5 218 15

Tesla вече лепи стотака за 2.5 секунди

Георги Касабов

Tesla Model S вече е най-бързо ускоряващият сериен автомобил на планетата, след като калифорнийският производител официално представи 100-киловатчасов комплект батерии за електромобила си. Новата версия P100D се нуждае от едва 2.5 секунди, за да се изстреля от място до 60 мили/ч (96 км/ч).

С подобни спринтьорски постижения могат да се похвалят само суперхибриди като Porsche 918 и Ferrari LaFerrari, но техният тираж отдавна е изкупен. Освен това цените им се измерват в милиони, докато P100D струва $134 500.

Фантастичното ускорение обаче съвсем не е единственият рекорд, който Model S чупи. С новите акумулатори пробегът с едно зареждане вече надхвърля 315 мили (507 км) за пръв път в историята на електромобилостроенето.

Мощността на новата върхова модификация на Model S не се съобщава. Същият пакет ще се предлага и за SUV-то на Tesla. Model X P100D струва $135 500, може да измине 465 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 96 км/ч за 2.9 сек. На пазара в момента няма по-пъргав автомобил от този сегмент.

От новите 100-киловатчасови батерии ще могат да се възползват и собственици на стари "тѐсли". Надграждането на Model S и Model X P90D ще струва $20 000. Клиентите, които са си поръчали електромобили от тази модификация, но още не са ги получили, ще плащат двойно по-малко за ъпгрейда.



Още по темата

  • Tesla Motors отчете печалба

    Tesla Motors отчете печалба

    Tesla Motors с лекота победи очакванията на анализаторите за третото тримесечие като отчете печалба. Компанията не пропусна да добави, че доставя ...
    27.10.2016
    6 207
    2

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • БУЛ
    Отговор
    1 14:57  24.08.16
    Кому е нужно това "мерене на пиш.и" Ускорявала за 2,5 сек. и какво да се качи някоя патка, която да обърка педалите и да намачка 10 коли и отсече едана гоара за това ли !? Според мен по-важно е да поработят върху издръжливостта на батерийте и по-голямата автономност на автомобила накратко да изминава много повеч километри с едно зареждане, както и върху скоростно зареждане и т.н.
  • Ел Фючър
    Отговор
    2 15:23  24.08.16
    Прав си, но за жалост американеца и не само обича мерене на пишки, неговото да е най... От маркетингова гледна точка тепърва убеждават масата хора в предимствата на ел. колите... ускорение, мощност, скорост и пробег са едни основни апраметри с които се борят срещу ДВГ... но за другото е задължителнод а поработят много за да има развитие...
  • гостенче
    Отговор
    3 15:35  24.08.16
    Всичко което си изброил си върви купом с новата батерия. т.е. по-мощната батеря да речем автоматично ти гарантира по-продължителен пробег. Работата е там обаче, че те искат да се конкурират, както с премиум сегмента така и със спортните модификации. И поради тази причина изтъкват максималната скорост и времето за ускорение. Просто от това все още се интересува крайния потребител. След 20г. като станат 20 на брой производителите на напълно електрически автомобили и ДВГ окончателно си замине ще наблегнат на други стойности които да изтъкват.
  • Теодор М
    Отговор
    4 16:44  24.08.16
    Ха Скоростно зареждане. Това да не ти е мобилен телефон. Как се зареждат 100KWH ток. Имай в предвид, че за едно нормално домакинство от ел мрежата пускат макс 15KWH, другото е 3-фазен ток. Значи ти у вас си аконямаш 3 фазен ток, ще титрябват поне 6 часа на гаража на макс, без да ти свети дори часовника на микровълновата, камо ли да тръгне хладилника. Бързите станции които се изграждат не само от Тесла се правят трудно и се иска много пари, за да могат да се прекарат проводници, които да издържат. Това е и държавна политика. В северните страни, където има много ел автомобили има и много станции обикновенно покрай магистрали, защото там са и "дебелите" жици с тока. Прави сметка, че ако ти се заредят 5 Тесли на бързо зарядно и близкия мол може да премигва. Иначе в градовете много трудно може да се направи бързо зарядно, защото няма инфраструктура. А и не му трябва, защото като си пуснеш (стандарт) 50KWH, ма те ще са сигурно 30-40, за около 4 часа вечер си готов. Меренето в момента е защото много хора си мислят, че колите не вървят и т.н. ама всъщност не просто вървят ами летят в нормалните граници за не пистови скорости. В Америка, Европа, Китай, Япония и др. има ограничения на скоростта (без Германия тук таме) където обикновенно са макс до 140, а в основните държави на покупка до 110км/ч. Където всяка една ел кола се чувства перфектно. После вече почва доста да загрява, от там и губи енергия. Какво друго не знам, в момента колите им не се чупят повече от Мерцедес, БМВ и т.н., а там където има сервизи се действа и доста бързо. Факт, проблемите още не са и почнали, но ценовият клас на колата не предполага някой да мрънка след 15години. На 10 ако станат пак добре, преди да ги рециклират. Вече има сумати начини дори да ползват батериите на тесла за домашна употреба. Дори след като са на 80% от капацитета си и за колата вече не са супер удачни, ги изкупуват и ги вкарват в жилища отдалечени или с проблемно ел захранване, каравани и т.н. и ги правят автономни. Какво ддруго да променят толкова вътре, при условие че като не ти харесва, не си го купувай, същото важи и за останалите производители.

