24 985 13

Незабравимият герой - Lancia Delta Integrale Evo II

Ангел Харизанов

Спортните хечбекове започват от Германия с Golf 1 GTI, но няколко бандита преминават към следващото ниво и един от тях е Lancia Delta Integrale. Автомобилът прави своята премиера пред широката публика през 79-та година, като в първите години, двигателят задвижва само предните колела. През 86-та обаче, се появява първия спортен вариант с четири задвижващи колела. Delta бързо набира популярност, но основния ход идва през 91-ва с излизането на Integrale Evoluzione. Тя се разграничава с по-мощен двигател с 215 конски сили и 314 нютонметра, по-широка следа и със съответно по-широки арки на калниците и нови джанти вдъхновени от рали спорта. Визията и в началото на 90-те оставя без дъх повечето фенове на автомобилите по света и тя се превръща в любимец на поколения. Не са един или двама хората, които имат плакати на легендата по стените. За времето си това е и най-успешния рали автомобил с общо четири титли в световния рали шампионат и близо 50 победи. Гаражът на собственика Брайън Калверо определено е мечта за милиони.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • harvester
    Отговор
    1 22:45  16.08.16
    хетчбеци... хетчбеци е думата.
  • John Doe
    Отговор
    2 23:10  16.08.16
    Много пъти съм се чудил ако можех да избирам между Интегралито и М3 Е30, кое бих предпочел. А тоя, колко е нагъл има ги и двете :D Направо като виня някоя от тези коли настръхвам - вече няма такива.
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    3 01:26  17.08.16
    Легендарна кола, заедно с по-редкия си брат Delta S4
  • ИНН
    Отговор
    4 01:42  17.08.16
    Жалко за марката.Италианска легенда която падна жертва на безпощадното модерно време.Преди доста време в Ю тюб попаднах на клип в който американец показваше своята Ланча Тема с V8 двигател,също уникален автомобил.Ланча са премахнали тежкото шаси и са го заменили с независимо окачване,но забравих годината мисля че беше към края на 20-те или 30-те години на миналия век.

    Коментиран от #7


  • Васко
    Отговор
    5 07:56  17.08.16
    VW Djeta 89год...газ -бензин.....нема лабаво
  • Десислав Попов
    Отговор
    6 08:51  17.08.16
    Л Е Г Е Н Д А
  • ЯНН
    Отговор
    7 09:03  17.08.16

    До коментар #4 от "ИНН":

    20те - 30те на миналия век, ти сериозно ли? Тема почва да се произвежда от 1984 год.
  • ИНН
    Отговор
    8 11:58  17.08.16
    Нямам предвид Тема,а че Ланча създава първия автомобил без шаси,фактически това което представляват колите като окачване днес.Не си ме разбрал правилно,само вметнах Темата защото този модел е също много рядък и е действително уникален с двигател на Ферари е и предполагам това го прави още по ценен за колекционерите.
  • Роман Ценов
    Отговор
    9 19:37  17.08.16
    Велик красавец и легенда!
  • Кракра
    Отговор
    10 09:38  18.08.16
    Уникален автомобил, уникална марка
  • Gosho Vectrata
    Отговор
    11 10:12  18.08.16
    Истински рали герой ветеран. Заедно с Ланчия Фулвия, Фиат 124 Абарт, Ланчия Стратос, Фиат 131 Абарт и много други от рали шампионатите през 70-те, 80-те и 90-те години на миналия век.
  • воин
    Отговор
    12 13:26  18.08.16
    Италиански бракми само немско
  • Димитър Колев
    Отговор
    13 21:41  18.08.16
    Легенда, 5-6 години беше без конкуренция в рали шампионата, жалко че съсипаха тази марка.

Напиши коментар:


Публикувай