14 103 6

Да направиш от скъпо Ferrari по-евтино!

Радослав Славчев

Шефът на тексаското каросерийно ателие GWA Артуро Алонсо се прослави сред автомобилната общественост със своите неповторими автомобилни купета, превръщащи колите в настоящи произведения на изкуството. Естествено, тези шедьоври не са никак евтини, но пък са уникални. Самият Алонсо неведнъж е казвал, че неговата слабост са автомобилите от 50-те и 70-те години на миналия век, като споделя и, че именно този отрязък от време е "златната ера" на автомобилния дизайн.Интересно е още, че всяка негова работа се явява преосмисляне на един или друг автомобил от тази епоха. Последната му разработка пък впечатлява с това, че Артуро Алонсо създава едно Ferarri, като за основа взима друг представител на Скудерията, който на практика е по-скъп. Алонсо прави от легендарното Ferrari 288 GTO модела 308. Последният е доста евтин (по стандартите на Ferrari) още като нов. Спорткарът 308 се произвежда през периода 1975 - 1985 година, но въпреки тогавашните надежди за него, не успява да се прослави като своя предшественик Ferrari Dino.Въпреки това Алонсо изпитва особени чувства към този автомобил и решава да му вдъхне нов живот. Така на бял свят се появява GWA F/308 Succesivo. Още по-любопитното обаче е, че за донор на новия си проект американският дизайнер използва легендарното и доста рядко срещано в наши дни Ferrari 288 GTO. Екземплярът, който е използван за основа е произведен през 1984 година, а от модела са направени само 277 бройки.Новият шедьовър на Алонсо получава видоизменени предна и задна части, нова ауспухна система, 19-цолови лети джанти, различни седалки и волан. Към момента от ателието GWA не казват дали са правени доработки по 2.9-литровия мотор с мощност 400 конски сили. Ясно е обаче, че освен визуалните промени автомобилът е станал значително по-лек, с което са подобрени и неговите динамични характеристики.Стоковото Ferrari 288 GTO ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.8 секунди, а максималната му скорост е 305 км/ч. Предвид това можете да си представите какъв куршум представлява GWA F/308 Succesivo. Артуро Алонсо не обявява и цената на своята нова творба, но не трябва да има съмнение, че тя е много скъпа. За сравнение ще кажем, че към момента едно Ferrari 288 GTO в прилично състояние се продава за сума от над $2.5 млн.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Никой
    Отговор
    1 11:41  14.09.16
    Оригиналното 288 ГТО изглежда 1000 пъти по-добре. И тези джанти хич не се вписват.
  • оня с коня
    Отговор
    2 11:42  14.09.16
    Отвратителна предница все пак ако беше БМВ щеше да е друго .
  • Лорд Злостър
    Отговор
    3 12:19  14.09.16
    Мъ треа си мноо тъп, за да направиш от 288 едно 308, при това грозно. Още по-уникално би било да направи от Ф40 някой Понтиак...

    Коментиран от #6

  • Идиот
    Отговор
    4 14:26  14.09.16
    Ей, това е Ферари! Как се осмеляваш да скверниш тая легенда с грозния си тунинг, тоя е за съд. Цял екип от най-добрите дизайнери в света е създал тая визия, някъв си идиот решава че е по-добър. По-голяма безвкусица отдавна не бях виждал.
  • taka e brat
    Отговор
    5 22:14  14.09.16
    ЗАЩО ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ НЯКОИ ХОРА ??? САМО ПЛЮЕТЕ ВЕ
  • тъпигьостър
    Отговор
    6 00:09  15.09.16

    До коментар #3 от "Лорд Злостър":

    Ти да не би до преди да прочетеш статията да знаеше какво е ферари 288ГТО?! Много си е хубава колата, само нещо предите LED светлини не мекефят! Иначе такива проекти много ме радват, хубаво е да видиш класически силует с модерни детайли, но разбирасе направено качествено и с вкус. Например има едно убийствено де томазо от 1971 пак на едни американци: https://www.google.bg/search?q=Ringbrothers+Pantera&rls=com.microsoft:bg-BG:IE-SearchBox&biw=1024&bih=642&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjjhZvJ4Y_PAhVCWxoKHaiRAZkQ_AUICCgB

Напиши коментар:


Публикувай