11 041 21

Запознайте се с 5er G30 - този път официално

Георги Касабов

BMW представи официално новото поколение на своята пета серия, обозначена с вътрешнозаводски индекс G30. Седмата генерация на модела получава светодиодни фарове в базовата версия, мултимедия с жестово управление, акустична капсула за двигателя и скоростната кутия, ново петзвенно окачване на задните колела и система за дистанционно автоматично паркиране, което подобно на 7er не изисква присъствието на водача в колата.

Седанът 5er G30 дълъг 4 935, широк 1 868 и висок 1 466 мм при междуосие от 2 975 милиметра. В сравнение с предишната генерация автомобилът е пораснал с 36 мм на дължина, 6 мм на широчина и 2 мм на височина. Увеличено със 7 мм е и разстоянието между предния и задния мост.

В конструкцията на каросерията са използвани алуминий, стомана и магнезий, благодарение на които автомобилът е олекнал със 100 кг в сравнение с предшественика и едновременно с това се е повишила устойчивостта на усукване. В общи линии новата петица представлява по-малка седмѝца, но без въглеродните влакна, които биха оскъпили неоправдано модела.

Дизайнер на автомобила е Карим Хабиб. Според него релефът над дръжките на вратите, който за първи път прелива в чупката на Хофмайстер, създава интересна игра между светлината и сянката. Коефициенът на въздушно съпротивление е оптимизиран с 10% в сравнение с F10/11 до 0.22. От BMW твърдят, че това е най-добрият показател сред седаните от този клас.

Обемът на багажника е увеличен с 10 литра и вече достига 530. По-просторно е и в салона. Повече място има както в областта на раменете и лактите на пътниците отпред, така и за краката на пасажерите отзад.

В предния мост е променена кинематиката на двойните напречни носачи, а задното петлостово окачване е по-леко и стегнато. В G30 дебютира доработена система за активно гасене на креновете в завой със стабилизатор на напречната устойчивост. За разлика от досегашната петица те се управляват не от хидравлика, а от електромеханични двигатели.

5er G30 ще дебютира с четири двигателя от новата модулна гама на BMW. Базовият бензинов агрегат на 530i има обем от 2.0-литра и развива 252 к.с. 540i ще се оборудва с 3.0-литров редови шестак с 340 коня. Дизелите са с аналогична кубатура. 520d и 530d развиват съответно 190 и 265 к.с. (400 и 620 Нм).

Всички мотори с изключение на малкия нафтов двигател, който се съчетава с механика, са куплирани с осемстепенна автоматична трансмисия. Модификацията 540i има двойно предаване, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 сек. Дори и най-мудният вариант 520d лепи стотака за съвсем приличните 7.7 секунди.

До появата на M5 догодина върховата версия на модела ще бъде 550i. Тя е въоръжена с 4.4-литровия осемцилиндров N63 с два турбокомпресора и мощност 462 к.с. (650 Нм), които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Ще се предлага и хибрид, който може да изминава до 45 км само на токи ще спринтира до 100 за 6.2 сек.

Всяка от предлаганите модификации ще може да се поръча с двойно предаване. G30 запазва пълноуправляемото шаси Integral Active Steering и активната кормилна уредба, която вече е достъпна със системата xDrive.

Интересно нововъведение е технологията SYNTAK (Synergie- Thermoakustik-Kapsel), която заглушава шумовете от двигателя и скоростната кутия, съхранява топлината и намалява разхода на гориво. Устройството на системата е просто - тя представлява капсула от лек звукоизолационен материал.

Новата петица получава същата мултимедия като 7er. Функциите могат да се управляват с жестове (например с кръгови движения с показалеца се регулира силата на звука) и гласови команди. Прожекционният дисплей с резолюция 800×400 пиксела е по-голям със 70% в сравнение с F10/11.

Списъкът с екстрите включва безжично зарядно за телефон, климатик с йонизатор и ароматизатор на въздуха, 1 400-ватова озвучителна система Bowers & Wilkins с десетканален усилвател и 16 тонколони, седалки с масаж с осем програми, активен круиз контрол, работещ при скорост от 0 до 210 км/ч и разпознаващ пътните знаци, система за автоматично престрояване в друга лента и т.н.

Продажбите на 5er G30 започват на 11 февруари 2017 г.

 



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Деса (гост)
    Отговор
    1 11:51  13.10.16
    Москвич, но пък немски Москвсич.
  • BRABUS (псевдоним)
    Отговор
    2 12:32  13.10.16
    И за десети път "официално"-колкото и да ви плащат, от ВМЗ си остават същите кенефи.Колкото повече ги "величаете",толкова повече намирисва.

