92 287 10

5 намерени съкровищници от ръждясали коли

Радослав Славчев

Каква е мечтата на един истински автомобилен ценител? Да се озове в някоя изоставена плевня или гараж, да види автомобил, завит с прашно брезентово чергило, да дръпне рязко покривалото и под облаците прах да се открие това, за което винаги е мечтал. А то е старо, прашно, ръждясало и грозно возило, което след малко по-задълбочен поглед и фокусиране на детайлите да се окаже златно съкровище. Това естествено се случва доста рядко и е своего рода автомобилен еквивалент на случаи, когато археолози откриват древен скелет на някой фараон или пък мореплаватели, които виждат парче земя, ненанесено на картата. Забравени с десетилетия уникални автомобили, жадуващи да бъдат открити от истински ценител, да бъдат реставрирани и отново да стъпят на пътя не само сценарий от филм. Подобни неща са се случвали, а сега ще ви разкажем за пет от най-значимите подобни находки.

Колекцията на Бейон

Това е най-пресният известен случай, за който, ако си спомняте, ви разказахме в края на 2014-а година. Над 60 класически автомобила, много от които абсолютни екзотики, на обща стойност от 12 млн. британски лири бяха открити в една ферма в Западна Франция. Автомобилите са били събирани през периода 1950 - 1970-а, а техен притежател е предприемачът Роже Бейон. Той е имал идеята да реставрира всички автомобили от колекцията си, но така и не успява да довърши мисията си. Колекцията включва ръждясали шедьоври от марките Bugatti, Ferrari, Maserati, Hispano-Suiza и много други, като най-скъпо продадената кола от нея е Ferrari 250 GT SWB California Spider от 1961-а (горната снимка). Тя е продадена в плачевно състояние за сумата от $18.5 млн. Цялата колекция, която можете да видите във видеото по-долу е реализирана за колосалната сума от $28.5 млн.

Chevrolet-ите на Ламбехт

Ако колекцията на Бейон се състои от изключително качествени возила и почти няма аналог като такава, то сбирката Рей Ламбехт може да претендира за най-количествената колекция от нови ръждясали возила. Въпросният Рей Ламбехт притежава дилърски център на Chevrolet в Небраска, но по една или друга причина му остават налични много нови Chevy-та от предишни моделни генерации. За да не загуби много пари Ламбехт решава да ги складира, да чака те да се превърнат в т.нар. олдтаймери и чак тогава да ги продаде на по-висока цена. Той съхранява автомобилите в стари сервизни клетки, а много от тях и на открито. Случва се така, че през 1996 година салонът е закрит, но се оказва, че през годините собственикът му е натрупал над 500 автомобила от различни години на производство, ръждиви, но без какъвто и да било пробег и първоначалният му план сработва. За обявения търг, в малкото градче с население 1 800 души, се стичат над 15 000 желаещи да купят някой от ръждивите нови Chevy-та. Пикапът Cameo от 1958-а е продаден за $140 000, Impala от 1964 година - за $97 500, а Corvette от 1978 - за $80 000. От всички коли Ламбехт прибира $2.8 млн.

Ferrari Daytona - мореплавателят

Не всички изоставени съкровища са намерени в изоставени плевни или разнебитени гаражни клетки. Тази уникална машина е намерена в подземен паркинг в Торонто, но добре завита с гореспоменатото прашно брезентово покривало. Оказва се, че под него се крие култовото Ferrari 365 GTB/4 Daytona, купено от канадски бизнесмен през 1971 година директно от завода в Маранело. Виждайки го на автомобилното изложение в Женева, въпросният канадец се влюбва във Ferrari-то и още тогава брои за него $18 000. В течение на месец се разхожда с него из Европа, след което го товари на лайнера Queen Elizabeth и го транспортира до Канада. Следващите 18 години колата не е стояла неподвижно, защото километражът и показва 56 000 мили. В края на 80-те години канадският бизнесмен отива на пътешествие в Азия, оставя автомобила в подземен паркинг покрит с чергило и повече не се връща. През 2014 година, 43 години след покупката като ново, това прашасало Ferrari е продадено на търг за сумата от $770 000.

Фермерският Dodge Charger Daytona

Този изключително рядък Dodge от 1969 година е бил намерен във ферма в щата Алабама, а състоянието му както се вижда от снимката, е било плачевно. Само че от точно този модел са произведени само 560 екземпляра, като от тях "живи" са останали 385. Подобни "девствени" екземпляри като този се продават за стотици хиляди долари и поради тази причина аукционната къща Mecum решава да иска за ръждивото съкровище $180 000. Купувач обаче се намира чак от третия търг, но той придобива този Dodge Charger Daytona на половин цена - за $90 000. Въпреки тази "скромна" цифра, всеки автомобилен специалист знае, че тя е по-голяма от тази, нужна за чисто нов Charger, та бил той и в изпълнение Hellcat.

Ръждиви германци в сърцето на Лос Анжелис

Последната уникална находка от нашия списък с намерени съкровищници от ръждясали коли включва една култова сбирка от предимно германски возила, които са открити "в несвяст" не къде да е, а в централен квартал на Лос Анжелис. По-конкретно става дума за двора на дилърския център Porsche Foreign Auto, където се намирали феноменални автомобили. Там са били складирани десетки Porsche-та 911, няколко Lamborghini Miura, много рядък роудстър Horch, принадлежал на Ева Браун и уникален Mercedes 500K, построен специално за легендарния състезател Рудолф Крачиоли. В крайна сметка цялата тази колекция от ръждиви германци в сърцето на Лос Анжелис е продадена за осемцифрена сума в долари.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Швайнщайгер (гост)
    Отговор
    1 09:51  24.08.16
    Отивам до плевнята на дядо ми в Германия.
  • Милен (гост)
    Отговор
    2 10:29  24.08.16
    Поредната хубава статийка, благодаря
  • Чакала (гост)
    Отговор
    3 11:21  24.08.16
    Бедна ви е фантазията какъв ТРУД е нужен за да се реставрира 1 такъв автомобил !! По-лесно се строи малка къща !
  • борислав (гост)
    Отговор
    4 11:28  24.08.16
    стари автоморги-ръждясали купета ,счупени мотори отврат.

    Коментиран от #5

  • Ретро (гост)
    Отговор
    5 11:45  24.08.16

    До коментар #4 от "борислав":

    Явно нищо не разбираш от истински коли. То саттията е само за ценители, не за кокошари без пари.
  • atilazmeq (гост)
    Отговор
    6 14:05  24.08.16
    Вече не правят такива коли, нито управлението нито усещането за управление.
    Сегашните пишман състезатели не могат ги кара.
  • Роман Ценов (потребител)
    Отговор
    7 20:42  24.08.16
    Свършили са курса.Вече са за скрап.
  • taka e brat (гост)
    Отговор
    8 22:16  24.08.16
    странно . само колекцията от немски возила бяха разглобени . защо ли?
  • Vejdo (гост)
    Отговор
    9 00:04  25.08.16
    Защото във САЩ има глад за части за европейски модели особено за олдтаймерите и за това разглобяват ко то видят
  • Васичка Атанасова (потребител)
    Отговор
    10 00:40  25.08.16
    колекцията е уникална
    настръхнах от филма
    замислих се за хората които са ги притежавали и вече са починали
    били са красиви истински екзотики

Напиши коментар:


Публикувай