28 597 63

Renault: Ще спираме дизелите

Георги Касабов

Все по-строгите екологични стандарти и методи за тестване ще оскъпят дизеловите технологии до такава степен, че автомобилите с такива двигатели ще станат прекалено скъпи и икономически неизгодни, смята директорът на Renault по конкурентоспособността Тиери Болор, цитиран от Reuters.

От Режията отбелязват, че нафтовите мотори по начало са скъпи, но компенсират с икономичност. Оборудването на някои автомобили с дизелов двигател вече се смята за неоправдано. Повечето модели от клас A (напр. Twingo) така или иначе се продават само с малки бензинови агрегати. Според прогнозите на Renault в резултат от ожесточаването на еконормите нафтовите мотори ще станат рядкост и в моделите от по-високи класове като В (Clio) и С (Megane).

В края на август The Financial Times цитира членове на специална правителствена комисия, според които Renault SA е използвала специален софтуер за манипулиране на реалните стойности на вредните емисии подобно на Volkswagen. Френското правителство обаче скрило част от подробностите от разследването и ги е спестило в окончателния доклад, публикуван в края на юли.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ото (гост)
    Отговор
    1 12:51  07.09.16
    Ама вие освен коли и дизели ли сте произвеждали!?
  • Рено (гост)
    Отговор
    2 13:05  07.09.16
    ОТО РЕНО СНАБДЯВАТ ДОРИ И МЕРЦЕДЕС Ц КЛАС СЪС ДИЗЕЛА 1.6DCI 130KS.НАЙ-ДОБРЕ ПРОЧЕТИ НЕЩО ПРЕДИ ДА КОМЕНТИРАШ.:D

    Коментиран от #15

  • фен (гост)
    Отговор
    3 13:19  07.09.16
    Рено произвежда най добрите дизели в света и много марко вкл Нисан ги ползват. Фолксваген отдавна умряха отвсякъде заедно със забулената с бурка Германия.

    Коментиран от #4, #58

  • Jenson Bourne (гост)
    Отговор
    4 13:44  07.09.16

    До коментар #3 от "фен":

    Май ти е време да си пиеш хапчетата. Къде са санитарите да те изконтролират?
  • Бай Тошо (гост)
    Отговор
    5 13:59  07.09.16
    Газчица и метанец,кво се мъчат с тия дизелови двигатели наблъскани до капака с електроника и куп катализатови които пак немогат да са толкова чисти колкото една кола на газ без гърнета дори

    Коментиран от #6, #14

  • гост (гост)
    Отговор
    6 14:27  07.09.16

    До коментар #5 от "Бай Тошо":

    Газ и метан означава добавено тегло от поне 100кг,а при метан може и 200кг да станат. Системите са рентабилни ако се монтират от завода, вместо бензинов резервуар да има бутилки метан, а за бензина само 10 литра за палене (както е при ФВ). Преправянето е много популярно, но у нас не се прави както трябва, поне в повечето случаи, затова е опасно. Направи ли се както трябва излиза скъпо и рентабилно само при дълга експлоатация.

    Коментиран от #7

  • Баце (гост)
    Отговор
    7 14:43  07.09.16

    До коментар #6 от "гост":

