

    1 0 Отговор
    Горката марка.