16 Септември, 2016 07:16 18 891 17

Тест на Ford Focus RS

  • ford-
  • focus-
  • rs-
  • тест-
  • тестдрайв
Тест на Ford Focus RS - 1

След стотици хвалебствени тестове на най-новото попълнение при спортните модели на един от най-известните и стари автопроизводители - Ford, и тук успяхме да се възползваме от автомобила от първо лице. В последните няколко години, спортните хечбекове създадоха голяма битка и в нея се включиха много автопроизводители, като за някои от тях това бе напълно нова територия. За други обаче, това е пътека с дълга история. Малките спортни автомобили на американския производител се борят по трасета и състезания от повече от 70 години, но дядото на този модел се нарича Escort RS Cosworth. След вргаждането на първата система на задвижване на четирите колела в поседната Sierra, при появата си, турбо хечбекът Escort бързо завладява сърцата на хората и титлите по състезанията. Следва дълга повече от 20 години пауза, в която новородения Focus бе запратен към предното предаване, дори и във спортните си RS и ST версии. Но предвид на това, че мощноста не преминаваше с много границата от 300 конски сили без да броим RS500, автомобилът се справяше отлично и също събра голям брой фенове. От Ford обаче решиха, че е време за нова стъпка, която ще е състевременно и поглед към миналото и новият RS стана факт. В разработката на автомобила участва и пилотът и шоумен Кен Блок.  

Екстериор
Отдалеч може лесно да се познае, че това не е "стандартен" автомобил - широки въздухозаборници във предната броня, интеркулер, който се показва в нея, 19-инчови джанти, в които са се събрали видно големи спирачки, спойлер за багажника, както и два широки накрайника на изпускателната система, които се подават от бронята. Нищо в автомобила не е прикрито и със стойката си, той ясно крещи за внимание от тротоара или на пътя. Въпреки присъствието си, RS остава сравнително семпъл за разлика от Civic Type R например. 

Интериор
Вътрешноста на автомобила не се различава особено от стандартен Focus, ако не взимаме под внимание обшития с сини конци кожен волан и красивите и дълбоки спортни седалки, които са част от пакета RS Performance, но за жалост седят прекалено високо за подобен автомобил, в който очакваме да седнем "на земята". Дисплеят на таблото е получил нов дизайн и голяма RS лого, а над централната конзола и мултимедийния екран се показват три нови приборни инструмента, които внасят малко спортен дух. Другата ни забележка е голямото разстояние между педалите, което малко затруднява упражнението "пета-пръсти", а при този автомобил се предполага, че то ще се използва често.

Двигател и ходови характеристики
Агрегатът е един от двата източника на забавление в автомобила - 2.3-литров EcoBoost с мощност от 350 конски сили и 440 нютонметра. За разлика от Mustang, тук двигателя е с нова цилиндрова глава и нов турбокомпресор, като отзивчивоста му е значително по-бърза. Мощноста му се разгръща подобно на атмосферен двигател, което го превръща в много по-лесен за каране автомобил, като налягането на турбокомпресора идва от ниски обороти и "лагът" отсъства. Звукът му в нормален и спортен режим е отличителен и автомобилът предразрполага към постоянно "отпускане" на десния крак. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е със сръвнително близки предавателни числа и не усетихме липса на мощност. Спирането на Focus RS се осъществява благодарение на специалистите от Brembo, като предните спирачни апарати са четирибутални и при по-сериозно натискане на педала може да усетите лека болка в очните ябълки, защото автомобилът залепва за пътя и не се отделя от него. За това помагат и 19-инчовите джанти, които са обути в гуми с размер 235/35 Michelin Pilot Super Sport. 

Втория източник на забавление е системата на задвижване на четирите колела, която за разлика от масово използвания Haldex, е изцяло вътрешна разработка. Тя работи в превес на задното предаване, но може да пренася до 100 процента от въртящия момент към предния мост и до 70 процента към задния мост. Тези 70% пък могат да бъдат разпределяни до 100% към едно от задните колела. При най-лекото недозавиване пък, може да бъде пренасяно спирачно усилие към вътрешното предно колело, за да бъде неутрализирано. Ефекта от това умно задвижване е тонове сцепление във всеки един момент. С трикове от рали спорта обаче, автомобилът може да доставя огромно удоволствие и наистина недозавиването е убито напълно и влизането в завой става с огромно спокойствие. Разпределението на тежеста също е добро и по-скоро наподобява автомобил със задно предаване, отколкото типичния небалансиран хечбек. Окачването на автомобила е рафинирано и по-скоро консервативно, като дори и в по-твърдия си режим не ни подразни и за секунда. Това го прави удобен и в ежедневието, за разлика от Megane RS и Civic Type R, които не са много приятни в градски условия.