    Айде ся извади тия 100-200 кила, щото бензиновия мотор е по-лек от тракторния.Особено както са вече с малък обем и турбо.Та по-добре е отвсякъде една малка турбо бензинка на газ от кой да е тракторен мотор.
  • всички сравняват (гост)
    Отговор
    8 14:52  07.09.16
    аз миналата седмица карах зад нов модел пасат и на 3-4 пъти изпуфка сажди в движение та се наложи да затворя прозореца!Явно не е американска кампания с/немското,а наистина имат проблеми.
  • гост (гост)
    Отговор
    9 15:45  07.09.16
    Рено правят най-добрите малки дизели, техният 1,5 и 1,6л са силно разпространени и надеждни двигатели, но за разлика от други са също така и икономични. Но е факт, че са скъпи за производство и добавените филтри повишават цената им. Реално може би от една бензинова кола печелят повече отколкото от дизелова, но дизелите се правят заради клиентите. И колкото повече градовете затягат изискванията, толкова повече фокуса ще се пренасочва към бензин и хибрид. У нас е простащина, първото нещо на нов внос е изрязване на всякакви еко-части като егр, катализатор и дпф. После дишай канцероген и се чуди защо ти откриват рак на 40г.
  • ФЯЩ (гост)
    Отговор
    10 15:57  07.09.16
    Диизелите на Рено са добри да, но истината е, че турбо бензинеца се доближава по характеристики до дизелите ( та и по разход) а е много по-евтин, лек, екологичен и от там... да.
    Специално бензиновите мотори на VAG, EcoBoost на Ford както и Баварците направо нямам думи. Сега... вярно че при потегляне, докато не ритне турбото са размисливи но от 1500 оборота вече....
  • DARK (гост)
    Отговор
    11 16:01  07.09.16
    Абе да слагат край на тия дизели , че ми писна да ми пушат навсякъде.То отделно с скъпи ГНП-та, драми с ЕГР-ите,па скъпи двумасови маховици а за България с прекрасната ни нафта се мъчиш като животно да запалиш на минус -15С/-20C и филтъра за твърди частици се мъчи да се самопочисти на всеки 1000/2000км вместо на заводски сметнатите 10/15000км и са тая му цена не знам с колко си е оправдано да се кара предвид механическата комплексност и цена.
  • Мето (гост)
    Отговор
    12 16:05  07.09.16
    Чета глупости и се чудя ли чудя?!
    1. ако сте чели по-внимателно докладите за "скандала с VW" щяхте да сте разбрали, че всъчност софтуера НЕ ЛЪЖЕ тестерите, а отчита, че го тестват и привежда системите си в оптимален режим. (опаа, къде е разликата,а ?!?!)
    2. Renault са ненадминати при малолитражните дизели, а и при малолитражните бензинки! Много марки не само в Европа, но и в световен план ползват двигателите им (половината корейчета са с Рено)
    3. пропан-бутнът/метанът са неизгодни от търговска гледна точка, я колко е скъм бензина, защо да даваме на хората евтина алтернатива?!
    имайте в предвид, че LPG е с много по-ниски вредни емисии от бензин/дизел, защо не е масов?! казвате ОПАСЕН?! колко коли на газ сте карали? аз съм карал 15-ина автомобила на пропан-бутран, като се почне от Москвич 408 до Sandero 2 и нямам оплаквания! Толкова катастрофи се случват всеки ден, колко пъти сте чули по новините за взривила се бутилка?! или някой вярва на статистиката на bTV, че едва 15-ина % от БГ колите са на газ?!

    Коментиран от #24

  • Кофата (гост)
    Отговор
    13 16:11  07.09.16
    ДИЗЕЛИ КАРАТ САМО БЕДНЯЦИТЕ!!!

    Коментиран от #22

  • Бай Тошо (гост)
    Отговор
    14 16:14  07.09.16

    До коментар #5 от "Бай Тошо":

    100 кила за метана може.А за пропан бутана 60 литрова бутилка тежи 24 кг с цялата хамалогия хваща около 30 кг
    Едвали я усеща тая тежест колата
  • mr A (гост)
    Отговор
    15 16:22  07.09.16

    До коментар #2 от "Рено":

    Колега А и Б класа го ползват този двигател не Ц класата,братовчед ми работи в мерцедес и каза че им е писнало на мерцедес от този калпав двигател и повече няма да повторят грешката си да работят с рено,аз бих те посъветвал да пробваш да караш мерцедес преди да хвалиш рено,евтини части-постоянно се чупи.Нормалните коли даваш веднаж в годината 500 лева за ремонт(примерно) ,а за рено даваш 20 пъти по 50 лева,изгодно е само за тези който не могат да смятат!

    Коментиран от #16

  • бай Гост (гост)
    Отговор
    16 16:28  07.09.16

    До коментар #15 от "mr A":

    Ама за нормални коли ли говорим или за 10+ годишни кенефи?Щото НОРМАЛНО за нормалните коли пари даваш само за консумативи ( вкл. и за Рено)

    Коментиран от #17

  • DARK (гост)
    Отговор
    17 17:09  07.09.16

    До коментар #16 от "бай Гост":

    До mr A
    C180 BlueTEC и C200 BlueTEC са Рено мотори.Незнам братчед ти какво работи в Mercedes ама да вземе да се поинтересува от това което продават и потдържат.

