33 045 46

Недостатъците на новия Mercedes

Радослав Славчев

По време на автомобилното изложение в Париж Mercedes-Benz показа E-Klasse All-Terrain. Този автомобил представлява повдигната версия на комбито на E-Klasse, която е оборудвана с по-различен аеродинамичен пакет. Автомобилът е първото комби с повишена проходимост на марката и има за цел да се противопостави директно на новото Volvo V90 Cross Country и на третото поколение на Audi A6 Allroad.Третият пряк конкурент на Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain е Subaru Outback, но японското комби с повишена проходимост не е от най-силните играчи на Стария континент. Защо обаче им е на хората от Mercedes подобен автомобил и

Ще може ли All-Terrain да се пребори с конкуренцията?
Като за начало Mercedes никога до този момент не са имали подобно комби. Освен това играчите на пазара са силни, но пък не са много. Досега от конкурентите се отличаваше A6 Allroad. Audi-то винаги е впечатлявало с по-скъпи материали в салона в сравнение с тези на Subaru Outback и Volvo XC70 (предшественика на V90 Cross Country), както и с по-мощни двигатели и пневматично окачване.

Логично, всички очакваха и Mercedes-ът с название All-Terrain да е също толкова луксозен, комфортен и мощен. Що се касае до качество на материалите и комфорт, от Mercedes не се изложиха. Колата е оборудвана с високите нива на интериор от E-Klasse, разполага с фирмената 4х4 система 4Matic, както и с пневматичното окачване Magic Body Control. Металните детайли по екстериора, пластмасовите разширители на калниците и псевдо подкартерната защита пък правят универсала с повишена проходимост да изглежда точно така, както трябва. От дотук казаното всичко изглежда наред.

Какви обаче са недостатъците комбито с повишена проходимост?
Audi още не са показали новото A6 Allroad, а както вече споменахме Outback не е сериозна заплаха за E-Klasse All-Terrain. Така остава само новото Volvo V90 Cross Country. Един от основните критерии за едно комби с повишена проходимост е неговият клиренс. Хората, които търсят истинско високопроходимо комби може би ще се разочароват от само 156-милиметровото максимално разстояние от пода на Mercedes-а до асфалта. За сравнение клиренсът на Volvo-то е 210 мм и това по никакъв начин не пречи нито на стабилността в завои, нито на аеродинамиката.

Има и още един недостатък - E-Klasse All-Terrain няма да разполага с толкова мощни мотори, колкото конкурента от Audi. Към момента за автомобила е наличен един дизелов четирицилиндров двигател със 194 конски сили, който според германците има достатъчна мощност, но не са малко клиентите, които искат доста повече. Предвижда се и появата на E-Klasse All-Terrain с дизелов редови шестак, но това ще стане на по-късен етап. Стандартните за марката AMG изпълнения няма да ги видим във версията All-Terrain.

Колко ще струва първото комби с повишена проходимост на Mercedes?
Европейските продажби на модела ще стартират от пролетта на 2017 година, но към момента от компанията не са обявили цените. Спекулира се, че те ще са по-високи от гореописаните преки конкуренти, което, ако е така, ще е още един минус във визитната картичка на първото комби с повишена проходимост на Mercedes.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Hatred
    Отговор
    1 11:35  12.10.16
    И да хейтвате и злобно да "съскате", точно Mercedes върви изключително уверено напред (за 2015 г. задмина по продажби Audi), а по-всяка вероятност ще задмине и BMW до 1 - 2 години. Колкото повече се мъчите да очерняте дадена марка - това показва само, че са си свършили перфектно работата и завистта и злобата са големи. Няма да забравя, как платеното списание на VAG групата, а именно Auto Bild, години наред злобно и яростно плюеше по новата тогава A Classe, та по този слуай тя стане лидер по продажби в луксозния компактен сегмент, където победи Audi A3, което според немското списание, трябваше с лекота да се справи с Мерцедеса, а дано ама надали! Та така и сега - злоба, завист, кусури, ноооо кучетата си лаят, кервана си върви!

