Хърватската компания Rimac Automobili представи своя електрически спорткар Concept One преди пет години, но чак сега достигна до стадий за серийно производство. Вярно, планираната серия е от едва осем автомобила, като всеки от тях ще се продава на цена от 900 000 евро.
Драг състезанието е между въпросния хърватски суперкар, най-мощната Tesla Model S P90D, както и суперхибрида Ferrari LaFerrari. Rimac Concept One е снабден с четири електромотора, системната мощност на които е 1 088 конски сили. Умопомрачаващ е и максималният въртящ момент на автомобила, който е 1 600 Нм.
Силовият тракт се захранва от акумулаторен блок с капацитет 92 киловат часа. Всичко това позволява на хърватската кола да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.6 секунди, а максималната и скорост е 305 км/ч. Rimac Concept One тежи 1850 килограма.
Още нещо любопитно, което ще ви припомним, е, че салонът на Rimac Concept One е изработен от българската тунинг фирма Vilner. Вижте на какво е способна изцяло електрическата хърватска кола.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Антон
Коментиран от #12
11:21 17.08.2016
3 Morgoth
Красива, мощна и прочее за почти милион евро в единични бройки. Сега следва да видим какво може да се направи за 10 пъти по-малко пари и дали все още ще бъде конкурент на Тесла за да може някой все пак да спонсорира серийно производство.
11:31 17.08.2016
4 всички сравняват
Коментиран от #6
12:23 17.08.2016
5 Менцел
На видеото изглежда доста махленска работа - хванали се някакви гащници да тестват суперколи...
Нищо против нямам срещу хърватския кар.
12:32 17.08.2016
6 гост
До коментар #4 от "всички сравняват":
5+ 2 места и два багажника с общ обем над 1000 л , безплатно зареждане във Европа и Америка и 8 г пълна гаранция . И също с 2,8 сек до сто, не знам тия младежи как пробват , но даже и да губи с 2-3 десети , при десет пъти по-ниска цена и гореизброеното , просто няма място за сравнение13:58 17.08.2016
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Миро
И не забравяйте, че Тесла започнаха с електрифициране на един Lotus Elise.
15:08 17.08.2016
9 Миро
15:10 17.08.2016
10 Тони
15:11 17.08.2016
11 Миро
15:16 17.08.2016
12 гост
До коментар #2 от "Антон":
Всеки електромобил с батерия 90-100 квч ще изминава при нормално каране над 500 км , а по икономичните и над 600 ,което е напълно достатъчно , а в Щатите вече има правителствена програма за 350 кв зареждачки , което значи зареждане до 80% за под 10 минути за коли от класа на Тесла S , така че спокойно , скоро няма да можете да ревете ,че "мноого " се чакало16:11 17.08.2016
13 Чиба
17:57 17.08.2016
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 аматьор
При движението на един автомобил най-голямо влияние в/у му оказва силата на въздушното съпротивление или така нареченото челно съпротивление. То се бележи с Х. И формулката е:
Х=1/2.Сх.ρ.S.V2
където:
Сх - е коефициент на челното съпротивление и е безразмерна величина, по-малко е от 1, и при съвременните автомобили е под 0,3. Зависи от формата на конструкцията и обтекаемостта на автомобила;
ρ- е плътността на въздуха;
V - е скоростта на автомобила или скоростта с която въздуха обтича автомобила;
S - е площта на напречната на посоката на движение проекция на автомобила или площта на неговата предна част.
От цялото това е видно, че плътността на въздуха е еднаква за трите автомобила в състезанието и им влияе еднакво. Нея е изключваме като фактор.
Коефициента на челно съпротивление на тези автомобили колебае около 0,2 и дали ще е 0,18 или 0,22 и т.н. няма чак такова значение в случая и може да се приеме , че е еднакъв за трите автомобила. Аеродинамически конструкциите са им добре.
Най-голямо влияние има скоростта , която е и на квадрат. Или иначе казано колкото скоростта на автомобила се увеличава повече толкова повече се увеличава силата на челно съпротивление и при това на квадрат. Но и тя е една и съща при движение на автомобилите с еднаква скорост. поради това ние не можем да и повлияем.