    Колкото до това де си обяснил , че се чупят по 20 пъти рената е вярно за тия дето им се свидят 80лв. за лагер главина SNR/SKF и вземат за 20-30лв турски боклуци , 70лв. биалетка но що да не взема тая за 20лв. и да си я сменям всяка година като консуматив същото и за тампони и всичко останало така , че не ми говори мойта 18 годишна Лагуна тая година не е стъпвала в сервиз още но ще трябва за масла и филтри ей са и винаги като има нещо си го правя с оригинални части в оторизирания сервиз или ако е възможно и с по-добри от оригиналните.Щото както каза ти не ми се ходи на визитация като останалите колеги по 20 пъти в сервиза а на дълъг път ме интересува пътя не колата.

    Коментиран от #18

  • гост (гост)
    Отговор
    18 17:22  07.09.16

    До коментар #17 от "DARK":

    И аз карам Лагуна, при покупката й направих пълен преглед и смених всичко необходимо. Резултат: досега само консумативи, не е влизала за ремонти, защото е направена масивно, купето е подцинковано и с пластмаси, окачването е здраво, билаетките на 40х.км не са сменяни и не тропат, няма точка ръжда отдолу и пали на -20гр без проблем. Рената са добри коли, много по-евтини от немските, и като покупна цена и като поддръжка. Не сравнявайте возията на Рено с тази на голф 3, не са еднакви коли, едното е удобна кола, а другото съвсем не. Това че има барутници е резултат от много им каране и предвидими ремонти на агрегати, а не глобални масови дефекти. Всеки да си дава парите за каквото си реши, но тези с бмв и ауди всеки ден ги виждаме как карат и не е похвално.
  • LGP (гост)
    Отговор
    19 17:37  07.09.16
    Гледам има доста почитатели на LPG и бензин, но аз лично не съм доволен от газта, много проблеми ми създаде със дюзите, трябваше да ги чистя през 3 месеца, като имате напредвид, че съм зареждал от "качествените" ни уж бензиностанции, колкото и да е евтина и екологична, никога не може да се сравнява с дизела, карал съм бензин 115к.с и дизел 109 к.с.. .. ами ползата е в пъти за дизела при вървенето на автомобила, може и да пуши отзад важното е да върви, при старата ми кола не пушеше защото беше на газ ама и не вървеше.., така че всеки има мнение и каквото му харесва на всеки това да си кара... със здраве :)

    Коментиран от #21

  • тео (гост)
    Отговор
    20 18:16  07.09.16
    Преди 6 месеца продадох закупения си като нов Авенсис с 2.2 D4D дизелов двг и си взех нов Кашкай 1.6 DCI, CVT, т.е безстепенен автомат. Прaви ми впечатление, че dCi работи по-меко от D4D, колата дърпа повече, а е 20 к.с. по слаба от 150 к.с на авенсиса (като тегло са еднакви,отчитам, че все пак Кашкая е СУВ но само с предно задвижвсне). Нещо добро за двигателя на Рено-Нисан: не "пипа" маслото за разлика от двг на Тойота.
    За мен бъдещето са хибридите и пълните ел,двигатели или водородни такива (тойота Мюрай например).
  • всички (гост)
    Отговор
    21 18:43  07.09.16

    До коментар #19 от "LGP":

    казвате със здраве,ами то не остана здраве от тия дизели и свободията всеки да си прави каквото иска!Сполай ти ити пожелавам следващата ти кола да е ел !
  • Jack Ballard (гост)
    Отговор
    22 19:54  07.09.16

    До коментар #13 от "Кофата":

    Не мойто момче, пий си хапчетата, бедняците с основно образование карат бензинови коли с газ и метан, щото не им стигат парите за истинско гориво. И после ми обясняват, че го правели от екологична подбуда. ХА-ХА! Това е истината.