Цената на автомобила започва от 79990 лева, като стандартното оборудване е богато, но при желание може да достигне и до 100 хил. лева. Препоръчителния според нас пакет е RS Performance, който включва дълбоките спортни седалки тип "корито", както и спирачките от Brembo.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 азаааа

    0 3 Отговор
    100хил лв за Форд..... НЕ мерси :)

    Коментиран от #2, #3, #6

  • 2 бзаааа

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "азаааа":

    Ти пък щото ги имаш...аман от надувковци.
  • 3 Форд

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "азаааа":

    На точно този Форд цената му ще върви само нагоре!

    Сети се колко ще струва Мерцедес Е-клас след 5 години
  • 4 AZZZZzzzz

    4 0 Отговор
    Колата е супер. Съвместява едновременно семеен автомобил и ненормално ускорение (0-100 за 4.7 секунди) - съответно и удоволствие. Не бих се замислил да я взема, ако разполагах с исканата от Форд сума....
  • 5 Лобо

    3 0 Отговор
    "Компромисния" вариант към жена ти когато бясно ти забранява да си купиш Мустанг
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Jimmy

    3 0 Отговор
    Колата е уникална, много бърза и се кара с много тръпка, за справка вижте колко струва предишната RS-ка, обезценяването й е нищожно в сравнение с на "Premium'' немските марки, които държат много по-ниско качество и се обезценяват по-бързо. Вече сме 2016 година и екстрите на колата не зависят изобщо от марката, нито мотора. Харесва ти Focus, купуваш го с мощен мотор и много екстри, цената си е съвсем нормална. BMW 3 от магазина за 80 бона ще е с гаден дизелов двигател и екстрите, които искаш да си добавиш ще струват колкото половин Focus, а качеството дори ще е по-ниско, което е доказано във всяка класация за качество. Говоря за актуални автомобили от 2015-2016-та година.
  • 8 Иво

    1 1 Отговор
    При цена на Сивик Type R от 66 000 лева стартова, познай кога бих купил Форд. И разликата е 40 коня... И все пак, имам нормален ,градски Сивик и може да минавам за не обективен...
  • 9 mediator37

    1 1 Отговор
    Ускорява за 4,7сек. , ама с шофьор тип безработен жокей - 35кг. с мокър балтон и напикан.
    Като седне тъщата, балдъзата, жената с пишлемето на задната седалка и нормален българин да кара и чакай да видиш колко ще ускори с анаболно двигателче.
    Всичко е пунта мара, рекламни трикове.
    Като вкараш 400кг. пасажери и багаж, равняващи се на 33% от теглото на тази пуча въшка и реалността на пътя е друга.

    Коментиран от #10, #11, #14

  • 10 зенит 1

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "mediator37":

    Щом оределяш този автомобил като "пуча въшка" явно мозък няма нищо общо с реалноста..
  • 11 ааааааа

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "mediator37":

    Значи 350 коня са си 350 коня
  • 12 Митко

    0 0 Отговор
    Някакъв коментира , че с тъщата фокусника щял да стане бавен хххххх...
  • 13 симо

    0 0 Отговор
    Абсолютно ненормална цена за автомобил.....къде ще ги използвате тези "конски сили".....с каква цел,заради собственото себелюбие? За съжаление няма много да ви забележат в това творение на глупостта.За тези ,които искат да се открояват от простолюдието има доста други предложения от други марки.Това наистина е смешно!!!
  • 14 AZZZZzzzz

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "mediator37":

    При така описаното от теб натоварване ускорението вероятно ще падне с около секунда. Лошо ти се пише обаче ако тъщата е в колата и натиснеш на втора до ламарината...
  • 15 Димитър Колев

    1 0 Отговор
    Страхотна машина, обзалагам се че превъзхожда БМВ и глупавата им прословута "радост от шьофирането".
  • 16 Ко2

    0 1 Отговор
    Е това е ....Форд за 100бона,няма такава глупост.....

    Коментиран от #17

  • 17 Димитър Колев

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ко2":

    Колата е високотехнологична и доста бърза с уникално умна 4х4 система и невероятно сцепление, ти кво искаш високи технологии за 2лева, купи си тогава дизелов БМВ таралясник за тия пари.....