    Коментиран от #5, #6, #8


  • Бай Ставри лодкаря
    Отговор
    5 17:03  24.08.16

    До коментар #4 от "Теодор М":

    Нещата които си описал явно си имал предвид как е у вас у Факултето. На Калифорнийския бряг нещата са други
  • Радо
    Отговор
    6 17:11  24.08.16

    До коментар #4 от "Теодор М":

    До Теодор М: Проблемът с високоволтовата инфраструктура много лесно може да се реши, примерно бензиностанцията да има дизелов агрегат (при по-големи мощности е с по-високо КПД), цената все още ще е по-висока за kWh, но пък може да служи за компромисен вариант...
  • гост
    Отговор
    7 18:11  24.08.16
    Погледнете на сайта на Тесла картата на Суперчарджърите и стига сте плямпали дивотии . И обърнете внимание , че се увеличават с над 20% годишно , а след 10 години ще са повече от бензиностанциите и това е само една фирма , а най-вероятно ще се появят още много . С нищо не са по-трудни и по-скъпи от бензиностанция , не слушайте дървени философи , а домашното зареждане е това което ще дава допълнителна конкуренция и ще държи цените ниски . Вече има държавна програма за 350 Кв зарядни (при 150 на Тесла) , Теодорчо ще ви каже ,че мрежата ще гръмне , ама само в главата му гърми и трещи . А батериите и зарядните тепърва ще се подобряват , споко .
  • John Gottin
    Отговор
    8 18:43  24.08.16

    До коментар #4 от "Теодор М":

    Кви кабели кви 5 лева килото, ти за електромагнитна индукция чувал ли си? Е там е бъдещето. Има проекти още от преди няколко години за тестово интегриране на ел.проводници в пътното платно (на тези с по голямо натоварване, кадето има повече дремане и чакане), с цел индукционно (безкабелно) зареждане на електромобили. Една такава ифраструктура ти обезмисля зарядните станции. Как да се случи в България ли - енергото си вкопават висящите кабели на далекопроводите в строящите се магистрали на Бойко, в Ловеч почваме да зглобяваме китайски електрички, 240-то маймуни - по една лопата и на летен лагер в Белене, а ние почваме да си джъткаме за жълти стотинки и е..м ти и петрола е..м ти и газа. Момента да се случи това е точно сега, а не след 20г.!!! ама за да стане това тея от парламента и тея от БАН трябва да отидат другаде да чешат празните кутии служешти им за глви и да не ми обясняват колко било хубаво през соца. "Ако не знаеш за къде си тръгнал, ти е все едно къде ще стигнеш."

    Коментиран от #10, #13

  • John Gottin
    Отговор
    9 19:12  24.08.16
    ИЗМАМАТА на Тесла, и не само. 100 kwh са 100 kw мощност отдадена за 1ч. което са около 136 к.с. , което е горе-долу мощността необходима 2-тонна кола да подържа 200 км/ч , без доускорение и изпреварване, което пък значи че ако тръгнеш от София за Слънчака, и решиш да я изрежете по аутобана, то на Стара Загора ще пиеш една студена вода. Ако си направиш пък гонка с някой, най-вероятно ще се наложи да нощуваш на зарядната на Калугерското. От друга страна можеш да се закачиш шано за някой турски тираджия и при набити спирачки да рекооперираш малко енергия, така студената вода ша си я пиеш на петолъчката край Сливен.
  • 10 21:56  24.08.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Нема Бира
    Отговор
    11 00:04  25.08.16
    Слабо... Тролей №9 ги лепи за 2.0сек!
  • гост
    Отговор
    12 09:55  25.08.16
    В Калифорния сумата на суперчарджъри и дестинейшън чарджъри е по-голяма от тази на бензиностанциите. Бензиностанции вече затварят понеже фокуса в определени райони се измества към алтернативни горива. В САЩ има толкова много съперчарджъри, че не ти трябва дори контакт у дома, необходимо е просто да минеш при покупки и да заредиш батерията докато си правиш джогинга сутрин. Там живеят бъдещето, а у нас дишаме канцерогени от увеличаващите се, изтърбушени дизели. Как ви се струва: кой е умен и кой е тъп? Има разлика между нов и стар дизел, газовите коли пък са чисти и трябва да получават отстъпки в данъците, новите коли също. У нас умопомрачени хора продължават да си държат на написаното отпреди 30г и адаптацията им е чужда. Няма как да имаме прогрес с закостенели норми и разбирания.
  • незнайко
    Отговор
    13 17:02  27.08.16

    До коментар #8 от "John Gottin":

    Няма в света 400000 киловолтов дълекопровод под земята. Сам си обяснете, каква изолация ще му трябва. Що се отнася за индукционно зареждане, честотата на напрежението е от порядъка на над 100 килохерца. Необходимост има и от бобини. Съвсем не е това което си мислите.
  • незнайко
    Отговор
    14 17:03  27.08.16
    Грешка 400000 волтов.
  • Иван
    Отговор
    15 01:34  24.11.16
    John Goti и другите коментаторчета. .....разбира ви главата колко от вас са били в Калифорния и колко са виждали суперчардж зарядна станция ааааааааа стига сте го мислили....човек като Елан Мъск който е станал мултимилионер на 30 години го е измислил !!!!!!! А са пробега и скоростта бих се доверил на тестовете на Ауто Билд а не на разбирач като John Goti !!!!!!!!

Напиши коментар:


Публикувай