    Коментиран от #37

  • Martin (гост)
    Отговор
    23 20:05  07.09.16
    Дизелите не са виновни, виновни са идиотите, които си мислят, че е ОК да се изрежат катализаторите, за да им се вземат по 10 лева. Тези, които си мислят, че е ОК ЕГР-а да се затапи, а ДПФ-а да се премахне. Виновни са и тези, които позволяват на коли като гореописаните да се движат легално по пътищата вместо да им се свалят номерата за неизпълнение на екологичните стандарти отбелязани в талона. И още нещо - да не би бензинките без катализатор да са особено екологично чисти?!?
  • Тодор Иванов (гост)
    Отговор
    24 20:14  07.09.16

    До коментар #12 от "Мето":

    Да ве, да ве, ненадминати са. Хората чак почнаха да си сменят поршетата с клиота. То затова има не малко майстори, които като те видят с френска кола и те гонят. Щото са много надеждни и е много приятно да се работи по тях.
  • ime gost (гост)
    Отговор
    25 20:45  07.09.16
    Aбе винаги се чудя какво му е по-скъпото на дизела от съвременен бензинов двигател. Всеки нов бензинов мотор е с турбина, кулер, дюзи и общо взето всичко което има дизела го има и бензиновия двигател. Единствено ДПФ, ЕГР и другите подобни системи отсъстват при бензиновите мотори. Защо да е скъп за производство? Също и гледам каталози на различни марки и ако сравним две абсолютно еднакви коли дизеловата версия е поне 3000, 4000 хиляди по-скъпа.

    Коментиран от #34

  • прост (гост)
    Отговор
    26 21:06  07.09.16
    Е, даунсайзинга е на мода вече.
    Жулят малолитражки с турбини и хич не им пука на производителите.
  • Аз съм (гост)
    Отговор
    27 21:08  07.09.16
    Карал съм бензинов двигател на рено от първите250 км. до 250000 на газ и не съм имал проблеми с изключение на един мап сензор който беше сменен гаранционно що се отнася до дизела на рено имам колеги на дизел пак с рено мотор с единствено ремонт на дюзи на 380000хил.км.и чак сега махат катализатора.
  • gustava (гост)
    Отговор
    28 21:17  07.09.16
    И без са ви скапани
  • Дядо поп (гост)
    Отговор
    29 21:47  07.09.16
    Всяка молекула метан съдържа четири атома водород и
    един атом въглерод,който на практика подпомага съхране-
    нието на водорода и заради това се явява като най-еколо-
    гичното гориво след водорода.
    Проблема е в мръсотията(политиците) облагащи метана с
    акциз за да хранят огромната армия чиновници,назначени
    от самите тях.
  • Рендак (гост)
    Отговор
    30 21:52  07.09.16
    Да вземат да спрат цялата марка и света да си отдъхне от боклуците им!
  • КОРАБА (гост)
    Отговор
    31 21:58  07.09.16
    Абе карам БМВ-320i под 10л на100 при това сам в колата-никога.Зимата още по зле-около 15л -при нормално каране.Като дам стъпка яко направо откача-признавам голям кеф-ама разхода почти дубъл.Сега си взех Крайслер Вояжер 2.5 тди и дето се казва мога да паркирам БМВ-то в него а харчи 6.5л на 100.И двата разхода на дълго-само че щерката е на 6 години и се разхожда като кондуктор в Крайслера.Ииииииииииии кво прайм ся-бензин или дизел-чудна дилема=НАЙС А!!!!!Ами всеки ще си кара това което харесва и разбира се това което може да си позволи.
  • мъжкар (гост)
    Отговор
    32 22:25  07.09.16
    Съвременните дизели са една ГОЛЯМА ПРЪДНЯ.Толкова са скъпи за поддръжка и на всичкото отгори и страшно капризни.Малко въздух да смукне от някъде и край оставаш си на пътя да не говорим за изключително сложно направените дизелови ГНП-та да не говорим за дюзите които са на необосновано високи цени не може една скапана дюза да струва между 800 и 1200лв това е порнография.Като добавиме и скъпото турбо което също много лесно се прееебава интерколери това онова въобще в момента ако си купиш кола до 5000лв дизел трябва да имаш поне 7000лв заделени за евентуални ремонти по нея я тя със сигурност ще иска ремонти.Докато при бензина няма такива проблеми дюзите му са в пъти по-евтини няма турбо освен в някои двигатели няма интерколер няма п...раско ГНП и дори да засмуче въздухпак ще запали и ще се прибереш поживо по здраво.Да им пикая на всички дизели това е пълен боклук .Дизел признавам за качествена направия двигателите преди 2000-та година там частите не са толкова скъпи и няма такива проблеми .Били икономичи ами то като си направи една сметка човек на годинаще икономисаш 200 кинта от гориво а ако се прецака нещо ще те одрусат 1000лв в сервиза егати и икономията.
  • спайдърмен (гост)
    Отговор
    33 22:29  07.09.16
    БРРЯЯЯЯАЯ
  • бай Гост (гост)
    Отговор
    34 23:47  07.09.16