    Коментиран от #25

  • Max
    Отговор
    2 11:39  12.10.16
    Безинтересна, ниска и най-вероятно скъпа кола. А от опит знам,че 4Matic не струва! Няма начин да се пребори с Волво!
  • Бате Цецо
    Отговор
    3 11:42  12.10.16
    156-милиметров клиренс и висока проходимост при автомобил с голямо (а и с не голямо) междуосие са несъвместими понятия. Жалко, че не са се постарали да покрият критерия за повишена проходимост,
  • мм84
    Отговор
    4 12:06  12.10.16
    Хубава нова кола за малко по-различни нужди. В този клас почти няма конкуренция и е хубаво , че Мерцедес се намесват, за да стимулират останалите производители.

  • 656
    Отговор
    5 12:08  12.10.16
    На видеото си е много добре количката, не ми трябва по голям клиренс, ще е грозно ако е по висока....Мерца си е Мерц, красота!
  • СиС
    Отговор
    6 12:11  12.10.16
    Точно конкуренция на Волво и на Субаро в този сигмент едва ли ще успеят да направят.Но е хубаво да дадът стимул на тях.Но този клиренс с това малко междуосие е меко казано идиотско...Иначе е красавец
  • гост
    Отговор
    7 12:29  12.10.16
    156мм?Лол моята маздичка 626 е със 160мм клиренс
  • BRABUS
    Отговор
    8 12:40  12.10.16
    На повечето тук няма как да ви хареса.Това е марка за подбрано общество.Това е Мерцедес! !!

    Коментиран от #40

  • Дани
    Отговор
    9 12:59  12.10.16
    ххахах какво да коментираме :) Колата си е супер , ама гроздето е кисело :)
  • всички сравняват
    Отговор
    10 13:39  12.10.16
    за мен клипа е хубав,а колата ще се разбере след няколко години експлоатация!
  • maradona
    Отговор
    11 13:45  12.10.16
    Много красиво и безполезно, както вече други колеги казаха.С два пръста по-високо от обикновено комби. Т.е. не е истински конкурент на другите изброени автомобили, защото всъщност не е такъв тип машина - с висока проходимост за лош терен.
  • Георги
    Отговор
    12 13:50  12.10.16
    Като качество на материалите сигурно ще дели първото място с Ауди,но като проходимост нито една не може да се сравнява със Субару.
  • Тошибиян
    Отговор
    13 14:03  12.10.16
    Aldi allroad
  • дръндрън
    Отговор
    14 14:03  12.10.16
    Реално не е конкурнция на никой - 4матик е жив ташак в сравнение с задвижванията на ауди и субару, а и колата е ниска. Тва е за феновете на мерцедес, дето искат малко по-така да им изглежда комбито.
  • ВУНДАБА
    Отговор
    15 14:29  12.10.16
    предпочитам шведа или японеца,пред този непроходим немски дрънгел.
  • Yamaha
    Отговор
    16 14:45  12.10.16
    И най големия и недостатък е че не е моя. Да се надяваме поне че след 5 години ще можем да я имаме!
  • Martin
    Отговор
    17 14:52  12.10.16
    Само нещо да добавя - Magic Body Control НЕ е пневматично окачване, а ехидравлично. В случая става въпрос за новото поколение на Airmatic DC.
  • Martin
    Отговор
    18 14:57  12.10.16
    Клиренса на въздушното окачване ще се регулира в три степени, това не е проблема. А и AMG версия ще се появи надолу по пътя, въпреки че от Мерцедес засега отричат. Те винаги отричат, маркетингова стратегия. Моделът още не се е появил, никой не го е тествал, а журналята почнаха недостатъци да му изнамират.
  • Мерчо
    Отговор
    19 15:26  12.10.16
    А бре ей,хора,запомнете,има само една марка кола МЕРЦЕДЕС и стотици имитации които само се обединяват,разделят и нищо,само вижте колко различни модели могат да си поъволят,а видяхте ли новата Г класа с шесте колела

    Коментиран от #20, #21, #22

  • ваг фен
    Отговор
    20 15:34  12.10.16

    До коментар #19 от "Мерчо":

    Кат са качиш на Миерцидеса става ли ти по голям? Айде бичи си комплексите на друго място, във форума на Мерцедес примерно.:)
  • ваг фен
    Отговор
    21 15:37  12.10.16

    До коментар #19 от "Мерчо":

    Запомни, по добро от Фолксваген НЯМА, няма да има и не е измислено все още, това е върхът на технологията! За това ВАГ е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ производител на автомобили в Света, като започнеш от ЪП преминеш през Порше, та чак до Бугати.

