35 839 14

Автомобилите с най-малък спирачен път

Радослав Славчев

Тази любопитна класация е направена от специалистите от ADAC, които проверяват спирачния път на 500 автомобила, появили се на бял свят през последните четири години. Оказва се, че абсолютен победител в този рейтинг е кабриолетът Porsche Carrera 911, спирачният път, на който е 31.3 метра. Измерването са прави от 100 км/ч. до пълното привеждане на автомобила в покой.Тестовете на ADAC показват, че добре могат да спират не само т.нар. спорткари, но и стандартните автомобили. Така например победител в субкомпактния клас е хечбекът Mini One D, спирачният път на който от 100 км/ч до 0 км/ч е 32.7 метра. В класа на компактните возила най-добре спират Seat Leon ST 1.6 TDI и Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI MBT. Техният спирачен път е 33.1 метра.Най-лошият спирачен път е измерен на автомобила Citroen Jumper Combi, на който му трябват цели 48.8 метра, за да спре напълно. Експертите от ADAC напомнят, че независимо от марката и класа на автомобила, водачите трябва да спазват дистанция, както и да знаят, че дължината на спирачния път е пропорционална на скоростта на квадрат.Това означава, че при увеличение на скоростта на движение дължината на спирачния път нараства четири пъти. Добре е да се съобразява и пътната настилка, защото е добре известно, че ако е мокра, студена или заледена, спирачният път също се увеличава значително. Ето и таблиците с автомобилите, разделени по класове, които спират най-добре.

Субкомпактни автомобили

Марка Модел Спирачен път в метри
Mini One D 32,7
Mini Cooper 33
Smart Forfour 1.0 34,4
Skoda Roomster 1.2 TSI Green Tec 34,5
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 34,9
Renault Clio 1.2 16V 75 35
Hyundai i20 1.1 CRDi 35,1
Skoda Fabia Combi 1.2TSI 35,2
Volkswagen Polo 1.4 TDI BMT 35,4
Volkswagen Cross up! 1.0 35,5

 

Компактни автомобили

Марка Модел Спирачен път в Метри
Seat Leon ST 1.6 TDI 33,1
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI MBT 33,1
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 33,7
BMW 220i Coupe 33,9
Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive 34,1
Volvo V40 T2 34,2
Nissan Pulsar 1.5 dCi 34,5
Skoda Rapid 1.2 TSI 34,7
Ford Focus 1.0 EcoBoost 34,8
Renault Megane ENERGY TCe 130 34,8



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Тома Неверник
    Отговор
    1 13:06  07.10.16
    Поредната журналистическа простотия - при положение че премълчават гумите и ABS настройките всичко това си е безсмислено наукообразие!

    Коментиран от #2

  • Миро
    Отговор
    2 13:23  07.10.16

    До коментар #1 от "Тома Неверник":

    Ти, анонимкико си много умен. Освен това, за твое сведение, хората от ADAC не са журналисти.
  • Иван
    Отговор
    3 13:49  07.10.16
    Jumper-ът нали е микробус, те с колите ли го сравняват как спира, че да е последен в класацията, не можах да разбера?

    Коментиран от #5

  • Крачкомер
    Отговор
    4 13:50  07.10.16
    Хахахахаа, лесен съм, искам да спра и веднага закотвам, предимството на пешеходеца - спирачен път равен на нула

    Коментиран от #8


  • Фен
    Отговор
    5 14:07  07.10.16

    До коментар #3 от "Иван":

    Вместо тоя джъмпер едно АТЕГО фул до козирката да бяха пуснали
  • onq s konq
    Отговор
    6 14:35  07.10.16
    Късият спирачен път е хубаво нещо,но същевременно и много опасно поради риска да те блъснат отзад
  • Димитър Василев
    Отговор
    7 14:43  07.10.16
    Това наистина са глупости... спирачния път не зависи само от спирачния механизъм а и от гумите, настилката, температурата, теглото на автомобила и още един куп неща и за това сравнението между съвсем различни по тези фактори автомобили е супер глупаво... а това че именно ADAC го правят го прави още по глупаво защото не може от уж професионалисти ( въпреки че те не са професионалисти в точно тази област ), да правя тест лишен от каквато и да е била логика!!!
  • Jack Bauer
    Отговор
    8 14:48  07.10.16

    До коментар #4 от "Крачкомер":

    А можеш ли да се движиш със 100 км/ч ?!
  • Бойко Кратуната
    Отговор
    9 16:45  07.10.16
    За мен пък такъв тест е много показателен. Проведен на един и същ полигон (гледал съм как ги правят по ТВ) където настилки и други условия са еднакви. Ако мерим коя спирачна система е по-добра, то тогава гумите биха имали значение. Но тук измерваме коли в състояние което са пуснати на пазара, ако утре някой си Мюлер си закупи някоя от тези коли, по всяка вероятност ще я кара с чисто новите гуми които са му сложили, едва ли ще ги метне в кофата и да си сложи еди коя си мега гума която спирала с 2 см по-добре. Това е идеята, да се види колко добре работи комбинацията от спирачки, гуми, системи, шосе = метри. Всяка една от тези коли може да даде по-добри резултати ако си го поставим за цел. Може да има и по-лоши. Но от завода излизат с това.
  • Киро
    Отговор
    10 18:14  07.10.16
    Хаха, пак еФтина пропаганда за кофторите на ВАГ!
  • Четец
    Отговор
    11 22:35  07.10.16
    Глупости! От Глупци! Със Ситроен С-5 Съм готов на залог автомобил за автомобил че ще спра по добре от всеки от гореспоменатите! Колкото до блъскането отзад за кометариите съм съгласен за гореспоменатият списък.

    Коментиран от #14

  • Веселин Желязков
    Отговор
    12 22:58  07.10.16
    Автомобилът с най-малък спирачен път от100 до нула,което съм гледал по Ауто мотор унд шпорт това беше Шевролет Корвет и беше30,3метра,и с най-висока скорост в слалома с конусите-беше 70км в час,а може би и 72км. Така че кой както иска да си ги нарежда в класацията.

    Коментиран от #13

  • тъй
    Отговор
    13 02:24  08.10.16

    До коментар #12 от "Веселин Желязков":

    от много гледане файда няма...утре друго тв шоу ще направи същите тестове с различни разултати
  • Мастер Бластер
    Отговор
    14 16:14  08.10.16

    До коментар #11 от "Четец":

    Относно Сутиена ти C-5...сигурен съм, че след едно такова спиране ще е изхвърлил накладките извън апаратите и дисковете ти ще са станали на гризана бисквита!:)

Напиши коментар:


Публикувай