    До коментар #25 от "ime gost":

    Ми по-скъпото му е, че на бензина степента на сгъстяване е 9.5 а на дизела - 22 от там цялата горивна уредба на дизела работи при може би 4-5 пъти по-високо налягане. Уплътняването е метал в метал което иска голяма прецизност на обработката и от там едно ГНП е колко двигателя на цена
  • Matros (гост)
    Отговор
    35 23:48  07.09.16
    Голям праз!! Баничарката мое да я карам и на метан :)

    Коментиран от #36

  • Фауве (гост)
    Отговор
    36 01:24  08.09.16

    До коментар #35 от "Matros":

    Той Форд си го е казал най-хубавата кола..новата.. и аз бях по тарикатлъците, като ме одрусаха 4К ''близки приятели в приятелски сервиз'' и стоях 3 месеца без кола ''Б8ца'' (зимата) за един съединител с маховик (ръчни скорости моля..). Еми вече не ми пука много, много за табелите отпред или отзад квото има на пазара върнато от лизинг ала бала на прилични километри 50-60 хил и 3-4 год макс .. И прилично лизингче карай там па дали е дизел или не ...все е тая ...на дизелите им харесвах, че в града дърпа по преките и светофарите без да си даваш много зор .. и то4ка а-б бяха по близо.. и еств. икономия на дълго , останалото е илюзия ако не е гаранционно и с ''заместващ автомобил'' ама в БГ тая екстра е т.....к разбира се. :) си е по скоро за по-тежки автомобили икономични (лимузини) , бусове и тн...
  • Кофата (гост)
    Отговор
    37 06:06  08.09.16

    До коментар #22 от "Jack Ballard":

    Ти си пий хапчетата!Дизелите са за рейсове, камиони и коли на бедняци!

    Коментиран от #52

  • max (гост)
    Отговор
    38 08:04  08.09.16
    А мултиджета на фиат какво му е? 2007 взех ново стило 1.9 мултиджет120к.с./преди това наблягах на вагински коли, но никога повече/. Вече е на 200хил.и по двигателя не съм пипал нищо. Смених само съединител и демпфер сега. Колата е икономична и доста по-динамична от вагините със същите характеристики. Следващата ми кола ще бъде пак италианска!!!
  • Евстати (гост)
    Отговор
    39 08:08  08.09.16
    Монтьор съм и ми писна да прая гнусни,френски дизели. Направо ги гоня. Дизело още нов не си е уред. Щрака,меле камъни,маслото слагаш ново само палиш и все едно е на 20 илади. Кенефи са
  • Вероника (гост)
    Отговор
    40 11:05  08.09.16
    Все Гъзари сте се сбрали.Аз пък карам "ТОЙОТА АЙГО" и до гуша ми дойдохте по пътищата, вие с вървежните коли.
  • Лагуна (гост)
    Отговор
    41 12:15  08.09.16
    каква ирония франсетата го измислиха и тря ся да се откажат от тва :D :D :D :D
  • Селянина с Колелото (гост)
    Отговор
    42 12:45  08.09.16
    спирайте дизелите, бензините и всичко с емблема на борче, лъвче и П..ка,,,,по-добре ще сме без ВАС!
  • Селянина с Колелото (гост)
    Отговор
    43 12:47  08.09.16
    спирайте дизелите, бензините и всичко с емблема на борче,лъвче и Пу.ка...по добре ще сме без вас
  • Селянина с Колелото (гост)
    Отговор
    44 12:48  08.09.16
    _)_
  • Селянина с Колелото (гост)
    Отговор
    45 12:50  08.09.16
    спирайте дизелите, бензините и всичко с емблема на борче,лъвче и Пу.ка...по добре ще сме без вас

