15 Август, 2016 12:17 7 490 4

Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка

  • електромобили-
  • германия
Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка - 1

Въпреки сдържания досега интерес Съюзът на автомобилната индустрия VDA все още очаква премията за покупка на електромобили да има успех, пише ДПА. „Динамиката на пазара ще се разгръща стъпка по стъпка“, каза председателят на браншовия съюз Матиас Висман.

През следващите месеци на пазара в Германия ще се появят и други нови модели електромобили на германски производители. „Можеше да се очаква, че възходящата крива ще се покачва бавно“. Един месец след старта на кампанията във Федералната служба по икономика и контрол на износа (Bafa) са постъпили едва 1 791 заявления.Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка

От фонда, захранен общо с 1.2 милиарда евро, досега са заявени само около 6.6 милиона евро. „Тъй като бонусът за опазване на околната среда може да се заявява едва от четири седмици, би трябвало да се изчака още няколко месеца, преди да се правят първите изводи“, каза още Висман.

Наблюденията върху други пазари, като Китай или Норвегия, показват, че началните импулси са повишили търсенето. За да се разрасне повече пазарът в Германия, било необходимо и разширяване на инфраструктурата за зареждане. Потребители, но също така и фирми, фондации и съюзи могат от началото на юли да заявяват така наречения еко бонус за покупка на електромобили.

Субсидията важи със задна дата за автомобили, купени след 18 май. За коли, които се захранват изцяло с батерия, се дават 4000 евро. За такива модели са постъпили 1 194 заявления за финансиране. За хибридни автомобили с допълнителен двигател с вътрешно горене се отпускат 3000 евро.

Държавата и производителите си поделят разходите. Германия очаква благодарение на субсидията да бъдат закупени около 300 000 електромобила. В началото на тази година по германските улици са се движели едва 25 500 изцяло електрически и 19 000 хибридни автомобила.

Ще припомним, че новият бранд, под който Daimler AG ще произвежда електромобили, ще се казва MEQ и коли под тази марка ще се появят съвсем скоро. Немците патентоват не само това название, а и цяла серия индекси за бъдещите модели на марката - EQA, EQB, EQX. Запазени са и правата върху рекламните фрази EQ Inside, EQ Boost и Generation MEQ ("EQ Отвътре", "EQ Ускорение" и "MEQ Поколение").Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка

От концерна възнамеряват да отделят новия бранд от Mercedes-Benz в още по-голяма степен, отколкото BMW направи със своята моделна линия "i". В момента тя включва два екологични автомобила - i3 и i8.

По-рано пък стана ясно, че Volkswagen планира да отвори собствен завод за акумулаторни батерии за електромобили по подобие на Gigafactory на Tesla Motors. Предприятието би осигурило независимост от азиатски доставчици като Panasonic (партньор на Tesla), LG and Samsung, които доминират пазара на подобни технологии.

VW ще развива и мащабна програма за електромобили, която включва конкурент на BMW i3 и седан от бизнес клас. Най-амбициозният проект на немците от Volkswagen обаче ще бъде високотехнологичен конкурент на Tesla Model 3, чийто дебют е насрочен за 2019 г.

Изводът е, че хората все още харесват стандартните автомобили с двигатели с вътрешно горене, но перспективите не са никак розови. Единственият изход (до който са достигнали и германците) за автомобилния пазар в световен мащаб е масиран ръст в производството на електромобили и като следствие доминирането им на ключови световни пазари като немския. Пазарът на електромобили в Германия се развива стъпка по стъпка


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    0 0 Отговор
    Някои хора тук само преди 5-6 месеца се кълняха , че електромобилите няма да пробият още поне 50 години , интересно гласа ли си загубиха

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Капота

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Това са хора от авто-бизнеса в БГ, и разбира се главно с ДВГ -двигатели с вътрешно горене, ако дойдат електромобилите всичките им "познания" отиват на кино, даже няма да има за кякво да си говорят, щото речникът им е съставен от 100-те думи за ДВГ
    :-)))))))))))))))))))))))
  • 3 йххйдйн

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    ами не се развива
    в статията всичко е ЩЕ
    ще се разгръща
    ще се появят
    ще се покачва
    ще развива
    и ние мислехме че ще живеем като хората:(
  • 4 Мхм

    0 0 Отговор
    Щом един тролей слага LaFerrari - венецът на скудерия, върхът на мозъчния ДВГ тръст - в поза партер,

    https://www.youtube.com/watch?v=eT7KKxoAvvk
    https://www.youtube.com/watch?v=5EgUpnI7kzA

    значи всичко е предрешено.

    Електромагнитната тяга продължава. Буталната - остава.
    Прогресът е като изгрева или залеза. Харесва ли ти или не - не може да бъде спрян.