7 747 4

Във Волфсбург пуснаха тока

Георги Касабов

Volkswagen тепърва ще плаща за нафтовите си гяволъци, но "Дизелгейт" очевидно може да има и положителни последствия за концерна. След като години наред се инатиха срещу въвеждането на алтернативните технологии за задвижване, немците изглежда най-после влизат в електрическата ера.

На салона в Париж най-големият производител в света представи прототип на електрически хечбек, който на книга може да изминава до 600 км с едно зареждане. I.D. е снабден и със система за автономно управление.

Електромобилът е построен на нова платформа, наречена MEB — Modular Electric Drive kit. Модулното шаси е разработено специално за коли на ток и разполага с място за плосък блок йон-литиеви батерии в пода. Освен че снижава центъра на тежестта, такава архитектура позволява идеално разпределение на теглото между двете оси.

I.D. се задвижва от електромотор с мощност 169 к.с., който върти задните колела и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8 сек. и максимална скорост 160 км/ч. Батериите могат да се зареждат безжично, като 80% от енергийния запас се попълват за половин час.

Прототипът е дълъг 4 099, широк 1 800 и висок 1 529, което го прави 156 мм по-къс, милиметър по-широк и 77 мм по-висок от актуалния Golf. Междуосието е 2.75 м, със 113 мм повече от най-продавания Volkswagen.

Системата за автономно управление функционира с помощта лазерни скенери, монтирани в покрива, които изскачат от него при активиране на автопилота. Подпомагат ги камери за кръгов обзор и текущата информация за състоянието на пътната обстановка.

Безпилотният режим се изключва щом водачът натисне някой от педалите, а електрониката го предупреждава ако трябва да се премине в ръчен режим. В такъв случай воланът изскача от арматурното табло, където иначе се прибира при активиране на автопилота.

Инженерите на Volkswagen са снабдили I.D. със система за индивидуализация на настройките на колата. Електрониката разпознава профила на водача по смартфона му. След като получи необходимата информация, електромобилът регулира автоматично климатика, позиционира седалките, включва любимата радиостанция и настройва навигацията.

Прототипът дава достъп и до системата на Volkswagen Home-Net. С нейна помощ собственикът може да следи в реално време какво се случва в дома му и при нужда да отключи входната врата. Оборудването включва също функция за получаване на пратки в колата, прожекционен дисплей с добавена реалност и камери вместо странични огледала.

От Volkswagen обещават да пуснат серийна версия на I.D. най-късно през 2020 г., при това на същата цена като на сравним по мощност и ниво на оборудването Golf. За по-късен етап ще бъде отложена само системата на автономно управление, която ще започне да се монтира чак след пълното ѝ усъвършенстване към 2025 г.

 



Още по темата

  • Volkswagen уволнява 30 хил. души

    Volkswagen уволнява 30 хил. души

    23 000 служители на Volkswagen в Германия ще бъдат съкратени като част от план за оптимизиране на разходите, съобщава Reuters. До 2025 г. немският ...
    21.11.2016
    15 771
    14

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ДолуВАГ
    Отговор
    1 18:19  29.09.16
    .ахти ъмрелия ВАГ!

    Коментиран от #2

  • Жорж
    Отговор
    2 22:02  29.09.16

    До коментар #1 от "ДолуВАГ":

    Нещо за новата Дачия няма ли?
  • кроко
    Отговор
    3 22:43  29.09.16
    Тия тъпи автомобилопроизводители няма ли да проумеят че на хората им трябват просто евтини електрички с прилични купета, а не тъпотии и ненужни изгъзици като автопилоти и прожекционни дисплеи с добавена реалност
  • гост
    Отговор
    4 09:12  30.09.16
    Кога ще те предупреди да хванеш кормилото, кога ще излезе, кога ще успееш да го хванеш? Тези сензори в сняг и силен дъжд ще работят ли? Ако минеш през ято скакалци и се налепи цялото дали ще спре пилота? Как сметнаха пробега като не са задали консумация на 100км и капацитет на батерията? Засега са седнали, направили са едно футуристично филмче и това е. Като пуснат кола на цената на голф, ама не гти, а базов, да представят колата за тестване и тогава ще се види.

Напиши коментар:


Публикувай