    Коментиран от #60

  • Селянина с Колелото (гост)
    Отговор
    46 12:51  08.09.16
    спирайте дизелите, бензините и всичко с емблема на борче,лъвче и Пу.ка...по добре ще сме без вас
  • 47 13:00  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 48 13:01  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 49 13:06  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 50 13:10  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ТТИП (гост)
    Отговор
    51 15:17  08.09.16
    с ЮЖЕН ПУТОК и хъб БАЛКАН секи ше ЦЪКА на ГАЗ баце турям в х6 газово БРЦ инжекционе газта ше е 20 стотинки
  • Jack Ballard (гост)
    Отговор
    52 16:54  08.09.16

    До коментар #37 от "Кофата":

    Такива като тебе карат Рено Клизма 1.0 бензин с газово (няма пари за бензин, нали се сещаш) на обща стойност 450 лв. и се мислят за висша класа, докато бедняците карат V6 и V8 дизелова S-класа. Мишка такава.

    Коментиран от #54

  • hmhmhm (гост)
    Отговор
    53 17:41  08.09.16
    Аз съм доволен от френския дизел. Върви много според мен и харчи прилично 6л. 100км със средна скорост 170км на 6 скорост с 3000 оборота. Карам и бензинова кола на баир скоростта и пада. Няма мощност. Аз на моя дизел му зареждам най-евтиния дизел на най-евтината бензиностанция която намеря. Имах проблеми с горивото но вече почти са ми ясни слабите места а те са: кошничката на дизела в резервоара отваряш сервизния отвор изваждаш кошничката изчистваш обикновено има черни неща като сополи изчистваш ако искаш източваш се горивото. Проверява се филтъра горивния в моя случай трябва да махна бронята 8 лв. струва филтъра. Ако ви се занимава може кутията в която седи филтъра да се измие. Може да се продухат тръбите горивните с компресор. В моята горивна система влиза въздух но това не ми пречи колата да върви. Става въпрос за рено меган 2 1.9дци. 120кс. хечбек.
  • Кофата (гост)
    Отговор
    54 19:19  08.09.16

    До коментар #52 от "Jack Ballard":

    АВЕ КОЙ УВАЖАВАЩ СЕБЕ СИ , ЩЕ КАРА ДИЗЕЛОВА ЕС КЛАСА?

    Коментиран от #55

  • 55 19:27  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 56 21:03  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Опа (гост)
    Отговор
    57 21:12  08.09.16
    Крайно време е всички да спрат с тия печки. Има едно гориво и то се казва БЕНЗИН !!! Дизела е за локомотивите и Багерите...
  • Фиат (гост)
    Отговор
    58 21:23  08.09.16

    До коментар #3 от "фен":

    Бъркаш се, фиат произвеждат най-добрите дизели в света с тяхната мулти джет технология.
  • Gost (гост)
    Отговор
    59 21:49  08.09.16
    Мааалеее,автомонтьорите ще умрат от глад!
  • 60 22:48  08.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • кроко (гост)
    Отговор
    61 23:16  08.09.16
    Аз не разбирам защо въобще някой ще си купи нова дизелова кола, не просто дали ще е Рено, Фиат, ФВ, БМВ или Мерц?!

    Още преди десетина години фифт гиър бяха направили едно сравнение, което обхващаше цените на колите с дизелови ДВГ и бензинови ДВГ, цените на нафтата и бензина и разхода на гориво на двата двигателя. И излизаше че въпреки че дизела харчи по-малко, поради по-високата цена на кола с дизелов ДВГ и по-високата цена на нафтата, тези повече пари ще има да си ги избиват от гориво докато колата стане на майка си и баща си километри и няма да става вече за нищо!
  • мишу (гост)
    Отговор
    62 00:21  09.09.16
    Супер то и без това в българия хубав дизел няма.
  • Гиш (гост)
    Отговор
    63 09:14  11.09.16
    Оня ден един идиот с дизелово Ауди при изпреварване на нещастното ми бензиново Рено обгази магистралата около себе си така, че трябваше да спрем. Е, това нормално ли е?

Напиши коментар:


Публикувай