5 496 1

Франция със зелена светлина за автономните автомобили

Ангел Харизанов

Страната взе решение да разреши тестовете на безпилотни автомобилни системи по пътната ѝ мрежа. Това е част от план наречен Nouvelle France Industrielle, който бе обнароден през 2013-та и вече е в действие. Той ще даде тласък на разработките свързани с индустриалния и производствения сектор на държавата, което естествено да рефлектира положително върху дохода на населението.

Планът включва още подкрепата към разработката на летателни апарати, следващо поколение TGV влакове, както и разработките на електрическите автомобили и станциите им за зареждане. Внимание ще бъде обърнато и на двигателите с вътрешно горене и особено на разхода под 2 литра на 100 километра. До сега странате позволяваше автономни разработки, само на вътрешните производители и то след голямо количество разрешителни и одобрения. С това решение за "разхлабване" те се надяват да стимулират икономиката си.

Другата причина за позволението е намаляването на пътните инциденти, до което ще доведат технологиите - няколко други страни вече заявиха, че автономните автомобили са решението на проблема. Очакваме обаче, в скоро време да се появят регулации относно безпилотните машини и техните нива на автономност. 
 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Чиба (гост)
    Отговор
    1 20:44  14.08.16
    Всяка технология си води и до плюсове и до минуси често, в зависимост от използуването и. Аз съм за автопилота, но при условие, че всяко МПС си има смяна на режима от ръчен, на автопилот, по желание на водача. Защото удоволствието да шофираш и желанието да развиваш уменията си, ще бъдат отнети, ако самият автомобил е изцяло на автопилот. да, може и да е по-безопасно често, защото дебили зад волана има много тук и къде ли не, които не пазят и другите и себе си, но пък не означава, че ще остане винаги по-безопасно. Защото уменията на водача на МПС се формират от опита - колкото по-дълъг е, толкова повече рутина трупа. И ако свикне да го вози автопилот, риска да намалеят рефлексите му расТе. Така, както човека свикна пералнята да му пере дрехите, сега повечето хора, ако им дадеш сами на ръце да перат ще се ошашавят... Същото е и с ръкохписа - повечето време пишем на клавитури и коэгато се наложи да пишеш ръкописно, изведнъж умението е намаляно драстично. Както казват - практиката намалее ли, риска от гафове расте... Затова големите пилоти винаги тренират без всякаквии допълнителни ЕйБиЕс и други системи, защото само така усещат автомобила и уменията си едно към едно. Да, може да се завъртиш на лед, може дори да се блъснеш, ако не внимаваш. Но няма гаранция и че, роботите няма да сгрешат, колкото и безгрешни да са. Защото в рисков момент, когато трябва да тръгнат, от което ти зависи живота, робота ще гледа пътната маркировка и няма да тръгне. Ето пример затова: виждаш, че към колата ти лети падащ вертолет или кран? Автопилота обаче следи пресичащите, зебрата, светофара, дистанцията от предното МПС, не отчита риска за теб. И ти искаш да потеглиш и дори само да отвориш вратата и да избягаш, но автомобила автоматично ги отваря, защото е програмиран по трасето и е на автопилот. И вместо да се спасиш, ти изгаряш вътре в МПСто. Ето такива пикови моменти автопилота вече ще те погребе. Или пък изведнъж пропадне дупка по трасето. Автопилота ще закотви колата и ще чака. А ти можеш да минеш по близък до асфалта коловоз път и да излезеш на двеста метра наново. Но автопилота няма да ти позволи.... Затова аз съм за автопилота, но твърдо против само автопилота! Няма ли човека, какъвто и робот да сложиш, в един момент той може да те погребе, колкото и съвършен да е. Защото робота е машина, а машината следва инструкция, дори и самообучаващ се да е. Ако пък реши, че няма опасност и подкара, а ти виждаш, че пада самолет на стотина метра и не искаш да тръгнеш, но робота те подкарва, ще те погребе. така, че роботиката е чудесно нещо, но когато човек взема решенията повечето пъти, не машината! Затова, че аз не бих подкрепил задължително самодвижещи се машини. Да, те са полезни, прецизни, безкпомпромисни. Но това в някои моменти е минус. като да закъснееш за да се качиш в самолет и терорист да го взриви както на филмите и в живота вече. Ако машина те вози ще гръмнеш.... Ако обаче спреш да пиеш кафе, може и да не си в самолета. Всичко е конкретно - ОТНОСИТЕЛНО! Най-хубавото на робоота е безкомпромисната стрикност, но тя е и най-рисковата за човека в дадени моменти. Затова, най-добре е да има избор шофьора измежду автопилот и сам да шофира! Така, ако го боли ръката или му се спи, пуска автопилота и си нанка. Ако обаче иска да шофира, той е добре да има своят избор! Но пък бих монтирал датчик за дистанция, който примерно при приближаването на МПС отпред на по-малко от 5 метра или на пешеходец, в движение да намаля автоматично подаването на газта, това би намалило силата при удар или връхлитането върху пешеходец примерно. Един обикновенн датчик за движение и дистанция може да спаси не един живот.

Напиши коментар:


Публикувай