15 370 20

Легендарната руска Волга чукна 60

Радослав Славчев

На 10 октомври 1956 година Горковски автомобилен завод произвежда първите три екземпляра от масивния седан ГАЗ-21 Волга. Въпреки формалния статус на серийни екземпляри, въпросните три Волги, слезли от конвейера на 10 ноември 1956-а се явяват нещо като опитна партида.

До края на годината ГАЗ прави още пет автомобила, а истинското масово производство започва през пролетта на следващата година. През есента и зимата на 1956 и 1957 година въпросните осем екземпляра изминават 29 000 километра под формата на тестове по пътищата на Русия, Прибалтика, Украйна, Беларус и Кавказ.

Партидата през 1957-а е с двигателите с долен разпределителен вал, които преди старта на продажбите са подложени на модернизация. За сметка на увеличаване на диаметъра на цилиндрите до 88 мм, работният обем е леко увеличен. Така той става 2.42 литра, а мощността е 65 конски сили.

Още нещо интересно е, че първите екземпляри са оборудвани с диференциал от ГАЗ-69, но с променено предавателно число. Главната особеност на първата серия, произвеждана до 1958 година в тираж 30 000 екземпляра, е характерната радиаторна решетка със звезда.

Иначе моделът ГАЗ-21 се произвежда до 1970 година. След това, до 2009 година, името Волга се слага на всички леки коли, произвеждани от ГАЗ.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 2cv
    Отговор
    1 14:06  11.10.16
    "Легендарната "руска Волга не беше ли малко американски Пакард?

    Коментиран от #14

  • Киро
    Отговор
    2 14:09  11.10.16
    Айде пак Путин виновен.
  • Jack Bauer
    Отговор
    3 14:37  11.10.16
    Според мен "Чайка" копира Пакард от 55'та, а "Волга" е копие на Форд Мейнлайн.

    Коментиран от #10

  • Гост
    Отговор
    4 15:45  11.10.16
    Ако Не бъркам предната седалка е цяла и ако я нагласиш да пада облегалката става .....СЕКС Полиган на колела

  • браво
    Отговор
    5 16:02  11.10.16
    Когато руснака е правил коли - американските агресори са брали банани

    Коментиран от #9, #11, #16

  • воин
    Отговор
    6 16:14  11.10.16
    Егати волгата с момичето ли варви.
  • шефа
    Отговор
    7 16:26  11.10.16
    да я вкарам тази хубавелка и да я изпердаша на заден ход
  • жужето Вова
    Отговор
    8 18:14  11.10.16
    Легендарната? Руска? ...По-голям майтап не бях чувал! От когa могат да правят нещо, което да се превърне в легенда, бе, авторе? Или житейския ти опит е невръстен и нищо не знаеш за "онова" време, или си малко нещо - повлиян.
  • Бидона
    Отговор
    9 18:57  11.10.16

    До коментар #5 от "браво":

    Ти волгата за кола ли я броиш?
  • Д'Мин
    Отговор
    10 19:20  11.10.16

    До коментар #3 от "Jack Bauer":

    Точно!
  • Карл Бенц
    Отговор
    11 21:00  11.10.16

    До коментар #5 от "браво":

    То бива бива невежество, ама не стърпях. А, бре, ..., наясно ли си кога руснаците правят автомобилна индустрия? А? Да те питам нещо, ама често да отговориш. Ти руски компютър ли имаш? Руски мобилен телефон ползвал ли си? С руско ножче за бръснене бръснал ли си се? И кога слезе от руската кола? Руска ли е сегашната ти кола? А?

    Коментиран от #12

  • ООО
    Отговор
    12 21:52  11.10.16

    До коментар #11 от "Карл Бенц":

    Отговарям вместо №5: Компът ми е DELL, а лаптопът HP. Телефонът ми е SONY. С руско ножче не съм се бръснал (нося брада :-), а с Ладата се простих през 91-ва. Сега карам BMW. Иначе руските момичета са привлекателни, водката е качествена, литературата - на световно ниво, изкуството - изящно. Добри са във военната и космическата техника, но не и в техниката за общо ползване.
  • John Gotti
    Отговор
    13 22:07  11.10.16
    Със диф от ГАЗ 69 и степен на компресия 6,5:1 ! Тая щайга си плаче за ковани буталца и две много, ама много сериозни турбини.
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    14 00:46  12.10.16

    До коментар #1 от "2cv":

    ЗИС/ЗИЛ и Чайка ГАЗ-13 са копия на Пакарди, иначе волгата е копирана от Ford Mainline ето линк: http://www.nabore.bg/statia/syvetskite-avtomobili-2333-14
  • Simson
    Отговор
    15 01:24  12.10.16
    nikoi nishto ne kopira vie za techenie na avtomobilniq dizain da shte chuvali neshto mai ne ste prochetete malko avtomobilna istoriq i govorete togava amerikanofili
  • Гост
    Отговор
    16 10:32  12.10.16

    До коментар #5 от "браво":

    Нещо си се объркал и то жестоко. Почти всички съветски автомобили са крадени, или откупени (както Жигулата например) Запорожецът е НСУ, първият Москвич е Опел и тнт. Да не мислиш, че мотоциклета Урал са го мислили съветски инженери....

  • Киро
    Отговор
    17 10:49  12.10.16
    Путин е виновен.
  • виждал
    Отговор
    18 11:33  12.10.16
    Аз съм на 73г. Като младеж гледам на улицата една Волга. Започнах да я разглеждам. С характерния километраж и всичко останало. Какво беше учудването ми когато видях че това е ФОРД. Преди години пък ми попадна една книга Съвременни автомобилни конструкции от 1958г. Автор Золтан Тернай Превод- инж. Димитър Николов. И там намерих снимка на този Форд които по късно е станал волга. Така че прав си jack bauer. Прав е и номер 16. Руснаците нямат една бурма измислена в автомобилостроенето. Хаиде със здраве.

    Коментиран от #19

  • кроко
    Отговор
    19 15:03  13.10.16

    До коментар #18 от "виждал":

    Къде си виждал като младеж форд на село, ве смешен?! Не че не е истина, ама аман от такива като теб! Върти си "бурмите" и не с прави на велик разбирач и познавач!
  • фалшименто
    Отговор
    20 18:37  20.10.16
    То и в днешно време купуваш нова кола,тя няма нищо общо с производитела,ама викате страшна е екстра си ми е и ме боли ... , не мисла че и тогава ги е вълнувало като са си ги карали .

Напиши коментар:


Публикувай