17 269 24

Хърватският суперкар би Tesla и LaFerrari

Радослав Славчев

Хърватската компания Rimac Automobili представи своя електрически спорткар Concept One преди пет години, но чак сега достигна до стадий за серийно производство. Вярно, планираната серия е от едва осем автомобила, като всеки от тях ще се продава на цена от 900 000 евро.

Основателят на компанията Мате Римак обясни дългия срок по създаването на автомобила с това, че не е искал да използва готова схема, а да направи електромобила на 21 век. И явно е успял, защото във видеото по-долу се вижда какво може хърватската кола, когато се изправи "рамо до рамо" с всепризнати конкуренти.Драг състезанието е между въпросния хърватски суперкар, най-мощната Tesla Model S P90D, както и суперхибрида Ferrari LaFerrari. Rimac Concept One е снабден с четири електромотора, системната мощност на които е 1 088 конски сили. Умопомрачаващ е и максималният въртящ момент на автомобила, който е 1 600 Нм.

Силовият тракт се захранва от акумулаторен блок с капацитет 92 киловат часа. Всичко това позволява на хърватската кола да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.6 секунди, а максималната и скорост е 305 км/ч. Rimac Concept One тежи 1850 килограма.

Още нещо любопитно, което ще ви припомним, е, че салонът на Rimac Concept One е изработен от българската тунинг фирма Vilner. Вижте на какво е способна изцяло електрическата хърватска кола.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 11:13  17.08.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Антон (гост)
    Отговор
    2 11:21  17.08.16
    Нямаше смисъл от видео.Дори и баба ми знае че кола 100к.с. срещу друга с 200к.с. коя ще бие.Хайде производителят на този супер Кар да покаже колко километра се изминават с едно зареждане и за колко време се зареждат батерийте.

    Коментиран от #12

  • Morgoth (гост)
    Отговор
    3 11:31  17.08.16
    Супер! Браво на хърватите!
    Красива, мощна и прочее за почти милион евро в единични бройки. Сега следва да видим какво може да се направи за 10 пъти по-малко пари и дали все още ще бъде конкурент на Тесла за да може някой все пак да спонсорира серийно производство.
  • всички сравняват (гост)
    Отговор
    4 12:23  17.08.16
    ами Тесла е 5 места и 5 врати,а доколкото виждам и с 15 см по-висока!На хърватите им пожелавам да направят нещо до 100 К евро и да го пуснат с/у Тесла

    Коментиран от #6

  • Менцел (гост)
    Отговор
    5 12:32  17.08.16
    Най-обективно ще бъде мнението на независими тестери - Пета предавка, Топ гиър, Auto Motor Und Sport и т.н.
    На видеото изглежда доста махленска работа - хванали се някакви гащници да тестват суперколи...

    Нищо против нямам срещу хърватския кар.
  • гост (гост)
    Отговор
    6 13:58  17.08.16

    До коментар #4 от "всички сравняват":

    5+ 2 места и два багажника с общ обем над 1000 л , безплатно зареждане във Европа и Америка и 8 г пълна гаранция . И също с 2,8 сек до сто, не знам тия младежи как пробват , но даже и да губи с 2-3 десети , при десет пъти по-ниска цена и гореизброеното , просто няма място за сравнение
  • 7 14:58  17.08.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Миро (гост)
    Отговор
    8 15:08  17.08.16
    И това е по-куция от моделите, Concept S е с 25% повече мощност и 50 кг. по-малко.
    И не забравяйте, че Тесла започнаха с електрифициране на един Lotus Elise.
  • Миро (гост)
    Отговор
    9 15:10  17.08.16
    Ускорението от 0 до 100 км/ч при този електромобил ще бъде за 2.8 секунди, а максималната скорост – 305 км/ч. С едно зареждане суперколата ще изминава 600 км. Тя ще бъде пусната в ограничена серия от 88 бройки, всеки един на цена от 750 000 евро.
  • Тони (гост)
    Отговор
    10 15:11  17.08.16
    Класата на автомобили като Ferrari, Mclaren, Porshe и т.н. си личи на писти, а не на прави отсечки.
  • Миро (гост)
    Отговор
    11 15:16  17.08.16
    И може би най-важното (за коментар 2, Антон), само 1 килограм и 700 грама тежат на една конска сила.
  • гост (гост)
    Отговор
    12 16:11  17.08.16