    Коментиран от #27, #29

  • Някой си
    Отговор
    22 15:49  12.10.16

    До коментар #19 от "Мерчо":

    Ама те и Мерцедес се обединиха - при това с Рено-Нисан.
  • Смях
    Отговор
    23 16:05  12.10.16
    Който не е поискал той не си е взел мерцедес 2ра ръка. Тука всички "баровци"с дърти мерцедеси обаче нямат пари за нова кола .... Да не говорим ,че и едно ново рено клио има сигурно повече екстри от 300 000+ км кошове дето карат.

    Коментиран от #24

  • Още по голям смях
    Отговор
    24 16:13  12.10.16

    До коментар #23 от "Смях":

    То не че ти имаш пари за нова кола и признай си, тайничко завиждаш на тези въпросни "баровци", защото все пак те карат Мерцедес, а ти ренде клио, ама на 15 години ХА ХА ХА ХА!!!
  • гост
    Отговор
    25 16:17  12.10.16

    До коментар #1 от "Hatred":

    Здмина ги благодарение на малките си модели, като А, ГЛА, ЦЛА, ЦЛЦ, ЦЛА, които са по-евтини спрямо големите им коли и са по-достъпни. Почти никой на Запад не купува кеш нова кола, много по-изгодно е на лизинг и като ти омръзне я връщаш при дилъра, преспадат ти остатъчната стойност и взимаш следващата. Когато направят лизинговите условия у нас сходни, данъчната система адекватна и еконормите спазвани, тогава и ние ще караме много повече нови коли. Замислете се колко от познатите ви дават стотици или над 1000-2000лв на година за повреди по колите си, добавете обезценяването средно по още толкова на година и излиза, че една лизингова вноска от 200-300лв съответства на употребата на нова кола. А такива лизингови условия са реални ако се смята на база реална остатъчна стойност, а не пълна сума на колата. Сега кредиторите са си вързали гащите, трябва им натиск и ще има добри оферти. За масовия гражданин на добра заплата повече от 300лв вноска са много, заработи ли в тази насока ще съм по-щастлив.
  • sis
    Отговор
    26 16:18  12.10.16
    Абе най-големия му недостатък, че не ми достигат пари да си го купя....
  • гамена
    Отговор
    27 16:34  12.10.16

    До коментар #21 от "ваг фен":

    Ставаш смешен но и това е добре, да ни разсмиват от време на време
  • pyle
    Отговор
    28 18:18  12.10.16
    той целия е един голям недостатък :D
  • Илк0
    Отговор
    29 18:23  12.10.16

    До коментар #21 от "ваг фен":

    Ей, бежанец, заради твоите любими ваг.ни тръгна омраза из целия свят не само към дизелите, но и въобще към двигателите с вътрешно горене. Тая пропаднала компания само ускори процеса на изтикване на ДВГ от пазарите. След 10 години ще караш не вагина, а магарешка каруца. VW тръгнал да ми защитава.
  • Даниел
    Отговор
    30 20:01  12.10.16
    Няма никакъв шанс срещу Аутбака. Нито като проходимост, нито като здравена!

    Коментиран от #31

  • Илк0
    Отговор
    31 20:23  12.10.16

    До коментар #30 от "Даниел":

    Аутбек-а е за социално слаби дървари дето по цял ден ходят по поляните и не ги интересува, че ще си изкалят мокетчетата в колата. Какво си тръгнал да ми го сравняваш с луксозно градско 4х4 комби от Мерцедес, което най-вероятно никога няма да види офроуд? И в тоя ред на мисли - който иска проходимост се насочва към G-Wagen, аутбек не е алтернатива за сериозен офроуд.
  • 112
    Отговор
    32 20:52  12.10.16
    Колко ли бaлъци ще го вземат с тези смешни 156 сантиметра.

