Екземпляр от легендарното Audi Sport quattro в безупречно състояние си намери нов собственик след търг на RM Sotheby's в Лондон миналия уикенд. Наддаването е приключило с впечатляващата оферта от £403 200 (€475 795), но според експерти автомобилът напълно си струва парите.
Продаденото Sport quattro е един от 220-те произведени цивилни екземпляри с къса база, едва пет от които са били предназначени за износ във Великобритания. Има лява дирекция, но показанията на приборите са в имперски мерни единици. Пробегът на колата е 32 672 мили (52 569 км).
Малко преди да бъде предложена на търг, легендата от Група Б е била подложена на професионална реставрация и приведена в 100-процентово съответствие с оригиналните заводски спецификации. Това се цени високо в колекционерските среди и обяснява високата цена.
Състезателното Sport quattro се появява през 1984 г. и се превръща в истински триумф за Audi по рали трасетата. Автомобилът печели почти всички възможни титли преди Група Б да бъде забранена от съображения за сигурност.
През 1985 г. хомологираният модел струва смразяващите кръвта 195 000 дойче марки, а към 15 април 1986-а, когато колата от снимките излиза от завода, цената вече е 203 500 DM.
Фантастичните суми обаче си имат обяснение. Конструкцията и техническите характеристики на Sport quattro впечатляват дори по съвременните стандарти. Болидът с четири задвижващи колела има 5-цилиндров 2.1-литров двигател с турбокомпресор KKK и механичен инжекцион Bosch, благодарение на които мощността достига 306 к.с.
В състезателните версии мощността надхвърля 450 коня, а Sport quattro-то, с което Мишел Мутон печели изкачването на Пайкс Пийк през 1985 г. развива над 500 к.с.
С цел максимално олекотяване каросерията е изработена от кевлар и въглеродни нишки. В комбинация със скъсеното с 32 см междуосие това икономисва цели 180 кг от теглото на стандартното quattro.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ярослав Станчев
16:45 09.09.2016
2 bmw e34
17:14 09.09.2016
3 asd
Не победите правят този модел изключителен, а това че е иновативен, и въвежда двойното предаване за пръв път в рали състезанията(нещо, което е пропуснато в статията, може би поради некомпетентност).
Има толкова интересни факти за тази кола...
17:53 09.09.2016
4 мда
18:21 09.09.2016
5 Megane
18:47 09.09.2016
6 Iajhui
19:17 09.09.2016
7 мариян
20:55 09.09.2016
8 лъва
21:04 09.09.2016
9 RS2
22:23 09.09.2016
10 Никой
22:34 09.09.2016
11 бръъъм
Не винаги външния вид и късата серия правят една кола ценна и значима, а най-вече колите направили някаква революция във своето време била тя техническа, или някаква друга и те са обречените на слава !
Според видния колекционер на автомобили Джей Лено някой ден дори Тойота Приус, ще влезе в залата на славата!
Тези, които истински се интересуват от автомобили, ще разберат за какво говоря останалите, ще си мечтаят да си продадат курника за 5 хил лв и ще "сипват в паницата" на великите автомобили и инженери!
23:05 09.09.2016
12 мъжкар
23:42 09.09.2016
13 Димитър Колев
00:19 10.09.2016
14 Васичка Атанасова
02:28 10.09.2016
15 ЪАИД
Коментиран от #19
08:20 10.09.2016
16 ГОСТ
Коментиран от #18
08:21 10.09.2016
17 Бат Тино
08:59 10.09.2016
18 Ярослав Станчев
До коментар #16 от "ГОСТ":
1650 кг. е максимално допустимата маса на колата с товара.А иначе "сухо" тегло е 1298 кг.10:00 10.09.2016
19 Опааа
До коментар #15 от "ЪАИД":
Хаха ти сериозно ли !?!?? И къде са тия 2-3 такива в България ? Доколкото знам има само една реплика на такова, подчертавам реплика по която все пак е хвърлен доста труд.Коментиран от #21
18:34 10.09.2016
20 Някой
титлите печели Пежо 205 турбо с легандарният Юха Канкунен.
Ауди печели двете титли само през 1984 та.
Коментиран от #22
12:21 11.09.2016
21 ЪАИД
До коментар #19 от "Опааа":
Едната е на Ники Златков другата на Спас-фен на Ауди и собственик на Ауди морга.Третата е тайна.Коментиран от #23, #26
13:09 11.09.2016
22 Ярослав Станчев
До коментар #20 от "Някой":
В грешка си.Ауди печели 4 титли,2 шампионски през 1983 и 1984,2 конструкторски-1982 и 1984.Пежо печели също 4 титли,2 шампионски през 1985 и 1986,2 конструкторски пак през 1985,1986.Ланча печели 1 конструкторска-1983,Опел-1 шампионска-1982.За 5 години съществуване на Група Б (1982-1986) това са победителите във ВРЦ.Юха Канкунен кара само 1 година за Пежо в Група Б-1986 и става шампион.Коментиран от #24
18:15 11.09.2016
23 Ярослав Станчев
До коментар #21 от "ЪАИД":
На Николай Златков колата май е реплика на Audi Sport quattro S1 E2,a Спас от кога има Sport quattro?До колкото знам той има Audi RS2 Avant.Третата на кого е?18:29 11.09.2016
24 Някой
До коментар #22 от "Ярослав Станчев":
Аз съм писал кога фирмата е била шампион и при конструкторите и при пилотите.А това при Ауди е 1984 година,Следващите две години 1985,1986 Пежо доминира тотално и изхвърля Ауди от челото.С това приключва и участието на Ауди.Група B e закрита но дори преди това Ауди вече са изостанали.После идва доминацията на Ланча.
Коментиран от #25
18:56 11.09.2016
25 Ярослав Станчев
До коментар #24 от "Някой":
Не знаех,че се броят само годините когато са спечелени шампионата и конструкторите.А иначе си прав,Пежо доминира 2 години и толкова.19:21 11.09.2016
26 Опааа
До коментар #21 от "ЪАИД":
За тази реплика говоря на Златков, на т.н. Спас е "минала" покрай тая, но я кажи за третата- тайната ??? :)))))21:41 11.09.2016
27 DELTA
Коментиран от #28
20:45 12.09.2016
28 Димитър Колев
До коментар #27 от "DELTA":
Така си е, Ланчиата е била голям звяр.....22:47 12.09.2016
29 Димитър Колев
22:52 12.09.2016