    До коментар #2 от "Антон":

    Всеки електромобил с батерия 90-100 квч ще изминава при нормално каране над 500 км , а по икономичните и над 600 ,което е напълно достатъчно , а в Щатите вече има правителствена програма за 350 кв зареждачки , което значи зареждане до 80% за под 10 минути за коли от класа на Тесла S , така че спокойно , скоро няма да можете да ревете ,че "мноого " се чакало
  • Чиба (гост)
    Отговор
    13 17:57  17.08.16
    Ако говорим за постижение като ускорение, скорост, то този модел е наистина щедьовър и един о т най-добрите в света. Но погледнете ЦЕНАТА му? Колко ли човека ще могат да го карат...? Ако говорим за такива скъпи коли, те отдавна е имало прототипи и са били готови в големи концерни. Но ние повечето хора имаме нужда от нещо далеч по-скромно на киловати и най-вече да ни върши практична работа - хечбеци, баничарки, ванове, микробуси, .... Нямаме нужда да фучим с 1000 киловата мощност по надупчените ни пътища, ще се изпопребием.... Така, че кой ще пусне добър електрически модел примерно баничарка, с мощност 75 киловата и разход от над 550 км. с едно зареждане на батериите и цена о т19 000 лъва с ДДС? Ъ? Ето това ме интересува, какво ми пука, че тоя кар вдигал за 2-6 секунди,к тао ако ги вдигна на улицата ни ще си изполомя праговете и ще набия тиквата на някоя пенсионерка.-...пази Боже!???
  • Симеон Тасев (гост)
    Отговор
    14 20:46  17.08.16
    Харесва ми колата. Интериора не ми харесва
  • аматьор (гост)
    Отговор
    15 20:48  17.08.16
    Здравейте!
    При движението на един автомобил най-голямо влияние в/у му оказва силата на въздушното съпротивление или така нареченото челно съпротивление. То се бележи с Х. И формулката е:
    Х=1/2.Сх.ρ.S.V2

    където:
    Сх - е коефициент на челното съпротивление и е безразмерна величина, по-малко е от 1, и при съвременните автомобили е под 0,3. Зависи от формата на конструкцията и обтекаемостта на автомобила;
    ρ- е плътността на въздуха;
    V - е скоростта на автомобила или скоростта с която въздуха обтича автомобила;
    S - е площта на напречната на посоката на движение проекция на автомобила или площта на неговата предна част.
    От цялото това е видно, че плътността на въздуха е еднаква за трите автомобила в състезанието и им влияе еднакво. Нея е изключваме като фактор.
    Коефициента на челно съпротивление на тези автомобили колебае около 0,2 и дали ще е 0,18 или 0,22 и т.н. няма чак такова значение в случая и може да се приеме , че е еднакъв за трите автомобила. Аеродинамически конструкциите са им добре.
    Най-голямо влияние има скоростта , която е и на квадрат. Или иначе казано колкото скоростта на автомобила се увеличава повече толкова повече се увеличава силата на челно съпротивление и при това на квадрат. Но и тя е една и съща при движение на автомобилите с еднаква скорост. поради това ние не можем да и повлияем.
    И тук идва S - площта! На нея ние или конструкторите могат да влияят пряко. Или Tеслата има най-голяма площ S на напречната си проекция. Или при всички равни други условия поради по-голямата си напречна на посоката на движение площ на Тесла ще и действа по-голяма сила на челното въздушно съпротивление която е противоположна по посока на движението и. Или ще и трябва толкова повече енергия колкото е повече нейната S за този експеримент. Явно Теслата не може да си набави достатъчно и затова е този резултат.
    Друга сила на съпротивление е повърхностното триене при движение на автомобила, но то е значително по-мако и почти несъществено. Но и тук Теслата губи защото е с по-голяма маса , а по-голямата маса упражнява по-голям натиск и от там по-голямо повърхностно триене и е необходимо повече енергия за преодоляването му.
    именно поради тези фактори Ферарито и Римак Концепт се доближиха особено в следващите рейдове. Но пък Ферарито не може да разполага с максималният си въртящ момент както го прави Румак Концепта-при него той е максимален почти с тръгването поради особеността на електрическото задвижване.
    Тук не омаловажавам нито една от колите, даже моите адмирации за труда на хърватите!
    Лека вечер!

