Last news in Fakti

29 Септември, 2016 16:21 8 372 4

Във Волфсбург пуснаха тока

  • volkswagen-
  • i.d.-
  • електромобил-
  • париж 2016
Във Волфсбург пуснаха тока - 1

Volkswagen тепърва ще плаща за нафтовите си гяволъци, но "Дизелгейт" очевидно може да има и положителни последствия за концерна. След като години наред се инатиха срещу въвеждането на алтернативните технологии за задвижване, немците изглежда най-после влизат в електрическата ера.

Във Волфсбург пуснаха тока

На салона в Париж най-големият производител в света представи прототип на електрически хечбек, който на книга може да изминава до 600 км с едно зареждане. I.D. е снабден и със система за автономно управление.

Във Волфсбург пуснаха тока

Електромобилът е построен на нова платформа, наречена MEB — Modular Electric Drive kit. Модулното шаси е разработено специално за коли на ток и разполага с място за плосък блок йон-литиеви батерии в пода. Освен че снижава центъра на тежестта, такава архитектура позволява идеално разпределение на теглото между двете оси.

Във Волфсбург пуснаха тока

I.D. се задвижва от електромотор с мощност 169 к.с., който върти задните колела и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8 сек. и максимална скорост 160 км/ч. Батериите могат да се зареждат безжично, като 80% от енергийния запас се попълват за половин час.

Във Волфсбург пуснаха тока

Прототипът е дълъг 4 099, широк 1 800 и висок 1 529, което го прави 156 мм по-къс, милиметър по-широк и 77 мм по-висок от актуалния Golf. Междуосието е 2.75 м, със 113 мм повече от най-продавания Volkswagen.

Във Волфсбург пуснаха тока

Системата за автономно управление функционира с помощта лазерни скенери, монтирани в покрива, които изскачат от него при активиране на автопилота. Подпомагат ги камери за кръгов обзор и текущата информация за състоянието на пътната обстановка.

Във Волфсбург пуснаха тока

Безпилотният режим се изключва щом водачът натисне някой от педалите, а електрониката го предупреждава ако трябва да се премине в ръчен режим. В такъв случай воланът изскача от арматурното табло, където иначе се прибира при активиране на автопилота.

Във Волфсбург пуснаха тока

Инженерите на Volkswagen са снабдили I.D. със система за индивидуализация на настройките на колата. Електрониката разпознава профила на водача по смартфона му. След като получи необходимата информация, електромобилът регулира автоматично климатика, позиционира седалките, включва любимата радиостанция и настройва навигацията.

Във Волфсбург пуснаха тока

Прототипът дава достъп и до системата на Volkswagen Home-Net. С нейна помощ собственикът може да следи в реално време какво се случва в дома му и при нужда да отключи входната врата. Оборудването включва също функция за получаване на пратки в колата, прожекционен дисплей с добавена реалност и камери вместо странични огледала.

Във Волфсбург пуснаха тока

От Volkswagen обещават да пуснат серийна версия на I.D. най-късно през 2020 г., при това на същата цена като на сравним по мощност и ниво на оборудването Golf. За по-късен етап ще бъде отложена само системата на автономно управление, която ще започне да се монтира чак след пълното ѝ усъвършенстване към 2025 г.

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

Във Волфсбург пуснаха тока

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДолуВАГ

    0 1 Отговор
    .ахти ъмрелия ВАГ!

    Коментиран от #2

  • 2 Жорж

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДолуВАГ":

    Нещо за новата Дачия няма ли?
  • 3 кроко

    0 0 Отговор
    Тия тъпи автомобилопроизводители няма ли да проумеят че на хората им трябват просто евтини електрички с прилични купета, а не тъпотии и ненужни изгъзици като автопилоти и прожекционни дисплеи с добавена реалност
  • 4 гост

    0 0 Отговор
    Кога ще те предупреди да хванеш кормилото, кога ще излезе, кога ще успееш да го хванеш? Тези сензори в сняг и силен дъжд ще работят ли? Ако минеш през ято скакалци и се налепи цялото дали ще спре пилота? Как сметнаха пробега като не са задали консумация на 100км и капацитет на батерията?
    Засега са седнали, направили са едно футуристично филмче и това е. Като пуснат кола на цената на голф, ама не гти, а базов, да представят колата за тестване и тогава ще се види.