4 132 5

Запознайте се с Audi R8 Spyder

Радослав Славчев

Новият Audi R8 Spyder отваря нова глава в историята на модела R8. Предисторията на новия модел започва през 2007 година с пазарното представяне на първото поколение на закритата версия Соаре, последвана от двуместния роудстър Spyder през 2010-а.

Общият обем на продажбите на двете версии достигна около 27 000 екземпляра, а моделите послужиха за ярка демонстрация на високотехнологичната експертиза на марката Audi и нейната силна връзка със света на моторните спортове.Сега Audi потвърждава всичко това с второто поколение на R8 – новият състезателен болид Audi R8 LMS от клас GT3 бе разработен от инженерите на компанията паралелно със серийните модели. В резултат от този подход, близо 50 процента от компонентите, използвани в R8 LMS, могат да се открият и при R8.

Близкото сътрудничество и взаимодействие между състезателните инженери, специалистите в областта на моторните спортове и развойните експерти на компанията е осигурило на серийните версии на модела значителен ръст в динамично отношение.

Двигател

От 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди, 11.8 секунди за спринта от 0 до 200 км/ч и максимална скорост от 318 км/ч – това са в обобщен вид динамичните характеристики на новия Audi R8 Spyder*. Той ускорява от 0 до 100 км/ч с две десети от секундата по-бързо от своя предшественик, достига границата от 200 км/ч с шест десети от секундата по-бързо, а максималната му скорост е със 7 км/ч по-висока.

Със своя работен обем от 5 204 cм3 агрегатът V10 с атмосферно пълнене и висока степен на сгъстяване (12.7:1) развива максимална мощност 397 кВт (540 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 540 Нм при 6 500 об/мин. Tова са с 15 к.с. и 10 Нм по-високи стойности от постиженията на първото поколение на R8 Spyder. Съотношението между тегло и мощност при новия модел е едва 3.19 килограма на конска сила.

Десетцилиндровият двигател демонстрира светкавични реакции на педала на газта и без усилие достига чак до 8 700 об/мин. На границата на червената зона на оборотомера буталата изминават близо 27 метра всяка секунда. Със своя ред на запалване 1 - 6 - 5 - 10 - 2 - 7- 3 - 8 - 4 - 9 и смяната на интервалите на възпламеняване при 54 и 90 градуса, десетцилиндровата машина възпроизвежда свой уникален звук, който не може да се сбърка с нищо друго.Акустичните клапи в изпускателната система са част от серийното оборудване, а допълнително предлаганата спортна изпускателна система с черни накрайници на ауспуховите тръби добавя още по-ярък акцент във вокалното представяне на модела.

Мазилната система използва принципа на „сухия” картер. За разлика от конвенционалната схема с монтирана под двигателя маслена вана, при нея отделният маслен резервоар под формата на вертикално разположен зад двигателя алуминиев съд дава възможност за разполагане на двигателя V10 в по-ниска позиция, което на свой ред спомага за постигане на изключително нисък център на тежестта на автомобила.

Системата е конструирана да издържа на състезателно натоварване и осигурява надежден, непрекъснат маслен поток при стойности на напречно и надлъжно ускорение до 1.5 g.

Мек таван

Структурата на мекия покрив е изпълнена предимно от леки материали като алуминиеви и магнезиеви сплави, а външното покритие е типичният за марката Audi висококачествен текстил. Теглото на сгъваемия покрив е само 44 килограма, което спомага за постигане на нисък център на тежестта при открития суперспортен модел. Електрохидравличният механизъм за сгъване, чиято хидравлична помпа с налягане 175 бара задвижва девет изпълнителни модула, се задейства само с едно натискане на бутон и oтваря и затваря мекия покрив в рамките само на 20 секунди – дори по време на движение със скорост до 50 км/ч.

Когато се отваря, мекият покрив се сгъва във формата на Z в плоското си отделение над двигателя. Капакът на отделението от своя страна се движи плавно на две седемзвенни панти. Задният прозорец е разположен между пътническия отсек и пространството за сгъваемия покрив. Подобно на мекия покрив, той се задвижва от електрически механизъм по команда от превключвател на централната конзола между седалките. В затворено положение прозорецът блокира вихрите от насрещния въздушен поток, а в отворена позиция осигурява достъп на могъщия звук на двигателя V10 до вътрешното пространство на купето.Завихрянето на нивото на главите на водача и неговия спътник са силно ограничени в сравнение с предходния модел. Допълнително предлаганият ветробран, изработен от синтетичен текстил спомага за допълнително повишаване на комфорта във вътрешното пространство. Той намалява обратния поток около главите с около 90 процента, а в зоната на раменете и вратовете намалението на вихрите е с около 80 процента.

Синтетичен текстил спомага за допълнително повишаване на комфорта във вътрешното пространство. Той намалява обратния поток около главите с около 90 процента, а в зоната на раменете и вратовете намалението на вихрите е с около 80 процента.

Ходова част

Наред с двойното предаване quattro, системата Audi drive select включва и управлението на редица други елементи от силовия тракт и ходовата част на новия модел – педала на газта, кормилната уредба, трансмисията S tronic, клапите в изпускателната система и допълнително предлаганата система с адаптивни амортисьори Audi magnetic ride.В режим dynamic всички тези системи позволяват безопасно, контролирано поднасяне (дрифтове) и правят поведението на пътя още по-стегнато. В режим auto от друга страна, сцеплението и стабилността заемат приоритетно място – за постигане на висока скорост и ниски времена на обиколка.

Цена

Под марката Audi Sport, Audi Sport GmbH произвежда новия R8 Spyder* в специално изграденото за целта производствено звено “Audi Бьолингер хьофе” в германския град Хайлброн в близост до добре познатия и разполагащ с богати традиции завод на Audi в град Некарсулм.

Предварителните продажби на новия Audi R8 Spyder започнаха през месец юли 2016 година на базова цена от 179 000 евро. Първите доставки до крайни клиенти са планирани за месец ноември.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ОООО
    Отговор
    1 20:33  10.10.16
    Найс а! ;)
  • Гостенина
    Отговор
    2 22:51  10.10.16
    моделите послужиха за ярка демонстрация на високотехнологичната експертиза на марката Audi и нейната силна връзка със света на моторните спортове. МОЛЯ????? Добре,че взеха наготово Ламборгини-то и му сложиха тъпата си емблема и айде готово.Много бързо забравихте за големия провал,наречен ТТ.Простотия направена на базата на Голф с която се претрепа не един професионален пилот.Само като тръгнат да правят нов модел Ламбо да не вземат да го изцопат на MQB-платформата,че ще прецакат една наистина велика марка с много повече традиции в авто-спорта.
  • До Гостенина
    Отговор
    3 23:14  10.10.16
    S1 a.k.a quattro !

    Коментиран от #4

  • Гостенина
    Отговор
    4 22:16  11.10.16

    До коментар #3 от "До Гостенина":

    Дааа,всички го знаем...Продължавай...
  • гост
    Отговор
    5 10:41  12.10.16
    Auto union...Що ги четете тея статии,че и давате мнение, за нещо което не ви е интересно и не харесвате.

Напиши коментар:


Публикувай