5 080 23

Запознайте се с европейската Honda Civic

Радослав Славчев

Компанията Honda представи европейската версия на хечбека Civic. Става дума за десетото поколение на модела, публичната премиера на което ще се състои в началото на следващия месец в Париж.

Това, което е най-любопитно за новия модел е, че той за първи път ще се оборудва с турбомотори. Хечбекът е построен на нова платформа, благодарение на което е станал по-лек с 16 килограма. Якостта на каросерията обаче е увеличена с 52%.

Габаритната дължина на новия Civic е 4497 мм, широчината му е 1800 мм, а височината - 1421 мм. Така новият хечбек е със 130 мм по-дълъг, с 30 мм по-широк и с 20 мм по-нисък от предходния модел.Междуосието също е увеличено с 30 мм - до 2700 мм, но въпреки увеличените габарити, обемът на багажното отделение си е останал същият - 478 литра. За сметка на това обаче пространството в салона е по-голямо.

в моторната гама на Honda Civic влизат два нови бензинови агрегата, които, както вече стана ясно, са с турбокомпресори. Първият от тях е трицилиндров с работен обем от един литър и с мощност 127 конски сили.

1.5-литровият бензинов агрегат пък е четирицилиндров и разполага с мощ от 180 конски сили. И двата бензинови мотора могат да се съчетават, както с шестстепенна механична трансмисия, така и с вариаторна скоростна кутия.По-късно към моторната гама ще се присъедини и силно модернизираният 1.6-литров дизел на марката, мощността на който ще е от порядъка на 120 коня. Друга новост е цифровият приборен панел.

За европейската версия ще е достъпен и нов мултимедиен комплекс Connect от второ поколение, който впечатлява с голям седеминчов сензорен екран, както и с поддръжка на интерфейсите Apple CarPlay и Android Auto.

Списъкът с електронни помощници включва системи за предупреждение от фронтален сблъсък, адаптивен круиз контрол, система за следене на т.нар. "мъртви зони", датчик за разпознаване на пътните знаци и още много други.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Wishmaster
    Отговор
    1 12:23  16.09.16
    Всичко хубаво обаче едно нещо ми прави лошо впечатление. Дължина: 4497 мм , не е ли малко много за хечбег та тази хонда гони седаните да не говорим че моят Спортидж е 4440 мм тоест джим макар и компактен с 6 см по къс. Аз ако искам голяма кола няма да взема хечбек.

    Коментиран от #2, #4, #8, #19, #23

  • тралала
    Отговор
    2 12:29  16.09.16

    До коментар #1 от "Wishmaster":

    Хечбек е тип каросерия, не размер. Буквално означава с капак (hatch) отзад (back). По друг начин казано, колите на които им се вдига задното стъкло за да стигнеш багажника отзад. Може да е 2,5м. Може да е и 7м. Шкода супърб не-комби версията е и седан и хечбек, защото има двоен механизъм за отваряне на задния капак. Колко трябва да е голяма?

    Коментиран от #3, #6

  • 330и
    Отговор
    3 12:35  16.09.16

    До коментар #2 от "тралала":

    и защо "тралала"
  • гост
    Отговор
    4 12:50  16.09.16

    До коментар #1 от "Wishmaster":

    Аз като спра старата ми лагуна до нов хечбек и излиза, че са с еднаква дължина към 4,5м. Това което не харесвам е, че постоянно нарасват размерите, а улиците и паркоместата не. Или става все по-трудно, с все по-ограничена видимост да се карат коли, които не са по-функционални от старите, но нарастват заради екстри, шумоизолация, дизайн или просто за да кажат, ето нов модел - по-голям е от стария. Много рядко новата кола има повече място за пасажерите, макар и да е нарастнала с 5-10см.

  • Хонда
    Отговор
    5 13:06  16.09.16
    Въпрос на вкус
  • Wishmaster
    Отговор
    6 14:15  16.09.16

    До коментар #2 от "тралала":

    Абе то ясно какво е хечбег няма нужда да четеш енциклопедии за това, въпроса е че точно хонда сивик и другите като нея не им отиват да е като хечбек инсигния. И за голяма кола седана(лимузина) е предпочитан, точно за какво ми е голям хечбек да си нося хладилника вътре ли или 50 инчовият ЦРТ ТЕЛЕВИЗОР?
  • НРЛ
    Отговор
    7 14:32  16.09.16
    Въз грозничка ми е. Старата беше много по-красива
  • Гост
    Отговор
    8 17:34  16.09.16

    До коментар #1 от "Wishmaster":

    Защо мислиш така Wishmaster? Шкода Октавиа я има и в хеч вариант....мазда 6, не е задължително хеча да е малка кола! Те гонят по-добро пътно поведение и големина, за да завземат повече пазар. Според мен е пордиктувано от това! Тъй като Тойота спира дизеловите двигатели, от там ще имат повишение на продажбите за някои модели.

    Коментиран от #11

  • Иво
    Отговор
    9 17:53  16.09.16
    Външно е хубава, но вътре как можаха да съсипят дизайна. Имам предишната генерация и мислех един ден да я сменя за тази, но май няма да стане.Това беше и една от причините да я купя - дизайн от вътре като на никоя друга.... А и имам чувството, че "американката" беше подобна от вътре още от 9-а генерация.
  • Гост
    Отговор
    10 18:12  16.09.16
    Интериорът е приличен,но екстериора е пълна помия.Типично по японски...
  • Wishmaster
    Отговор
    11 18:18  16.09.16

    До коментар #8 от "Гост":

    Защото като чуя Сивик и си представям един наточен хотхеч. Нека да видим конкурентите тогава: Голф 7 :4255 мм Меган 4: 4359 мм Леон:4271 мм Цивик:4497 ???? Както написах и по горе да има Инсигния, Мазда 6, Ауди А6 и други големи хечове но някак си СИВИК не мерси, в друга ниша си го представям.