И тук идва S - площта! На нея ние или конструкторите могат да влияят пряко. Или Tеслата има най-голяма площ S на напречната си проекция. Или при всички равни други условия поради по-голямата си напречна на посоката на движение площ на Тесла ще и действа по-голяма сила на челното въздушно съпротивление която е противоположна по посока на движението и. Или ще и трябва толкова повече енергия колкото е повече нейната S за този експеримент. Явно Теслата не може да си набави достатъчно и затова е този резултат.
Друга сила на съпротивление е повърхностното триене при движение на автомобила, но то е значително по-мако и почти несъществено. Но и тук Теслата губи защото е с по-голяма маса , а по-голямата маса упражнява по-голям натиск и от там по-голямо повърхностно триене и е необходимо повече енергия за преодоляването му.
именно поради тези фактори Ферарито и Римак Концепт се доближиха особено в следващите рейдове. Но пък Ферарито не може да разполага с максималният си въртящ момент както го прави Румак Концепта-при него той е максимален почти с тръгването поради особеността на електрическото задвижване.
Тук не омаловажавам нито една от колите, даже моите адмирации за труда на хърватите!
Лека вечер!
Коментиран от #16
20:48 17.08.2016
16 гост
До коментар #15 от "аматьор":
Обичаш да се слушаш сам като говориш нали , сигурно и пред огледалото пробваш22:12 17.08.2016
17 ismail
23:58 17.08.2016
18 Гост
Хърватите са по-малко по население от нас, но са направили нещо на световно ниво, но ние сме готови веднага да плюем, защото сигурно имаме голяма изгода да защитаваме Тесла и капиталовложенията на Мъск!
Завистници сме и освен фекалии и фелацио на богатите, друго не може да правим!!!
Коментиран от #20
11:19 18.08.2016
19 Jack Bauer
Коментиран от #21
11:43 18.08.2016
20 гост
До коментар #18 от "Гост":
ХърватиНЪТ е направил нещо което всеки с няколко излишни милиона може да сглоби в някой по-добър гараж и доказателство за това е ,че автомобил с десет пъти по-ниска цена (Тесла) и десет пъти по-добра концепция дава същите резултати . Само ако погледнеш разположението на батериите и ти е ясно , че са жертвани и разпределение на масите и височина на центъра на тежестта и кой знае още какво , само за да се докара някаква по-екстравагантна форма и да се слагат разни "хипер" "супер" и т.н. Да не говорим каква гаранция и сервиз в света може да предложи за тия 900 000Коментиран от #22
17:15 18.08.2016
21 гост
До коментар #19 от "Jack Bauer":
А какво точно му е "суперкар"-ното на Ферари , освен цената , щом серийната Тесла го бие и то с лекота . Над 90% от Фераритата и подобните никога не стъпват на писта , а се правят на спортистисамо по улиците и светофарите , където Тесла ги отвява .Коментиран от #23
17:27 18.08.2016
22 Гост
До коментар #20 от "гост":
По-голяма глупост не можа ли да измислиш?Значи според теб Мъск е направил нещо "уникално" с милиардите си, а незнайния хърватин не е направил нищо необичайно с "излишните" си милиони - нищо, че колата на хърватина прави на пух и прах тази на Мъск???
Да ти имам промития мозък!!!
23:36 18.08.2016
23 Wishmaster
До коментар #21 от "гост":
И как точно го бие като се видя че при директен сблъсък Ферарито щеше да победи.Освен това искам да питам дали на някого ще му направи удоволствие да кара 2240 кг танк???
А някой знае ли примерно за колко секунди това нещо след като вдигне примерно 200 км/ч може да спре??? На пистата още преди да видш завоят и ще трябва да намаляваш за да можеш да го вземеш.
Уважавам много Тесла обаче не трябва да сме коне с капаци, 0-100 не е най-важната характеристика на една кола, всеки добър техник(дори не инженер) може да докара добри резултати.
Що се отнася до парите, в цената се калкулира и марката и репутацията, Ферари е легенда а тези Хървати сега прохождат таке че с тази цена се съмнявам се да успеят, но все пак им пожелавам успех.
23:42 18.08.2016
24 райта
01:38 20.08.2016