    Коментиран от #8, #20

  • Nazy (гост)
    Отговор
    3 15:40  13.10.16
    Добра статия за бмв първо и второ с така поясненото електронно оборудване този автомобил ще е практически неизползваем по нашите ширини като "нов внос"😀😀😀едва ли ще има кой да го отремонтира и кой да плати за необосновано скъпите им части .който може да си позволи да я вземе чисто нова да и се порадва 3- 4 годинки ще е ок ,след това си е пълен мазохизъм...
  • Пушек (гост)
    Отговор
    4 16:06  13.10.16
    А ще бута ли масло?
  • мм84 (гост)
    Отговор
    5 16:44  13.10.16
    Брабусчо, понеже си супер разбирач, скоро ще излезне сравнителен тест между новата Е-класа и 5-та серия. познай резултата - смешният мерцедес, на който си фен, пак ще издуха супата и ще изглежда като допотопна таратайка в сравнение с това бижу. Мерцедес последните 5 години правят такива калпави автомобили, че ми се плаче. Успяха да загубят и част от най-върлите си фенове. Добре, че Рено им направиха малките играчки - А класа, ЦЛА и прочие да наваксат малко с продажбите и им дадоха няколко отлични двигателя. И понеже много разбираш от вода и масло я ми кажи един двигател на Мерцедес който последните години е обявен за двигател на годината, като изключим големите 5 и 6 литрови масларници, където няма друга конкуренция :) П.С. Не съм фен на БМВ, но за момента това е най-добре изглеждащият бизнес седан. Единствено от Лексус могат да направят някаква конкуренция с обновен GS или ES.

    Коментиран от #6

  • CL500 (гост)
    Отговор
    6 20:04  13.10.16

    До коментар #5 от "мм84":

    мм84, какво ти харесва примерно в това БМВ от статията. За мен лично този интериор е меко казано ужасен. Погледни седалките колко евтини и да не кажа твърди изглеждат, тапицерията на таблото и вратите, цялата средна конзола - пълна скръб. Отвън е типичен за БМВ, дано и върви добре и най-вече - безпроблемно, защото ги знаем какви са.
    А за МБ не се тревожи, към момента вече изпревариха БМВ по продажби и вече ми омръзна да го пиша това. И не мога да разбера защо някои си мислят, че видите ли Рено им давали двигатели. Що не заявите, че направо ги издържат :-) Имат сътрудничество, а кой и с какво участва ... те си знаят. За едното плюене си измисляте истории и ги повтаряте.

    Коментиран от #11

  • Гост (гост)
    Отговор
    7 20:27  13.10.16
    Страхотен автомобил в инженерно отношение и пълен провал в дизайнерско! Как е възможно една от иконите на БМВ, да започне да копира 7-цата? Как е възможно на този емблематичен клас, дизайнерът да се казва Хабиб?
    Оставам със смесени чувства, но разочарованието преобладава!!!

    Коментиран от #9

  • BMW (гост)
    Отговор
    8 20:36  13.10.16

    До коментар #2 от "BRABUS":

    Всяка една медиа и сайт по света, свързани с тема коли пуснаха вчера снимките на 5та серия и днес официалната информация. Точно на факти в България платиха, понеже им е ключов пазар а ? Умното си е умно....

    Ще видим кой е кенеф, като се изправи срещу Е-класата, за която също всеки един сайт писа, ама ти не измрънка..
  • Никой (гост)
    Отговор
    9 20:53  13.10.16

    До коментар #7 от "Гост":

    Карим е отговорен за дизайна на Ф10ката, Ф01цата и новата 7ца също, така че според мен си разбира от работата.

    Коментиран от #10

  • Гост (гост)
    Отговор
    10 20:59  13.10.16

    До коментар #9 от "Никой":

    А според мен не си разбира от работата. Е60 за мен е далеч по-агресивна и красива. Не, че тази е лоша, но просто не ми харесва. А това, че не са си мръднали пръста да измислят собствен дизайн на 5-цата, а за по-лесно са копирали този на 7-цата, лично мен ме отвращава!

    Коментиран от #12

  • хрдд (гост)
    Отговор
    11 21:14  13.10.16

    До коментар #6 от "CL500":

    Ти май нещо а...не си си пил хаповете
  • Msux (гост)
    Отговор
    12 21:16  13.10.16

    До коментар #10 от "Гост":

    Ти нормален ли си, няма 5ца с по-кофти дизайн от Е60 и като интериор и като екстериор, за тва тоя Крис Бенгал го убиха с камани. Иначе мен лично ми харесва новата линия на БМВ 7цата и 5цата , започват да ми се издигат в очите, макар да си предпочитам БЕНЦ.