    Коментиран от #16

  • Киро
    Отговор
    12 21:09  16.09.16
    Браво, добре изглежда хондичката! Истински автомобил!
  • непознат
    Отговор
    13 22:55  16.09.16
    Кое не ви хареса от вътре,супер си е,нима като караме 20 годишните боклуци да са по хубави.Въпроса е че не можем да си я позволим,поради мизерните ни заплати.
  • Carfen
    Отговор
    14 23:18  16.09.16
    Лично мнение: Снимка 1: Японците малко са бързали и не са забелязали, че все още незасъхналият глинен модел е останал на слънце и се е размекнал. Явно затова отпред дизайнът изглежда по тинейджърски самонадеян и с прекалено доминираща черна пластмаса. -Халогените? -А, да, ето тук ще ги нарисуваме, в ъгълчето... -Мигачите? - Секунда...ъъъ...Да! Ще ги изпишем на веждите!!! Снимка 2: В задницата намираме общото между новия и предишните два модела, черната пластмаса отново е в повече. Един приятел с Прелюд най-много се кефи на това как от предния капак до веждата има само 10см височина. Тук изглеждат поне 40! Да, не е Прелюд, но все пак... Снимка 3: На мен ли ми се струва, че снимката е разтеглена, или това е истинския профил на колата? Снимка 4: Очевиден прогрес спрямо предходните две поколения. Стегнат и ясен кокпит, без да е скучен. Приятно високо изнесен скоростен лост, без да пречи на управлението на климатроника и плеъра. Вентилационните отвори и бутоните вече не изглеждат като събрани от всички останали модели на марката. Заключение: няма втори шанс за първото впечатление.
  • Димитър Колев
    Отговор
    15 00:56  17.09.16
    Не могат, и не могат да го направят азиатците този дизайн по-близък до европейските вкусове, и освен това е прекалено дълга тази кола, вътре не е лоша......
  • Гост
    Отговор
    16 08:32  17.09.16

    До коментар #11 от "Wishmaster":

    Wishmaster, нищо не е вечно! Правилата и стереотипите са, за да се нарушават ;) Още повече виждаш колко претрупано е в тези сегменти от голяма конкуренция. Това е шанс да представят голяма кола, за по-малко пари от другите. Вярвай ми, от доста годинки съм в занаята и има много логика в този ход. Дори ако питаш мен, се забавиха :)

    Коментиран от #18

  • Десислав Попов
    Отговор
    17 08:39  17.09.16
    Досега мислех,че Субару са най-грозните японки,но от Хонда ме опровергават. Просто новия Сивик го обявявам за най-грозния модел от Япония. К А З А Х!!!
  • Wishmaster
    Отговор
    18 11:20  17.09.16

    До коментар #16 от "Гост":

    Дааа прав си , днес гледам и данните за новата АКОРД която става 4907 мм а от 2011 беше 4725 мм. Та си мисля аз примерно имам паркомясто под блока където моята 4440 мм съвсем малко старчи но да паркирам 50 см. отгоре направо не ми се мисли ще трябва да си стои някъде на улицата. Освен това някой замислял ли се е, защо са модерни толкова тези изкуствени SUV които са просто високи хечове. Просто за мен формата и естетиката го изисква това. Дългият хеч заприличва или на комби или задният капак е толкова полегат че си губи функционалноста. Затова за да стане колата красива и багажника удобен се изисква височина. А както знаем опаковката винаги продава.
  • Корса
    Отговор
    19 11:58  18.09.16

    До коментар #1 от "Wishmaster":

    A ти кой си? Някой известен автомобилен критик ли или някой компютърен мишок! Мнението си е твое, браво, но не ни го натрапвай и не ни доказвай нищо!

    Коментиран от #20


  • Wishmaster
    Отговор
    20 12:09  18.09.16

    До коментар #19 от "Корса":

    А ти като си гол охлюв не разбра ли че това е форум за автомобили където се изказват лични мнения за автомобили. Ако имаш нещо да кажеш по темата кажи го иначе ходи да си избиваш другаде комплексите.
  • Honda vtec
    Отговор
    21 19:00  18.09.16
    Много е добър автомобила , хонда никога не разочарова.Лично мен ми харесва "страховития" тип лексус дизайн, а и интериора е доста подобрен.Чакаме ревюто, и отговора на тойота, защото в този клас едва ли има толкова добра немска алтернатива.Сега сигурно феновете на бмв и ауди се пукат от яд ,че има нова бегачка която ще ги издухва навсякъде.

    Коментиран от #22

  • haha
    Отговор
    22 22:49  30.12.16

    До коментар #21 от "Honda vtec":

    Радвам се, че си я харесвате Хондата, но не я бутайте при премиумите. Собствениците на Ауди, БМВ или Мерцедес нямат какво да доказват пред Хонда, по скоро обратното. А на теб ти пожелавам да имаш възможността един ден да се обзаведеш с някоя от горепосочените марки, за да разбереш защо съм толкова убеден в мнението си.
  • некойси
    Отговор
    23 10:54  08.01.17

    До коментар #1 от "Wishmaster":

    Забелязал съм тенденцията и при други поизводители. Не знам на какво се дължи.

Напиши коментар:


Публикувай