    Коментиран от #16

  • гост (гост)
    Отговор
    16 22:12  17.08.16

    До коментар #15 от "аматьор":

    Обичаш да се слушаш сам като говориш нали , сигурно и пред огледалото пробваш
  • ismail (гост)
    Отговор
    17 23:58  17.08.16
    Еииии евала ве ,от 4години чета коментарите тук ,и един единствен смислен коментар от "аматьор". Браво,човек които мисли .....
  • Гост (гост)
    Отговор
    18 11:19  18.08.16
    Страшни Бай Ганьовци сме! Готови сме да плюем по всичко, което е достойно за уважение, само защото не виждаме по-далеч от носа си!
    Хърватите са по-малко по население от нас, но са направили нещо на световно ниво, но ние сме готови веднага да плюем, защото сигурно имаме голяма изгода да защитаваме Тесла и капиталовложенията на Мъск!
    Завистници сме и освен фекалии и фелацио на богатите, друго не може да правим!!!

    Коментиран от #20

  • Jack Bauer (гост)
    Отговор
    19 11:43  18.08.16
    Само не мога да разбера защо Тесла я класират при "Супер кар"-ите, тя си е ежедневен сериен автомобил. Как въобще могат да я сложат в една класация с Ферари, нямат нищо общо като концепция, изпълнение, клиентска група и т.н.

    Коментиран от #21

  • гост (гост)
    Отговор
    20 17:15  18.08.16

    До коментар #18 от "Гост":

    ХърватиНЪТ е направил нещо което всеки с няколко излишни милиона може да сглоби в някой по-добър гараж и доказателство за това е ,че автомобил с десет пъти по-ниска цена (Тесла) и десет пъти по-добра концепция дава същите резултати . Само ако погледнеш разположението на батериите и ти е ясно , че са жертвани и разпределение на масите и височина на центъра на тежестта и кой знае още какво , само за да се докара някаква по-екстравагантна форма и да се слагат разни "хипер" "супер" и т.н. Да не говорим каква гаранция и сервиз в света може да предложи за тия 900 000

    Коментиран от #22

  • гост (гост)
    Отговор
    21 17:27  18.08.16

    До коментар #19 от "Jack Bauer":

    А какво точно му е "суперкар"-ното на Ферари , освен цената , щом серийната Тесла го бие и то с лекота . Над 90% от Фераритата и подобните никога не стъпват на писта , а се правят на спортистисамо по улиците и светофарите , където Тесла ги отвява .

    Коментиран от #23

  • Гост (гост)
    Отговор
    22 23:36  18.08.16

    До коментар #20 от "гост":

    По-голяма глупост не можа ли да измислиш?
    Значи според теб Мъск е направил нещо "уникално" с милиардите си, а незнайния хърватин не е направил нищо необичайно с "излишните" си милиони - нищо, че колата на хърватина прави на пух и прах тази на Мъск???
    Да ти имам промития мозък!!!
  • Wishmaster (гост)
    Отговор
    23 23:42  18.08.16

    До коментар #21 от "гост":

    И как точно го бие като се видя че при директен сблъсък Ферарито щеше да победи.
    Освен това искам да питам дали на някого ще му направи удоволствие да кара 2240 кг танк???
    А някой знае ли примерно за колко секунди това нещо след като вдигне примерно 200 км/ч може да спре??? На пистата още преди да видш завоят и ще трябва да намаляваш за да можеш да го вземеш.
    Уважавам много Тесла обаче не трябва да сме коне с капаци, 0-100 не е най-важната характеристика на една кола, всеки добър техник(дори не инженер) може да докара добри резултати.
    Що се отнася до парите, в цената се калкулира и марката и репутацията, Ферари е легенда а тези Хървати сега прохождат таке че с тази цена се съмнявам се да успеят, но все пак им пожелавам успех.
  • райта (гост)
    Отговор
    24 01:38  20.08.16
    Браво на хората, от кога говоря на Тесладжиите, че вдигат мн. шум за нищо! Европа има достатъчно производители и концепции,така че хамериканските боклуци нямат работа тук!

Напиши коментар:


Публикувай