17 543 6

Близо 700 коня за новия автомобил на Калин Бенчев

Ангел Харизанов

Един от малкото млади автомобилни състезатели в България представи новия си автомобил изграденна базата на Subaru Impreza, с който ще се включи по рали отсечките. Той не влиза в стандартните групи, а ще се състезава в много облекчената Група Е, която от тази година отново бе разрешена от БФАС. В нея ограничение от към мощност няма, няма и нужда от специфични хомологации, има само ограничение към минималното тегло. Това е и основния стимул за Калин - да се докарат зрелищни автомобили по родните отсечки, които пустеят в гаражите, за да върнат феновете по тях, защото разнообразието в последните години намаля рязко, като една от причините са тежките бюджети за хомологираните групи. 

Промените в разлика с нормален автомобил са значителни, като започнем от секвенциалната скоростна кутия с безжична смяна на предавките и пневматично управление. Конструкцията също е силно променена към тръбно шаси, което позволява много по-ниско тегло и по-висока устойчивост на усуквания. Разработката е осъществена в Румъния заедно с автомобилния инженер Сват Александро. Позициата на пилота в автомобила е преместена значително назад за по-добър баланс, но това променя и усещането за автомобила. Централният диференциал е електронен и контрола на предаването на мощност към колелата също е подобрен.

Двигателят на автомобила е 4-цилиндров боксер, но с увеличена от 2.5 на 2.6 литра кубатура, която помага за увеличения въртящ момент. Мощноста достига 480 конски сили и 700 нютонметра при 1.4 бара налягане на турбокомпресора от Garret, като това е приблизително 60 процента от капацитета на агрегата, за да бъде намален риска от повреди, като една от причините е и свикването с новия автомобил. 

Тепърва предстоят много настройки за "срастването" на машината с пилота, като първото им участие ще бъде този уикенд на рали Сливен. Отборът ще се включи и в другите две оставащи ралита за сезона в Сърбия и Стари Столици, като единственото, в което са се прицелили е възможноста за натрупване на състезателни километри. 

Външноста на автомобила е вдъхновена от замаскиренето на прототипите от световния рали шампионат за 2017 година, които ще направят нова крачка във WRC с повишена до 370 конски сили мощност и много повече аеродинамични детайли.

Mobile.bg ума удоволствието да бъде част от този внушителен проект и отбор, като медиен партньор.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Име: (гост)
    Отговор
    1 09:47  31.08.16
    SUBARU POWER!!!
  • Тойота (гост)
    Отговор
    2 15:37  31.08.16
    Голяма шарения
  • ЧПО (гост)
    Отговор
    3 15:48  31.08.16
    В статията пише 450 к.с.
    В заглавието близо 700 к.с
    Това е достоверна информация
  • Ej20 (гост)
    Отговор
    4 18:04  31.08.16
    ... " Новата кола на Калин и Алекс се задвижва от двигател с работен обем 2670 куб.см, който при налягане на турбото 2,7 бара има мощност 740 конски сили и 820 Nm максимален въртящ момент.
    „Сега започваме с по-ниско налягане в турбото – 1,4 бара, което означава, че за рали „Сливен” мощността на колата ни ще 480 конски сили и 700 Nm въртящ момент – допълни Бенчев."
  • пич (гост)
    Отговор
    5 18:37  31.08.16
    Дай едно кръгче!
  • ГрандеГолф (гост)
    Отговор
    6 21:46  31.08.16
    Виж са да беше Голф 700К.С. по добре щеше да е.А вие някаква марка сте избрали дето никой не я е чувал.

Напиши коментар:


Публикувай