18 499 29

Продадоха Audi Sport quattro за близо 1 млн. лв.

Георги Касабов

Екземпляр от легендарното Audi Sport quattro в безупречно състояние си намери нов собственик след търг на RM Sotheby's в Лондон миналия уикенд. Наддаването е приключило с впечатляващата оферта от £403 200 (€475 795), но според експерти автомобилът напълно си струва парите.

Продаденото Sport quattro е един от 220-те произведени цивилни екземпляри с къса база, едва пет от които са били предназначени за износ във Великобритания. Има лява дирекция, но показанията на приборите са в имперски мерни единици. Пробегът на колата е 32 672 мили (52 569 км).

Малко преди да бъде предложена на търг, легендата от Група Б е била подложена на професионална реставрация и приведена в 100-процентово съответствие с оригиналните заводски спецификации. Това се цени високо в колекционерските среди и обяснява високата цена.

Състезателното Sport quattro се появява през 1984 г. и се превръща в истински триумф за Audi по рали трасетата. Автомобилът печели почти всички възможни титли преди Група Б да бъде забранена от съображения за сигурност.

През 1985 г. хомологираният модел струва смразяващите кръвта 195 000 дойче марки, а към 15 април 1986-а, когато колата от снимките излиза от завода, цената вече е 203 500 DM.

Фантастичните суми обаче си имат обяснение. Конструкцията и техническите характеристики на Sport quattro впечатляват дори по съвременните стандарти. Болидът с четири задвижващи колела има 5-цилиндров 2.1-литров двигател с турбокомпресор KKK и механичен инжекцион Bosch, благодарение на които мощността достига 306 к.с.

В състезателните версии мощността надхвърля 450 коня, а Sport quattro-то, с което Мишел Мутон печели изкачването на Пайкс Пийк през 1985 г. развива над 500 к.с.

С цел максимално олекотяване каросерията е изработена от кевлар и въглеродни нишки. В комбинация със скъсеното с 32 см междуосие това икономисва цели 180 кг от теглото на стандартното quattro.

 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    1 16:45  09.09.16
    Audi Quattro.
  • bmw e34
    Отговор
    2 17:14  09.09.16
    няма съмнения че е звяр и то чистокръвен
  • asd
    Отговор
    3 17:53  09.09.16
    Печели една или две световни титли - докато Ланчиа не го натиска. Не победите правят този модел изключителен, а това че е иновативен, и въвежда двойното предаване за пръв път в рали състезанията(нещо, което е пропуснато в статията, може би поради некомпетентност). Има толкова интересни факти за тази кола...
  • мда
    Отговор
    4 18:21  09.09.16
    хубаво колекционерска стойност....ама бая трябва да нямаш за какво да си дадеш парите...

  • Megane
    Отговор
    5 18:47  09.09.16
    Уау - много е красиво!
  • Iajhui
    Отговор
    6 19:17  09.09.16
    .аси кашона! Отвън е грозно, но за сметка на това вътре е кенеф!
  • мариян
    Отговор
    7 20:55  09.09.16
    Не харесвам Ауди изобщо,но тази кола е жестока.Не можеш да кажеш на черното бяло.Евала на Ауди за този модел.ИСТИНСКИ СПОРТИСТ!!!
  • лъва
    Отговор
    8 21:04  09.09.16
    Отново баснословна сума за един стар кош.Абе аз имам една жигулка на село бая спретната е ако се намери някъв давая само за 60 000лв.Ако някой се интересува да звънне.
  • RS2
    Отговор
    9 22:23  09.09.16
    тази кола е написала историята в група Б
  • Никой
    Отговор
    10 22:34  09.09.16
    Такива пишат тука, че ми става жал. Бълагрите не могат да ценят нещата. Ходи си продавай Жигулата за вторични, това е кола писала история и в правилните ръце сигурно ще разкатае повечето днешни "рали" пазарски колички. Ако имах достатъчно пари и аз бих я купил, най-малко заради растящата със всяка година цена. Но да седи такава кола само в гаража е греховно. Трябва да се кара, да ѝ се кефи някой и да се показва пред такива Бай Ганьовски умници да се образоват малко.
  • бръъъм
    Отговор
    11 23:05  09.09.16
    Сега милион лева, след няколко години милион долара ! Не винаги външния вид и късата серия правят една кола ценна и значима, а най-вече колите направили някаква революция във своето време била тя техническа, или някаква друга и те са обречените на слава ! Според видния колекционер на автомобили Джей Лено някой ден дори Тойота Приус, ще влезе в залата на славата! Тези, които истински се интересуват от автомобили, ще разберат за какво говоря останалите, ще си мечтаят да си продадат курника за 5 хил лв и ще "сипват в паницата" на великите автомобили и инженери!
  • мъжкар
    Отговор
    12 23:42  09.09.16
    Вярна ще излезе тазИ приказка че за да има тарикати трябва да има и будали.А тоя който плати толкова пари за тоя ДЪРТ КОШНИК трябва да е наистина ЯК БУДАЛА.
  • Димитър Колев
    Отговор
    13 00:19  10.09.16
    Колата е легендарна така или иначе, но в един момент Ланчиа и разказва играта.
  • Васичка Атанасова
    Отговор
    14 02:28  10.09.16
    ОСА
  • ЪАИД
    Отговор
    15 08:20  10.09.16
    Колата е легенда ,но е много надценена.Имаме си май 2\3 такива в България.