    Коментиран от #33, #34

  • 112
    Отговор
    33 20:53  12.10.16

    До коментар #32 от "112":

    Милиметра ама пак o.рах хейта. :D
  • Смех
    Отговор
    34 21:16  12.10.16

    До коментар #32 от "112":

    С удоволствие бих бил един от тези балъци! А ти си търкаляй Астрата GSI или кирливата 316-ка от '92-ра хах

    Коментиран от #38

  • Кабинчо
    Отговор
    35 21:32  12.10.16
    При толкова много разбирачи се осмеляван да изкажа и аз мнение. Според мен, не трябва фирмите да завземат утвърдени сегменти на колегите си. Това води до самоубийство и на убийство на и без това напрегнатата икономическа ситуация в Германия. Какво пречи Мерцедес да си остане символ на комфорт и лукс, а другите да правят аллроуди. Този екземпляр на Мерцедес ми напомня на скапаните мерцедес А класс. Сакън да не остане сегмента непокрит от фирмата. Ама то мерцедес ли е.

    Коментиран от #36

  • Stig
    Отговор
    36 21:38  12.10.16

    До коментар #35 от "Кабинчо":

    Е какво е? Да не би да е Дачия?
  • бхд
    Отговор
    37 21:46  12.10.16
    Някой може ли да направи разлика с интериора на S класата то и C класата е една и съща.Ако имах пари щях да се возя с Волвото
  • 112
    Отговор
    38 22:10  12.10.16

    До коментар #34 от "Смех":

    Моята колица е много по млада и няма нищо общо с тези каруци. Да не съм луд да си взема немски кош.
  • МоТо
    Отговор
    39 22:34  12.10.16
    Какъв интериор,страшен лукс - изпипана работа,нищо че нямало коне, такъв трябва да бъде един Мерцедес-комфорт и лукс,с една дума класа-пука ми за мощността на Ауди-селска марка, в сравнение с този еклипс на изтънчената изработка без превземки и кич! Мерцедес са на прав път!
  • тъй
    Отговор
    40 02:00  13.10.16

    До коментар #8 от "BRABUS":

    истерици когато видят БМВ, което никога не ще настигнат...и кой нормален пораснал и израснал МЪЖ си слага за ник модел на някаква си марка....порасни и свали плакатчетата от стените!
  • Гост
    Отговор
    41 09:02  13.10.16
    По големи от Ваг няма.Няма и да има защото това са истинските селски нужници за гражданята.Ама друго си е да караш казан с гуми нали е Ваг.на.
  • alf
    Отговор
    42 09:30  13.10.16
    по добра марка от мерседес няма. почти навсякъде са номер 1 И C,S,A,E class джиповете са им номер 1 двигателите са най здравите с верига никога не отказват.

  • 194
    Отговор
    43 10:54  13.10.16
    Тук хората се оплакват, че 194 к.с. са малко, нима всички карат коли с по 400 к.с.? Нямало да е проходима, чудно ми е кой, ще вкара кола за 130-40 хил лева в гората. Тази кола както и Аутбека, ХЦ, Алроуд преди всичко е автомобил, с който някой средно заможен европейски гражданин да отиде на ски, сърф или да си пусне малката лодка в някое езеро по асвалтова платформа... Колата си е супер, както всяка една чисто нова такава.
  • ads
    Отговор
    44 12:43  13.10.16
    horata sa kazali MERCEDES I VSICHKI OSTANALI
  • 45 13:08  13.10.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    46 15:34  13.10.16
    Ами не знам колко ще струва, ама алдито не е хич евтино, а тея пък от Субару България не познават парите. Бях решил да взимам нов аутбек преди години - 78 хил.лв ми обявиха в магазина...свят ми се изви, същия тоя струваше 32 х.долара в САЩ.

Напиши коментар:


Публикувай