25 155 7

Най-интересните автомобили от "Париж 2016" (част II)

Радослав Славчев

Париж, Франция. Наш екип от мястото на събитието.


Французите

Автомобилният салон в Париж, наред с тези във Франкфурт и в Женева, е най-значимото автомобилно събитие на Стария континент. Въпреки че някои от марките отказаха участие в изложението и тази година станахме свидетели на световни премиери както на концептуални автомобили, така и на серийни модели.

Салонът отваря врати за посетители на първи октомври и ще продължи до 16 октомври. Ако не можете да го посетите, запознайте се с най-интересните автомобили от "Париж 2016" в поредицата от пет материала. В част втора ви показваме новите возила на френските производители.

Renault
Най-голямата атракция на автосалона е електрическият суперавтомобил Trezor. Той е дело на екип дизайнери начело с Лорънс ван дер Акер и има за цел да покаже как ще изглеждат бъдещите модели на марката. Инженерите на Режията са снабдили умопомрачаващия Trezor с двигател, с какъвто се състезават болидите e. Dams във Формула-E. Електромоторът на зализаното купе развива 350 к.с. и 380 Нм, което му позволява ускорение от място до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Захранват го две батерии с индивидуално охлаждане на всяка от осите.В Париж, най-успешната френска компания представи и новите Grand Scenic, Megane Sedan, обновеното Clio, както и изцяло новите предложения - SUV-то Koleos и пикапът Alaskan. Последният впечатлява с визия и е направен на платформата на Nissan Navara. В същото време обаче е изпълнен в стилистиката на последните модели на французите.Това, с което се похвалиха французите е, че Alaskan може да транспортира товари до един тон и, че е много проходим. Клиренсът му е 230 мм. Renault Alaskan е оборудван с 2.3 литров dCi турбодизелов двигател в две мощностни версии - 160 и 190 конски сили, но на някои пазари пикапът ще се предлага и с 2.5 литров бензинов мотор.При началната си появя през 2012-та година, френският мъник можеше да изминава до 209 километра след пълно зареждане. С новия пакет Z.E. 40 обаче, той вече разполага с двоен обсег или цели 400 километра. Старият модел разчиташе на батерия с 22 kWh, но тук вече тя е 41 kWh. Моделът ще може да се поръчва от днес, а първите доставки се очаква да са факт до края на годината.

Citroen
След рекордния спад в продажбите на Citroen (както у нас, така и в Европа), марката се опитва да се върне в играта с новия C3. Автомобилът е изпълнен в стилистиката на C4 Cactus, изглежда нестандартно, като дизайнът му може да бъде определен като спорен.Другата интересна новост на щанда на Citroen е една концепция, наречена Cxperience и явяваща се нещо като наследник на неуспешния C6. За задвижването на Citroen Cxperience отговаря хибриден силов тракт, състоящ се от бензинов двигател, електромотор и акумулатори с капацитет 3 киловат часа. Иначе с Cxperience французите се опитват по модерен начин да пресъздадат визията на култовия DS.

Peugeot
На щанда на Peugeot новостите са две - кросоувърите 3008 и 5008. Първото вече е повече SUV, отколкото миниван, а благодарение на новата платформа EMP2 колата е по-лека.Седемместното 5008 е разработено на същата платформа, но е значително по-голямо. Френското SUV впечатлява основно с последната версия на бордовата инфо-комуникационна система i-Cockpit, както и с типичния за новите модели на марката компактен спортен волан. Като цяло обаче от Peugeot се очакваше повече.

Подробни технически характеристики и разход на гориво за всички марки и модели ТУК

ЧАСТ III >>>



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ННОНКО
    Отговор
    1 14:16  01.10.16
    Само Реното е топ!

    Коментиран от #2

  • Богдан
    Отговор
    2 14:22  01.10.16

    До коментар #1 от "ННОНКО":

    Така е, този концепт на рено е уникален просто. И С3 на ситроен е симпатичен, но като коли са доста по-ненадеждни от рено. Рено в Последните години просто кърти, а пежата са пълна скръб.
  • Jimmy
    Отговор
    3 14:55  01.10.16
    Много интересни коли, представени от Renault тази година, Dacia станаха по-модерни. Според мен колата си е много добра - здрава, евтина поддръжка, за приемливи пари може да се купи кола, която да върши работа всеки ден на всеки обикновен гражданин, от работа до вкъщи, а дизеловите мотори на Renault са неприлично икономични.
  • Дани
    Отговор
    4 17:20  01.10.16
    Карам Рено Сценик 2.0 бензин, 136 коня от 3 години, газифицирах го в представителство на Рено в Пловдив и от тогава не съм го спрял. Вече 50000 километра без никакви аварии и премеждия от колата, а с тази шестстепенна скоростна кутия разхода й е направо смешен. Така че спокойно заявявам, че Рено е марка, с която по нищо не отстъпва на другите, дори ако ли не е и по добра от повечето. Единствените ми проблеми с моето рено са,че два пъти ме удрят некадърни шофьори.
  • Край
    Отговор
    5 21:12  01.10.16
    Ситроен е свършен пежо се бори да оцелее Рено е в разцвет
  • реалист
    Отговор
    6 09:06  02.10.16
    Явно човека със статията е фен на френските коли.Предишната беше за дачия сега рено и ситроен. Но много хора знаят сръбския виц " това каде е п.те,куче и борче......"
  • МоТо
    Отговор
    7 22:10  02.10.16
    Рено-първата кола серийно призводство в Европа.Една от най-старите марки в Света с дълга история и уникален Спортен филиал(Рено-Спорт).С по-малки инвестиции да постигат повече от гиганти вложили милиарди в разработки.Имат кадърно управление/мениджмънт,успяха да сенагодят към променящите се тенденции в Автонобилната индустрия.За съжаление в ПСГ изостават-все са закъснели-промените ги изпреварват-хората загубиха вяра в тях,няма да им е лесно. Управата на Пежо/Ситроен е некадърна- предлагат по-скъпи,по-нетрадиционни автомобили които не са по вкуса на всеки. Този "Трезор" си го представям с двигател от Додж Вайпър - лудница!

Напиши коментар:


Публикувай