35 573 7

Пет автомобила, които вече струват повече, отколкото в шоурума

Ангел Харизанов

Не е тайна, че някои автомобили са далеч по-добра инвестиция от много финансови инструменти. Това в повечето случаи са ценни ретро машини в отлично състояние, но като всяко нещо има и изключения. В тях влизат няколко автомобила, които съвсем скоро напуснаха производствената линия, но вече цената им нараства значително.

Първият от тях, не е от територията на супер автомобилите, но корените му го превърнаха в икона още с представянето му през 2011-та. Красивото BMW 1М бе провъзгласено за най-прекия наследник на E30 M3. То се задвижва от подобрена версия на N54 агрегата и има мощност от 340 конски сили и 450 нютонметра, скоростната кутия е шестстепенна ръчна и има заключващ диференциал. Въпреки сравнително голямото количество от 6309 автомобила, цената му вече е над продажната в годините на произвоство, като само някалко автомобила минават под 40 хил. евро, а най-скъпия екземпляр се продава за цели 70 хил.

Минаваме към тежката артилерия със следващия представител, който отново идва от Германия, но използва боксеров двигател - Porsche 911 GT3 RS 4.0. Това бе последната версия на предходното поколение на модела с индекса 997. То се откроява значително от "стандартното" GT3 RS с 3.8-литров двигател и 450 конски сили, благодарение на новия си 4.0-литров двигател и мощноста от 500 конски сили. Този двигател се използва и в новото GT3 RS, както и в модела с ръчни скорости 911 R. Ценовият диапазон при модела е от 298 хил евро до скандалните 459, което е значително над продажната цена.

Третия представител пак е германски, но без този производител има малко подобни класации - Mercedes-Benz. Моделът SLS AMG бе един своеобразен наследник на SLR McLaren и бе един от последните екземпляри на марката с атмосферен 6.2-литров двигател. В нормалния си вариант автомобилът отбелязва спад в цената от заводската, но за лимитираната Black Series важи точно обратното. При него цената е още по-скандална - първият автомобил, който ни изскочи е на цена от 465 хиляди евро, а последният достига цели 750 хил. евро и има навъртяни само 800 км.

Отиваме в страната на пицата и спагетите или по-точно град Модена, отново с атмосферен колос. Моделът 458 наскоро бе застъпен от 488 GTB и с това приключи атмосферанта опера за най-малкия модел на компанията. От Ferrari обаче, много обичат лимитираните версии и преди да стане факт кончината на модела, те пуснаха версията Speciale. Тя е най-способната и разполага с повишена до 605 конски сили и 540 нютонметра мощност идваща от 4.5-литровия V8 двигател. Типично за по-спортен модел, 458 Speciale се отличава с нов аеродинамичен пакет и много по-остри настройки на окачването и кормилната уредба. При него цената започва от 269 хил. евро, а екземпляри от кабрио версията Aperta, достигат до смайващите 849 хил. евро за екземпляр на само 127 километра.

И стигаме до "светата хипер троица" и англичанинът в нея - McLaren P1. Той е най-новия автомобил в класацията, но и с най-голямо увеличение на цената. Това в най-голяма степен идва от най-малкото количество от трите хипер машини - за P1 броя е 375, за Porsche 918 Spyder те са 918, а за LaFerrari 499. При хиперавтомобила с 916 конски сили цената започва от 1.6 милиона евро и достига до потресаващите 2.5 милиона или много над продажната цена на автомобила, като очакваме повишението да продължава по същия начин.
 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иван (гост)
    Отговор
    1 21:53  20.08.16
    Не бъркай м1 с 1м. ;)
  • 2 09:28  21.08.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Димитър Колев (гост)
    Отговор
    3 11:42  21.08.16
    Пак някво БМВ се е навряло между истинските спортни коли.....

    Коментиран от #4

  • БМВ (гост)
    Отговор
    4 16:21  21.08.16

    До коментар #3 от "Димитър Колев":

    КОЛЕВ ЕЛА ДА ТЕ КАЧА В МОЕТО БМВ 350 КОНЧЕТА 650 НЮТОН МЕТРА И ПАК МИПРИКАЗВАЙ
  • Night Rider (гост)
    Отговор
    5 20:33  21.08.16
    Никой следващ модел НЯМА да наследи SLR подобаващо, той си остава ВЪРХА - по-бърз от SLS, доста по-бърз от AMG-GT и с много по-свиреп КОМПРЕСОРЕН звук!
  • респект (гост)
    Отговор
    6 23:31  21.08.16
    Night Rider ти щот си ги карал и 3-те модела и знаеш нали или прочетохме у нета
  • Яко (гост)
    Отговор
    7 11:14  22.08.16
    Недей с такава некомпетентност. Има хора на които това им е работата и има достатъчно много силни ревюта за 1м. На теб предполагам, че опитът с автомобилите ти от стари дизели с предно и от там имаш такова мнение. Другите 3 ти харесват само защото изглеждат яки и са скъпи.

Напиши коментар:


Публикувай