14 768 21

Първи тест на новото Renault Megane Sedan

Радослав Славчев

Варшава, Полша. Наш екип от мястото на събитието.

За това, че новото поколение на Renault Megane ще получи каросерия тип седан, стана ясно още през лятото, но премиерата на автомобила пред публика се състоя на автомобилното изложение в Париж. Само седмица по-късно организираха първите тестове на модела. Те се проведоха в столицата на Полша, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор
Предницата на колата е идентична с хечбек изпълнението, а задната част силно наподобява тази на големия Talisman. Широката радиаторна решетка във формата на усмивка е украсена с голямо лого на марката, а издължените фарове са кантирани с новия С-обарзен светлинен подпис на Renault.

С-образните LED дневни светлини отпред придават индивидуалност и разпознаваемост на модела, а задните още повече разширяват колата и притежават т.нар. 3D ефект. Страничната линия е плавна и заради това триобемният автомобил изглежда като едно цяло. Освен отлична визия това играе роля и за обтекаемостта на автомобила. Като цяло можем да заключим, че Megane Sedan изглежда стилно и същевременно спортно.

Интериор
Триобемната версия е разработена на платформата CMF C/D на Renault, на която е изграден и Megane хечбек. Поради тази причина седанът има същите характеристики, технология и двигатели, на които разчита петвратият му събрат. Основната разлика естествено е в задната част, където новият багажник предлага рекорден простор за класа си от 550 литра (VDA).

Впечатление прави и огромният отвор на багажното пространство, благодарение на който в товарния отсек спокойно може да се побере 65-инчов телевизор, например. Конструкторите са обърнали и внимание на салона, където е предвидено доста щедро пространство за пътниците. Освен че е просторно, вътре впечатление правят и по-качествените материали.

Сглобката е на високо ниво - скърцания и паразитни шумове липсват. Седалките са твърди, но ергономични. Що е отнася до приборите на арматурното табло, те са по-различни от конвенционалните. Основният уред представлява кръгъл цветен дисплей, който в зависимост от избрания режим на шофиране може да бъде скоростомер или оборотомер. А режимите са няколко - икономичен, неутрален, комфортен, индивидуален и спортен.

При всеки от тях освен промяна на настройките на волана и педала на газта, се сменя визията на приборния панел, както и осветлението в салона. Вертикалният интегриран таблет, познат от новите модели на Режията, присъства и тук. Един от малкото минуси е по-бавната работа на навигационната система, което отдаваме на по-слаб процесор на системата R-Link 2.

Двигател и ходови характеристики
Автомобилът се предлага с оптимална гама от два бензинови и три дизелови двигателя. Всички те са с мощност в диапазона 90 - 130 конски сили, а като опция се предлага и новата EDC автоматична скоростна кутия с два съединителя. Най-голямо впечатление ни направиха мощните бензинов и дизелов двигатели.

И двата мотора са с идентична мощност от 130 коня, икономични и динамични са, като дизеловият се отличава с по-добър въртящ момент, наличен още от ниските обороти. Именно автомобил с този агрегат отчете среден разход от малко над 4 литра на 100 километра пробег.

Въпреки че много от екстрите в модела са заимствани от по-големите модели на марката, тук липсва системата 4Control, при която посредством електромотор, интегриран под задния мост, и редуктор задните колела завиват минимално. Това обаче не пречи на седана да разполага с возия, която може да се определи по-скоро като мека, но в същото време колата е стабилна в завои. Последното се дължи на ниския център на тежестта.

Говорейки за богатото оборудване, трябва да отбележим наличието на дисплей, проектиращ основната информация точно пред погледа на водача. Системата за автономно паркиране също е рядко срещана в този автомобилен клас, а адаптивният круиз контрол и функцията за масаж на водача са още някои от отличителните черти на модела. Огромният багажник пък има възможност да се отваря дистанционно, с поднасяне на крак под задната броня.

Цена
Ако искате да станете собственик на новото Renault Megane Sedan и да притежавате спортно и същевременно стилно изглеждащ автомобил, на чийто товарен отсек на който може да завиди и Skoda Octavia, трябва да отделите минимум 30 690 лв с ДДС.

Това е цената за базовата бензинова версия. Ако пък сте фен на "тежкото гориво", трябва да знаете, че дизеловият Megane Sedan стартира от 33 690 лв с ДДС. За тези пари получавате икономичен и просторен седан с доста богато оборудване.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Калата (гост)
    Отговор
    1 10:30  13.10.16
    Не съм фен на седаните, но този оределено ми харесва. Напоследък дизайна на рено кърти.
  • Мартин (гост)
    Отговор
    2 10:41  13.10.16
    Отлична е количката, много по-красива от конкурентите корола и октавия
  • гост (гост)
    Отговор
    3 11:02  13.10.16
    Рено от 5 насам правят смислени коли: красив дизайн, необходими екстри, задоволително качество, реално икономични двигатели на добра цена. При дилърите може да вземеш такава кола с 10-18% по-ниска цена на лизинг, специално за Каптур и Каджар е 0%лихва. Маган седан и Каджар ще са им бестселърите.
  • Слави (гост)
    Отговор
    4 12:06  13.10.16
    По принцип съм фен на немското, а когато става дума за френски коли, единствените, които ми харесват са Пежо, но това Рено определено ми хареса. Изглежда страхотно особено в задната част, богато оборудвано, икономично и на нелоша цена. Браво на французите.
  • Жан Пежо (гост)
    Отговор
    5 12:34  13.10.16
    Рено са една от най стабилните марки автомобили.
    Отлични като цена-качество.
    От Дачия направиха сносен автомобил ...
  • АЧКАТАБЕ (гост)
    Отговор
    6 13:02  13.10.16
    Не изглежда зле , нокато всяко рено , вътре му пукат пластмасите по таблото както е чисто ново , все едно си в дачийка , но наистина изглежда добре , дано след 2-3 години да не почне да прави проблеми както повечето "високотехнологични ' френски коли :)

