55 101 13

Първата G-Klasse, тунингована от AMG

Георги Касабов

Днес емблемата с трите букви AMG се смята за едва ли не задължителен атрибут на всяка G-Klasse, но това невинаги е било така. В края на 70-те години на миналия век компанията от Афалтербах няма нищо общо с корпоративната структура на Mercedes-Benz и развива самостоятелни тунинг проекти.

През 1979 г. обаче в гамата на "Трилъчевата звезда" се появява всъдеход, който закономерно приковава вниманието на AMG. Тези стари снимки са запечатали първия опит на знаменитото днес ателие в тунинга на G-Modell.

AMG 280 GE 5.6 Sport, както е кръстен доработеният Geländewagen, има доста спорен дизайн. Каросерията е окичена с агресивен "аеродинамичен" пакет, а предницата е изпълнена в стила на класическите седани на Mercedes-Benz от онази епоха.

Фаровете са от W116, а "позлатената" радиаторната решетка - от W123. Зад нея, както личи от името на автомобила, боботи 5.6-литров V8 от серията M117.

Не по-малко крещящ от външността е интериорът. Той е тапициран в яркочервена кожа в тон с екстериорната украса, а перденцата в същата окраска трябва да внесат необходимата изисканост по вкуса на заможните клиенти.

Технически характеристики за генерациите на G-Klasse - ВИЖ



Още по темата

  • Когато AMG тунинговаше бусове

    Когато AMG тунинговаше бусове

    Инженерите на AMG упражняват таланта си върху всякакви автомобили с емблемата на трилъчевата звезда. В края на 80-те години на миналия век обаче ...
    7.11.2017
    5 249
    5

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 14:52  26.09.16
    Какво като е мерцедес ? Почти като уазка или газка, на който както му харесва. Дялани форми и никакъв интериар. После руснаците не можели да правят всъдеходи.
  • някой си там
    Отговор
    2 15:43  26.09.16
    абе има нещо вярно ама не е точно като лаз или газ все пак те са абсолютни дървета
  • корса
    Отговор
    3 15:44  26.09.16
    Много грозно и много скъпо! А за проходимост няма по-добро от УАЗ!

    Коментиран от #5

  • Лайбатка
    Отговор
    4 16:27  26.09.16
    Аз ако бях българска батка щях да си я доработя като на снимката, само че отстрани с дървени страници като американско комби от 80-те, фарове и решетка от Лада 2107

  • Martin
    Отговор
    5 17:02  26.09.16

    До коментар #3 от "корса":

    Тъй като ти си имал няколко G-Wagen и УАЗ-ки и ни предлагаш компетенсно сравнение. Я се скрий. Що се касае до проходимост - няма нищо по-проходимо при офроудърите серийно производство от G-Wagen в различните му разновидности и Unimog. Това, че ти не можеш да си ги позволиш е напълно отделна тема.

    Коментиран от #9

  • Photoshop
    Отговор
    6 18:08  26.09.16
    Това прилича на пипано с Photoshop!
  • 7 18:23  26.09.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • на госта поста
    Отговор
    8 19:12  26.09.16
    На първата снимка предницата е пълен кич и съм склонен да мисля че може би е фотошоп . Салона е приемлив ,даже добре се е получил ,за проходимост нямам мнение никога не съм пробвал подобна машина ,но в предвид това че е на шаси цели мостове ,раздатката с блокажи и накрая силния двигател не трябва да е зле .
  • Миро Чепа
    Отговор
    9 22:34  26.09.16

    До коментар #5 от "Martin":

    Ти пък! Аз например, имам 10 автомобила, за които плащам всичко без винетки. Всеки със заплата над 2,000 лв спокойно може да си го позволи. УАЗ, купен от България, ще струва подобни пари - около 2,000 лв. Унимогът е хубаво камионче и доста маневрено, но в половин Европа рядко го виждам. Просто толкова и има нужда от него.
  • Някой
    Отговор
    10 22:51  26.09.16
    .ати извращението !
  • Тошибиян
    Отговор
    11 00:33  27.09.16
    Ох искам да вида брабус от онези години хахаах
  • Иванчо
    Отговор
    12 21:28  27.09.16
    Радиаторната решетка също е от W116 а не от W123 както е написано. На 123 е доста по малка и лайсните са различни.
  • Шейхцедес
    Отговор
    13 18:32  06.10.16
    Леко арабски тунинг, добре изглежда. Само не мога да разбера как се качва и слиза от седалки с огромни странични бордове, качени на 87 см височина...

Напиши коментар:


Публикувай