    Коментиран от #19

  • ГОСТ
    Отговор
    16 08:21  10.09.16
    Ха пак си тежи бре нищо че е олекотено... 1650 са си бая кила за спортна кола.Колата си е много запазена добре изглежда парите ми се струват доста, но може и да си заслужава от колекционерска гледна точка цената ще се вдига още.

    Коментиран от #18

  • Бат Тино
    Отговор
    17 08:59  10.09.16
    Само че двигателя е разработен от Порше но автора явно не го знае това
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    18 10:00  10.09.16

    До коментар #16 от "ГОСТ":

    1650 кг. е максимално допустимата маса на колата с товара.А иначе "сухо" тегло е 1298 кг.
  • Опааа
    Отговор
    19 18:34  10.09.16

    До коментар #15 от "ЪАИД":

    Хаха ти сериозно ли !?!?? И къде са тия 2-3 такива в България ? Доколкото знам има само една реплика на такова, подчертавам реплика по която все пак е хвърлен доста труд.

    Коментиран от #21

  • Някой
    Отговор
    20 12:21  11.09.16
    Авторът на статията не е съвсем коректен.До закриването на група B през 1986 та титлите печели Пежо 205 турбо с легандарният Юха Канкунен. Ауди печели двете титли само през 1984 та.

    Коментиран от #22

  • ЪАИД
    Отговор
    21 13:09  11.09.16

    До коментар #19 от "Опааа":

    Едната е на Ники Златков другата на Спас-фен на Ауди и собственик на Ауди морга.Третата е тайна.

    Коментиран от #23, #26

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    22 18:15  11.09.16

    До коментар #20 от "Някой":

    В грешка си.Ауди печели 4 титли,2 шампионски през 1983 и 1984,2 конструкторски-1982 и 1984.Пежо печели също 4 титли,2 шампионски през 1985 и 1986,2 конструкторски пак през 1985,1986.Ланча печели 1 конструкторска-1983,Опел-1 шампионска-1982.За 5 години съществуване на Група Б (1982-1986) това са победителите във ВРЦ.Юха Канкунен кара само 1 година за Пежо в Група Б-1986 и става шампион.

    Коментиран от #24

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    23 18:29  11.09.16

    До коментар #21 от "ЪАИД":

    На Николай Златков колата май е реплика на Audi Sport quattro S1 E2,a Спас от кога има Sport quattro?До колкото знам той има Audi RS2 Avant.Третата на кого е?
  • Някой
    Отговор
    24 18:56  11.09.16

    До коментар #22 от "Ярослав Станчев":

    Аз съм писал кога фирмата е била шампион и при конструкторите и при пилотите. А това при Ауди е 1984 година,Следващите две години 1985,1986 Пежо доминира тотално и изхвърля Ауди от челото.С това приключва и участието на Ауди.Група B e закрита но дори преди това Ауди вече са изостанали.После идва доминацията на Ланча.

    Коментиран от #25

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    25 19:21  11.09.16

    До коментар #24 от "Някой":

    Не знаех,че се броят само годините когато са спечелени шампионата и конструкторите.А иначе си прав,Пежо доминира 2 години и толкова.

  • Опааа
    Отговор
    26 21:41  11.09.16

    До коментар #21 от "ЪАИД":

    За тази реплика говоря на Златков, на т.н. Спас е "минала" покрай тая, но я кажи за третата- тайната ??? :)))))
  • DELTA
    Отговор
    27 20:45  12.09.16
    На тва ВАГ-че му се е разтрепервало гърнето само от ръмженето на Lancia Delta S4 Stradale :))

    Коментиран от #28

  • Димитър Колев
    Отговор
    28 22:47  12.09.16

    До коментар #27 от "DELTA":

    Така си е, Ланчиата е била голям звяр.....
  • Димитър Колев
    Отговор
    29 22:52  12.09.16
    Делтата е вдигала 100 км/ч за 2.5 сек. на настилки с ниско сцепление.

Напиши коментар:


Публикувай