    Коментиран от #13

  • Гост (гост)
    Отговор
    13 22:18  13.10.16

    До коментар #12 от "Msux":

    Май ти не си нормален! Интериора вярно на Е60 е дървен, но и този не е нещо кой знае какво! А за екстериора, много ще имаш да вземаш, щом мислиш, че този безличен, конфекционен и еднотипен дизайн е по-красив от на Е60!!!
    Пък това за Бенгъл, беше най-голямата простотия, която можа да напишеш. Ето какво мислят за него дизайнери, не анонимни хейтъри като теб:

    "Отговорникът за всичко това е американският дизайнер Крис Бенгъл. Той получи елитната награда за цялостен принос в автомобилния дизайн – Eye of Design (Окото на дизайна). Тя осигурява присъствие в много елитен и точно толкова затворен клуб. Отличието се връчва къщата на Едсел и Елеонор Форд в покрайнините на Детройт, а за него могат да гласуват само дизайнери, които вече са били отличени с този приз.
    Така, Крис Бенгъл се присъединява към компанията на имена като Серджо Пининфарина, Джорджето Джуджаро и Уили Дейвидсън, който е виновен за безсмъртните форми на всяко Harley-Davidson."

    Край на цитата! Сънувай сега рязания Хабиб и неговите дърводелски гротески!
  • Naxy (гост)
    Отговор
    14 03:15  14.10.16
    Mm84 бъркам ли като казвам че пижо снабдяват бмв с двигатели? Кво плюеш по мб като и бмв правят същите маневри при малките модели?

    Коментиран от #15

  • мм84 (гост)
    Отговор
    15 11:23  14.10.16

    До коментар #14 от "Naxy":

    Колега не плюя по марката. направих забележка на колегата Брабус :). БМВ също взимаха и може би още взимат двигатели от ПСА за Мини. За никой не е ново това и се знае. Никой фен на Мерцедес обаче не си признава , че всички малки двигатели, които се ползват в А, ЦЛА и Ц класата са на Рено.
    Пак казвам не съм фен на БМВ, а споделям лично мнение. Предишното поколение на петата серияа е най-продаваният бизнес седан. Това поколение наследявановата линия на дизайна. По коментарите , че прилича на 7-мата серия, за съжаление всичко върви към унификация.
    Какво да кажем за Мерцедес - там Ц,Е и С класата можеш да ги различиш само с рулетка :)
    Ауди го правят това от години.
  • 111 (гост)
    Отговор
    16 12:53  14.10.16
    Нещо ново най-накрая няма ли да изкарат?!
  • БАСИ НАРОДА (гост)
    Отговор
    17 13:03  14.10.16
    На единия седалките му били изглеждали твърди,на другия 10 годишно бмв му харесвало повече,на третия му дошъл цикъла.....вие в ред ли сте? Я се огледайте къде живеете и какви кочини карате после плюйте по коли струващи повече от семейните ви имоти.

    Коментиран от #19

  • 656 (гост)
    Отговор
    18 18:00  14.10.16
    Предпочитам една С класа от 1996-7 година като тази http://www.kirikoo.net/images/2Design-5-20100502-213052.jpg е тва е кола, не е сложна, здраво окачване хубава возия, изпреварила времето си и все още красива...... нали бе BRABUS ?

    Коментиран от #21

  • Гост (гост)
    Отговор
    19 20:37  14.10.16

    До коментар #17 от "БАСИ НАРОДА":

    Абе парвеню, ти ли ще съдиш хората, че нямали право на мнение, само защото били бедни? Ти какво си произвел през живота си, че се смяташ за нещо повече от обикновения българин? Като гледам и Нобелов лауреат не си, нито пък блестиш с инженерни патенти!
    комплексар!!!
  • тъй (гост)
    Отговор
    20 01:45  16.10.16

    До коментар #2 от "BRABUS":

    оооо...плакатчето брабус е пак тук...като пораснеш и си купиш кола, заповядай при батковците да си говорим
  • тъй (гост)
    Отговор
    21 01:49  16.10.16

    До коментар #18 от "656":

    още едно дете на триколка.....предпочитам, а?////и аз предпочитам на мама закуската, ама тя няма време за мен!....като сложиш цвичките в салона викай брррррррр и си мечтай за кола!

Напиши коментар:


Публикувай