    Коментиран от #7

  • гост (гост)
    Отговор
    7 13:46  13.10.16

    До коментар #6 от "АЧКАТАБЕ":

    Ти карал ли си ново Рено? Аз съм карал и описанието ти е далече от истината, единственото, което ми се е случвало е при много разбит павиран път да поскръцне жабката, друго нищо. Дачията е евтина, но реното обезателно не е същото. Много добре се управляват, приятни са като салон и са практични. И понеже са пластмасови нямат проблема с ръждата като японските. Двигателите им са железни, не знам някой с ново рено и повреден двигател. Спиди са само с рено бусове има по 400х. без ремонти по двигател, само окачаване. Извади пари, купи си ново Рено и тогава го сравнявай с другите.
  • rende (гост)
    Отговор
    8 13:56  13.10.16
    вече всичко е едно и също...на външен вид не е лошо, но прилича на:
    VW, Skoda и още няколко други с подобна муцуна.
  • drdrdr (гост)
    Отговор
    9 14:14  13.10.16
    Тази седмица направих тест драйв на новия Меган хечбек.Изключително съм впечатлен от атрактивното излъчване на автомобила.Усещане за технологичност и солидна изработка на интериора.Оставете градските легенди за френските автомобили.Управлението е удоволствие ,ускорението достатъчно,комфорта на ниво.Разбира,се незабравайте и цената.Само да Ви кажа ,че жена каза при излизане от Мегана "Е това е моят автомобил".Ами това е!
  • дискретен герой (гост)
    Отговор
    10 14:36  13.10.16
    С този телевизор вътре направо е смешно!!!
    Тоя боклук никаква конкуренция не може да бъде на Астра и Голф, че даже и на фокус!!

    Коментиран от #21

  • drdrdr (гост)
    Отговор
    11 15:02  13.10.16
    Споделям лични впечатления от пряк досег с автомобила ,а не хейтърски дрънканици.Качи се покарай,усети машината и тогава коментирай.Разбира се нещата винаги опират да вкусовете .Свят широк,вкусове много.

    Коментиран от #13

  • Гост (гост)
    Отговор
    12 15:41  13.10.16
    Преди карах старо рено, сега съм с нова Хонда. Реното много ми липсва - "вози като лодка, върви като самолет". Беше великолепен автомобил.
  • гост (гост)
    Отговор
    13 15:52  13.10.16

    До коментар #11 от "drdrdr":

    Само мога да се съглася, понеже и моят опит е такъв. Първата ми кола бе лагуна, минах през другите прехвалени и пак се върнах на лагуна. Френското си има чар. Затова и аз тествах Каджар, хареса ми и очаквам подходяща оферта само. Меган и Каджар са на почти едно и също ценово ниво и затова се спрях на голямото, понеже е по-просторен в задната част. Хечбека е значително по-тесен на задните седалки от седана, а за голият багажен отвор да не говорим. Струва си, но и Астра Седан си струва, тя е на 27х.лв
  • Кофти (гост)
    Отговор
    14 16:16  13.10.16
    Грозотия....
  • MSux (гост)
    Отговор
    15 17:51  13.10.16
    Искам да ви кажа впечатленията ми от Рено, Рено са уникални автомобили , здрави/динамични/с добра возия. Преди време из форумите прочетох един коментар и той е най-прав за Рено " Как може Рено да правят толкова уникални малки автомобили(Twingo/Clio/Megane) и да се представя толкова зле при по-голямите Лагуна и т.н. " Това беше коментара и мога да кажа че е адски прав, разбира се той е писан преди да излезне новия Талисман и Каджар. За тях нямаме информация още, но имам и бизнес и мога да кажа , че всички фирми се нахвърлиха към пикапчетата на Дачия. Преди 10тина години всичко караше Кеди, сега всичко кара Дачия и Рено - просто казвам какво кара бизнеса от мой наблюдения, защото цена качество няма по-добро.
  • Мършата (гост)
    Отговор
    16 17:57  13.10.16
    Интериора става, но екстериора не. Скоростните характеристики също са слаби.
  • Jimmy (гост)
    Отговор
    17 20:34  13.10.16
    Според мен колата си е много добре, но Каджара повече си заслужава за почти същите пари, защото има по-висока проходимост. За нашите пътища това си е от значение. Не знам кой си мисли, че 130 коня дизелче са малко, явно някой състезател от светофар на светофар. Тази кола се кара с кеф ;) Меган от 2003та до 2008-ма дори е много по-добър от колите в неговия сегмент. Много екстри, много добри и икономични мотори.
  • някой (гост)
    Отговор
    18 21:16  13.10.16
    кабелните инсталации на този автомобил се произвеждат в България - Язаки в Ямбол .
  • Мммм (гост)
    Отговор
    19 14:24  14.10.16
    От личен опит вече мога да кажа,че Талисмана просто е уникален и като возия и като визия и като динамични характеристики. Пожелавам на всеки да покара този модел на голямото Рено и ще разбере,че няма нищо общо с всичко преди това.
  • ккк (гост)
    Отговор
    20 20:15  15.10.16
    Да едно от прагматичните събития и добро постижение в автомобилостроенето за 2016 г.
  • Грую (гост)
    Отговор
    21 16:56  23.10.16

    До коментар #10 от "дискретен герой":

    ей на, гранде експерту се изказа ... не е ли да ти ръби като у пейка, не е кола ...
    ГоУфу, те това е диагноза ...

Напиши коментар:


Публикувай