Въпреки сдържания досега интерес Съюзът на автомобилната индустрия VDA все още очаква премията за покупка на електромобили да има успех, пише ДПА. „Динамиката на пазара ще се разгръща стъпка по стъпка“, каза председателят на браншовия съюз Матиас Висман.
От фонда, захранен общо с 1.2 милиарда евро, досега са заявени само около 6.6 милиона евро. „Тъй като бонусът за опазване на околната среда може да се заявява едва от четири седмици, би трябвало да се изчака още няколко месеца, преди да се правят първите изводи“, каза още Висман.
Наблюденията върху други пазари, като Китай или Норвегия, показват, че началните импулси са повишили търсенето. За да се разрасне повече пазарът в Германия, било необходимо и разширяване на инфраструктурата за зареждане. Потребители, но също така и фирми, фондации и съюзи могат от началото на юли да заявяват така наречения еко бонус за покупка на електромобили.
Субсидията важи със задна дата за автомобили, купени след 18 май. За коли, които се захранват изцяло с батерия, се дават 4000 евро. За такива модели са постъпили 1 194 заявления за финансиране. За хибридни автомобили с допълнителен двигател с вътрешно горене се отпускат 3000 евро.
Държавата и производителите си поделят разходите. Германия очаква благодарение на субсидията да бъдат закупени около 300 000 електромобила. В началото на тази година по германските улици са се движели едва 25 500 изцяло електрически и 19 000 хибридни автомобила.
От концерна възнамеряват да отделят новия бранд от Mercedes-Benz в още по-голяма степен, отколкото BMW направи със своята моделна линия "i". В момента тя включва два екологични автомобила - i3 и i8.
По-рано пък стана ясно, че Volkswagen планира да отвори собствен завод за акумулаторни батерии за електромобили по подобие на Gigafactory на Tesla Motors. Предприятието би осигурило независимост от азиатски доставчици като Panasonic (партньор на Tesla), LG and Samsung, които доминират пазара на подобни технологии.
VW ще развива и мащабна програма за електромобили, която включва конкурент на BMW i3 и седан от бизнес клас. Най-амбициозният проект на немците от Volkswagen обаче ще бъде високотехнологичен конкурент на Tesla Model 3, чийто дебют е насрочен за 2019 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #3
16:29 15.08.2016
2 Капота
До коментар #1 от "гост":
Това са хора от авто-бизнеса в БГ, и разбира се главно с ДВГ -двигатели с вътрешно горене, ако дойдат електромобилите всичките им "познания" отиват на кино, даже няма да има за кякво да си говорят, щото речникът им е съставен от 100-те думи за ДВГ:-)))))))))))))))))))))))
22:27 15.08.2016
3 йххйдйн
До коментар #1 от "гост":
ами не се развивав статията всичко е ЩЕ
ще се разгръща
ще се появят
ще се покачва
ще развива
и ние мислехме че ще живеем като хората:(
22:34 15.08.2016
4 Мхм
https://www.youtube.com/watch?v=eT7KKxoAvvk
https://www.youtube.com/watch?v=5EgUpnI7kzA
значи всичко е предрешено.
Електромагнитната тяга продължава. Буталната - остава.
Прогресът е като изгрева или залеза. Харесва ли ти или не - не може да бъде спрян.
19:04 21.08.2016